Sign in to follow this  
Followers 0
Ditte

Planlægning af min søsters SU-vinter polterabend! AAAHHGG

7 posts in this topic

NU må jeg ha hjælp.. Jeg har, sammen med 2 af min søsters veninder, fået lov, at stå for den hersens polterabend. De 2 veninder kan så ikke deltage i planlægningen alligevel, den ene fordi hun har travlt på sit studie og med en flytning, den anden var vist kun interesseret i starten da de var blevet forlovet. Fint nok, kan godt selv. Troede jeg da..

For nu til problemerne

Vi er 22 - 23 stykker der kunne være interesseret i at komme med. Tror så ikke det kan lade sig gøre at få alle med, og det har jeg heller aldrig tænkt var muligt. Jeg har nu for snart 4 uger siden oprettet en "doodle afstemning" til at finde en dato. Tænkte det var smartest at finde en dato først. Har selvfølgelig også brainstormet ting der kunne komme på tale at lave, løbende i den hemmelige gruppe vi har på Facebook :wink:

Nå, det viser sig at folk ikke melder ud hvornår de kan. Nu knap 4 uger efter, er det kun 12 der har været derinde, og det er ikke fordi jeg ikke har mindet dem om det. For det har jeg.. En del.. :sm: Har virkelig været en kamp bare, at få så mange til at fortælle hvornår de kan (altså jeg har ikke været en kælling, har været bestemt, men flink og rar). HVAD er det meningen jeg skal gøre for at få folk til at melde ud hvornår de kan?

Nu til en anden ting. Har spurgt om 350 var et passende beløb, hvilket de jeg har snakket budget generelt med, har sagt var helt fint. Det er så folk der ikke skal med denne gang, men folk med "polterabend erfaring". Men ingen der skal med kommenterer det.. Så kan ikke finde ud af om det er ok, eller det er for meget eller de bare er ligeglade.. Er det alt for meget, når man er på SU? (mange af dem der skal med er på SU) Jeg mener, det er da svært, at få noget vildt ud af dagen for meget mindre.. Har endda forslået, at de der er på SU og ikke bor i Århus, hvor det skal holdes, samt de der kommer fra Sjælland, kan få noget "rabat".. Men øv altså... Kan det passe det skal være så besværligt at planlægge et polterabend. For så gider jeg da slet ikke selv have et, til den tid..

Jeg har fundet på nogle gode ting, og det ting der alle er langt ud til debat på siden, og jeg synes selv at det er lige i skabet de forslag der ligger i top. Men jeg kan bare ikke komme videre før jeg ved, hvor mange vi blir, hvad dato jeg skal booke på og, hvordan budgette er. Findes der dog ikke nogle gode polterabendplanlægnings tips???? :shooter:HUUG

0

Annonce ♥

har aldrig planlagt en polterabend, har kun været hovedpersonen :) men synes det er trist når det skal være så besværligt. synes 350 kr lyder rigtig fair! der burde de fleste kunne være med!

0

har planlagt 2 polter... og tror bare du skal sætte en dato, og så må dem der kan melde til og dem der ikke kan melde fra.

den sidste jeg var med til at planægge gav vi 700 for pr. mand,og det var inkl. alt... mad og drikke hele dagen, og festen om aftenen... men kan godt se når folk er på su at det nok er lidt dyrt, i er og 22 så der burde være masser af muligheder, hvis i altså bliver fuldtalligt,

vil sige at du skal sætte dato og pris, og når du ved hvor mange du har, kan du planlægge!!

0

Desværre kan det være møgbesværligt at planlægge polter. Jeg synes, det er fint at starte demokratisk, men når der ikke sker den store reaktion, så synes jeg også, du skal gå over til diktatur og sætte en dato og et beløb - og så evt. også efterlyse en ny medarrangør eller to? Eller prøve at uddelegere noget praktisk, så du ikke får ansvar for alt, for så bliver det for surt. Når folk er så unge og studerende, så har de nok ikke den store erfaring med polter, og derfor har de måske ikke helt fanget, at de er nødt til at komme mere aktivt på banen, men det finder de forhåbentligt ud af.

God planlægningslyst :cheerleader3:

Og synes i øvrigt det er rigtigt fint med sådan et indlæg her - tror nemlig nogle af de forventningsfulde zillaer har det med at glemme, hvor møgbesværligt det kan være bare at samle nogle stykker, sætte en dato og planlægge nogle indslag....

0

Annonce ♥

Jeg synes, det er fint at starte demokratisk, men når der ikke sker den store reaktion, så synes jeg også, du skal gå over til diktatur og sætte en dato og et beløb - og så evt. også efterlyse en ny medarrangør eller to?

Hørt hørt!

Sæt en dato: Eventuelt kan du jo skrive på facebook at du sætter en dato om x antal dage baseret på de doodle-svar der er kommet ind, så har nølerne en sidste chance.

Og du melder bare et beløb ud: Jeg synes 350,-kr er meget fair over for folk på SU. Jeg ville ikke have problemer med at gå op på 500,- (har selv gladeligt betalt en 5-600kr til de polterabender jeg har været til også mens jeg var på SU)

Og som Sommer 2012 skriver, så se om ikke du kan finde endnu en pige at planlægge sammen med. Der er mere arbejde i det end man lige regner med - specielt når man kommer tæt på!

God planlægning!

Edited by RandiHR
0

^har du prøvet at kontakte nogle af dem på anden vis end facebook? Der er jo stadig en del, som ikke bruger facebook dagligt, og som måske ikke kan finde ud af alle de smarte løsninger der findes online. (Vi brugte en doodle til at planlægge min søsters polter + vi kommunikerede over facebook, og nogle folk vidste ikke hvordan sådan en doodle fungerede (inkl mig selv!) og andre tjekkede kun facebook sjældent, så det vil jeg helt klart tage med i betragtningerne.

0

Ihh, tak fordi i gider hjælpe..

Nu har jeg smidt 2 datoer ud, de to hvor flest ifølge doodle kunne, og så tænker jeg noget tilmelding må begynde i den kommende uge. Har givet dem frister til at få smidt sig på doddle, mange frister, og nu gider jeg ikke forsøge mere. Må jo bare huske det når det er deres tur til at planlægge polterabend. Eller til at blive poltet!! Ej, sån er jeg ikke! Fyy Ditte..

Jeg aner simpelthen ikke hvem jeg skal få til at hjælpe mig. For de har jo så travlt. Måske min kusine, for selvom hun sidder på sjælland kan hun jo godt hjælpe. Hun var den allerførste til at skrive sig i kalenderen, og har været rigtig sød til at deltage på siden. Ja, tror jeg spørger hende..

Faktisk er det folk der alle bruger facebook der er det største problem. Jeg har styr på de par stykker der ikke gør. De siger bare, hvornår skal vi komme og sig til, hvor meget vi skal af med :lol:

Så er det bare at krydse fingre for at der er nok der tilmelder sig, så vi kan give hende et brag af et polterabend..

BTW doodle er SÅ smart når man er en større flok.. Er først selv faldet over det for et par år, siden hvor det blev brugt til planlægningen af en gammel-elev fest. Det er enkelt og lige til at gå til..

0