MissButterfly

Hvor lang tid gik der?

42 indlæg i dette emne

Jeg er ny herinde og har jo allerede 1000 spørgsmål :)

Min kæreste friede i oktober, og selvom jeg ikke er begyndt at kigge i butikkerne kan man jo slet ikke lade være med at kigge på nettet og se hvilke kjoler der findes, det er jo en helt ny verden! :cheerleader3: Og 1000 spørgsmål!

Så her kommer lige et af dem:

Der er lang tid til min kæreste og jeg skal giftes. Må man godt "klage" lidt over tidspunktet for frieriet?! :a1221: Ved godt man ikke skal planlægge alt, men jeg vil jo rigtig gerne giftes om sommeren, men synes at det er for kort tid med 6 måneder hvis det skulle være til sommer 2012 til planlægning osv. og synes der er enormt lang tid til sommeren 2013!! Suk :) Synes jo også godt at jeg gerne vil have god tid til at få en masse ideer og inspiration og ikke sådan noget forjaget planlægning.

Så mit spørgsmål lyder: Hvor lang tid gik der fra I blev forlovede til I blev gift og passede det fint med tid til inspiration og planlægning??

Tak til alle jer søde (kommende/tidligere) brude, der gider svare sådan en nybegynder på bryllupsklar :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig vil vi bruge tid på at svare :)

Jeg er lige ved at sige, at man ikke kan have for lang tid til at planlægge et bryllup :)

Vi blev forlovede den 29. september 2011 og skal giftes den 07. september 2013, så vi har små to år til det. I vores tilfælde tror jeg, at det er meget godt, at vi har så god tid til det, for vi er detaljeryttere og alt skal være HELT perfekt - og så er vi ALTID uenige, så der skal slibes nogle kanter :biggrin:

Så jeg synes, at I skal vælge 2013 og så sige til hinanden, at så kan I få lige præcis det bryllup i drømmer om - mange steder er nok allerede booket i den kommende sommer..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til :balloons: Du skal nok blive afhængig af forummet ligesom os andre :fløjt: Der er nok ikke så mange af os herinde, der er gift endnu. Jeg har da set nogle stykker, der planlægger det hele på et halvt år eller mindre, men vi er nok også en del, der startede med planlægningen 10-12 måneder før. Vi satte datoen i slutningen af juli (et par uger før frieriet), og vi har altså et år til planlægning. Det er rart at have så lang tid i forhold til opsparing, men jeg tror nu også, det havde kunne fungere for mig med kun et halvt år - bortset fra den praktiske ting, at man nok ikke har mange feststeder at vælge mellem, hvis man først starter omkring 6 måneder før den store dag....

God planlægning :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige præcis 2 år fra forlovelse til bryllupsdag, vi syntes ikke at 1 år var nok at spare til at op. :) Nu er der under et år og jeg har nok styr på det meste, undtagen fotograf :) havde slet ikke brug for så meget tid til at planlægge, men gør da at jeg ikke får stress :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kommende mand friede i august, og vi ville begge gerne have et forårs bryllup, evt. et sommer bryllup.

Vi fandt så et hyggeligt sted, datoen blev fastsat ud fra hvornår stedet var ledigt, og der ikke var runde fødselsdage i kalenderen, og præsten kunne vie os, så 8 måneder ca. fra frieri til bryllup.

Der er bryllupsmesser i januar, så god fornøjelse med at få inspiration.

Jeg har fundet min kjole, jeg fandt den på udsalg, så kunne i princippet få den klar på kort tid. I en anden butik fik jeg at vide at kjolen godt kan tage 4 måneder fra bestilling, til butikken har den, så det er vist op til hvor meget tid, penge og energi man vil lægge i det, om det skal være 2012 eller 2013.

God planlægning :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min H2B friede til mig april 2010 og datoen for den store dag er d. 14/7-2012, så der er også over 2 år. Men hvis pengene havde været til det, var vi nok blevet gift i år, for 2 år er laaaang tid :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Blev friet til i start juli i år, og skal giftes i maj 2012 - og det er rigeligt med tid :fløjt: . Men med to år kan man jo gøre sig en masse overvejelser, spare mere op osv - så det gælder jo bare om at kunne klare ventetiden (som kan bruges herinde ;)

Redigeret af Maria&Mikkel
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

velkommen til og tillykke..

for os ender det med at der er gået præcis 3 et halvt år fra han friede til brylupsdagen. vi har snakket længe om at det skulle være denne dato - men så til om økonomien var til det - vi begyndte først for alvor at søge feststeder i sep/okt i år og skal giftes til juni - og vi har måske været heldige, men stort set alle steder vi spurgte var der ledig vores dato - der er nu et halvt år til vores bryllup og det eneste vi har på plads er en giftefoged og lokaler og menu - og er ikk stresset endnu :)

Men det kommer an på hvad man vil - jeg vil men det sagtens kan nås hvis i har økonomien til det nu :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kan vi hvis desvære overgå de fleste :wink:

Han friede d. 29/7 2010 og vi skal giftes d. 7/9 2013. Så lidt over 3 års forlovelse, dette skyldes primært at nogen (min kæreste) ikke synes at man kan gifte sig, når man ikke bor sammen. Vi kommer nok først til at bo rigit sammenigen i starten af 2013, når jeg er færdig med min uddannelse.

Men det er først nu her, at vi er begyndt at planlægge rigitg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I fredags spillede jeg bryllup for et par hvor de, eller snarere gommen, havde 3 uger til at planlægge det i :lol: Det bliver formentlig vist i starten af februar ("hvad bruden ikke ved"). Men vi har også mange "almindelige bryllupskunder" som først henvender sig 1-2 måneder før festen og hvor de direkte eller indirekte giver udtryk for at de først lige er gået i gang med at planlægge. Det er så ikke helt uden betydning om man skal giftes i april - september hvor der er meget run på feststederne m.v. eller vi taler om november -marts hvor der er knap så mange bryllupsfester. Har man en bestemt kirke, feststed o.l. som man ønsker er det en god ide at være ude i god tid i højsæsonen. Når først man har de overordnede rammer på plads kan man bruge tiden på de mere detaljerede ting og der er det næppe afgørende om vi taler om 7 måneder eller 19 måneder.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes dagen inden der er gået et år efter min kæreste friede:-) jeg synes det er fin tid, men jeg kender mange der har planlagt det på kortere tid- jeg tror godt det kan være en fordel med kort planlægning så man ikke bliver helt bryllupstosset:-)

Vi sparer det op i kan nå og resten tager vi som det kommer:) vi vil begge gerne leve i nue, så vi hænger os ikke så meget i om der magler titusind når vi når festen:-)

Så jeg mener sagtens i kan nå et sommer bryllup i 2012:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste friede 16/9 2010, men vi var begge klar over at der intet bryllup blev, før der var sparet op til det. Datoen blev sat i starten af oktober i år og vi skal giftes d. 4. august 2012. Så selvom vi næsten har været forlovet i 2 år på vores bryllupsdag, så tæller jeg kun 10 mdr til planlægning og det er gået fint.

Hvis i gerne vil giftes i 2012, så kunne i jo kontakte kirke, feststed osv og høre om det kunne lade sig gøre. Vores dato er sat efter om kirke og feststed var ledigt. Kan i ikke får det, jamen så er den potte jo ude og så må i vente, hvis i ikke vil gå på kompromis. Personligt ville jeg nok ikke afskrive muligheden, før jeg havde undersøgt om det kunne lade sig gøre :)

Og så lige et stort tillykke med frieriet og velkommen til BK :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min forlovede friede i august i år, og hans udgangspunkt var bryllup i 2013. 2012 er udelukket for os, pga. 2 konfirmationer, en 18 års fødselsdag og min mand bliver 40, alle fester vi selv skal holde :rolleyes: MEN vi synes godt nok der var laaaang tid til 2013, så han foreslog den 11-11-11 en fed dato synes vi. Så da præsten sagde ja til denne dag, blev det sådan.. Så vi havde ca 3 mdr til planlægning. Det passede fint til os. Men handler også om at jeg er enormt struktureret, og inden for en uge var der lavet gæsteliste, bestilt mad, bestilt feststed, bestilt invitationer. Hvis jeg havde haft mere tid, ville jeg have skiftet meninger konstant, alt hvad der er herinde på BK, anede jeg ikke eksisterede, og det kunne for mig, godt hen og blive farligt :fløjt: hvis jeg havde mere tid til planlægning.

Tillykke med jeres kommende bryllup :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

6 måneder, og det er meget passende når man er så utålmodig som jeg :lol:

Vi har 5 års dag, og havde derfor allerede booket en rejse til Paris for at markere - så ville vi giftes, så kunne vi lige så godt slå det sammen :)

Havde vi ikke lige haft 5 års dag, så havde jeg også valgt sommer i stedet for i marts, og til stort bryllup, hvor mange ting skal reserveres, kan jeg godt forstå du ikke turde nøjes med et halvt år :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min H2B var nede på knæ (el kom han så faktisk aldrig haha) i slutningen af juni og vi skal giftes 18. august 2012 - så det 1 år og et par måneder og syns jeg er fint nok :)

Jeg kan godt forstå din sondring omkring at holde det nu her til sommer, for vi må jo nok være realistiske og sige, at de fleste steder efterhånden er ved at være booket, så hvis I finder liiiige dét sted og ikke kan få det, så er det lidt noget surt øv, at man skal ud i alternativer. Kan godt være, at næsten 1 1/2 - 2 år er lang tid, men tror de fleste herinde kan skrive under på, at tiden virkelig går stærkt, hehe.... og fordelene er jo, at man kan nå at spare mere op og der er voldsomt meget inspiration at hente herinde, så du kommer slet slet ikke til at kede dig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste friet mig d 15 Oktober i år, og vi skal giftes d 26 Maj næste år :)

Så det kan nemt lade sig at planlægge det på ca, 8 mdr. Og vi fik hurtig styr på de vigtige ting, som feststed, musik, kok, og tid i kirken :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dk er jo kendt for en lidt sen sommer, så hvis I begynder planlægningen nu og holder bryllup i August/Sep. vil der da være rigelig tid.

Vi blev forlovet 28/8 og skal giftes 11/8, så det er lige inden der er gået et år. Vi kunne uden problemer have holdt et maj bryllup når vi snakker planlægning, men vi ville gerne have et år til at spare op i.

Så hav i tankerne om I allerede har pengene eller skal bruge tid på at spare op.

Jeg kan personligt godt lige traditionen med at der skal gå max et år fra forlovelse til bryllup.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det er jo meget forskelligt og jeg ville hellere vente et år mere og få det rigtige bryllup (altså få økonomien til det) end at gøre det samme år som frieriet for at overholde "reglerne", du ved., "et år max"

Jeg blev friet til i juli 2011 og vi skal giftes august 2012 - altså 13 mdr og det er for os fin tid, vi har begge arbejde, ingen børn og bil, så vi har en del at lægge til side hver måned, så vi har hurtigt sparet op, men jeg havde gerne ventet et år mere hvis vi ikke havde muligheden for at spare op :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså vi har planlagt bryllup i 3 år, men sådan rigtigt 1 år før, men det er altså ikke nødvendigt! Jo det er da skønt at ha god til at nusse og pusse omkring sit bryllup. MEN det er jo nogen ting som man alligevel ikke kan gøre før X antal dage/uger før den store dag. JEg er ikke mega aktiv hverdag, og venter bare på tiden går så jeg kan starte på det næste projekt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er af den gamle skole der siger, at der ikke må gå mere end et kalenderår mellem frieri og bryllup.

Vi havde snakket om at vi gerne ville have et forårsbryllup og at det gerne måtte falde på vores årsdag i maj et halvt års tid INDEN forlovelsen blev officiel. Jeg blev forlovet d. 21/5 2011 og skal giftes d. 19/5 2012.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer