Nanok

N&A ♥ 2. juni 2012 - Lidt opdatering af tråd m. billeder

575 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Ihhh det bliver spændende at få det hjem og komme rigtig i gang :cheerleader3:

Gulp 300 ark, det lyder godt nok meget - men der går bare også meget til :blink:

Ja det er rigtige mange ark, men der går jo et til hver invitation, ét til hver favorboks, et til 2 stk bordkort, et til 2 stk takkekort.... og sikkert nogle ark til andet, som jeg har glemt i planlægningen :huh:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

HJÆLP!!!! Jeg ligger søvnløs over min (vores) bryllupskage...

Jeg har bestilt min kage hos en privat kagebager, hvilket jeg har det lidt underligt med, da jeg selv bager kager også. Jeg ville allerhelst lave min egen kage, men min kommende mand mener, at jeg sikkert har rigeligt at se til dagene op til brylluppet (hvilket jeg nok må give ham ret i!).

Nåh, men mit problem ligger i, at jeg egentlig havde et helt klart design i hovedet, som hun med det samme kunne skitsere på papir... præcis det, jeg ønskede.... men nu er jeg sådan kommet i tvivl om stativet!!!

Her er første kagestativ, som jeg valgte. Valget faldt på dette, da det er fade, som sættes ind i stativet, hvilket ville gøre det enklere for serveringspersonalet til receptionen - jeg ville ikke stole på, at de kunne stable en kage i opsats med stolper!!! Dette stativ ville dog betyde, at vi skulle have en ekstra hjertekage ved siden af, da vi bliver 100 mennesker. Kagebageren har selv dette stativ.

3352_m.jpg

(Se bort fra kage og dekoration, for vores design er ikke således)

Nu er det sådan, at jeg er faldet for dette stativ i stedet:

1902_m.jpg

Det er meget mere min stil og vil også kunne laves i 5 etager

:biggrin: Desuden ligner designet af kagen her meget vores - dog skal der være callaliljer, hvide roser og blå forglemmigej på i stedet. Evt skal den pyntes i kanten med satinbånd.

Jeg kan leje dette stativ selv, hvilket jeg er villig til at gøre, men til gengæld skal jeg så kunne stole på, at mit personale kan stable den inden receptionen..... Åh åh!!!

Hva' siger I? Det sikre valg eller valget, hvor jeg skal sætte min lid til personalet, som måske ikke har stablet kager før??

Tja og sidste mulighed er jo en stakket kage, som denne:

2459_m.jpg

Redigeret af Nanok
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha sikke et dilemma. Jeg vil vælge den løsning, jeg havde det bedst med. Hvis det gælder at personalet skal introduceres i at sætte det sammen rigtigt, jamen så må du evt tage derud dagen før og vise det.

Jeg bager og dekorerer også selv, og kan bare ikke overgive det til en anden, tror jeg er for meget kontrol freak. Men staser på at det stortset er det eneste jeg skal lave, ja udover borddeko hæhæ.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha sikke et dilemma. Jeg vil vælge den løsning, jeg havde det bedst med. Hvis det gælder at personalet skal introduceres i at sætte det sammen rigtigt, jamen så må du evt tage derud dagen før og vise det.

Jeg bager og dekorerer også selv, og kan bare ikke overgive det til en anden, tror jeg er for meget kontrol freak. Men staser på at det stortset er det eneste jeg skal lave, ja udover borddeko hæhæ.

Hvor mange mennesker skal du bage til? Og hvor længe afsætter du?

Jeg har før bagt bundene ugen før og haft dem frosset, hviket de absolut ikke er blevet ringere af, men frygter lidt at fyld, stabling og opyntning kommer til at tage mig en krig, da jeg er en anelse perfektionistisk :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt lide selv at lave kager. Det vil jeg også selv gøre til vores bryllup.

Jeg tænker vores skal være på søjler da jeg selv sætter dem i, så skal vores personale kun sætte den rigtigte størelse oven på hinanden.

Det er en nem løsning selv at kunne flytte en smule på og omkring balance kan man jo vælge at sætte en ekstra søjle.

Skriver det fordi du virkede til at have glemt eller tænkt det var for svært for andre at sætte sammen.

venlig hilsen

Karina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt lide selv at lave kager. Det vil jeg også selv gøre til vores bryllup.

Jeg tænker vores skal være på søjler da jeg selv sætter dem i, så skal vores personale kun sætte den rigtigte størelse oven på hinanden.

Det er en nem løsning selv at kunne flytte en smule på og omkring balance kan man jo vælge at sætte en ekstra søjle.

Skriver det fordi du virkede til at have glemt eller tænkt det var for svært for andre at sætte sammen.

venlig hilsen

Karina

Ja, det er selvfølgelig rigtigt, hvis man bruger løse søjler :) Det var da en fjerde mulighed for stabling af kagen!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nåh... jeg er ikke blevet et hak klogere på valg af opsats til vores bryllupskage :blink: Er stadig drønforvirret over det! Så hvis flere har råd eller kommentarer modtages de med kyshånd :loveshower:

Men til gengæld er al min karton til invitationer og favorbokse på vej med posten og alle mine bånd er på vej fra USA. Så mangler jeg kun at finde de rigtige brads til sløjferne, og så er vi "køre"klar til vinterprojekt: "Invitations-fremstilling"! Glæder mig vildt til at få den første lavet, så vi kan lave de sidste finjusteringer inden masseproduktionen :biggrin:

Ja og så glæder jeg mig selvfølgelig til at modtage "dommen" herinde, når det første billede af invitationen kommer på :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig spillet derude men var der ude til en reception i sidste måned. Det er et rigtig flot sted men også et sted hvor det vil være uhensigtmæssigt med flere selskaber og det ved jeg ikke om de bruger.

Så kan det være, at du kommer ud og spiller her... :biggrin: I er hermed booket til årets bryllup!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fandt lige dette og synes, at det er lidt hyggeligt at vide, hvad der er sket førhen på "VORES" dato:

2. juni

Marcellinus dag - efter en from kristen romer, som blev halshugget først i 300-tallet. Blinde og døve siges at blive helbredt ved hans jordiske rester.

Italien har nationaldag - og fejrer republikkens oprettelse i 1946.

2006

Folketinget vedtager at give lige ret for enlige og lesbiske til kunstig befrugtning fra 2007.

Folketinget vedtager en promillegrænse på 0,5 for erhvervssejlads, store lystfartøjer, speed­både og vandscootere. Loven træder i kraft fra 1. juli.

2004

En storbrand bryder ud i Stenbjerg Klitplantage i Nordvestjylland efter den tørre maj. Omkring 120 hektar plantage bliver raseret.

2003

Den første europæiske rummission til en anden planet bliver opsendt. Rumsonden "Mars Explorer" skal i kredsløb om Mars foretage målinger, og et landingsfartøj skal på selve Mars søge efter spor af liv i de øverste jordlag. Forventet ankomst er 2. juledag.

2001

Nepals kronprins dræber sin kongelige familie med maskinpistol og skyder til sidst sig selv.

1992

Ved den danske folkeafstemning om EF-Unionen stemmer 50,7 pct. nej til den nye traktat.

1990

USA og Sovjetunionens ledere, George Bush og Mikhail Gorbatjov, bliver i Washing­ton enige om en aftale som halverer antallet af langtrækkende kernevåben.

1985

Det Europæiske Fodboldforbund udelukker engelske fodboldhold fra europæiske kampe efter hooligan-optøjerne på Heysel Stadion, der kostede 38 tilskuere livet.

1978

Karl Skytte, Folketingets formand gennem ti år, indtager for sidste gang formandssædet i Tinget, inden han går på pension.

1953

Dronning Elizabeth den Anden af England bliver formelt kronet i Westminster Abbey i London under udfoldelse af storstilede ceremonier. Det sker 16 måneder efter, at hun har afløst sin afdøde far, kong Georg den Sjette, på tronen.

1949

Landet Transjordanien ændrer navn til Kongeriget Jordan.

1896

Italieneren Marconi får patent på et system til at kommunikere ved hjælp af elektro­mag­ne­tiske svingninger. Systemet bliver senere kaldt "radio".

Født den 2. juni:

1946 Inga Nielsen - operasopran, kongelig kammersangerinde (død 2008)

1944 Marvin Hamlisch - amerikansk musiker og komponist

1941 Charlie Watts - engelsk Stones-trommeslager

1940 Konstantin den Anden - konge af Grækenland 1964-1974

1921 Gyrd Løfquist - skuespiller

1904 Johnny Weissmuller - rumænskfødt svømmestjerne og Tarzan-skuespiller (død 1984)

Redigeret af Nanok
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha sikke et dilemma. Jeg vil vælge den løsning, jeg havde det bedst med. Hvis det gælder at personalet skal introduceres i at sætte det sammen rigtigt, jamen så må du evt tage derud dagen før og vise det.

Jeg bager og dekorerer også selv, og kan bare ikke overgive det til en anden, tror jeg er for meget kontrol freak. Men staser på at det stortset er det eneste jeg skal lave, ja udover borddeko hæhæ.

Hvor mange mennesker skal du bage til? Og hvor længe afsætter du?

Jeg har før bagt bundene ugen før og haft dem frosset, hviket de absolut ikke er blevet ringere af, men frygter lidt at fyld, stabling og opyntning kommer til at tage mig en krig, da jeg er en anelse perfektionistisk :blush:

Hov så slet ikke dit spørgsmål.

Vi skal have kagen om eftermiddagen til receptionen, men den er lidt speciel. Både kæresten og jeg er ½ englændere, så bunden bliver en engelsk udgave, og den skal laves mindst 6 uger før :unsure: Men kan så også dekoreres i lang tid før, den blir faktisk kun bedre af at stå et stykke tid.

Jeg håber på evt at lave to udgaver, den engelske i 2 etager og en alm i 3 etager.

Den almindelige regner jeg med at lægge sammen om fredagen (morgen) og dekorere om aftenen. Enten det eller lægge sammen torsdag og deko fredag.

Men den del med perfektionistisk, jo tak den kender jeg alt til, jeg er på samme måde, også derfor jeg har valgt at lave den selv.

Og sikke da nogle sammenfald med jeres dato, der er da både glædelige og drablige ting på den dato :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha sikke et dilemma. Jeg vil vælge den løsning, jeg havde det bedst med. Hvis det gælder at personalet skal introduceres i at sætte det sammen rigtigt, jamen så må du evt tage derud dagen før og vise det.

Jeg bager og dekorerer også selv, og kan bare ikke overgive det til en anden, tror jeg er for meget kontrol freak. Men staser på at det stortset er det eneste jeg skal lave, ja udover borddeko hæhæ.

Hvor mange mennesker skal du bage til? Og hvor længe afsætter du?

Jeg har før bagt bundene ugen før og haft dem frosset, hviket de absolut ikke er blevet ringere af, men frygter lidt at fyld, stabling og opyntning kommer til at tage mig en krig, da jeg er en anelse perfektionistisk :blush:

Hov så slet ikke dit spørgsmål.

Vi skal have kagen om eftermiddagen til receptionen, men den er lidt speciel. Både kæresten og jeg er ½ englændere, så bunden bliver en engelsk udgave, og den skal laves mindst 6 uger før :unsure: Men kan så også dekoreres i lang tid før, den blir faktisk kun bedre af at stå et stykke tid.

Jeg håber på evt at lave to udgaver, den engelske i 2 etager og en alm i 3 etager.

Den almindelige regner jeg med at lægge sammen om fredagen (morgen) og dekorere om aftenen. Enten det eller lægge sammen torsdag og deko fredag.

Men den del med perfektionistisk, jo tak den kender jeg alt til, jeg er på samme måde, også derfor jeg har valgt at lave den selv.

Og sikke da nogle sammenfald med jeres dato, der er da både glædelige og drablige ting på den dato :blink:

Jeg har desværre arbejde både torsdag og fredag op til brylluppet - og har ikke mulighed for at få fri :td: Derfor kan jeg ikke engang tage morgener og eftermiddage i brug. Når det er fyraften er der jo også sønnen at tænke på, så derfor må jeg nok indse, at det blot er bedst og mest forsvarligt, at lade andre om min kage og så håbe, at de matcher mine ønsker og krav til perfektion :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort tillykke med forlovelsen, og velkommen til min måneds-søster! :bearhug:

Fin tråd du har her.. :thumbsupsmileyanim:

Sikker meget du har styr på, jeg er godt nok lidt nervøs, over alt det du allerede kan tjekke af!! :huh:

:) Sarah

Tak skal du have, Sarah :biggrin: Tja, jeg synes jo så at jeg er i vild dårlig tid med det hele... går og stresser over noget hele tiden. Heldigvis er min H2B godt med inde over planlægningen (eller han hører i hvert fald efter, hvad jeg ønsker) og så er det ham, som klarer alle de praktiske telefonopkald osv :biggrin:

Har du ikke en planlægningstråd? Kan ikke se den...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke få fri fredagen før dit bryllup? :o Hold da op... Hvad arbejder du med - hvis jeg må spørge!? Det virker godt nok uforstående af din chef.. :blink:

Jeg er lærer, og der er åbenbart intet, som hedder "Bryllupsfri", når man er offentlig. Hvis jeg vil have en fridag uden for skoleferierne, så skal jeg kunne afspadsere timerne, og min opgaveplan er lavet, så årets timer passer til punkt og prikke (ej, de skylder mig vist 30 minutter, men det kan jeg jo ikke holde meget fri for :blink: )

Hvis jeg vælger at holde en omsorgsdag, så skal sønnike jo være hjemme med mig, hvilket absolut ikke giver mere arbejdsro.

Jeg må vist blot tage afsted på arbejde... og heldigvis har vi GODE hjælpere i vores familie, som hjælper hele fredagen med oppyntning til receptionen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

PROTO

Så fik vi klippet og skåret den første prototype af vores favorboks samt invitation

pixel.gif:biggrin:

Jeg tror på, at det nok skal blive rigtig godt!

Der mangler stadig meget... fx. er alle vores bestillinger endnu ikke hjemkommet.

Alt det mørkeblå (kant rundt om navn, invitationsforside, indekskorts overkant) skal være mønstret papir i en anden blå nuance... vi er blot ikke nået så langt endnu!

Ja, og så skal alle kort klippes og skæres, så man ikke kan se de sorte streger fra skabelonen!

pixel.gif

e848857a.jpg

Favorboks/bordkort

Vi har i dag netop bestilt brads hjem til at sætte sløjfen fast med, så indtil videre er det blot dobbeltklæbende tape, som holder den.

3dd2541b.jpg

Favorboksen set fra oven, hvor en lille hjerteformet brad i guld skal sidde.

d8b4c8cf.jpg

Invitationens forside

Vores bånd, som skal binde invitationen sammen er ikke hjemkommet fra USA endnu, men det er det samme bånd, som sløjfen på favorboksen.

8c95f733.jpg

Invitationen inden i.

Vi mangler at skrive teksten til kortets venstre side og vi skal have teksten på forreste kort i højre side rettet til, da det stikker op over kanten!

Jeg glæder mig vildt til at kunne komme rigtig i gang

:biggrin: :biggrin: :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer