Freundster

T&M 9/6-12 - BRYLLUPSBILLEDER!

341 posts in this topic

Velkommen til min planlægningstråd :)

God læselyst.

-------------------------------------

Med lettere bankende hjerte er det nu ved at gå op for mig, at jeg skal GIFTES! Og hvilken fantastisk følelse det er, at føle sig sikker og tryg med manden i sit liv.

Vi mødte hinanden tilfældigt (eller var det mon skæbnen?) i februar for snart 2 år siden, og lagde begge mærke til hinanden gennem rummet.

4 måneder senere blev han min og d. 7. november i år, faldt han på knæ (hopper og hviner i bedste tøse-stil).

Bryluppet skal stå d. 9. juni 2012 - 2 år og 2 dage efter vi blev et par - og jeg kan slet ikke vente :loveboard:

Jeg er jo straks gået igang med diverse regneark m.m. MEN - så fandt jeg Bryllupsklar - og det kunne mit koordinator-hjerte jo slet ikke stå for :thumbsupsmileyanim:

Status indtil videre er:

Dato for vielse :9. juni 2012 kl 13.00 - 2 år og 2 dage efter vi blev et par

Frieriet :)

Kirken: Vor Frelser Kirke i Vejle (hvor jeg er døbt for snart 30 år siden)

Reception: Hotel Opus i Horsens, med asti, jordbær og bryllupskage

Feststedet: Hotel Opus i Horsens

Kjolerne - gæt hvilken der er min favorit ;) (har faktisk endt med en helt anden, men den holdes hemmelig lidt endnu :)

Tema: Vintage, blonder, swarovski-sten, støvet rosa, lyng og hvide nuancer

Forlovelsesringen

Fotograf - Det endelige valg er taget

Invitationer - fest og reception

Bryllupskagen - kender en som kender en fantastisk dygtig "amatør". Håber på hun kan lave noget i denne stil.

- så har vi talt med kagedamen

Hjemmeside - done

Toastmaster, brudepige og forlover - udvalgt, informeret og beærede :loveshower:

Budget - for længst overskredet, og overskredet... og derefter lagt påny

Ringene - inspiration-bliver lavet efter vores ønske :bunny_4: - er bestilt - skulle gerne være færdige i løbet af uge 15 - kan slet ikke vente!!

DJ - er nu bestilt - det blev en erfaren radio-DJ, som vi begge har hørt en del, og som spiller liige den musik vi kan lide

Gommens tøj - alt for lækkert

Risposer - i creme blonde

De færdige ringe

Transport - Svigerfars (næsten) nye Mazda 6 - håber på at den bliver pyntet lidt til dagen :) Men ellers er det også ok - bedre end vores egen Fiat Stilo ;=)

Strømpebånd: Har købt et på ebay som kæresten vil blive glad for (amerikansk fodbold) men begynder at blive i tvivl om jeg ikke hellere vil have et fint et :)

Sko - 2 par - man er vel afhængig...

Øreringe

Menuen

Bordkort (og menukort)

Diverse tilbehør til bruden - smykker, Miss Lena headpiece, sko og frisure

Buketten - pæoner, roser, evt brudeslør og med blonde istedet for bånd om stilkene

Brudeslør til bilerne - done

Lommetørklæde - lånt af svigermor

Pynt til bilen - svigerfars bil er test-pyntet med tyl og chiffon-blomster

Kagedame nr 2 - ny kagedame da nr 1 blev sygemeldt, men alt ok :)

Møde med præsten - slet ikke så farligt som vi troede :)

Kameraer på bordene - done

Edited by Freundster
0

Annonce ♥

Velkommen til! :balloon:

Det ER et fantastisk forum.. Jeg slugte alle planlægningstråde - sad til langt ud på natten og læste og gemte billeder og fik ideer (Ideer som ifølge min kæreste nu efterhånden har kostet 30.000 ekstra på budgettet -HAHA- ) så det kan varmt anbefales.. Altså - ikke at bruge en masse penge - men at suge inspiration! :wink:

STORT tillykke med frieriet - dejligt for jer! :heart: Glæder mig til at følge din planlægning..

0

Annonce ♥

Velkommen til :)

Jamen det er også bare skønt at få ideér herinde fra alle andre brude :)

Personligt er jeg mest til Musiker, hvilket vi også selv har valgt til vores dag :) Men igen er alt jo an på hvem man er og hvad man har af penge :)

0

Hej med dig,

Det bliver spændende at følge din planlægning herinde. Jeg har også lige lavet planlægningstråd selvom vores forlovelse efterhånden er nogle måneder gammel.

Jeg kan meget godt lige at du skriver det med down to earth. Hi hi. Sådan havde jeg det også indtil min Zilla trådte til. Og det er alt sammen Bryllupsklar's skyld pga. alle de gode idéer herinde. :ilovebryllupsklar:

Så god fornøjelse herinde. Jeg er i hvet fald ikke i tvivl om at det er super fedt med dette forum til at dele alle tankerne med nogen.

0

Annonce ♥

Musik: Vi overvejer en dj med lys, røg og diskokugle - meen kan ikke finde ud af om det er kikset eller kitch ;) Meninger er velkomne.

Tanker, forslag, idéer er velkomne :)

Der er rigtig mange der bruger os DJ's til brylupsfester, såvel under middagen (med dinnermusik og musik til festsangene) som efter. En diskokugle er også altid et hit men en lille "lounge-laser" kan faktisk gøre det bedre (men giver ikke samme nostalgi-effekt hos folk, herunder specielt dem der husker det fra deres "unge dage"). Men røg ? Røg og bryllupsfester (og voksenfester i det hele taget) hører som regel ikke sammen. Vi har selv 5 røgmaskiner og de står mest og samler støv. På et tidspunkt var det som at folk havde fået nok af røg og det kom nok ikke helt tilfældigt samtidig med at rygeforbuddene ved festerne vandt indpas. Der kan også være allergikere og andre iblandt som får det dårligt når der bruges røg. Min egen datter bryder sig eksempelvis ikke om det. Jeg bruger egentlig kun røg til ungdomsfester (som jeg ikke laver så forfærdelig mange af) og til fester hvor folk selv har bedt om det og der er det meget med måde.

0

Annonce ♥

Velkommen til! :balloon:

Det ER et fantastisk forum.. Jeg slugte alle planlægningstråde - sad til langt ud på natten og læste og gemte billeder og fik ideer (Ideer som ifølge min kæreste nu efterhånden har kostet 30.000 ekstra på budgettet -HAHA- ) så det kan varmt anbefales.. Altså - ikke at bruge en masse penge - men at suge inspiration! :wink:

STORT tillykke med frieriet - dejligt for jer! :heart: Glæder mig til at følge din planlægning..

Tak tak - ja jeg er såmænd også selv begyndt at tage noter fra alle idéerne der flyver rundt herinde - tror næsten at det skal være en ugelang begivenhed for at få det hele med ;)

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej alle,

Håber i kan hjælpe mig og h2b med et (faktisk ret overfladisk) dilemma.

Vi har et budget på 50.000, men prioriterer at vi ikke skal dække borde, bekymre os under festen samt rydde op dagen efter, og derfor vil en del jo gå til middagen og festen.

Vi bor lidt uden for Vejle, og har fundet et sted der hedder Mølkjær Kro, og har været ude og se det. Stedet er nyrenoveret, smukt og med sjæl og maden lyder rigtig god. Desuden er prisen fornuftig - inkl reception (inkl kage), middag og fri bar er det ca 720 pr kuvert. Derudover har vi kigget på slotsstalden på Tirsbæk gods, som jo ligger i et smukt område, og har et godt renommé, og god mad - men som koster 2-300 mere pr kuvert med det nævnte.

Dilemmaet er: Ordet "Kro" har bare en negativ klang over det - og man forbinder det med slidt, lavloftet og lugtende (eller det gør vi i hvert fald). Hvorimod Tirsbæk har en "wauw-effekt" når man nævner det.

MEN - er det værd at betale så meget ekstra for at det "lyder godt"? i virkeligheden kan man jo være ligeglad med hvad folk tænker og mener - men det er jo ikke nemt.

Og er der nogen der kender Mølkjær kro og kan fortælle om vi vil fortryde at have "sparet" de sidste tusinder?

0

Forstår slet ikke I vil give 200-300 mere for det samme.. desuden har ordet kro slet ikke en negativ klang for mig, i det område jeg bor, er mange af kroerne halv-dyre og meget stemningsfulde steder man kan tage ud og spise...

0

Altså hvis det bare handler om effekten af hvordan man siger ordet, så er det slet slet ikke de penge værd. I har jo selv været der og set hvor fint der er, og det kommer gæsterne jo også til at se :)

Ja det er jo egentligt også sådan jeg føler :) Bare dejligt at få det bekræftet.

0

Jeg tænker også - at jeg gad ikke give penge for "signalværdien" i at blive gift et sted der udelukkende LØD finere... :) Det er jo også langt fra alle der tænker det samme som dig nu når de hører ordet "kro".. :)

Men kan selvfølgelig sagtens forstå dig - hvis man siger: "Vi skal giftes på ....... slot" så tænker folk måske WAAAUW - det blir FANTASTISK! Men man skal huske - ikke alt der glimter er guld! :) Jeg har hørt om folk der har slotsbryllupper hvor folk sidder klemt sammen i små uhensigtsmæssige lokaler, får alt for fancy mad som hverken smager godt eller mætter - og bliver mødt med snobbet arrogance fra tjenestefolk.. Er det så dét værd at "blive gift på et slot" fremfor at blive gift på en kro, i et forsamlingshus, på et hotel, ved en sø, i en lade, hjemme i baghaven osv osv...

Vi skal selv giftes på et hotel - nogle sagde: "Ejjj hvor lækkert og eksklusivt" - nogle sagde: "Blir det ikke frygtelig upersonligt?" - og nogle sagde: "Et hotel?? Kan man overhovedet det?" - bare for at give dig et eksempel på at ikke alle tænker det samme når de hører det samme! :)

Jeg ville klart vælge det sted i har det bedst med, har den bedste fornemmelse af, har råd til, hvor i får det lækreste mad, hvor jeres gæster kan føle sig hjemme, det sted der passer til jeres temperament og stil.. :heart:

2