Wendla

Virker vores budget realistisk?

34 indlæg i dette emne

Vi skal holde bryllup og barnedåb på samme tid. :) Det bliver ikke noget kæmpe stort og fint. Vi inviterer 38 og vi er selv 4 her hjemme, så i alt 42 mennesker. (Hvis alle kommer) Ud af de 42, er der to børn på under 2 år. Kan I se nogle steder man kan spare yderligere eller hvor jeg har sat beløbet for lavt? :)

Vores nuværende budget ser således ud:

Dåbsbarn:

Dåbskjole: 0 (Vi har gemt den fra vores ældste barn.)

Bruden:

Brudekjole: 3000 / 4000 (Kjolen skal syes af en bekendt og hvis vi ikke kan nå til enighed, så køber jeg en på bud i Lilly)

Sko: 300

Smykker: 300 (Skal kun bruge en halskæde)

Lingeri: 500 (Inklusiv strømper)

Brude make up/hår/negle: 500 (Har fundet en der tager dette beløb for alle tre ting i alt.. :) )

Brudebuket: 500 (Min mor arbejder ved en blomsterhandler, så får 50%)

Gommen:

Jakkesæt/Habit: 1000

Skjorte: 500

Slips: 300

Vest: 500

Sko: 500

Strømper: 50

Boxershorts: 100

Knaphulsblomst: 25

Brudepige:

Brudepigekjole: 300

Sko: 200

Brudepigebuket: 50

Mad:

Forret, hovedret, skrub af mad: 4600 (Mine forældres ven er kok og laver det derfor relativt billigt)

Dessert / dåbs og bryllupskage: 800 (Kender en der kan lave den)

Drikkevarer: 2100 (Velkomsdrink, sodavand, øl, hvidvin, rødvin og champagne) (Vi henter det i Tyskland)

Kirke:

Blomster til bænke: 100

Programmer til kirke: 0 (Kan fremstilles gratis på min fars arbejde)

Festlokale:

Bordkort: 200

Menukort: 50

Blomster: 300

Servietter: 50

Risposer: 50

Lys: 50

Øvrige:

Vielsesringe: 3000

Invitationer: 200

Takkekort: 200

Gaver til dem der har hjulper: 1500

I alt: 21825 / 22825 (Afhængigt af brudekjolen)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan lade sig gøre, men jeg tænker du måske skulle sætte en ekstra buffer (f.eks. 3000) just i case. har også set en drømmekjole der er sat ned til sølle 1000kr.. så jo prisen på kjolen kan sagtens lade sig gøre.. :lol::a1221: .. tænker lige hvad med musik ell. lign?? og brudepigen hvad med nybro? deres hjemmeside bugner af fine kjoler fra 100 kr

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

tænker også umiddelbart at der mangler noget musik og hvad med en fotograf?

2100 til drikkevarer virker ret billigt - vi hentede også i tyskland men kom af med mere..

skal det virkelig gøres så billigt som muligt så drop blomster til kirken fx og 200 til bordkort kan også gøre billigere hvis man selv laver dem. der kan bukkes ca 10 alm bordkort af et stykke A4 karton til 3 kr :)

Gaver til dem der hjælper en en sød tanke og brugte det også selv, men måske man kunne byde dem på en middag en dag hjemme hos ejr selv som tak...

risposer er ikke nødvendige selv at lave, det er gæsternes job ;)

edit: så så lige I ikke ville have musik ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jamen så forstår jeg det som godt.. i har fravalgt dette.. det var som også bare en tanke :lol:

Hehe jamen helt i orden. Er dejligt med inputs! :D Vi havde overvejet noget jukebox, men blev enige om at det skulle vi ikke, når nu det var om dagen og også var en barnedåb.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm personligt synes jeg det virker meget meget billigt når man tænker på det både er bryllup og dåb...

Fandt selv en billig brudekjole i LIlly for nogle uger siden, men alt hvad der hedder tilbehør altså underskørt, slør osv. kan godt være ret dyrt og tænker os lidt på at din kommende mand gerne må få noget tøj, som også er en god kvalitet....:)

Men det positive jeg ser i jeres budget er dog at i har mange gode kontakter både med mad osv...kunne vi os godt bruge... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm personligt synes jeg det virker meget meget billigt når man tænker på det både er bryllup og dåb...

Fandt selv en billig brudekjole i LIlly for nogle uger siden, men alt hvad der hedder tilbehør altså underskørt, slør osv. kan godt være ret dyrt og tænker os lidt på at din kommende mand gerne må få noget tøj, som også er en god kvalitet.... :)

Men det positive jeg ser i jeres budget er dog at i har mange gode kontakter både med mad osv...kunne vi os godt bruge... :)

Ja, men det skal heller ikke være noget særligt og vildt. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med dig:-)

Mine øjne faldt lige over to ting, som jeg umiddelbart mener at I godt kan skære fra (når nu det er et lavbudget bryllup)

Jeg synes sjældent at det ser pænt ud når man har halskæde på til en brudekjole, så der kan du måske spare 300 kroner... Og så kan din h2b sikkert også godt spare de halvdyre boksershorts, han har sikkert nogle ganske udmærkede i forvejen. :) De nye er da sikkert sjove at have, men de er ikke super-nødvendige. Og måske har du endda noget undertøj i forvejen som du kan bruge... Hvis I havde masser af penge ville jeg ikke foreslå disse besparelser, men hvis der skal skæres ind til benet, så bliver det altså lidt hårdt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde overvejet noget jukebox, men blev enige om at det skulle vi ikke, når nu det var om dagen og også var en barnedåb.

I skal selvfølgelig gøre som I selv vil og holde den fest I ønsker men vi er selv ude til rigtig mange bryllupsfester der er kombineret bryllup og barnedåb. Der i blandt er der også en del der starter allerede ved 14 tiden (typisk havefester). Fordelen ved det fremfor et senere sluttidspunkt er at alle gæster som regel er med helt til det sidste (lige med undtagelse af en enkelt fest der først sluttede kl. 9 om morgenen).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg vil da også gerne give et par input - selvom et par af dem måske er gentagelser.

vil starte med at sige at dette kun er forslag til hvordan man kan skære helt ind til benet - hvis pengene er meget små - vi er alle forskellige og det er jo langt fra de samme steder vi ønsker at gå på kompromis :)

- Det første jeg tænker er sko - man kan sagtens få billigere i føtex eller diechmann eller ligende - eller udsalg

- Smykke som også er nævnt - måske har du en halskæde der betyder noget specielt for dig som du har fået af din kommende mand i en eller anden anledning - eller måske du har lyst til at låne et og evt bære din mors kæde denne dag

- lingeri kan sagtens gøres billigere

- tøj til gommen - kig i dansk factory outlet - tit masser af kvalitet til billige penge

- brudepigekjole og sko - vent til januar der kommer alle de smukke jule og nytårskjoler på udsalg

- kirkeprogram, menu, invitationer, takkekort og øvrigt papir kan printes billigt

- gaver til hjælpere - tilbyd jeres egen hjælp i retur - fx i passer deres børn en aften, vasker deres bil - eller andet skørt påfund

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes at det lyder meget fint - men tænker også at mangler en fotograf!!!!

Men det er måske noget af det I har valgt at spare på.

Og rigtig fedt at I kender så mange der kan hjælpe med at lavde det mest :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg tænker også at der mangler en fotograf ( evt. bare en amatør ) som kan tage nogen fine billeder af jeres dag, og af barnedåben. Tror det er noget du ville sætte rigtig meget pris på efterfølgende.

Ellers ser det meget fornuftigt ud synes jeg.

Skal du ikke have øreringe? Eller noget hårpynt/slør? :)

Beundrer virkelig folk der kan holde så billigt et bryllup. Jeg KAN bare ikke mestre det. haha :):BKSTREET:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med vielsesringe?

Jeg tror 500 er for lidt til undertøj, du skal have noget ordentligt som støtter rigtig op

Ligeledes tror jeg at 1000 til et sæt til mand er noget lavt sat

NU ved jeg ikke hvad du vil have på bordene, en enkelt blomst eller to eller hvordan?

