0Tine0

Cupcakes/frosting - hvilket smør

13 indlæg i dette emne

Hvilket smør er det man skal have fat i, til frosting til cupcakes?

tror jeg har fundet ud af to ting -

1. Det skal være usaltet

2. Det må IKKE være et smørbart produkt

Usaltet smør har jeg hørt om før, så det er vist ikke noget problem, men hvordan er det med smør der ikke er smørbart? Hvad er det?

Tak

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmmm :unsure: Skal til at revurdere min opfattelse af smør, men man lærer self noget nyt hver dag..

:biggrin: Nu er jeg også miljøskadet, da jeg arbejder inden for forskning af olie fra alger, så bruger en del tid på at analysere fedtstoffer. :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, lurpak (den røde pakke) er usaltet smør og kan bruges til frostings.

Jeg bruger dog halvt af hvert (saltet/usaltet smør), når jeg laver frostings.

Skiller det så slet ikke? Det er det jeg har haft problemer med når jeg laver det med alm smør.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har brugt begge dele. Usaltet og saltet.

Og jeg må indrømme, at jeg ikke kan smage forskel. Hvis jeg SKULLE vælge, så synes jeg det saltede smager en smule bedre.

Prismæssigt er der forskel.

Smørbart er smør blandet med olie -så det bliver blødere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er olien i det smørbare der gør at det skiller, så kan de forskellige ikke binde sig til hinanden så vidt jeg har forstået. Jeg synes Lurpak er det bedste, om det er med eller uden salt har ikke det store at sige for mig.

Det er også det med at det skiller jeg prøver at forstå.. jeg har altid brugt kærgården, altid uden succes, og set i bakspejlet, kan det der gik galt, nok godt beskrives som at det skilte (bøj??).

Og nu vil jeg gerne snart have lavet en frosting med den rigtige konsistens :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Alle andre steder på kloden bruger man ikke saltet smør .... faktisk bruger man kun usaltet .... derfor er næsten alle udenlandske opskrifter med usaltet smør, bla i USA som jo virkelig kan lave cup-cakes, hehe. DOG .... jeg så engang een på YouTube der lavede cupcakes og gik ind på hendes hjemmeside bagefter .... sådan en soccer-mum home cook kvinde, hehe .... hun brugte usaltet, men sagde at hvis man puttede en smule salt i, så fik det smagen frem i frostingen. Eftersom vi er vant til at bruge saltet smør herhjemme i DK, så tror jeg du vil få det bedste resultat med alm Lurpak gammeldags smør :)

- og ja ... der er forskel på Kærgården og Lurpak, da Kærgården ikke er rigtig smør, hehe.

Prøvede at lave hendes cupcakes her og åhh de blev goe .... videoen er her: :) Lavede dem bare med hindbær på frost i stedet for marmelade. Og spis kun en enkelt, max 2 - ens mave gir totalt op for alt det sukker der, haha

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Takker meget for jeres hjælp! Har lige lavet perfekt frosting :D

Gik i kvickly for at lede efter usaltet lurpak, men fandt ud af at kvickly har en discountudgave at rigtig smør - dejligt! Og nu har jeg lavet en frosting der ikke skiller, smager dejligt, og kan formes - helt ny fornemmelse :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer