Sign in to follow this  
Followers 0
akrotøsen

Hvordan får jeg listet mit tema ind på en stilfuld måde?

27 posts in this topic

Hej alle I søde brude, jeg håber jeres kreative ideer kan hjælpe mig :)

Som overskriften antyder har jeg brug for hjælp og inspiration til hvordan jeg får mit "tema" ind i festen uden det bliver kikset.

Nu skal I høre:

Min H2B og jeg er 22 år og har været kærester i 7 år, (knap 9 når vi bliver gift). Vi har rejst rigtig meget sammen både med "kuffert og med rygsæk", og bor lige pt. i Sydney fordi jeg læser på Universitetet her. Vi kommer dog hjem til DK til januar og skal også giftes hjemme i Nordsjælland. :wink: På vores 7-årsdag havde min H2B arrangeret en fantastisk dag med bl.a. luftballon-flyvning, og den endte med at han friede til mig på vores lokale strand i skæret fra 50 tændte sterinlys. :heart:

Det jeg godt kunne tænke mig blev inkorporeret i brylluppet, fordi det symboliserer os og vores historie er noget med "at rejse og opleve" samt "Australien", da det nu er her vi bor, og her vi blev forlovet. (og det synes jeg er en meget sød historie og lidt anerledes) Jeg aner dog ikke hvordan jeg fører det ud i livet - der skal jo ikke være udstoppede kænguruer i hjørnerne og australske flag på bordene! :td: Jeg tænker mere noget i stil med små hints rundt omkring, men hvor? Det jeg selv lige kan komme på er fx i favour-boksene, hvor der kunne være en personlig chokolade med et australsk/aboriginal motiv, men så stopper mine ideer.... :blink: og det er jo lidt tyndt! :wink:

Jeg vil gerne holde et bryllup som er personligt på den måde, at der er ting med som gør, at det ikke passer på alle og en enhver. Et "beige/creme" bryllup er fx ikke lige mig :rolleyes:

Så har I nogle ideer til hvor man implementerer sit tema/personlige præg henne? Håber I kan hjælpe...

0

Annonce ♥

Måske noget med udsnit af kort over australien? Sådan måske lidt vintage agtigt

0

Australsk vin? Lidt Australsk inspireret mad?

0

Nu kan jeg ikke huske hvad hun hedder (undskyld), men der er en som lavede et tema - også med rejser fordi de havde rejst meget sammen. Jeg har for ikke længe siden læst hendes bryllupsberetning, eller var det planlægningstråd? så den er at finde herinde. Det var virkelig imponerende. Der havde de lavet menuen efter lande - og det lød rigtig lækkert og originalt.

Synes helt sikkert at du skal finde tråden eller oprette en efterlysningtråd :) Hvis jeg falder over tråden, så vender jeg lige tilbage

0

Annonce ♥

CecilieJ, maaske?

0

Jeg synes ogsaa ideen med kort paa en vintagemaade er vildt laekker.

Er der saerlige australske produkter, I kan putte i favorboxes eller paa en buffet? Kan du bruge australske farver, men i en pasteludgave?

0

Tak :) Det var CecilieJ - fandt hendes planlægning og har fået lidt ideer fra der :) Lidt sjovt at det startede med egentlig ikke at være et tema, men endte med at være det!

Jeg elsker australsk vin! men synes ikke de har den fedeste madkultur her, desværre. Det er meget multikulturelt. Det mest traditionelle her har britiske rødder - meatpies, sausage rolls og sådan :td: Jeg er ikke fan a kænguru og krokodille - kunne ellers sætte bedsteforældrene i oprør :tunge:

Jeg prøver at kickstarte min planlægning, for hvis jeg skal købe noget med hjem skal det jo være nu! (altså inden januar...) Det er derfor jeg spørger om hjælp på den her noget "diffuse" måde :fløjt:

Håber I bærer over med mig :blush:

0

lidt inspiration:

tænkte man godt kunne lave noget fedt med den lyftballon du nævner... se bla. luftballon kagebordet - tror man kunne alve noget fedt vintage-luftballon tema..

post-39268-0-06376200-1318937274.jpg

post-39268-0-58225600-1318937280.jpg

post-39268-0-86698000-1318937286.jpg

post-39268-0-33829500-1318937295.jpg

post-39268-0-50734300-1318937331.jpg

0

Annonce ♥

Syntes Mette Holm's ideer er super gode!

Jeg tænker også noget hvor du bruger et stort verdenskort på en måde. Det kunne være i jeres invitationer, som evt kunne laves som et kort fra en rejse, eller man kunne printe et stort verdenskort ud og bruge den som dug, feks på kagebordet.

I kunne lave "save the date" kort som et navnekort til kufferter

Også jeres bryllupskage kunne evt laves i stil med jeres glæde over at rejse, der tænker jeg mulighederne er mange, f.eks. en kage som ligner australien, en kuffert, eller bare en mere almindelig bryllupskage hvor pynten er inspireret af rejseri, feks. med H.C. Andersens citat "At rejse er at leve" skrevet på kagen.

I kunne lave bordpynten ud fra inspiration fra australien, altså ud fra de farver landet har (blomster, frodigt, vand, palmeblade, sand- og brune nuancer blandet med creme/hvid, osv)

Her kommer lige lidt billedspam fra mig: ;)

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Therese gaar bananas :cheerleader3:

Men det er super flotte inspirationer, Therese :)

0

Annonce ♥

Hvis der bliver forskellige borde kunne de også hedde noget forskelligt der symboliserer Australien.. Eller måske byer/dele af landet.. Man kunne lave invitationerne som et hæfte med flybilletterne, og der så står afgang d. XX-XX/XX til XX og XX's bryllup. Der er mange måder at flette det ind :)

boarding-pass-santorini-600x335.jpg

Reserver-datoen-vintage-togbillet.jpg

boardingpasses1.jpg

indbydelse-bryllup-romantisk-boarding-pass.jpg

I stedet for monumenter fra Paris kunne det være fra Sidney eller de steder i har oplevet sammen :wink:

bryllup-inspiration.jpg

Edited by Mightystar
0

Ihhh TAK alle sammen :thumbsupsmileyanim: Der er virkelig mange gode ideer - jeg går i tænke boks!

0

Fedt tema og sikke mange fine ideer fra folk herinde :-)

En af vores venner var til firmajulefrokost hvor temaet var at rejse. Der fik de udleveret et vist antal flybilletter / bording pas ved ankomsten. Bordene var så inddelt i lande / byer og så skiftede de plads under vejs. F.eks. startede en med at sidde i New York under forretten, for så at flytte sig til Paris under hovedretten og sidde i Sidney under desserten. Måske du kunne bruge dette til inspiration. Det er også en måde at flytte folk lidt rundt på, så man ikke sidder ved de sammen folk igennem hele aftenen.

0

Hvis du ikke lige får købt alt i Sydney til dit tema bryllup, må du sige til. Min mand og jeg flytter nemlig til Sydney i næste uge. :)

Selvom vores bryllup i juni i år, ikke havde så meget Australien tema over sig, var der alligevel indarbejdet et slags tema i taler og gaver. Vi fik både krokodiller, hajer og kænguruer i mange former! :)

Held og lykke med det hele.

0

Masser af australsk musik: Savage Garden, Olivia Newton-John, John Farnham, Nick Cave, Midnight Oil, Kylie MInogue, Xavier etc. og selvfølgelig "Stop den lille kænguru" :) Ikke at det nødvendigvis er alle der bemærker det men det kan være med til at understrege temaet.

0