Guest SigneFlor

Det måtte bare ikke ske.............

19 indlæg i dette emne

Men det gjorde det. Det korte af det lange er at jeg for 1 uge siden gik ned med stress og depression, blev sygemeldt og derefter fyret. De troppede op uanmeldt hos mig med en fyreseddel......

Jeg skal tage mig den tid det tager at blive rask og frisk, men jeg er lige så ærgerlig over at vi nu ikke kan spare op til brylluppet..

Vi kunne af min løn spare 5000 kr op om måneden, og da jeg nu ryger på sygedagpenge, ja så har vi næsten kun til at leve for...

Brylluppet skal foregå d. 30.06.12.

Min kæreste siger at vi må låne pengene, øv altså, men der er ingen vej udenom...

Det bryllup er det som lige nu holder mig oppe :7himmel:

Er der nogle af jer som låner penge til brylluppet ? Vi har betalt nogle af tingene, og kan spare ca 10.000 kr. op, men skal så låne ca. 40.000 kr...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi når også at spare sammen, men har aftalt at i tilfælde af nød vil vi låne maks 30.000,-

Iøvrigt vil jeg da lige sige man kan da ikke blive fyret mens man er sygmeldt :angry: Du skal fluks have fat i din fagforening søde :kiss:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Arrrghhhh det er da bare dumt!!! Du får lige en kæmpe :bearhug: ..... Jeg er også ret sikker på at de ikke må fyrre dig imens du er sygemeldt.

Øv hvor jeg bare synes det er synd for jer... Men på den anden side så er 40.000 jo ikke ret meget. Det ville jeg ikke have betænkeligheder ved hvis altså banken sagde ok. Du får jo job igen og så er det lån hurtigt væk....

Selvom det er svært, så op med humøret!! Og god weekend!! :loveshower::bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker også om de må fyre en, men kan de jo blive nød til hvis man nu er syg i flere år kan det jo virkelig skade firmaet(siger ikke at det gælder det)

Men min kusines mor har uhelbredelig kræft og er så dårlig nu at hun slet ikke kan gå i bad selv og hvis hun falder skal hun havde hjælp for at komme op igen. Hun er lige blevet fyret fra sit job (mener det hedder pr. 1. januar) og så får hun løn i sin opsigelsesfrist, så folk kan jo også være nød til at blive opsagt det hun jo f.eks. ikk har kunne arbejde længe.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej :)

Hvor er det da bare en træls situation at sidde i :( De kan ikke fyre dig medmindre du har haft et langt sygeforløb inden (mener vi skal helt op på 3 mdr. ) Men det kommer nok an på overenskomsten. Hvis dette ikke er tilfældet ville jeg også gå til din fagforening, for hvis du ikke kan få jobbet tilbage giver en uberettet fyring altså en klækkelig bonus ved et forlig.

Vi låner også til brylluppet. Vi køber mange ting ved siden af, men kommer nok til at låne ca. 80.000. Vi har valgt det sådan, da vi gerne ville have en god bryllupsrejse, og dette er muligheden inden vi skal have børn. Desuden bor vi i en lejelejlighed, har ingen bil eller andre store økonomiske forpligtelser, så vi vil kunne betale lånet af i løbet af ca. et år. I forhold til at skulle vente med brylluppet til vi selv har sparet det op syntes vi det var en god løsning. Da vi snakkede med banken, sagde hun at dette var en meget kendt løsning, så vi er helt trygge ved det.

Håber du trods alt holder alligevel kan glæde dig til bryllup :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi mangler også omkring 20.000 til brylluppet og skal giftes d. 07.07.12. Efter vi flyttede i april måned har vi også kun lige til at leve for og H2B stopper på skole til feb og har inden indtrægt derefter, endnu hvert fald. Så er vi også på skideren. Håber på han kan få et job, indtil han kan få en lærerplads i august, hvor han forhåbenligt kan få skrapet de 10.000 kr ind til brylluppet. Resten må vi så ud og låne. Håber dog at jeg når at få min arv fra min mor, for så kan vi bare låne internt af mig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikken en kedelig situation... :(

Jeg sidder som jurist i en fagforening, og bliver lige nødt til at aflive myten om, at man ikke kan blive fyret når man er syg! Så længe virksomheden kan begrunde opsigelsen i virksomhedens drift, vil en opsigelse være sagligt begrundet. Det er klart, at jo længere man har været ansat, jo mere sygdom skal virksomheden tåle, inden de skrider til opsigelse. Hvis man kan dokumentere, at opsigelsen ikke er sagligt begrundet, kan man rejse krav om godtgørelse, men et sådant krav kan først rejses efter 12 måneders ansættelse, så der er desværre ikke meget du kan stille op. (Ovenstående er baseret på funktionærlovens regler)

Håber du snart kommer på toppen igen, og får dig et nyt og bedre job :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Føler med dig. Mega. Kender en der også blev fyret pga. sygemelding under depression. Det er bare træls. Men men tag og se ved fagforening/a-kasse og evt. sygeforsikring om du har muligheder for hjælp til terapi eller andet. Håber at du kommer godt igennem det her.

Angående det at låne penge, så kan jeg godt forstå du ikke bryder dig om det - men hvis I ikke har stor gæld andre steder og h2b har et sikkert job kan I nok komme ud af det fint. Jeg vil heller ikke låne til forbrug, men nogen gange bliver man nødt til det. Hvis I kan spare 10000 om måneden nu med h2b job, lyder det som om at I kan betale beløbet ud igen inden for ½-1 år bagefter.

Og så er der jo også muligheden for at ønske sig penge eller tilskud til brylluppet med jeres nye situation.

Min bror og hans hustru fik f.eks. ringe som en bryllupsgave osv.

pøj pøj med det hele - og husk at tage dig tid til at sove, slappe af, drikke the og gå ture!

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi betaler selv de 20.000 og låner op til 30.000 af min far - det vi selv kan spare op af de 30.000 inden, sparer vi self. op :) Du skal slet ikke tage det med et lån så tungt nu, det handler om at få det godt, lad være med at stresse over pengene - 40.000 er ikke en million! :rolleyes::kiss: God bedring.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hey søde ven.

Hvor er synd for dig/jer sender dig lige en kæmpe :bearhug: knus og kram. I skal nok klare det, vi låner også til vors bryllup og det er der rigtig mange der gør.

Knus Lisbeth :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god bedring til dig! Sikke en kedelig situation at stå i...

Vi er også i en økonomisk trængt situation, da jeg er på SU og i august blev min kæreste fritstillet (dog med løn i en periode). Vi har gået i et par måneder og stresset meget over at der ikke er så meget arbejde for tiden, men heldigvis fandt han arbejde pr.15. November.

Uanset hvad var vi enige om at vi ikke ville låne penge til brylluppet. Så vi satte os ned sammen og fandt ud af hvad det vigtige var for os, og vi fandt frem til følgende:

1) alle dem, vi havde lyst til at se, skal med

2) et bestemt (og ret dyrt band - 15.000,- for 3 timer) SKAL spille

3) min organist SKAL spille i kirken og det skal foregå i den kirke, hvor jeg arbejder

Alt andet er for os ikke så vigtigt. Så vi bestiller noget knap så dyr mad, hyrer kun bandet til at spille efter spisningen, holder det i en billig festsal, får venner til at stå i køkkenet, får gæsterne til at tage billeder, får min faster til at sy kjolen osv. Osv.

Så mit råd til jer er - find ud af hvad der betyder noget. Og er det så de dyre ting, der betyder noget ja så lån penge, hvis I kan. Men det kan jo også være at I finder ud af at alt det "dyre" bare er et unødvendigt glansbillede. Jeres gæster kender jo garanteret til jeres situation og jeg viille regne med at de derfor ved at man ikke skal måle festen på hvor meget det har kostet - men hvor meget kærlighed der er i luften <3

Vores bryllup kommer til at koste MAKS 45.000,- - 15 til musik, 15 til mad og drikke og 15 til resten :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det lyder ik rart for dig. Ønsker for dig at du skal komme ovenpå igen,tros al. Dejligt du har brylluppet forude.

Jeg tænker at i skal fravælge nogle ting, eller gøre noget billigere. Evt. ønske jer penge?

Vi havde nogle dyre poser bla. feststedet m/overnatning, musikken og maden... men vi kunne godt havde gjort dette billigere, men det vi spare på var:

- fotografen (fotografere selv så jeg selv kunne redigere billederne).

- blomster (vi overplantede min mors have med dahlier (så smukke i aug mdr.) og min mor lavede vores borddekorationer,

- sko fandt jeg billigt, og startede i god tid med at finde ting, servietter, lys mfl på tilbud... Så sørg for at fastholde farve-temaet.

- vi droppede gaven til hinanden, da festen er en gave i sig selv.

- kameraer på borderne (vi låne gode digitale kameraer fra venner og fam.)

og så kan du som regl forhandle om prisen...

håber du kan bruge noget af det, ellers skriv igen :)

Kh

LouiseGry

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

æææv kæmpe krammer til dig - det er bare ikke sjovt. Vi sparer også de penge om som vi kan og låner resten, Som det ser ud nu går jeg også arbejdsløs og så er det altså ikke nemt at spare penge op, men vi ligger alt hvad vi kan til side og køber en del ting undervejs af vores "lommepenge" og dermed uden for budget. Vi er lidt ligesom jer, vi skal giftes uanset hvad!

Håber du kommer op på hesten igen og at I står ved jeres ønske om et bryllup til sommer :hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer