kristineB

~M&H efterårsbryllup 6. okt 2012~ Nygift og sneak-peak:)

377 posts in this topic

Jeg har efterhånden luret rundt på BK i nogle år - Ikke pga de store bryllupsdrømme, men fordi min søster (@louisetina) blev gift i sommers, og inden da huserede en hel del rundt herinde:)

Min kæreste friede til mig i oktober i år, da vi var på roadtrip i USA. Han siger selv, at han ikke er den romantiske type, men han formåede stadig at overraske mig på en stejl skrænt i grand canyon. Han havde taget ringene med hjemmefra. Ringene havde vi begge havde været med til at vælge, da vi var omkring 15 år gamle (på en ferie til tyrkiet med min familie.) og dem har han eller opbevaret siden.

Vi har kendt hinanden i 13 år til marts, så det er måske også på tide. Vi er 28 på den tid, hvor vi skal giftes, nemlig d. 6. oktober 2012. (Et år efter han friede). Efter al den tid ved han heldigvis også, hvad han går ind til - også selvom han aldrig har set mig i zillamode:)

Jeg er overhovedet ikke den kreative type, men min søster er jo nærmest bryllupsekspert, så hun sparker mig i r***** med de ting, jeg skal huske at gøre, og hendes anden brudepige er også min brudepige, så jeg er omgivet af eksperter + selvfølgelig alle jer herinde.

OBS: Hvis du kender mig, vil jeg være meget glad, hvis du ville lade være med at læse videre, eller nævne for andre, at jeg er herinde.

Oversigt:

opdatering af oversigt er undervejs, skal bare lige tage mig sammen:)

Planlægningen:

Det med rødt - mangler

Det med grønt - er på plads

Det med sort - er undervejs

1 år før

Bed om fri / tag ferie i perioden omkring bryllupsrejsen

Bed om fri fra arbejde i dagene omkring vielsesdatoen - h2b har fri fredag inden og mandag efter. Jeg har fri torsdag/fredag inden og mandag/tirsdag efter:)

Begynd at se på vielsesringe - er købt. De er i titanium, min med en enkelt sten

Begynd at udvælge og prøve brudekjoler - har købt en laber sag fra luxus med masser af blonder:)

Bestem evt. tema for brylluppet: tema er nok så meget sagt: efterår og orange/brændte farver

Bestil fotograf: Har bestilt 2-i-1: en af vores bekendte som både er fotograf og DJ

Bestil musik til festen: Har bestilt 2-i-1: en af vores bekendte som både er fotograf og DJ

Book kirke og præst - Vielsen er 13.30 og vores præst bliver Gunnar - hvilket vi begge er meget glade for:)

Fastsæt bryllupsdato 6. oktober 2012

Lav en gæsteliste - Gæstelisten færdig. Der er inviteret 41 til festen om aftenen + ca 35-40 ekstra til reception

Lav et bryllupsbudget - håber at kunne holde det på omkring 40.000 - det holder vist ikke helt - nærmere 50.000

Lav ønskeliste: Meget kort ønskeliste: Gavekort til oplevelser og madoplevelser, tilskud til bryllupsrejse og hus, og en lille ønskeseddel i Imerco

Reserver lokaler til festen - har reserveret fælleshuset i øster sundby.

Reserver lokaler til receptionen - har reserveret et simpelt fælleshus lige i nærområdet (skallerupvej fælleshus)

6 måneder før

Bestil kørsel: vi skal ikke så langt, så bare vores egen suzuki swift:)

overnatning til bryllupsnatten - tror måske vi sover derhjemme

Bestil bryllupskage - lyse og mørke bunde med baileymousse og hindbærmousse og marcipanovertræk. haals bageri

Bestil frisør til bruden - har bestilt tid 9.45 hos frisøren i tornhøjcentret

Brudekjole: købt i Luxux (vist nok en white rose model) til den nette sum af 6300 kr.

Køb bordkort - er lavet - mangler bare lige et enkelt til den sidste gæst

Køb indbydelser - har selv klippeklistret

Udsend invitationer - er udsendt

Vælg forlover og bestman: mandens barndomslegekammerat

Vælg toastmaster - Vi har én i tankerne. Har bare ikke fået spurgt endnu. - Jubii han ville gerne - det bliver vores svoger

Vælg menu - er valgt. Portionsanrettet forret og dessert og buffet til hovedret. Se mere i tråden

3 måneder før

Bestil prøvelægning af make up - jeg lægger min egen make-up

Bestil tid på danseskole til træning i brudevals - min h2b er herregod til at danse, så det gider vi ikke:)

Forbered eventuelt navneskifte - er stadig til diskussion. Det bliver nok til, at jeg beholder mit eget, og manden tager mit efternavn som mellemnavn

Gennemgå aftalen med fotografen

Gennemgå aftalen med musikerne

Giv toastmaster en kort beskrivelse af alle gæsterne

Lav et program for dagen med tider på

Planlæg vielsen - evt. salmer osv. - tjek. Vi skal have 3 salmer.

Tøj til brudgom - er købt. Mørkeblåt jakkesæt, lille/blåt slips, brune sko, brunt bælte -

Udfyld ægteskabserklæring - er gjort og er modtaget

bestil brudebuket - er "bestilt" hos mor. Vi har begge haven fyldt med geoginer til buketten

Afgiv den endelig bestilling af mad - er gjort. 300 kr per person

få indgraveret ringene - er gjort.

Måneden før

Aftal tilretning af brudekjolen - skal i luxus d. 3. september og tilrettes - er blevet tilrettet. hentes . oktober

Aftal tilretning af gommens tøj

Begynd at gå brudeskoene til

Få de endelige tilmeldinger fra gæsterne - SU er kommet og gået. 40 til festen + flere til receptionen

Gennemgå vielsen med præsten - 6. september

Husk hårfarvning i god tid - skal farves d. 21 september

Lav den endelige bordplan - tror vi har styr på det, men meget kan ændres endnu.

Ugen før

Afstem festens forløb med toastmaster

Afstem vielses forløb med forlover

Gennemgå festen med feststedet

Lav bordplan

Prøv tøjet en sidste gang

Sørg for at toastmaster tager imod musikerne, hvis de ankommer før jer

Tjek at I har fået prøvelsesattesten fra rådhuset

Dagen før

Aflevere festprogram til festlokalet og personalet

Gå tidligt i seng

Husk at lave noget afstressende

Pak en førstehjælpspakke med nål, tråd, saks, plaster og lign.

Sørg for at blomsterpynten er klar til festlokalet og kirken

Sørg for at kagen kommer frem til feststedet og opbevares korrekt

Sørg for at pakke det hårpynt du skal have med til frisøren

På bryllupsdagen

Hent brudebuketten

Mad til brylluppet

Reception - lokaler

Sørg for at få en god morgenmad

Tjek at forlover har ringene

Edited by kristineB
0

Annonce ♥

Vi vil holde bryllup i efterårstema - overvejer orange som farvetema (med alle de efterårsbrunlige/brændte farver), så kom meget gerne med inspiration.

Vi vil meget gerne giftes i Nørre tranders kirke (http://www.nrtranders.dk/) som ligger 5 minutter fra hvor vi bor. En hyggelig landsbykirke, som mange af mine elever er blevet konfirmeret i, og hvor jeg selv har været til en del julekoncerter.

post-42447-0-97268000-1321987873.png

Vi vil holde fest om aftenen i et fælleshus: http://aalborgdiamonddanceclub.dk som ligger i udkanten af aalborg (også kun et par minutter fra kirke og hvor vi bor, og tæt på de fleste af gæsterne).

Vi håber at kunne få mine forældres naboer til at levere maden. De har tidligere lavet maden til flere familiefester inkl. søsters bryllup, som simpelthen bare var så lækkert og virkelig høj standard. mmm...

post-42447-0-54508300-1321988091.jpg (Billede af mad fra buffeten - taget af vintagebyheart:))

Min h2b (hø hø) har tidligere arbejdet hos en bager, så det bliver nok dem, som skal lave kagen. Her er jeg virkelig zilla. ææælsker kager, og har altid drømt om min bryllupskage, så de får travlt. Drømmekagen er noget a la den fra jul på slottet (Kunne ikke lige finde et billede af den, men i husker den sikkert?) tænk samme kage, bare i brun/orange... mmm! http://www.gistrupba...fault.asp?ID=99

Edited by kristineB
0

Årh, velkommen herind!! :loveshower:

Glææææææder mig til at følge din planlægning - ska nok prøve ikke at blande mig alt for meget :rolleyes:

Kan heller ikke finde jul-på-slottet kagen :metteholm Men glæder mig super meget til at se hvad I (læs: du) finder på

0

Annonce ♥

Jeg har måske ikke drømt om mit bryllup siden jeg var lille, men jeg har altid drømt om kagen... og kjolen!! Jeg har nok gemt billeder på computeren de sidste 5 år, og jeg glæder mig sindssygt til jeg skal ind og kigge kjoler sammen med brudepigerne. Vi bor i Aalborg, så jeg regner bestemt med at skulle i Lilly, Lucca, og scott. Evt. også butikken i dybvad, og den nye butik i svenstrup og luxus. (puha, stakkels brudepiger)

jeg drømmer om blonder og "gamle dage", men jeg har overhovedet ikke en bestemt stil.

(nogle af billederne er funet på BK. Skulle jeg have "stjålet dit billede, må du endelig sige til, hvis jeg skal fjerne det igen:))

post-42447-0-37319100-1321382557.jpg

Jge har altid drømt om knapper i ryggen, selvom det lyder besværligt.

post-42447-0-02163400-1321382397.jpg

Dette var en af de første kjoler, jeg drømte om, men fordi jeg har lidt (meget) brede hofter, er den nok ikke optimal

post-42447-0-28541800-1321382471.jpg

Denne er en af de mere enkle, som jeg har drømt om. Jeg så den på bryllupsmessen sidste år, og den er godtnok fin:)

post-42447-0-94226000-1321382657.jpg

Avrils kjole er også fin, men alt for stor og voldsom til mig. Her er det mest de fine bølger for neden og for oven, som jeg er vild med:)

post-42447-0-02586600-1321382721.jpg

post-42447-0-53672200-1321382742.jpg

post-42447-0-73824000-1321382797.jpg

Edited by kristineB
0

Tak for velkomsthilsnerne:)

LIge et billede af mig med ringen - og j, jeg så så tumpet ud den dag (Der var ret koldt i grand canyon. Det havde sneet lidt om natten:)) h2b vil gerne være anonym (han har traumer over bryllupsklar og de mange timer, jeg har brugt herinde, da min søs skulle giftes:))

post-42447-0-02550600-1321385468.jpg

1

Annonce ♥

Velkommen til :c166::balloon:

(Ved ikke om det hedder "velkommen" nu når du har været her i så mange år :wink: )

FLOTTE og smukke kjoler.. :) Jeg var selv i Lucca Bride i Sindal, LuXuX i Vesterhassing og Lilly i Aalborg - da jeg skulle prøve kjoler - og de steder kan varmt anbefales (LuXuX var nok ikke lige min type ekspedient, men - det er så hvad det er :) )

Og så skal i iøvrigt giftes i "vores" kirke... :biggrin: Nørre Tranders... Vi bor også 5 minutter derfra - så kan næsten regne ud vi bor i nærheden af hinanden.. hehe..

Ihvertfald - tillykke med frieriet - glæder mig til at følge jer..

0

Ve)

FLOTTE og smukke kjoler.. :) Jeg var selv i Lucca Bride i Sindal, LuXuX i Vesterhassing og Lilly i Aalborg - da jeg skulle prøve kjoler - og de steder kan varmt anbefales (LuXuX var nok ikke lige min type ekspedient, men - det er så hvad det er :) )

Og så skal i iøvrigt giftes i "vores" kirke... :biggrin: Nørre Tranders... Vi bor også 5 minutter derfra - så kan næsten regne ud vi bor i nærheden af hinanden.. hehe..

Tak for velkomsten. Hvor sjovt, at I også skal giftes i Nørre tranders Kirke. Må jeg spørge, hvem der er jeres præst?

Jeg troede lige, jeg ville lure din planlægningstråd for at hapse dine gode ideer, men da jeg så, at du er oppe på 85 sider med guldkorn, besluttede jeg at jeg må vente til i morgen, hvor jeg kan sætte mig godt til rette med lidt godter og læse i fred og ro:)

Og jeg er helt klart blevet inspireret af inspirationsbillederne. græskar og æbler skal da helt klart have en plads i brylluppet:)

Edited by kristineB
0

Han hedder Per Sørensen.. :) Ikke at vi har snakket med ham endnu, men vi har mailet med ham! :lol: Skal først have møde med ham den 14. januar..

Hehe.. ja min tråd har udviklet sig lidt siden den spæde start hvor det "bare lige var lidt billeder" :lol: Men du skal være så hjertelig velkommen.. *S*

Æbler er SÅ fine i borddækningen faktisk - og egentlig en ret "billig" ting... Lidt mere inspiration i den retning::

12695_1_2862.jpg

idea-board-apples.jpg

image004.11.00.13.66-Apple-Harvest-Centerpiece.gif

large_image-23.jpg

autumn harvest wedding centerpiece-1194.jpg

911.jpg

6a00e5503c889888330134880531e6970c-400wi.jpg

0

Annonce ♥

Ihhhhh velkommen til. :balloons:

Jeg kan KUN bifalde efterårsbryllup. Vi havde orange, brun og creme som temafarver og havde så spicet op med en smule limegrønt. Du skal være velkommen til at kigge i min tråd for at finde lidt inspiration.

God vind fremover.

0

Annonce ♥

mange tak for alle jeres hilsner - de er meget motiverende for at komme videre med planlægningen af brylluppet. Det virker som om der er så mange små ting, der skal laves, og så er jeg bedre til bare at lukke helt ned, i stedet for at tænke på at gå i gang med det hele:) Men nu har jeg brugt dagen på at læse om vinterbryllupper og efterårsbryllupper, så jeg har lidt mere overblik over, hvad der skal laves :rolleyes: .

idag hørte jeg fra kirken, og vi kunne sagtens blive gift hos dem, så det e jo dejligt. Så håber jeg bare, at den præst , vi har valgt, ikke holder ferie eller er på kursus til oktober næste år.

Je har lige et billede af min første drømmekjole: Jeg faldt over den , da bettesøs var ude og prøve kjoler. Heldigvis har vi slet ikke samme kjolesmag, så hun ville slet ikke prøve den. det er en gammel lilly-sag, men jeg håber lidt, at de stadig har den i butikken, når jeg engang skal ud og prøve kjoler.

post-42447-0-25894600-1321472812.jpg

0

Vi regner med at blive mellem 30 og 40 gæster til fest om aftenen. Vi vil holde reception om eftermiddagen for bekendte og familien længere ude. (Hvis i kender et godt sted at holde reception i nærheden af nørre tranders kirke, må I endelig sige til:)).

Vores budget indtil videre ser ca. sådan ud: (kom meget gerne med rettelser/gode ideer)

feststed (aften): 3000 + 1000 i depositum

rengøring feststed: (Vil vi betale os fra)

Receptionslokale:

mad til reception: 2000

mad til fest om aftenen: ca. 15.000

personale: (servering mv.) ca 2000

bryllupskage: (Hvad koster sådan en normalt?)

Kjole: 5000

sko: 400 (genbrug fra bettesøsters bryllup, selvom jeg ved at genbrug er no go. De er bare så god at gå i)

h2b´s outfit: Håber at lokke ham til at genbruge fra min søsters bryllup, for det var han bare hot i:) + ca 1500/2000 til slips, vest mv.

make-up: 500

Hår: argh! Har aldrig i mit liv fundet en frisør, jeg har været tilfreds med. Kom meget gerne med forslag! ca 700 (?)

Drikkevarer: 3000 (vin, vand, øl, drinks...)

pynt festlokale:

pynt reception:

leje af runde borde (hvis vi beslutter os for det)

brudebuket:

musik: omkring 3500 (kom gerne med anbefalinger. Vi vil gerne have en DJ)

Ringe: 2700 - er indkøbt: titanium. Min med en lille sten.

natmad: 500 (suppe eller hottere)

fotograf:

Hvad har jeg glemt?

Vi håber forresten at kunne holde budgettet på lige omkring de 40000 (+), men vi er allerede godt deroppe-af, kan jeg se:)

Edited by kristineB
0

Annonce ♥

mere kjoleinspiration:

(jeg har forresten indset at det er tisse-svært at finde ud af det der med at linke herinde, så indtil jeg får bettesøs til at hjælpe mig, må jeg overleve uden link til min planlægningstråd og en fancy indholdsfortegnelse:)

post-42447-0-85990700-1321474386.jpg

post-42447-0-98556500-1321474418.jpg

0

Haha, så stirrede man lige sig selv i fjæset der - blev sgu lidt overrasket. Men no worries, du lader bare billedet ligge. Kjolen er fra Sofie Louise i Horsens, deres kjoler er ikke de dyreste men desværre (efter min mening) heller ikke den bedste kvalitet.

0

Sikke nogle fine kjoler du har som inspiration :) Lyder ellers som om i har meget godt styr på budgettet. Det er min erfaring at bryllupskager er hammer dyre, med mindre man køber dem i Føtex eller kender nogen der kan lave den.

0

Eller får en hobby kagebager til at lave den.. Der kan være ret mange penge at spare, og mange af gangene er de kager altså bare meget bedre :)

Nu ved jeg ikke hvor du kommer fra, men jeg har en jeg klart kan anbefale her på Sjælland :) Hun lavede den bedste kage jeg nogen sinde har smagt. Og jeg er ikke helt nemt at gøre tilfreds.. -HAHA-

0