Guest SigneFlor

Utraditionelt bryllup ?

17 indlæg i dette emne

Jeg sidder her i min sofa, kigger ud af vinduet og tænker.... Tænker på vores store dag d. 30/6-12, hvordan vil jeg egentlig have det ?

Og hvordan er Heidi og jeg som personer ?... Hvordan kan dette afspejle brylluppet...

Den traditionelle kirke er bestilt, den traditionelle hestekaret er bestilt osv. osv. Spørgsmålet kommer så nu:

ER DET OS ????????

Heidi har ikke rigtig været en del af planlægningen indtil nu, og har ikke virket særlig interesseret, før jeg stiller dette spørgmål:

Skat, skal vi ikke holde et utraditionelt bryllup ? Vi er jo faktisk 2 piger, og kan sætte vores egne traditioner og normer......

Hendes ansigt lyste op, og hun blev straks mere opmærksom, og satte sig ned.

''Jo det lyder fedt, hvordan skal vi gøre det ?''...

Jeg tror sku at starten er gået på en helt ny planlægning, og her kommer I ind i billedet!!

Hvordan holder vi denne røde tråd, med at det er anderledes og utraditionelt... Ja vi er allerede igang:

-Brudekjolen og Heidis tøj tager vi selv ind og køber, og derfor bliver det en overraskelse til ALLE gæster om hvad vi har på (o: Men så skal den jo faktisk ikke være hvid.... Jeg er sorthåret, så tænker at den i hvert fald skal være lys med f.eks nogle mønstrer.

-Brudevalsen bliver utraditionel med masser af gang i.

-VI ER IKKE MAND OG KONE (o:

-Jeg bestiller eventyrfortælleren i stedet for at holde tale.

- Vi overvejer et andet sted end kirken... F.eks på selve Rosenfeldt Gods, men hvad hvis det regner ?

Hvad tænker I ? Er det for vildt at lave om i nu ?

Og ikke mindst kom med nogle fede ideer!!! (o:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh vi skal giftes samme dag :wink:

Jeg synes ikke det er vildt at ændre planer nu.. Der er stadig 8½ mdr. til og det skal jo altså være et bryllup der passer til jer, og som afspejler jer.. :balloon:

Jeg synes i skal gøre som det passer jer. Det er jeres bryllup, og den der eventyrfortæller lyder som en fed idé!!

Hvis det regner kan det jo også være ret fedt med en masse paraplyer.. Og ellers kunne være vel sættes en lille pavillion op. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1282844638rembo_2011_60_mist_front.jpg

Fra Caza Blanca

anderledes-brudekjole-farvet-tyl-600x418.jpgphoto.jpg

Fra http://www.bryllupsb...underskort.html

justin_stor_300.jpg

En Justin Alexander model

På dette link er der noget ret anderledes kjoler http://www.prettychi...oler-fra-bhldn/

Man kunne jo også gå lidt længere og pryde en enkel hvid brudekjole med sådan et bælte her.

Synes det kunne være en ret fed og rå detalje.

Skindbaelte%204.jpg

pair13.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes, det lyder helt vildt fedt at gøre noget fuldstændig out of the box. Jeg eeelsker den slags personlige arrangementer. Og I har masser af tid til at få det hele på plads :)

Lyt til jeres hjerter og ellers bare go for it :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gør det!!

Når det så er sagt, så har vi også snakket meget om, hvorvidt det vi planlægger egentlig er os. Og så er vi kommet frem til at rette lidt til, men det vigtigste er egentlig, at vi har de mennesker omkring os, som betyder noget.

Vi skal i øvrigt vies samme dag :BKSTREET:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes sagtens I kan ændre vielsesstedet men det her med utraditionelle bryllupsfester er lidt en floskel. Alle bryllupsfester er forskellige og derved utraditionelle på deres vis. Om I kører i karet eller i et bilvrag påvirker jo som sådan ikke festen men det er noget I tænker tilbage på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi skal også giftes samme dag!! :) vi sad og snakkede om at hvis vi vandt en million om der så var noget vi ville lave om på til vores bryllup, og kom hurtigt frem til at det var der ikke :) tror det er vigtigt at man følger mavefornemmelsen, så syntes helt klart i skal sætte jer ned og sondere mulighederne. Der er rigtig mange herinde der bliver gift utraditionelt. Nogle på museer, både, i det fri eller i akvarium. Vi skal giftes på en græsmark, og jeg har fundet rigtig meget inspiration til utraditionelle bryllupper her: http://www.stylemepretty.com de har mange fantastiske inspirationsbilleder :) ang. kjole så kig evt. på http://www.etsy.com personligt er jeg helt vild med de farvede underskørt. Man kan pifte kjolen op med mange ting, fx. nogle fede bælter/sash- miss Lena har nogle meget fede ting, eller nogle fede sko i farver eller en kæmpe blomst/anderledes kort slør til håret ;) Igen er etsy fantastisk :) Håber i finder ud af hvad i gerne vil have :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I skal helt klart holde JERES bryllup! Det er jo en fest for jeres kærlighed til hinanden...

Nu ved jeg jo ikke hvilket budget i har men jeg synes dit eventyr i den tildligere tråd er en helt vild god vinkel...

(taget ud fra din Gods idé)

Gæsterne bliver modtaget på gårdspladsen af eventyrfortælleren som starter eventyret (som du har skrevet det) mens gæsterne bliver fulgt om til et telt på græsplænen (?) som er pyntet med flagrende ciffon og blomster (sådan eventyrs agtig hehe). Der er stole til alle og forenden af stolerækken står i foran præsten med hinanden i hænderne, klar til at blive viet. Eventyrfortælleren slutter af, og gæsterne sætter sig. Og jeres bryllup begynder....

I kan sagtens lave "eventyr" som en rød tråd gennem hele dagen/aftenen og lave en masse fantastiske utrationelle ting :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes slet, slet ikke, det lyder for vildt eller for sent.

Det vigtigste i følge min mening er at tage beslutninger om hvad man vil! Og så virkelig gå op i det.

Netop som du skriver: Hvad er det vigtige for jer? Hvad er det for et bryllup I vil have?

Det gjorde jeg/vi rigtig meget. Vi fandt hurtigt et par gennemgående overskrifter, og så kom alt i den tråd/linje. Og så var alt det meget traditionelle ikke automatisk så vigtigt.

Når vi gjorde noget mere traditionelt, så var det fordi vi ville -ikke fordi sådan gør man.

Altså jeg vil helt klart anbefale, at I tager mange beslutninger; kigger på tingene, overvejer; vil vi det her?

Og så lav det skønneste bryllup, som er lige jer!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nåe ja for den da, vi kunne købe en masse paraplyer i de homoseksuelles farver (regnbuen) !! (o:

Flere ideer flere ideer, også med en anderledes brudekjole (stadig hvid eller lys men med mønstre)

Hvad med en kjole i regnbuens farver, eventuelt? Synes det kunne være en smuk og anderledes farveeksplosion...? Farvet underskørt kan også gøre det.

Jeg er klart fortaler for nogle traditionelle elementer, som man gerne vil have med og så en kombi med noget utraditionelt/personligt. Synes eventyrfortælleren lyder som en fin idé. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer