Sign in to follow this  
Followers 0
Jobela

Hvorfor! - hvorfor er I selv involverede i at arrangere jeres PA?

38 posts in this topic

Jeg synes jeg kan læse rundt om, at nogen har udpeget "den og den" til at være arrangør på deres PA.

MEN HVORFOR?

Skal en PA ikke være noget, man ikke ved noget om? Noget, der bliver arrangeret for en, fordi nogen andre gerne vil glæde en.

Jeg er selv kontrolfreak - men på sin vis elskede jeg, at jeg intet vidste om noget som helst. At jeg bare skulle smide tøjlerne og lade tingene komme, som de kom.

Er det kontrollen, I vil bevare? Er det for med sikkerhed at komme på PA eller?

0

Annonce ♥

Min Maid of honor har bedt om en liste over de gæster der er inviteret med til bryllup, så hun kan få aftalt noget om PA med dem og så har hun bedt om vores "fri weekender" . Sådan troede jeg man gjorde??! Min H2B arbejder i udlandet og er ikke ret meget i DK, så hans skal da planlægges... Det står Best Man for.

Jeg ved ikke hvornår det skal være eller hvad de finder på :rolleyes: Mine veninder har da spurgt om jeg har nogle ønsker og noget jeg NÆGTER!!

Jeg glæder mig til at se hvad de finder på. De kender mig og jeg er sikker på, at det nok skal blive en god dag. Jeg stoler 100% på dem :fløjt: ha ha

Edited by Laikaa
0

Jeg er enig med ts - troede bestemt heller ikke, man havde nogen som helst indflydelse. Har også luret lidt, når nogen har skrevet, de har lavet aftaler om hvem der skal stå for det, laver lister med venner/veninder osv.

Sådan har jeg i hvert fald aldrig oplevet en polter abend.

0

Min søster (som også er min brudepige) og veninde har spurgt på en liste over de jeg ønsker skal med til min PA. Også har vi snakket om om der er noget jeg IKKE har lyst til og super gerne vil. Det samme gælder fir min H2B, som ikke ønsker en vildt PA men blot noget hygge med en flot bajere!

Vil ikke kalde det for kontrol, men nærmere interesse fra venner/venindernes side, så de får lavet så go en PA for os som muligt. H2B arbejder HVER weekend men satser da på at hans kolleger (som også bliver inviteret til bryllup) får nogen arrangeret med en fri dag el. at han bliver hentet på jobbet.

0

Annonce ♥

TAK Jobela! Jeg har heller aldrig forstået dem der selv laver lister over hvem der skal med, udpeger arrangører eller på anden måde selv prøver at kontrollere hvad der skal ske.

Det er næsten lige så slemt som dem der brokker sig når PA ikke har været god nok...

Jeg mener, overraskelsesmomentet er da en væsentlig del af en PA, og mht planlægning af hvem der skal med, så kan de fleste godt tænke så langt som til at spørge den tilkommende om en gæsteliste så man kan se hvem man skal have fat i til PA.

0

både min søster og jeg har oplevet at være med til PA hvor der var nogen der ikke skulle være der, og hvor der var nogen der skulle have været inviteret som ikke var blevet det.

derfor har min søster også bedt om en liste over dem jeg ønsker der skal med.

som hun sagde: du ved jo vi holder noget for dig, og for at ejg er sikker på du får en fantastisk dag vil jeg gerne vide hvem det betyder noget for dig at få med ....

0

Jeg er enig med ts - troede bestemt heller ikke, man havde nogen som helst indflydelse. Har også luret lidt, når nogen har skrevet, de har lavet aftaler om hvem der skal stå for det, laver lister med venner/veninder osv.

Sådan har jeg i hvert fald aldrig oplevet en polter abend.

Jeg synes ikke det er at være kontrolfreak når man har lavet lister..

H2B og jeg har lavet en liste hver hvor der står navne på venner/veninder og deres tlf nummer så den er lige til at gå til, for vedkommende der skal arrangere. Og så går vi ud fra at jeg får afsat hans liste til en af hans forlovere og han for den afsat til en af mine tøser.

Dette har vi gjort da vi har mange venner og familie der aldrig har mødt hinanden og det derfor nok ikke ville kunne lade sig gøre, for arrangøren at få fat i disse folk.

Og så har vi begge ønsket at slutte af med en fælles bytur, da det kunne være ret hyggeligt :)

men jeg synes ikke det har noget med kontrolfreak at gøre, det er bare for at kunne få de ønskede med til PA :biggrin:

0

Synes ikke at det har noget helst at gøre med at være kontrolfreak, hvis ens arrangører selv kommer og spørger efter en liste med tlf og navne og om der er noget man bestemt ikke har lyst til at prøve grænser med. De har jo selv valgt at spørge ind til det for at være at tage hensyn og fordi de måske heller ikke har mulighed for at skaffe nr. på alle selv.

Så længe det ikke er en selv, som presser det ned over hovedet på nogle bestemte personer, som man vil have til at planlægge det.

Mine brudepiger (bedste veninde og svigerinde) har selv spurgt efter en liste med navne og tlf. Hvilket jeg er lidt glad for eftersom, at jeg ved, det er tradition i min tilkommendes familie, at man både har bedsteforældre, mostre/fastre og resten af det pukelryggede med. Jeg har ikke ret meget at gøre med min egen familie og ville derfor synes det var lidt mærkeligt og akavet hvis de skulle med. Hvor at min H2B gerne vil have alle fra hans side med.

1

Annonce ♥

Sikke en masse forskellige syn på sagen - tak for dem :)

Min tanke er bare - jeg havde først og fremmest slet ikke forventet en PA; det havde Jan nok, men kun men den helt faste drengekreds (drenge, som han var vokset op med).

Jeg har en håndfuld veninder udenfor vores "faste" vennekreds - og på mystisk vis var det jo lykkedes dem, der havde været initiativtagere, at få fat i dem alle - uden at hive fat i Jan; ligesom Jans venner havde fået fat i nogen af hans "udenforstående" venner. Og jeg skal hilse at sige, at facebook er din ven på det punkt. To veninder havde dog sagt til Jan, at de gerne ville med - og han havde så sendt min søsters nummer til dem; og herefter givet slip.

Det med, at man bliver udsat for noget, man ikke vil - vi er voksne mennesker og det ER tilladt at sige pænt nej tak. Dertil kommer jo, at det forhåbentlig er folk, der kender en rigtig godt, der arrangerer det - og er der noget, der er "no-go", så er der nok nogen, der lige vil løfte en pegefinger og spørge "tror I nu også det er en god ide".

Jeg synes stadig, at noget af det fedeste var, at jeg intet vidste...Og groft sagt - min opdragelse ville nok nægte mig adgang til at tage fat i en veninde og sige "du arrangerer lige min PA - jeg vil gerne sådan-og-sådan og jeg vil bestemt ikke det-og-det og så vil jeg gerne have dem her med".

Og at holde det ud fra, hvem der er inviteret til brylluppet - det er i min verden ligemeget. Der kan jo være økonomiske indskrænkninger i gæstelisten m.v.

0

Er fuldstændig enig! PA Er noget, man overhovedet ikke selv har indflydelse på.

Jeg blev så glædeligt overrasket til min sidste sommer, fordi mine bedste veninder havde sørget for at få nogle gode veninder med. Troede slet ikke, der ville komme så mange, og det er bare dejligt - selv min kusine fra Norge var med!

Jeg har holdt PA for et par stykker efterhånden, og det er atså sjovest, når hovedpersonen ikke aner en skid! Så er overraskelsen større.

Jeg havde ingen indflydelse på min PA, og det var bare skønt.

0

Jeg ved faktisk ikke hvordan vi kom ind på det, men det "lå ligesom i kortene" at det var min søde veninde der stod for min polterabend - og hendes kæreste står så for H2Bs.. Men de gør det sammen med de andre venner - betragter dem nærmest som "tovholdere".. :) Hun bad selv om en liste med dem vi gerne ville have med, og det fik hun.. Med mailadresser, Tlf numre og hvad de hedder på Facebook.. :) Så havde de muligheder for at kunne få fat i folk..

Mht selv at have indflydelse på ens PA - så kan jeg ikke se der er noget galt i at snakke om hvad man ikke har lyst til - der kan være mange grunde til man ikke har lyst til forskellige ting - og ting som folk forventer deres venner ved - er måske ikke altid så åbenlyse :) Vi skrev et par ting vi begge to synes kunne være dejlige, fx fælles fest om aftenen, aktivt "tema" til H2B og "kreativ hygge" til mig.. Ligeledes har vi skrevet ting vi ikke har lyst til - jeg kan ikke holde til ret mange meget fysiske udfoldelser så det har jeg frabedt mig - og H2B har ikke lyst til at kysse fremmede på gaden.. Vi synes ikke folk skal bruge lang tid på at arrangere noget som vi så måske skal "takke pænt nej tak" til.. :) Så hellere takke nej på forhånd..

Kontrol freak er, efter min mening, hvis man stiller krav til hvornår, hvor og hvad - så synes jeg ligeså godt man selv kan arrangere og spare vennerne for den opgave..

Jeg synes det er dejligt nogen gider arrangere sådan en dag for mig (og H2B) - jeg har aldrig forventet en PA - har aldrig sagt mig det vilde, men er sikker på det de arrangerer bliver fantastisk uanset hvad - fordi det er sammen med dem jeg holder af.. :)

At folk kan være skuffede kan jeg sagtens sætte mig ind i - det er vel netop det der sker hvis man har forventninger om at ens venner kender alt til ens ønsker, og så alligevel er gået skævt.. :) Og alle har ret til at være skuffede, det synes jeg ikke andre kan gære sig til smagsdommere over - men det er bare min mening :)

1

Jeg ved faktisk ikke hvordan vi kom ind på det, men det "lå ligesom i kortene" at det var min søde veninde der stod for min polterabend - og hendes kæreste står så for H2Bs.. Men de gør det sammen med de andre venner - betragter dem nærmest som "tovholdere".. :) Hun bad selv om en liste med dem vi gerne ville have med, og det fik hun.. Med mailadresser, Tlf numre og hvad de hedder på Facebook.. :) Så havde de muligheder for at kunne få fat i folk..

Mht selv at have indflydelse på ens PA - så kan jeg ikke se der er noget galt i at snakke om hvad man ikke har lyst til - der kan være mange grunde til man ikke har lyst til forskellige ting - og ting som folk forventer deres venner ved - er måske ikke altid så åbenlyse :) Vi skrev et par ting vi begge to synes kunne være dejlige, fx fælles fest om aftenen, aktivt "tema" til H2B og "kreativ hygge" til mig.. Ligeledes har vi skrevet ting vi ikke har lyst til - jeg kan ikke holde til ret mange meget fysiske udfoldelser så det har jeg frabedt mig - og H2B har ikke lyst til at kysse fremmede på gaden.. Vi synes ikke folk skal bruge lang tid på at arrangere noget som vi så måske skal "takke pænt nej tak" til.. :) Så hellere takke nej på forhånd..

Kontrol freak er, efter min mening, hvis man stiller krav til hvornår, hvor og hvad - så synes jeg ligeså godt man selv kan arrangere og spare vennerne for den opgave..

Jeg synes det er dejligt nogen gider arrangere sådan en dag for mig (og H2B) - jeg har aldrig forventet en PA - har aldrig sagt mig det vilde, men er sikker på det de arrangerer bliver fantastisk uanset hvad - fordi det er sammen med dem jeg holder af.. :)

At folk kan være skuffede kan jeg sagtens sætte mig ind i - det er vel netop det der sker hvis man har forventninger om at ens venner kender alt til ens ønsker, og så alligevel er gået skævt.. :) Og alle har ret til at være skuffede, det synes jeg ikke andre kan gære sig til smagsdommere over - men det er bare min mening :)

Helt enig :)

0

Annonce ♥

Der er nok bare lige så mange tilgange til polterabend, som der er til bryllup. Principielt synes jeg også, at man dels ikke skal forvente polterabend, og dels at man skal involveres meget lidt. Har selv haft en god veninde, der skulle giftes, og som snakkede polter og venneliste med en af sine andre gode veninder. Det resulterede i, at den veninde kørte totalt solo med planlægning og ikke ville have input fra andre, for hun var jo "blevet valgt", og der var et par af arrangementerne, som nogle af os var meget uenige om. Det synes jeg var lidt kikset, og min veninde fortrød også, at det var kommet til at foregå sådan - men polteren blev overvejende god (heldigvis blev noget af kritikken taget til efterretning).

Når det kommer til min kærestes polter, så ved jeg, at min bror er frisk på at være med, og kæresten har ikke så mange venner, så det synes jeg er fedt. Kærestens venner har ikke mødt nogle af vores fælles venner, så der tror jeg, at jeg vil prøve at lave en liste med navne på hans venner og nogle af mine drengevenner, der kommer til brylluppet og så stikke en finger i jorden, om der er en, der har lyst til at planlægge noget. Ellers er jeg lidt bange for, at hans venner ikke arrangerer noget, eller at de ikke spørger fx. min bror og de andre drenge, der ville være oplagte at have med.

Min egen polter - hvis jeg bliver så heldig at få en - vil jeg helst ikke vide noget om på forhånd, men da jeg fx. var med til min svigerindes polter, så synes jeg, det ville være unaturligt, at hun ikke var med til min. Hun er en af de sjældne mennesker, der ikke er på facebook, så det kan være, at jeg giver et hint, hvis en af veninderne begynder at antyde, at de er i gang. Men ellers blander jeg mig ikke. Jeg satser på, at de kan vurdere, hvem jeg gerne vil have med. Hvis de be'r om en liste, så får de den dog, og det kan jeg heller ikke se noget problem i.

0

Jeg havde egentlig først sagt at jeg ikke ville have en polterabend, da jeg har det rigtig rigtig dårlig med situationer hvor jeg ikke ved hvad der skal ske. Men mine veninder og svigerinder ville gerne afholde en polterabend for mig, og jeg snakkede derfor med en rigtig god veninde om, at det var ok, men på den betingelse at jeg fik datoen at vide og at vi snakkede om hvad der ihvertfald ikke skulle ske.

Jeg ville have det rigtig dårligt med ikke at vide dato osv. og det ville IKKE blive en god dag for mig, jeg ville være alt for nervøs og ville slet ikke kunne nyde dagen. Sådan er jeg bare som person, og fordi jeg kendte datoen kunne jeg nyde tiden op til og have en normal hjerneaktivitet og fordi havde fået hints til hvad vi skulle blev det en polterabend jeg kunne nyde i fulde drag.

jeg fik lidt tid inden dagen en mail fra min veninde, hvor der var en tidsplan med hints, noget af den så sådan ud:

Kl. 13.30: På et lukket polterabendhold lærer vi at kombinere styrke- og strækøvelser med vejrtrækning.

*Hygge, afslapning, koncentration, musik og måske sved?

Kl. 14.30: Polterabend-crew samt The-Bride-To-Be fortsætter tour’en

*En dejlig køretur i den Nordjyske natur, lidt til ganen og bilradio!

Kl. 15.00: Nu er det tid til håndværksmæssig kreativitet og udfoldelse

*Få et minde fra din polterabend lavet af dig og dit crew samt lidt til maven og
ganen

Kl. 17.00: The-Bride-To-Be og hendes Crew begiver sig mod ”final destination”

*En dejlig køretur i den Nordjyske natur, lidt til ganen og mere fantastisk bilradio!

Et input fra mig som, selvom det måske ser sådan ud, bestemt ikke er kontrolfreak. Så ville mit bryllupsforberedelse have været på en helt anden måde ;)

Edited by LaH
0

Jeg har ikke noget behov for at vide noget som helst. Min søster er dog min brudepige og jeg ved at hun ikke vil være med til at arrangere noget jeg ikke vil synes er sjovt.

Jeg har kun et krav og det har hun også fået at vide. Jeg ønsker ingen ydmygelser, som at trækkes udklædt igennem torvet og sælge kys. Det er SLET ikke mig!! Og det ved jeg at hun vil respektere :)

At jeg godt ved, hvad jeg hemmeligt kunne tænke mig er en anden ting, men det er så absolut ikke noget jeg forventer!! Jeg ønsker bare en dag sammen med mine dejlige veninder, hvor jeg kan glæde mig over, at alle dem jeg holder mest af, er samlet for at fejre mig :kiss:

0

Vi har ikke lavet en liste over de veninder/venner vi vil ha med og tror heller at vi gør det,

for jeg er ret sikker på at vores søsken og venne godt ved hvem vi vil ha med til vores PA :)

og de flest at vores venner og familie er på FB, så der kan de jo også "fange" hinanden hvis det skulle være :balloon:

Edited by Andrup pigen :))
0

Annonce ♥

Jeg har de sidste 5 år elelr mere talt om polterabend med mine veninder og hvad vi hver især drømmer om, og bestemt ikke vil synes er sjovt.. Hver gang vi har været afsted til polterabend har vi fået inspiration i forskellig grad. Derfor har jeg også sagt til mine veninder at jeg f.x. helst ikke vil aktiviteter í vand på min polterabend, da det slet ikke siger mig noget. Til gengæld ville jeg elske at ride i Dyrehaven med alle mine veninder :wink: Jeg mener derfor ikke at jeg har været specielt kotrollerende, men har da løbende ytret ønske om, hvad jeg synes kunne gøre min polterabend fortryllende :)

0

Jeg har "forhørt" mig stille og roligt hos en af mine veninder - simpelthen fordi jeg ALTID er den, der arrangerer, når veninderne skal samles. Derfor er jeg SPÆNDT på om de når at lave noget for mig, da jeg er en meget travl kvinde, og nogle af veninderne er lidt svære at få ud af starthullerne...

MEN min veninde forblev hemmelighedsfuld - noget, jeg ser som et rigtig godt tegn ;-) De har før sådan LØST spurgt mig om mine tanker, drømme og don't issues... Men det har været ganske uforpligtende, og jeg har holdt mig på fuldstændig neutral grund, således at der hverken var noget pres eller tanke om at det SKULLE ske...

Det har aldrig været lettere for folk at finde de mennesker, man skal have fat i, efter størstedelen af den danske befolkning har fundet Facebook... Mine veninder kommer og går i mit hus, og jeg er sikker på at de har set vores gæsteliste - og ellers spørger min forlovede om den... Og de mennesker, der ikke er på Facebook, er som regel til at finde på Krak.dk... Så jeg er selvfølgelig spændt på om tøserne når at arrangere noget, men jeg er helt sikker på at de nok skal finde alle dem, der skal med :-)

Så det der med at lave lister osv. - det gider jeg ikke... For så går der sgu lidt af konceptet, synes jeg... Så kan jeg lige så godt arrangere det hele selv... Til gengæld har jeg aldrig før været så god til at opdatere vores fælles kalender som jeg er her efter jul - så min kæreste kan se hvilke weekender jeg skal noget og hvilke jeg er fri... ;-)

0

Tror måske nogle mangler lidt safety i forhold til om der overhovedet bliver holdt noget :) tænk hvis man bare venter og venter, men der aldrig sker noget.. har nogle bekendte det er sket for :)

0

Det afhænger vist meget af situationen og personerne involveret :-).

Vi har i venindekernen (4 personer) de seneste år luftet tankerne om '..den dag...min polterabend'.. - mest snakket om, at ingen af os f.eks. har lyst til ydmygende udklædning, salg i en gågade og i den dur. Vi har samtidig haft emnet lister oppe og vender, og her var vi meget delt, men faktisk også af praktiske årsager.

1 var meget imod at vide noget som helst, samt imod lister. Omvendt er det netop også den person, hvor vi alle kendte dem, hun kunne tænkes at ville se (vi kender hendes familie rimeligt godt, havde kontakt til kollegaer mv.) Den var derfor lige til at gennemskue, da hun som den første af os blev gift.

Anderledes har vi andre det, da vi har nogle bekendtskaber i forbindelse med studier o.lign. som de øvrige ikke har en jordisk chance for præcis at have anelse om, HVOR tæt vi er, og OM de er relevante at have med. Jo, facebook kan nok skabe kontakten, men facebook giver jo ikke mine veninder indtryk af, hvem af vennerne på facebook, de skal kontakte, medmindre de har en forhåndsviden.

At der bliver en polterabend er jeg ikke i tvivl om, for ligesom vi har luftet PA som emne, før det i det hele taget var aktuelt for nogen af os, gjorde alle det også klart, at det var samme venindekerne man ville tro skulle arrangere PA...Men resten, altså indholdet, har vi aldrig diskuteret. Eller, så skal det da være ved andres polterabend, hvor man kan have ytret noget i stil med "Synes det passer super til X, men dildoparty og stripperstang, det er sq nok ikke lige mig". :fløjt:

Nu er det så min tur i rækken, og min allernærmeste af de 4 sad en dag i bilen, og vi havde vel lige snakket lidt bryllupstanker i al almindelighed. Så sagde jeg blot til hende, om jeg skulle lave en liste til hende, og hun nikkede straks og sagde 'ja tak'. En ting er en gæsteliste, men det betyder i min verden ikke, at alle piger på gæstelisten skal med. Min mor, mostre mv. ser jeg f.eks. ikke som nogen, der skal med, min H2B's veninder, som måske har mødt mig 1-2 gange ser jeg heller ikke som nogen, der skal føle, at de skal bruge måske 500-1000 kr. på en polterabend for mig. Omvendt har jeg en gammel veninde, som ikke skal med til brylluppet, men HVIS hun havde tid og lyst til at deltage i min polterabend, ville det være helt fantastisk. Og den slags relationer, er det jo svært at kende til, uden mit indspark. Derudover så er listen jo 1 ting, og dem der kan, vil, kommer til PA en anden. Så jeg bliver bare glad for dem der har haft tid, lyst og råd til at deltage!

Omvendt forventer jeg INTET til min polterabend. Har et håb om ikke blot at havne med ren hjemmehygge, da jeg alt for sjældent kommer ud og svinge hofterne, men skulle det pga. et par gravide veninder ende i hjemlige omgivelser - så bliver det naturligvis sådan, og så bliver det naturligvis også bare fantastisk. Indholdet står de 100 % for, der glæder jeg mig, til ikke at have styr på en sk.. den dag, og bare skal følge flowet. Jeg synes ikke, jeg kan blive skuffet over en festlig dag, som andre arrangerer for mig, fordi de holder af mig. Jeg er så nok også med på det meste, de kunne finde på at kaste mig ud i, så frygter på ingen måde det ukendte...så vidt vides :tunge:

Glæææder mig, til hvad de end finder på! :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Jeg synes der er STOR forskel på,

- om man selv udstikker retningslinier for hvad der skal laves til Polterabend

- Hjælper arrangøren med en liste over brudens veninder, der er inviteret til bryllup med en mail til hver og evt. friweekender

Ens veninder lægger et kæmpe arbejde i den Polterabend og hvis de ber om en liste, der kan spare dem for mange mange timers besvær fx med at fremskaffe mail/telefonnumre, så synes jeg da det er forkælet, hvis man ikke vil hjælpe.

Ligesom det er et velkendt faktum at et kommende brudepar har sindsygt travlt i weekenderne op til brylluppet, og hvis PA-arrangøren ikke vil risikere at brudeparret er i Tyskland for at købe ind når der står 20 veninder foran hoveddøren, så er det da ikke så underligt, hvis de beder om at få navngivet fx 3 weekender hvor bruden er hjemme og har mulighed for at blive kidnappet en hel dag.

Så en henkastet sætning til veninderne om, at de må spørge hvis de har brug for den slags praktiske håndrækninger, synes jeg er helt på sin plads.

MEN så skal man selvfølgelig også holder nallerne fra alt andet vedrørende polterabend. Hvis ens veninder kender ´én, så ved de jo også godt hvad man synes er sjovt.

Blandt mine veninder er der bred enighed om, at en gå-tur på strøget med et "klap mig i røven, jeg skal giftes"-skilt er fulstændig "NO-GO"!!

Glæder mig :balloon:

0

Jeg er fuldstændig enig med SoExited :)

0

Jeg lavede en fin lille (mega lang) liste til min søster, da hun ringede mig op og sagde, at hun stod for min PA. Så jeg lavede en liste over veninder og deres telefonnumre, hvad jeg ikke ville udsættes for og ideer til hvad der kunne være sjovt. Jeg er den første veninde i min omgangskreds, der skal giftes (i hvert fald hvor det ikke har været en hemmelig vielse), så vi har ærlig talt aldrig snakket PA eller lignende. De kunne måske godt regne ud, at jeg ikke gider "Kys for 5kr.". Men de ville helt sikkert gå ud fra, at jeg meget hellere ville have "fart over feltet" og prøve ti ting på en dag, i stedet for bare at sidde derhjemme og drikke os dødfulde :biggrin: Så listen hjalp dem da helt sikkert til at lave en PA, der var helt og aldeles fantastisk og liiiige mig. Men jeg var SÅ overrasket, og havde altså ingen ide om hvad dagen/aftenen/natten ville indebære. Så listen havde bare hjulpet med at give dem ideer. Altså, jeg synes det fungerede helt optimalt. Men listen var altså også lang - tror jeg fandt på 50 ting, der kunne være sjove, og 10 ting jeg ikke ønskede (f.eks. poledance, som de ellers troede lige var mig. NOT!) :biggrin:

Så jeg synes tydeligvis slet ikke, at lister er en dårlig ide :thumbsupsmileyanim:

Edited by Carina Stærke
0

Jeg er klar tilhænger af lister - det gør det meget lettere for dem der skal planlægge polter, de skal ikke bruge tid på at finde numre/emails og gætte på hvem der skal med. Det er jo meget forskelligt om bruden er til hygge med de nærmeste, det store gilde med alle kvindelige gæster om man vil have sin mor med osv.. Man holder vel polter for at glæde bruden, så er det vel også fair nok, at hun er med til at bestemme hvem hun gerne vil have med, det tror jeg giver den bedste stemning.

Jeg synes også det er fair nok at komme med hints om ting man bestemt ikke er til og hvad der kunne være sjovt. Igen ser jeg dette som input, der gør det lettere for dem der skal planlægge. Det skal jo ikke ses som en facitliste over hvordan polter skal være, kun inspiration.

Min bedste veninde spurgte selv, hvem jeg gerne ville have med. Derudover ved hun hvad jeg er til og ikke er til, men det betyder på ingen måde, at jeg ved hvem der kommer, hvad vi skal lave eller hvornår og det synes jeg er fedt :-)

I forhold til min forlovedes polter, er det min bedste ven og forlover, som planlægger den, så ham har jeg hjulpet med en liste og input til indhold, det satte han stor pris på :-)

Men det er helt klart et emne, der er stor uenighed omkring, så det er vel bare at gøre det, som man selv har det bedst med. Mit bedste råd er nok bare, at være i god tid...

0

Ja jeg tænker så, hvorfor overhovedet gå så højt op i hvordan andre vælger at forholde sig til PA ?

Jeg har allerede nu sagt til min mor at jeg ønsker det er hende og min moster der skal stå for det.. Og hvis de beder om en liste, så skal jeg da med glæde lave den til dem.. Jeg skal kun have 2 veninder med til brylluppet, så min polterabend bliver udelukkende familie, og det gør mig bestemt intet.. Jeg gider ikke drikke hjernen ud, klædes i latterligt tøj, sælge kys, indspille en sang hvor selv en kat der bliver trukket i halen synger bedre osv, men sådan noget ved min familie heldigvis overskrider mine grænser.. Nu er jeg så også syg, så hvis det endte med der ville blive planlagt noget der overskrider mine grænser, ville det kunne ødelægge hele dagen, og jeg ville i værste fald ende med at smutte hjem grædefærdig og rasende.. Netop derfor jeg har allerede nu bedt om at det er min mor og moster der skal stå for det..

Der er så mange måder at gøre alle ting på, kan slet ikke se hvorfor visse måder skal være forkerte,og hvorfor man altid skal følge traditioner og gøre hvad andre forventer.. Man skal da gøre ting lige præcis som man ønsker, og så være bedøvende ligeglade med hvad andre mener og tænker.. Det vigtigste er da at den kommende brud får en god dag, og så må man jo tage de forbehold der er nødvendige for det..

1