Dorindom

Stel - HJÆLP!

27 indlæg i dette emne

Hejsa.

Vi er ved at udforme vores ønskeliste, og vi ønsker os egentlig nogle pæne serveringsskåle og fade til, når der er gæster. Problemet er bare, at vi ikke kender til ret mange flotte kollektioner og stel, så derfor vil jeg lige spørge jer alle, om ikke I kunne hjælpe os med en masse links eller navne, så vi kan kigge os rundt. Jeg synes bare, det er så svært! Har kigget på forskellige hjemmesider, men kan ikke rigtig fine noget, der lige er os, og som har hele sæt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vild med Rosendahl Grand Cry, men dem er I jo sikkert nok stødt på under Jeres søgning. De har alt, hvad hjertet begærer i et stilrent og stilfuldt design til meget rimmelige penge.

Ja, men der er bare så mange, der har Grand Cru, så det er ikke så speciel. Men prisen er fin. Vi kunne nemlig godt tænke os noget flot, men ikke for billigt. Faktisk helst noget i stentøj med retro farver.. Bare svært :S

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vild med Rosendahl Grand Cry, men dem er I jo sikkert nok stødt på under Jeres søgning. De har alt, hvad hjertet begærer i et stilrent og stilfuldt design til meget rimmelige penge.

Ja, men der er bare så mange, der har Grand Cru, så det er ikke så speciel. Men prisen er fin. Vi kunne nemlig godt tænke os noget flot, men ikke for billigt. Faktisk helst noget i stentøj med retro farver.. Bare svært :S

Sludder! Ikke for DYRT selvfølgelig! Haha

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har du kigget på Kähler keramik? Synes de laver nogle super fede ting - også tallerkner, skåle m.m. Og det er jo også farverigt :)

Fedt! Det er noget a la dét! Mano sættet er rigtig flot, men der er ikke rigtig nogle fade og helt store skåle. Tænker både skåle til salat, kartofler og fade til kød og andre ting, så der er til lidt af hvert. Men det er i hvert fald noget i dén stil. :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg ;)

Sonja-modellen er faktisk flot! MEn har Aluminia en hjemmeside? kan ikke finde den på google...

Det er antikt og bliver ikke lavet mere, så vidt jeg ved :)

Hmm ved ikke hvor mange fade Kähler laver nu du siger det, har også mest set skåle desværre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har Piet Hein herhjemme hos os :

f340d747.png

Piet Hein findes også i tallerkner, duge osv .

Ellers findes der et Pillivuyt stel - kan ik lige huske navnet - også i helt hvidt med runde tallerkner osv, men hvor siderne lissom er lidt matte og ru i det .... også super fint. Men kommer vist helt an på smag osv :) Jeg syns selv, at hvidt enkelt er rigtig fint - også fordi det kan bruges til hvilken som helst type bord, man dækker. Vælger du noget med farve i, fx en turkis, så er spgm selvfølgelig hvor smart det fx ser ud på et julebord, hehe.

Men hvis I gerne vil ha noget keramik af en art ... har I kigget efter Le Creuset fx ?

b674a371.png

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, Le Creuset er mega fedt, det skulle jeg også lige til at skrive! Det er retro, og det er flotte farver!

Vi ønsker os det blå mega mussel, syntes det er så smukt og elegant, også retro med et moderne touch. Priserne er dog lidt pebrede syntes jeg, men vi har skrevet at 2. sortering også er fint. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Personligt synes jeg Elements fra Royal Copenhagen er rigtig flot! :) Men det er lidt dyrt...

Kunne Liebe være noget? http://liebeshop.dk/shop/-2s.html

Eller dette italienske: http://www.houseofel...p.asp?group=101

Vi samler på element i helt hvid, er vild med kombinationen af det nye og alt det gamle, men de fade og skåle man kan få i serien er desværre ret dyre.

Jeg vil også sige le creuset, de laver nogle vildt fede ting.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kunne også bare droppe et særligt stel og finde ting og sager I kan lide rundt omkring hos de forskellige mærker. Kombinere med IKEA og vintage fund?

Det er netop sådan, det er lige nu. Vi har lidt forskelligt, lidt glasskåle, lidt keramik, som vi har fundet på loppemarked. Og det fungerer også fint. Men jeg synes bare, det er flot at have noget ens serverings-halløj, så det ikke ligner en blandet landhandel for meget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer