GiftesTilMaj

Bryllupskage

17 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg lavede denne her til en ven. Der er lyse lagkagebunde, med jordbærfromage og en citroncreme med hvid chokolade som fyld. Der er til ca 50 personer og jeg havde for 2700,- i råvare. Pladerne havde jeg i forvejen, så der skal nok lægges en små 250,- oven i for at få et helt retfærdigt billede.

Jeg havde så, en smule fondant i overskud og fromagepulver nok til en kage til og jeg vil tro at jeg kunne havde lavet en kage til 65 for samme pris, lidt rester er der jo altid. Men så ville jeg også have strukket det til det yderste.

Jeg ved der er nogle ude i kageland der siger de kan lave kager til 25 og 30,- per person, men det kan jeg ikke få til at hænge sammen, med mindre de har en stor produktion igang. En tommelfingerregl herfra 40-45,- per person skal du regne med.

post-36261-0-66400600-1323079872.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

husk også at hvis du ikke har abgt sådanne kager før skal der bruges en del penge på udstyr - kan jo bruges igen, men skal måske medregnes i prisen hvis du ikke har det.. og puha, det løber hurtigt op i et par tusinde hvis du skal have det hele (små redskaber, udstiksforme, farver, specielle kageruller, underlag osv osv)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have kage til en 120-150 mennesker og jeg overvejer meget at lave flere typer fine kager som skal gøre det ud for selve bryllupskagen, man kan vel godt have en enkelt som skiller sig lidt ud som den "rigtige" bryllupskage. Men budgettet er altså ikke lige til én kage til 150 pers. :)

Men har en god veninde der skal hjælpe mig og hun har alle "dimserne" man skal bruge - men det er rart lige at få en fornemmelse af hvad det kan koste :loveboard:

Redigeret af GiftesTilMaj
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke lavet en bryllupskage - men har lige lavet en "almindelig" 4 lags lagkage i anledning af min fødselsdag - den så sådan her ud indeni:

391643_10150408109594096_554759095_8235865_2069756849_n.jpg

Og sådan her da den var færdig og overtrukket med chokolade ganache:

388921_10150408109824096_554759095_8235867_1595997052_n.jpg

Den bestod af:

1 brownie bund

Cheesecake cream

Alm. lagkagebund

Hindbær coulis

Vaniljecreme

Alm. lagkagebund

Daim flødeskum

Alm. lagkagebund

Og så er den overtrukket med chokoladeganache..

Den er beregnet til 12 personer.. (Ville måske kunne sige 14 til en bryllupskage fordi der tager man ikke så stort et stykke)

Den kostede ca. 150kr at lave (Og så var der noget tilbage af nogle ting - sukker, chokolade osv...)

Ved ikke om du kan bruge det til noget - men tænkte det kunne give en ide om hvad det koster.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lavet den her dåbskage for 3 uger siden, den er beregnet til 40 personer, men der var ret meget tilbage. Det er lagkagebunde (købt hos bageren, da han laver nogle der er lige så gode som dem jeg kan lave :rolleyes: ), den er lagt sammen med hindbærmousse og hvidchokolademousse og smurt op med nutella-smørcreme. Den er overtrukket med marcipan og pynten er lavet af fondant. Den kostede mig 400 kr at lave, altså et kuvertpris på 10 kr per person.

post-55141-0-93008600-1323113969.jpg

Jeg satser på at jeg selv skal lave kagen til vores bryllup, der bliver det så bare runde kager i stedet, hvis altså jeg får fundet mig et stativ til en fornuftig pris :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lavet den her dåbskage for 3 uger siden, den er beregnet til 40 personer, men der var ret meget tilbage. Det er lagkagebunde (købt hos bageren, da han laver nogle der er lige så gode som dem jeg kan lave :rolleyes: ), den er lagt sammen med hindbærmousse og hvidchokolademousse og smurt op med nutella-smørcreme. Den er overtrukket med marcipan og pynten er lavet af fondant. Den kostede mig 400 kr at lave, altså et kuvertpris på 10 kr per person.

post-55141-0-93008600-1323113969.jpg

Jeg satser på at jeg selv skal lave kagen til vores bryllup, der bliver det så bare runde kager i stedet, hvis altså jeg får fundet mig et stativ til en fornuftig pris :biggrin:

Aj hvor er den altså sød ! :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke lavet en bryllupskage - men har lige lavet en "almindelig" 4 lags lagkage i anledning af min fødselsdag - den så sådan her ud indeni:

391643_10150408109594096_554759095_8235865_2069756849_n.jpg

Og sådan her da den var færdig og overtrukket med chokolade ganache:

388921_10150408109824096_554759095_8235867_1595997052_n.jpg

Den bestod af:

1 brownie bund

Cheesecake cream

Alm. lagkagebund

Hindbær coulis

Vaniljecreme

Alm. lagkagebund

Daim flødeskum

Alm. lagkagebund

Og så er den overtrukket med chokoladeganache..

Den er beregnet til 12 personer.. (Ville måske kunne sige 14 til en bryllupskage fordi der tager man ikke så stort et stykke)

Den kostede ca. 150kr at lave (Og så var der noget tilbage af nogle ting - sukker, chokolade osv...)

Ved ikke om du kan bruge det til noget - men tænkte det kunne give en ide om hvad det koster.. :)

Tak - det giver mig en rigtig fin ide :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lavet den her dåbskage for 3 uger siden, den er beregnet til 40 personer, men der var ret meget tilbage. Det er lagkagebunde (købt hos bageren, da han laver nogle der er lige så gode som dem jeg kan lave :rolleyes: ), den er lagt sammen med hindbærmousse og hvidchokolademousse og smurt op med nutella-smørcreme. Den er overtrukket med marcipan og pynten er lavet af fondant. Den kostede mig 400 kr at lave, altså et kuvertpris på 10 kr per person.

post-55141-0-93008600-1323113969.jpg

Jeg satser på at jeg selv skal lave kagen til vores bryllup, der bliver det så bare runde kager i stedet, hvis altså jeg får fundet mig et stativ til en fornuftig pris :biggrin:

Kunne man mon lokke sig til nogle opskrifter på dine mousser? Regner med at det bliver noget i den stil jeg skal lave vores med nemlig.. :)

Og hvad giver du går gode lagkagebunde hos en bager?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jo man kan sagtens lokke :wink:

Til den hvide chokolademousse bruger jeg ½ liter fløde og 300 gram hvid chokolade (i Lidl sælger de en ganske god en, og den med crisp og nødder er også rigtig god til formålet :wink: den koster 16 kr for 200 gram). Så varmer jeg fløden og chokoladen op ganske stille. Så snart chokoladen er smelte, slukker jeg og sætter det i køleskabet til næste dag, hvor jeg så pisker det sammen med en hånd-mixer.

Hindbærmoussen laver jeg ved at koge 400-500 gram hindbær, smage til med lidt sukker, den må ikke blive for sød og jævne med lidt maizenamel. Dette køles af til næste dag, hvor det så vendes i en ½ liter stiftpisket fløde. Til dåbskagen har jeg lavet dobbelt portion af begge mousse.

Ang. bundene så er de købt hos vores lokale Super Best bager, som tager 30 kr per bund, den er så samme størrelse som deres store plader (jeg kan ikke huske de nøjagtigt mål, men mener det er noget 50*60 cm). Til dåbskagen brugte jeg tre bunde, som så er skåret over på midten. Der er to lag af hver mousse og den sidste halve bund er så skåret i kvarte og brugt til toppen :thumbsupsmileyanim:

Den er smurt op med nutellasmørcreme som består af 100 gram nutella, 100 gram smør og 100 gram flormelis.

Jeg håber at det er svar nok :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede denne her til en ven. Der er lyse lagkagebunde, med jordbærfromage og en citroncreme med hvid chokolade som fyld. Der er til ca 50 personer og jeg havde for 2700,- i råvare. Pladerne havde jeg i forvejen, så der skal nok lægges en små 250,- oven i for at få et helt retfærdigt billede.

Jeg havde så, en smule fondant i overskud og fromagepulver nok til en kage til og jeg vil tro at jeg kunne havde lavet en kage til 65 for samme pris, lidt rester er der jo altid. Men så ville jeg også have strukket det til det yderste.

Jeg ved der er nogle ude i kageland der siger de kan lave kager til 25 og 30,- per person, men det kan jeg ikke få til at hænge sammen, med mindre de har en stor produktion igang. En tommelfingerregl herfra 40-45,- per person skal du regne med.

2700 kr lyder godt nok voldsomt. Hvordan kan du komme op på så meget. Jeg har prøvet at lave 2 bryllupskager. I råvare kostede de hhv. 600 og 800 kr. Derudover købte jeg også nogle nye forme, men derudover havde jeg selv al udstyret.

Så man kan sagtens lave en stor og flot kage til under 1000 kr

post-40260-0-59475700-1323528617.jpg

post-40260-0-92982200-1323528632.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg lavede denne her til en ven. Der er lyse lagkagebunde, med jordbærfromage og en citroncreme med hvid chokolade som fyld. Der er til ca 50 personer og jeg havde for 2700,- i råvare. Pladerne havde jeg i forvejen, så der skal nok lægges en små 250,- oven i for at få et helt retfærdigt billede.

Jeg havde så, en smule fondant i overskud og fromagepulver nok til en kage til og jeg vil tro at jeg kunne havde lavet en kage til 65 for samme pris, lidt rester er der jo altid. Men så ville jeg også have strukket det til det yderste.