Jeg ville spare posten med risposerne - gæsterne har selv ris med i kirken og jeg syntes det er lidt faux pas med de små risposer på bordene

TIl dåbsbarnet købte vi en hvid body og strømpebukser han havde på + et ekstra sæt pænt alm. tøj da vi tog dåbskjolen af ham til festen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

mit undertøj kostede ikke over 500 :rolleyes: , et par fine alm trusser til 99 og en Bh til 350 mener jeg den kostede... men nu har jeg heller ikke jordens største bryster og kjolen sad godt til så bh'en var bare for bh'ens skyld...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal heller ikke have andet end trusser på da der er jernstivere i korsagen og jeg ikke har så store bryster.. men ved en kjole med plastikstivere som f.eks. Lilly kjolerne ville jeg gøre noget mere ud af undertøjet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste der falder mig i øjnene er jakkesættet - hvis din h2b skal ud og have nyt (hvis i skulle spare posten havde han måske et i forvejen han kunne bruge?) så er 1000kr ikke meget.. :) Men ved fx Lilly har de sommetider nogle ret gode online tilbud - så måske det var en mulighed... :)

Indspark til undertøjs "debatten" - hvis du blir medlem af Club Change (gratis) er der 20% - og sommetider mere - at hente på deres sortiment... Mit brudeundertøj kostede 389kr for stropløs bh og trusser i creme farvet med blonder.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine kommentarer til budgettet:

Jakkesæt/Habit: 1000 - tror det er for lidt

Skjorte: 500 - kan godt gøre billigere

Sko: 500 - kan godt gøres billigere

Drikkevarer: 2100 (Velkomsdrink, sodavand, øl, hvidvin, rødvin og champagne) (Vi henter det i Tyskland)

- jeg har sat det dobbelte af til 35 mennesker og vi henter også selv i Tyskland ..... 2100 virker af meget lidt.

Festlokale: 700 kr alt-i-alt for oppyntning .... syns jeg altså lyder af aaaalt for lidt, hehe. Hvad med fx duge ? :) 50 kr til lys ... snakker vi fyrfadslys på nogen tallerkner her el ? :) Ellers forstår jeg heller ik hvordan du kan komme af med så lidt, hehe.

Vielsesringe: 3000 kr .... bum .... altså nu ved jeg jo ikke, hvad I vil ha - men syns godt nok, at jeg blev overrasket over prisen på ringe :) Skal I ha sølv-ringe så er 3000 mere end rigeligt - el fx stål el titanium .... men guldringe (medmindre det skal være nogen meget tynde nogen) kommer til at ligge i mere end 3000 kr. Og snakker vi med noget hvidguld i el lign .... meget dyrere. Dunno hvad gennemsnittet herinde på sitet ligger på ift vielsesringe - og self kan man godt få nogen billige nogen .... men vil skyde på at gennemsnittet ligger på 6-7000 kr

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til sammenligning - "vores tal" i rødt....

Gommen:

Jakkesæt/Habit: 1000/2500

Skjorte: 500/600

Slips: 300/inkl. i prisen for vest

Vest: 500/1200

Sko: 500/400 (50% ved sko udsalg)

Strømper: 50/0 (gratis med da vi købte jakkesættet)

Boxershorts: 100/200

Knaphulsblomst: 25/200

Din total: 2975kr.

Min total: 5100kr..

Vil sige at dit budget er på ingen måde urealistisk, men måske bare lidt "lavt sat".. :) Vi har ikke købt noget dyrt eller ekstravagant på nogen måde - og når dit så ligger 2000 under, så tænker jeg at du/i måske bliver overrasket over priserne.. Men kan jo også ved i ved hvor i kan "score" et godt tilbud! :wink: ELSKER tilbud og gode handler! Og hvis man kigger sig om kan man jo sagtens finde fornuftige kvalitets ting til billige penge..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis vi ikke havde købt de dyrere svævende lys, havde vores oppyntning kostet ca. 400,- Tror altså bare det afhænger af hvor meget lir, man føler der skal plastres op. Og er man snedig bruger man blomster, som der er i naturen. Har jo stadig en idé om mælkebøtter i vaser (eller markblomster) kunne være så fiiiint

Drikkevarer kan jeg ikke lige forholde mig til, men der bliver generelt drukket mindre alkohol, når det er eftermiddag og samtidig barnedåb (I guess). af alkoholfrie drikke kan man lave punch, hvilket er noget billigere end cola og sådan noget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer