Mettepigen84

Vielsesringe købt på nettet?

29 posts in this topic

Heej folkens

Min forlovet & Jeg har været inde og kigge på nettet efter vielsesringe

Vi har været inde på den der hedder www.chanti.dk

Nogle af jer der har prøvet denne eller andre???

Håber på gode råd

knuzzzzer

0

Annonce ♥

Kender dem godt - men vil foretrække at handle ved en rigtig guldsmed med den slags - men sådan er vi jo forskellige :loveshower:

0

Jeg har ikke selv handlet derinde (endnu :tunge: ) men jeg har kun hørt positivt om siden!

0

Annonce ♥

Hvordan sikre man sig, at det er den rigtige str.?

Er de mere tynde i det, end eller?

0

Er der egentlig nogen som får tjekket deres ringe ved en guldsmed når man har købt dem på nettet ?

0

Vi har købt både min forlovelsesring, vores vielsesringe og en del andre brilliantsmykker derinde.

Der er top betjening, perfekt kvalitet og op til halv pris.

Når I bestiller vielsesringe, får I en boks med ringene (i standard størrelse) og stålringe i alle størrelser. Så kan I se ringene, finde den rette størrelse og beslutte jer for, om I vil købe dem eller ej. Ellers sender I dem blot retur.

1

Annonce ♥

Er der egentlig nogen som får tjekket deres ringe ved en guldsmed når man har købt dem på nettet ?

De har været i DR's Rabatten, så går ud fra at der er lavet ordentlig research! http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2006/0214103653.htm

Jeg tror heller ikke at sådant et firma ville bestå længe, hvis ikke kvaliteten var iorden :)

0

Hvorfor skulle man det? Hvis jeg køber noget hos Guldsmed A, går jeg da heller ikke over til Guldsmed B bagefter, for at få det tjekket?

Jeg kunne forstå hvis det var en eller anden suspekt hjemmeside, men det Chanti jo ikke ligefrem..

1

Hvorfor skulle man det? Hvis jeg køber noget hos Guldsmed A, går jeg da heller ikke over til Guldsmed B bagefter, for at få det tjekket?

Jeg kunne forstå hvis det var en eller anden suspekt hjemmeside, men det Chanti jo ikke ligefrem..

Næ men der er forskel på diamanter og jeg ville personligt gerne have tjekket om jeg virkelig har gjort en god forretning - uanset hvem jeg købte det fra på nettet. Og der er altså forskel på at købe tingene i en "rigtig" forretning og så på nettet - syntes jeg. Og havde jeg fx købt en Louis Vuitton på nettet kunne jeg snildt finde på at få rigtigheden tjekket ved en forretning. Samme gælder guld og den slags købt i Tyrkiet, USA osv :biggrin:

Men fedt at folk har gode erfaringer - nu var det også nettet generelt jeg mente :rolleyes:

Edited by GiftesTilMaj
0

Synes måske også det lyder en tand snobbet, at spørge om man får tjekket dem ved en guldsmed bagefter... min første tanke var også umiddelbart om man, når man køber i andre former for butikker, får tjekket kvaliteten et andet sted bagefter :huh: Jeg kan ikke rigtig se forskellen på chanti, og en fysisk butik. Med til min ring fulgte der et kort med info om diamanterne.

0

Annonce ♥

Synes måske også det lyder en tand snobbet, at spørge om man får tjekket dem ved en guldsmed bagefter... min første tanke var også umiddelbart om man, når man køber i andre former for butikker, får tjekket kvaliteten et andet sted bagefter :huh: Jeg kan ikke rigtig se forskellen på chanti, og en fysisk butik. Med til min ring fulgte der et kort med info om diamanterne.

Jamen så er jeg en tand for snobbet :biggrin: Vil gerne vide det er kvalitet det jeg køber når vi taler den størrelse af penge der skal bruges på fx en diamantring. Vil hellere give et par tusind mere hvis det skal være for at kvaliteten er i top. Man kan også få billige diamanter hos en fysisk guldsmedsbutik da der ER forskel på diamanter....Købte jeg noget ved en antikforretning på nettet kunne jeg også finde på at tjekke om varen holder det som er lovet. Det kan jeg altså ikke se der er noget galt i.

Og gør det fordi jeg er nysgerrig og vil gerne selv kunne spotte "gode" ting på nettet, auktioner osv...Køber man et maleri hvor der står A. Jorn på det vil jeg også tjekke ved en kunsthandler.

Edited by GiftesTilMaj
1

Ikke nogen grund til snobberi over Chanti. De sælger præcist det samme som de gør ude i de rigtige butikker. De er ikke billige fordi at kvaliteten er dårligere, men fordi de køber direkte fra producenten og ikke har udgifter til butikslokale.

De startede selv som grossister- altså mellemled mellem producent og butik.

0

Jamen så er det jo et godt sted :)

0

Jeg har aldrig selv købt noget på Chanti men jeg har et rigtig godt indtryk af siden. Der er mange på BK som har handlet derinde og indtil videre er jeg ikke stødt på nogen som var utilfreds? Vi regner selv med at købe vores ringe hos dem men vi tager et smut forbi de lokale butikker først så vi kan få en ide om hvilen model der passer bedst på fingeren :)

0

Annonce ♥

vores vielsesringe er fra chanti og de er SÅ flotte og virkelig sød service derinde!!

De kunne ikke indgravere min ring da det ikke var en fra deres vielsesring-sortiment så det måtte jeg få gjort i en fysisk butik og de havde kun masser af ros overfor ringen. Så ja jeg har fået den "tjekket" af en fysisk butik, men altså ikke med hendblik på at få den tjekket for tror bestemt at chantis smykker er mindst lige så flotte/ægte osv som de fysiske butikkers!!

0

Vil altså godt lige sige jeg ikke har anklaget Chanti for at være et dårligt sted at handle - det kan jeg ikke for jeg kender dem ikke. Men jeg spurgte generelt om folk tænker på at tjekke de ting man køber via nettet. Nogen gange passer det jo med devisen om at lyder det som om det er løgn - er det nok løgn :blink:

Og min farfar var guldsmed ved Georg Jensen og han ville vende sig i sin grav hvis han vidste at jeg købte vielsesringe

på nettet :7himmel:

Edited by GiftesTilMaj
0

Jamen så vil han rotere en hel del, for vi købte vielsesringe fra helt Cananda over nettet. Fin kvalitet og en del billigere end i DK (sådan ca 10.000,- sparet).

Jeg elsker at netshoppe, og er bestemt ikke naiv. Du kan gøre fantastiske fund og du kan spare mange penge - og igen, kan man jo også dumme sig, men det er nu sjældent det er sket for mig.

0

Jeg forstår godt dit spørgsmål... Jeg har da også selv søgt en masse information om Chanti efter jeg fik min ring derfra :) Jeg tror det er meget sundt med lidt skepsis (har intet med snobberi at gøre!!!), men som du kan høre herinde, har folk rigtig gode erfaringer med Chanti, heldigvis :thumbsupsmileyanim: .

Køber i øvrigt ikke vores vielsesringe fra Chanti, men fra Canada, da der er nogle herindefra der har fået nogle VIRKELIG fine ting ved Maidor!

Edited by Pollypigen
0

Annonce ♥

Vi har også købt min vielsesring hos CHANTI (modellen kan ses i min tråd), som jeg forventer at få med posten om et par uger :loveshower:

Derudover har jeg også kun hørt godt om dem , og har også fået en super service!! :thumbsupsmileyanim:

0

Hvordan sikre man sig, at det er den rigtige str.?

Er de mere tynde i det, end eller?

jeg fik målt min ringstr. hos e guldsmed først og så står målene på ringen inde på deres hjemmeside, så jeg vurderede min ringstr. ud fra det... Mette (holm) har den samme ring og hun sagde at ringen var en smule stor i størrelse så det hjalp mig også, men ellers send dem en mail, de svarer med det samme :)

0

VI har købt vore vielsesringe fra Chanti, og de er super flotte :) Vi gjorde det, at vi først besøgte en masse fysiske butikker, hvor vi prøvede en masse ringe for at finde frem til vores stil (som var en helt anden end først troet :wink: ) og vi fandt jo så samtidig ud af hvad størrelse vi skulle bruge. Derefter var det bare at bestille på Chanti's hjemmeside og der har ingen problemer været. Heller ikke selvom jeg ikke var tilfreds med den første ring de sendte, da to af stenene sad dybere end de andre. De lavede uden problemer en helt ny ring til mig, som er perfekt og super flot!

Så kan kun sige go for it :thumbsupsmileyanim:

Det med hvilken slibning af stenene, klarhed osv, står der beskrevet ved hver ring og ellers er de gode til at svare på spørgsmål pr. telefon.

0

Jeg fik sidste jul en ring fra chianti og min kæreste var nervøs omkring størrelse og stil, men havde en del Tlf-kontakt med en af pigerne og fandt en smuk ring! Jeg kunne også sagtens finde på at købe over nettet. Men det handler vel mest om man er tryg/vant til netshopping eller ej :)

0

Jeg har ikke købt vielsesringe ved Chanti (eller på nettet) men har købt andre smykker ved Chanti - og der har aldrig været problemer - der er god kundeservice og hurtig levering - og mht om der er sikkerhed for diamanter osv - så tænker jeg at det papir vi fik med fra vores guldsmed hvor der står klarhed osv osv - det er vel på sin vis ligeså "ubrugeligt" som et fra Chanti.. :) Man kan jo kun bruge det til at sige til sig selv "okay, så er det ægte" - men det er jo dybest set bare et stykke papir...

Men synes nu ikke det handler om snobberi, men mere om sund skepsis overfor internethandel... :)

0