Jeg ved der er nogle ude i kageland der siger de kan lave kager til 25 og 30,- per person, men det kan jeg ikke få til at hænge sammen, med mindre de har en stor produktion igang. En tommelfingerregl herfra 40-45,- per person skal du regne med.

2700 kr lyder godt nok voldsomt. Hvordan kan du komme op på så meget. Jeg har prøvet at lave 2 bryllupskager. I råvare kostede de hhv. 600 og 800 kr. Derudover købte jeg også nogle nye forme, men derudover havde jeg selv al udstyret.

Så man kan sagtens lave en stor og flot kage til under 1000 kr

post-40260-0-59475700-1323528617.jpg

post-40260-0-92982200-1323528632.jpg

Virkelig fine kager - og helt utroligt, så billigt du kan lave dem! Hvor mange personer er de til?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min søster skal lave vores og det vil koste ca 600 i ingredienser til 60 prs. Det er så uden udstikkere og forme, for det har hun i forvejen, men det er klart at det vil blive dyrere, hvis man også skal købe de ting ind :) Dette vil være hendes 4 bryllupskage og de har altid ligget i ca den pris :)

Redigeret af Lene T
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg lavede denne her til en ven. Der er lyse lagkagebunde, med jordbærfromage og en citroncreme med hvid chokolade som fyld. Der er til ca 50 personer og jeg havde for 2700,- i råvare. Pladerne havde jeg i forvejen, så der skal nok lægges en små 250,- oven i for at få et helt retfærdigt billede.

Jeg havde så, en smule fondant i overskud og fromagepulver nok til en kage til og jeg vil tro at jeg kunne havde lavet en kage til 65 for samme pris, lidt rester er der jo altid. Men så ville jeg også have strukket det til det yderste.

Jeg ved der er nogle ude i kageland der siger de kan lave kager til 25 og 30,- per person, men det kan jeg ikke få til at hænge sammen, med mindre de har en stor produktion igang. En tommelfingerregl herfra 40-45,- per person skal du regne med.

2700 kr lyder godt nok voldsomt. Hvordan kan du komme op på så meget. Jeg har prøvet at lave 2 bryllupskager. I råvare kostede de hhv. 600 og 800 kr. Derudover købte jeg også nogle nye forme, men derudover havde jeg selv al udstyret.

Så man kan sagtens lave en stor og flot kage til under 1000 kr

post-40260-0-59475700-1323528617.jpg

post-40260-0-92982200-1323528632.jpg

Virkelig fine kager - og helt utroligt, så billigt du kan lave dem! Hvor mange personer er de til?

Den røde var til 50 personer og blev serveret efter en 3 rettersmenu. Der var næsten halvdelen tilbage. Den hvide var til 80 mennesker og her var halvdelen af nederste etage stadig tilbage. Så der er masser af kage i dem :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede denne her til en ven. Der er lyse lagkagebunde, med jordbærfromage og en citroncreme med hvid chokolade som fyld. Der er til ca 50 personer og jeg havde for 2700,- i råvare. Pladerne havde jeg i forvejen, så der skal nok lægges en små 250,- oven i for at få et helt retfærdigt billede.

Jeg havde så, en smule fondant i overskud og fromagepulver nok til en kage til og jeg vil tro at jeg kunne havde lavet en kage til 65 for samme pris, lidt rester er der jo altid. Men så ville jeg også have strukket det til det yderste.

Jeg ved der er nogle ude i kageland der siger de kan lave kager til 25 og 30,- per person, men det kan jeg ikke få til at hænge sammen, med mindre de har en stor produktion igang. En tommelfingerregl herfra 40-45,- per person skal du regne med.

2700 kr lyder godt nok voldsomt. Hvordan kan du komme op på så meget. Jeg har prøvet at lave 2 bryllupskager. I råvare kostede de hhv. 600 og 800 kr. Derudover købte jeg også nogle nye forme, men derudover havde jeg selv al udstyret.

Så man kan sagtens lave en stor og flot kage til under 1000 kr

post-40260-0-59475700-1323528617.jpg

post-40260-0-92982200-1323528632.jpg

Virkelig fine kager - og helt utroligt, så billigt du kan lave dem! Hvor mange personer er de til?

Den røde var til 50 personer og blev serveret efter en 3 rettersmenu. Der var næsten halvdelen tilbage. Den hvide var til 80 mennesker og her var halvdelen af nederste etage stadig tilbage. Så der er masser af kage i dem :)

Lækkert!! Hvad er der i dem? Synes godt nok det lyder billigt!

Min svigerinde skal lave vores bryllupskage. Vi bliver omkring de 80 msk., og vil gerne have chokoladetrøffelcreme og et eller andet frugtmousse (hindbær/passion) og så nøddebunde. Hun siger, at det njok kommer til at koste omkring 1500 kr., men også fordi nødder ikke altid er det billigste. Vi skal så også betale for leje af stativ.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer