irskdansk

erfaring med Brydeland

4 posts in this topic

Som sagt, vi skal vi holder vores fest i Brydeland på Fyn og vil meget gerne høre fra andre som har erfaring med lokation, især mht. opsætning af musik. Det har 2 store festsale men vi ved ikke om vi skal prøve at dele festen dvs. spise i en lokale og flytter alle gæster bagefter til den anden. Jeg er bekymret at vi har en risiko for at miste stemningen. Jeg er også i tvivl om vi har plads til en DJ i middagens lokale når vi er 60-64 gæster.

Alle rådgivning er velkomme! :)

0

Annonce ♥

Jeg spillede på Brydeland sidste år og det man kan sige om den festsal jeg spillede i er at den er meget lang og smal. Det betyder at der er grænser for hvor mange gæster man kan have hvis der ikke skal være for lang afstand mellem gæsterne (de fleste vil jo have runde borde). Jeg mener de var ca. 40-50 og at jeg selv og Anna (pianisten jeg havde med) havde meget god plads ned til de første gæster. Så meget at jeg kunne stå ved væggen ud mod døren og Anna kunne faktisk stille sit piano et pænt stykke foran mig uden at "sidde helt oppe i gæsterne". Dvs. der var rigtig god plads og kunne sagtens have været plads til flere.

65 personer kniber nok lige fordi der som sagt bliver meget langt mellem gæsterne men så er der jo den mulighed der hedder at man bruger begge sale. Jeg var ikke så meget inde i den anden festsal må jeg indrømme men har tit været ude for at skulle flytte gear mellem middag og dans. Det er ikke alle - heller ikke blandt vores egne folk - der er så glade for det men personligt har jeg ikke noget problem med det. Typisk gør jeg det ved at have et par ekstra højtalere med til brug under middagen og nogle gange en ekstra pult. I weekenden i Laden på Sonnerupgaard valgte jeg selv - efter at have rådført mig med brudeparret - at flytte rundt fordi der ellers ville blive meget langt fra mit sted og op til gæsterne. Det kom så bag på mig at flyttetidspunktet var lige efter hovedretten men opdagede det i tide og det tog vel ca. 10-15 minutter og passede med at gæsterne lige skulle sunde sig inden de gik ned til dessert/kaffe.

Jeg ville ikke være bange for at miste noget af stemningen. Flytningen kan jo tages som udtryk for at festen går ind i en anden fase hvad den gør alligevel og det i sig selv kan måske også betyde at folk blander sig lidt mere afhængig af hvordan I har mixet folk under middagen.

Det der kan være fare for er at folk måske spreder sig for meget hvis det stadig er en option at de kan sidde i det rum som der blev spist i efterfølgende eller på anden måde bliver spredt men det oplevede jeg ikke derovre selvom der vist ikke var låst af nogle steder. Det handler også meget om selve selskabet. Der kan jo være folk i blandt som har behov for at sidde lidt i fred og ro efterfølgende og det skal de selvfølgelig have mulighed for.

1

Vi fejrede vores bryllup på Brydeland og jeg ville vælge den løsning igen til hver en tid!

Vi havde en cd-afspiller med i spisesalen og det fungerede super fint. Da middagen var færdig hastede vi over i den anden sal for at nå at danse brudevals og bagefter festede vi videre der og i spillerummet ved siden af! Det var den perfekte løsning og samtlige gæster har gentagende gange sagt at det var det bedste bryllup de nogensinde har deltaget i. Vi var 50 per i alt.

Hvis du/I vil vide mere svarer jeg gerne på spørgsmål :)

Mvh. Felixia

ps. du kan se billeder i min beretning.

0

Annonce ♥