Guest Cyber26

Kan man? (vedr polterabend)

27 indlæg i dette emne

Annonce ♥

min polterabend var der et par stykker som ikke var inviteret med til festen om aftenen men kun receptionen. var nødt til at stoppe et sted og der var bare ikke råd til alle kunne komme med, men det var skøøønt de var med til polter alligevel, holder jo meget af dem og deres selskab :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis man holder en meget lille bryllupsfest så kan man da sagtens... kender nogle der har haft så stor familie, og så stram økonomi, at de ikke har haft en eneste 'ven' med til festen, så ville det da være træls at skulle holde polterabend med sin farmor, tante og 18-årige kusiner :)

Der er kun et rigtigt svar, og det er altså hvad man selv har lyst til..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja da... jeg har selv været inviteret til en polter abend (hvor jeg deltog) uden at være inviteret til hverken bryllup eller reception. Jeg synes slet ikke, at det var mærkeligt, da vi var veninder, men ikke slyngveninder. Jeg kunne jo bare have takket nej, hvis jeg havde fundet det for mærkeligt.

Så min mening: Invitér blot og så kan de selv tage stilling til, om de synes det er underligt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke selv gøre det - altså invitere nogen der ikke også skulle med til brylluppet! :) Og jeg ville heller ikke tage med til en polterabend hvor jeg ikke var inviteret - men det er jo bare min holdning.. :) Som skrevet - der er kun ét rigtigt svar - og det er det du har det bedst med.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hvis man holder en meget lille bryllupsfest så kan man da sagtens... kender nogle der har haft så stor familie, og så stram økonomi, at de ikke har haft en eneste 'ven' med til festen, så ville det da være træls at skulle holde polterabend med sin farmor, tante og 18-årige kusiner :)

Der er kun et rigtigt svar, og det er altså hvad man selv har lyst til..

Hvad man selv har lyst til?

Det er jo ikke en selv, der arrangere polterabend.

Jeg ville finde ud af, hvem der var inviteret til min venindes bryllup, og så invitere de bedste veninder med til PA, som også skulle med til festen. Alle dem, der var med til mit PA skal også med til bryllup (pånær én)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først og fremmest synes jeg, man skal overveje hvordan man tror, bruden ville have det med det. Der kan jo være mange gode grunde til ikke at invitere alle veninder. Jeg har selv været til polter med en veninde, der ikke havde inviteret mig med, fordi de havde lånt et billigt beboerlokale, hvor der ikke kunne klemmes ret mange ind. Hun inviterede mig til reception men ikke bryllup med ordene "jeg ville hellere have sorteret noget af familien fra end dig".

Når det så er sagt, så var jeg den eneste fra polteren, der ikke var inviteret til festen, hvor nyere venner var en selvfølge. Så er det lidt svært at lade være med at måle sig selv lidt med nogle af de andre. Men sådan havde det været uanset om jeg var med til polter eller ej, og jeg ville også ærgre mig, hvis jeg ikke var med til polter....

Personligt har jeg holdt tilbage med antallet af venner til brylluppet. Dels pga penge men lige så meget for at holde det en smule billigere og fordi jeg har flere venner end h2b, og jeg synes ikke, det ville være fedt for ham, hvis der kom 20 af mine venner og kun 6 af hans. Hvis jeg får en polter, så håber jeg, at nogle af dem, der kun skal med til reception, deltager i polteren...

Der er ikke nogen nem løsning på den slags, men jeg tror, jeg ville invitere et par ekstra med til polter hvis jeg havde en fornemmelse af, at der var nogle veninder, bruden ærgrede sig over ikke at kunne have med til brylluppet (men hvis det kun er én, så er den svær)....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er der kun inviteret 3 tætte (som i meget tætte) vennepar med til brylluppet, så der vil til PA være mange der ik skal med hvis det er....

Er fordi min søs har spurgt lidt ind til hvem jeg godt kunne tænke mig deltog i PA

Ah, troede det var dig, der skulle holde. Jamen så synes jeg da, at du skal vælge dem, du godt kunne tænke dig kom. Hvis der er mere end en til PA, der ikke er inviteret, så er man ikke den eneste. Og så kan de jo så beslutte om de vil eller ej. Men jeg synes ikke nødvendigvis PA kun er for bryllupsgæster - bryllup er jo traditionelt en familiefest som dog i mange tilfælde inkluderer nogle venner i dag...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sidst jeg var til PA var der et par stykker med som ikke var inviteret til brylluppet. Det var ikke noget problem og vi havde en rigtig god dag alligevel :) De var bare rigtig glade for at komme med til PA'en :)

Men ja det er helt op til hvad bruden ønsker, så synes man bare skal invitere dem man gerne vil have med/tror bruden vil have med :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har selv været med på en polterabend for en del år siden (læs mange) hvor vi ikke var med som deciderede gæster til festen: Jeg spillede selvfølgelig ! Men havde jeg ikke gjort det havde vi nok ikke været der ved selve festen og overbossen var heller ikke med ude ved brudens polterabend. Jeg syntes godt man kan gøre det men med tanke på at undgå den situation som Pixie blev bragt i.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker lidt at den som planlægger dagen måske ikke altid ved hvem der skal med til selve festen ? Meeeen jeg ved skisme ikke...ville måske syntes det var lidt tamt at være med til en polter når man ved at man ikke er inviteret til festen. På den anden side ved man jo godt hvem man er rigtig knyttet til - hvis jeg fx blev inviteret til en kollegas polter ville jeg absolut tage med fordi det er en fed gestus, men jeg ville ikke undre mig hvorfor jeg skulle med til den og ikke til festen. På den anden side ville jeg nok blive skuffet hvis jeg blev inviteret til polter for min bedste veninde, men ikke modtog en invitation til bryllup :rolleyes:

Redigeret af GiftesTilMaj
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til vores PA har vi en veninde som skal arrangere for pigerne og en ven der tar tjansen for drengene....

De får en liste med navne og numre på dem vi ku tænke os at se, så er det op til folk selv om de vil deltage eller ej...vi har måtte skære i vennerne til selve brylluppet fordi vi altså desværre må trække en grænse i budgettet og antallet af gæster såå :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til vores PA har vi en veninde som skal arrangere for pigerne og en ven der tar tjansen for drengene....

De får en liste med navne og numre på dem vi ku tænke os at se, så er det op til folk selv om de vil deltage eller ej...vi har måtte skære i vennerne til selve brylluppet fordi vi altså desværre må trække en grænse i budgettet og antallet af gæster såå :-)

Det er lige præcis sådan jeg har det og har tænkt mig at gøre :) TAK :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige at det kommer meget an på hvordan man gør det.

Når man som du (Cyber26) kun har inviteret nogle få, meget nære venner og godt kunne tænke sig at en del af vennerne deltog i PA synes jeg da bare det er at invitere dem :)

Så længe at man ikke bringer nogen i en uheldig/"ydmygende" situation, som jeg synes det er tilfældet hvis der kun er en enkelt af deltagerne ved PA som ikke er inviteret til selve brylluppet.

Opdater os endelig med hvad du endte med at gøre.. :oD

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes også det handler om, hvilket slags bryllup det er! Holder man et intimt bryllup uden nogle venner, så ville jeg da som ven gerne være med til polterabend og måske en fest efter brylluppet!

Omvendt så har min kæreste været til en PA, der kostede ham 1000 kr, og han var ikke med til bryllup/reception! Det havde jeg måske nok ikke selv gjort!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Self kan man invitere veninder med til PA som ikke skal med til brylluppet.. Har selv været med til PA'er (2) uden at skulle med til bryllup eller reception og det havde jeg det helt fint med.. Var bare glad for at kunne fejre hendes store dag "på forhånd"... Når jeg selv skal holde nryllup kommer kun 2 af mine bedste veninder med, men har en del andre veninder jeg gerne vil have med til PA :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer