MEweinreich

Mia & Christian, 18/08-2012, Møde med Fotograf

149 posts in this topic

Annonce ♥

MILEPÆL ..... 5 MÅNEDER TILBAGE...... WIIIIIIIIII

Så opdager jeg lige at der idag er præcis 5 måneder tilbage, gud hvor tiden dog bare flyver afsted... har heldigvis styr på mange ting, så stressen er ikke dukket op hos mig, meeeeeen mon ikke den nok skal komme .. hehe..

Jeg har nu afleveret min kjole til skrædderen, det blev Marie D´ete Couture i Roskilde, nemt nu når jeg arbejder næsten lige om hjørnet... hun er nok ikke den billigste man kan få fat på, men synes nu det er rimeligt nok.. skal give 700 for at få lagt det inderste af min kjole op samt få drapperinger i blondelaget, pyntet med lidt ekstra perler (en idé, som lige gjorde oplægning MEGET MEGET billigere) - glæder mig til at se den igen.. skal have syet et par små ærmer/stropper på, men det har jeg ikke fået en pris på endnu, da jeg lige skulle skaffe noget stof.

Det viser sig så at stoffet til mine ærmer er pææænt umulig at ramme i farven - alle de blonde stoffer i ivory jeg fik fat på er lidt mere cremede end kjolen .. så jeg måtte bide mig i ****** og betale 1000 kr. for et blondesjal hvor jeg købte kjolen -for den matcher i farven. så skal den så bare syes om til ærmer..

Meeeeeeeeeeen så kom far lige på banen da han skulle hente blondesjalet .. fik ikke lov at give ham pengene for det :) :lol: hehe, det skal han ikke sige 2 gange..

Nå jeg tror jeg skal have færdiggjort invitationerne i aften - så skal jeg nok ligge billeder ind af min blærerække så snart de er færdige..

Håber alle får en dejlig søndag..

:loveboard:.......................5 MÅNEDER........................ :loveboard:

Edited by MECjensen
0

Blæretårn ... :cheerleader3:

Så fik jeg lavet invitationerne færdige..... lidt af et arbejde jeg fik mig selv ud i .... hehe... nå men, jeg ved folk vil sætte pris på det er DIY...

Blæretårn = fordi jeg skulle matche de lukkede æsker med adresselabel, så sad med tungen lige i munden.. de blev så stablet... men i får også lige de andre billeder af selve invitationsæskerne og lige en enkelt kuvert til min mormor - der ikke har internet.. der står en hjemmeside de skal gå ind på for at finde invitationen.

post-55357-0-45084300-1332092799.jpg

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Ups...

kom lige til at købe mig et headpiece ... min tanke er jo at tage mit 3 m lange slør af når jeg skal feste, så tænker at det måske er meget fedt at der stadig er noget i håret når sløret er taget af.. :cheerleader3:

Så var der lige en herinde på Bryllupsklar der lå inde med et GUDESKØNT Gudnitz headpiece .. Det kunne jeg ikke stå for .. så måtte afsted og kigge på det, for var lidt usikker på om fraven kunne matche min kjole .. men det gør den (specielt fordi den toner i en masse forskellige ivoryfarver)

kam 1.jpg

kam 2.jpg

....FLOT ikke ...

Jeg har endnu ikke besluttet om det skal sidde som på billedet eller på en anden måde .. synes nu det er meget sødt på billedet... :7himmel:

Sååååååå nice .. og så meget det værd selvom jeg liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiige var ved at opgive at finde en parkeringsplads inde i kbh ... cirklede rundt i 20 min. for at finde en ... først da jeg tænker: ej nu kan det sku også være ligemeget .. så dukker der en plads op ...

Jeg HAAAAAADER at køre i bil i kbh .. men hvad gør man ikke så et skønt Gudnitz headpiece.. :balloons:

1

Annonce ♥

Har fundet på en idé, som jeg er igang med at afprøve.... Vores tema er jo rød med lilla .. så tænker jeg, hvor funky er det lige hvis mine kagebunde i bryllupskagen er røde... :) nu har jeg så fundet et par opskrifter, og hvad bedre måde er der at bruge søndagen på end at afprøve det.. :cheerleader3:

Lige et inspirationsbillede kommer her:

Red-Velvet-Cake-red-velvet-cupcakes-26976032-1061-1061.jpg

... idag er kun bagedag, så fryser jeg den ene ned til jeg skal lave prøvekagen .. :) må se hvordan det bliver.. skal nok skrive igen når den er bagt færdig, afkølet og smagt.. MUMS..

Indtilvidere bliver fyldet: Passionsfrugtmousse hvor bundene er vædet med Grand manier samt en anden form for muosse som jeg ikke helt er enig med mig selv om .. smurt op med chokoladeganache og overtrukket med MMF ..

Edited by MECjensen
0

Annonce ♥

God idé med bær .. det skal lige med ind i overvejelserne ... :) ... Ja, det er red velvet jeg prøvede ... Men skal lige justere lidt i opskriften, synes den gik let i stykker .. med god smag ..

0

Så var jeg til et orkidé kursus i sukkermasse (gum paste) hos Specialkøbmanden..

Det var en super lærerig og hyggelig aften, og resultatet blev ret godt, synes jeg selv.. :balloon:

Men det krævede at tungen var ekstremt lige i munden.. :biggrin:

Så nu er det bare igang med at øve og derefter producere til min bryllupskage, tænker dog at den lilla farve skal være en smuuuuule mere lilla..

post-55357-0-64911300-1334304036.jpg

0

Kun 4 mdr. tilbage ... hvor er det vildt .. når jeg tænker tilbage på oktober hvor h2b friede, så er de sidste 6 mdr. gået stærkt.. :loveshower:

Synes nu der er meget godt tjek på det hele - har satdig lidt løse ender, men det skal tids nok komme. :)

Sidder lige og vil udfylde ægteskabserklæringen og navneændring, puu ha - det er lidt mere omfattende end jeg først havde regnet med og har lige stået på hoved i 2 timer i gamle papirer for at finde dåbsattester - dels fordi jeg skal have min h2bs efternavn som er omfattet af beskyttelse.. så på min næste hvedagsfridag må jeg op på kommunen og sidde i kø..

Har næsten fået lavet vores favor æsker færdige, mangler kun nogle blomsterfrø og at lukke dem.. Det tog også lidt tid - så er glad for de er lavet .. næste projekt er at gøre pompomer klar til at blive fluffet op.. og så må det snart være fotovæggens tur.. :balloons:

Jeg har nok nogle tandstikker i indpakninger i overkskud - et sted ml. 30-40 stk. som jeg kan sende hvis der er en der vil have dem, koster bare porto.. samt nogle små høje plastik hatte til hoptimistfigurer, kommer til at koste 5 kr/stk. + porto .. hvis der er nogen interesserede...

:thumbsupsmileyanim:

:thumbsupsmileyanim:

Edited by MECjensen
0

Annonce ♥

Tak tak cpbryllup...

Så har jeg været i total DIY hjørnet . :cheerleader3:

Jeg har fået lavet sukkerknalder med lille hjerte på, hoptimist topfigurer, sæbebobler til kirken og færdiggjort favor-æskerne (i dejlig god tid).. og er igang med at folde silkepapir til pompoms..

Her kan i lige få billeder af hoptimisterne, favor og sæbeboblerne..

post-55357-0-88368100-1335361536.jpg

0

Så der lige Sneak Peek af tilretningen på brudekjolen.. (jeg vil lige undskylde at jeg ikke selv kan lyne kjolen helt op, så den ikke sidder helt tæt til ved brystet)...

Jeg fjerner billedet igen af mig i hele kjolen...

Istedet for at få lagt kjolen op som normalt (Blondelaget ville tage tid og koste lidt meget) så er der lavet drapperinger i blondelaget så det blev hævet og så er det underste lag lagt op som normalt :) det sparede mig lige for en masse økonomiske bekymringer :)

Så er der blevet syet en slags ærme på i blonde (fik det syet let på, så man evt. kan fjerne det igen hvis jeg sælger kjolen efterfølgende)

Love love love love it... :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower:

men ærgeligt i ikke lige kan se den sidde tæt ved barmen også .. det må komme..

Havde også forkøbt mig i et andet "bælte" til kjolen (det med perlerne på) - men tror jeg kommer til at vælge det der fulgte med kjolen (satin) ... hvad synes i? tænker at det andet bliver for meget "bling" når kjolen har så meget i forvejen..

post-55357-0-79662700-1335362798.jpg

Edited by MECjensen
0