Miss Dior

Vielsesringen, hvilken hånd skal den på?

21 posts in this topic

Hej

Igår kom kæresten og jeg til tale om det med hvilken hånd vielsesringen skulle på.. Er det stadig sådan at forlovelsesringen er på venstre og vielsesringen er på højre, eller var det bare en gang det var sådan?? Hvilken hånd har i jeres vielsesring på ?

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er meget forskelligt hvad folk gør.. jeg mener de fleste har forlovelsesringen på venstre og i danmark har man oftest vielsesring på højre, hvor man i andre lande oftest har på venstre (som jeg og min kommende mand skal have).

men altså man bestemmer jo selv - så gør hvad I har lyst til :)

du kan læse lidt om det her

Edited by Mynte
0

Vi sætter den på venstre hånd, da jeg var udefor et uheld som barn, som gør, at min lillefinger på højre hånd, er skæv ved den inderste kynst og at min lillefinger stritter mærkeligt ud og det gør ondt, når jeg har ring på den hånd. Så selvom jeg også går med min forlovelsesring på venstre, så har vi valgt at vielsesringen også skal sidde på den hånd, som jeg kan holde ud at gå med den.

0

Der er ikke nogen "regler" i Denmark om dette, så det er op til én selv.

Men der er en blodåre, som løber direkte fra venstre ringefinger og op til hjertet - dette synes jeg er en rigtig sød tanke, så derfor har vi valgt at placere den på venstre hånd.

Derudover er vi begge højrehåndet, så ved at sætte den på venstre bliver ringen mindre slidt med tiden :0)

0

Annonce ♥

Det med blodåret er grunden til at man i mange lande har ringen på venstre hånd - det er også super sødt!

I DK har man i mange år haft ringen på højre hånd og grunden er at man sværger med højre hånd, også i Kongehuset bruger man højre hånd og faktisk (i hvert fald i gamle dage), blev man gift til venstre hånd, når det var anden gang eller kvinden ikke var "god nok" til at blive dronning..

Men der er jo ingen regler overhovedet, så tag den finger I har det bedst med at have en ring på :)

0

Vores sidder på venstre. Mine forældre bruger sætningen "Højre hånd giver du til alle og enhver, men din venstre til din hjertenskær". Og i mange andre lande sidder den på venstre, når man er gift, men mange her i Danmark har den på højre.

0

Annonce ♥

Vores sidder på højre nu og sidder der igen efter vi er gift. Mine fingre er desværre ikke lige store, så jeg kan ikke passe ringen på venstre hånd, hvis den skal passe på min højre :)

I princippet kunne du jo få lavet ringen større eller mindre, så den kan komme til at passe din venstre ringefinger. Det er ikke ret dyrt. Men selvføglelig kun hvis I ønsker at kunne bære den på venstre.

0

Annonce ♥

Jeg har min forlovelsesring på venstre hånd og min vielsesring kommer til at sidde ud over den - min mand skal ligeledes have ringen på sin venstre hånd..

Jeg har boet i USA og derovre er det skik at det ALTID er venstre hånd - derfor er det naturligt for mig...

0

Der er ikke nogen "regler" i Denmark om dette, så det er op til én selv.

Men der er en blodåre, som løber direkte fra venstre ringefinger og op til hjertet - dette synes jeg er en rigtig sød tanke, så derfor har vi valgt at placere den på venstre hånd.

Derudover er vi begge højrehåndet, så ved at sætte den på venstre bliver ringen mindre slidt med tiden :0)

derfor skal vi også have vores vielsesring på venstre hånd

0

Vores sidder på højre nu og sidder der igen efter vi er gift. Mine fingre er desværre ikke lige store, så jeg kan ikke passe ringen på venstre hånd, hvis den skal passe på min højre :)

I princippet kunne du jo få lavet ringen større eller mindre, så den kan komme til at passe din venstre ringefinger. Det er ikke ret dyrt. Men selvføglelig kun hvis I ønsker at kunne bære den på venstre.

vi vil have den siddende på højre, derfor vi har fået den lavet dertil - men tak for infoen :biggrin:

0

Annonce ♥