Mightystar

Træt af billedspam og ligegyldige updates på face!

38 posts in this topic

Jeg er SÅ træt af folk der på 4 dage smider 72 billeder ind af de samme tre dyr i forskellige vinkler.. Eller folk der opdaterer deres status med DYBT ligegyldige ting som fx. Jeg sidder og ser fjernsyn..

Er det bare mig, eller er der andre som synes det har taget overhånd med facebook?

Jeg er fx. lige blevet uvenner med min brudeterne fordi jeg valgte at spørge hende om ikke hun kunne slow down med alle de billeder.. JESUS hvor kan folk bare tage nogle ting personligt... :blink::rolleyes:

0

Annonce ♥

Jeg vader bare hen over det... Den gjorde det og den gjorde det, den var der og der. Men det der irriterer mig mest er alle anmodningerne man får vedr. Farmville, Bubble Saga, Café World m.v. Ja jeg måtte ind og kigge for at se hvad de hed for dem kigger jeg også bare hen over. Slå dem fra ? Ja men jeg er bare ikke nørd nok til at vide om Kevin/DJ Lillemand så ikke kan spille i mit navn og han er nødt til at spille i andres navne for at få værdig modstand, siger han :)

Jeg har også eksempler på folk der er blevet dødeligt uvenner via Facebook (og det er ikke kun datterens veninder m.v.). Problemet er at alt hvad der skrives IRL og sort på hvidt nemt kan misforstås.

0

Ja meget..!

Jeg har heldigvis fundet ud af at man kan melde viden fra om enkelte historier, fx. når der opdateres fra et bestemt album som man har meldt fra.. Så det er hermed gjort.. Gider ikke at glo på billeder af hunde og katte hele tiden :( Lige som forældre der hver dag lægger nye billeder op af deres børn.. Jeg gør det kun selv når min søn laver et eller andet sjovt, for tænker lidt på min omverden og hvad de har lyst til at vide.. Hehe..

Men synes generelt det har taget overhånd med facebook efterhånden.. :(

0

Kan simpelthen ikke være mere enig!! Hvorfor skal vi vide når folk er på lokum eller lige har lavet boller og karry? Og se billeder fra tante olgas 80 års fødselsdag!

Forstår ærlig talt heller ikke dem der checker ind 1000 forskellige steder om dagen... Kan forstå nogle gøre det engang imellem! Men 10 gange om dagen!?

Jeg har simpelthen valgt at ignorere folk der laver alt det der, eller også bliver de slettet! Mine venner på f er delt op i grupper, og det er faktisk kun de aller nærmeste der kan læse status opdateringer og se mine billeder.

0

Annonce ♥

Så langt er jeg slet ikke nået. Netop det at man oplever at blive spammet af forskellige grupper herunder grupper som andre folk har meldt én ind i !!!! gør også at man selv har været lidt påpasselig med hvad og hvornår man sendte ud til medlemmerne af vores Facebookgruppe. Derfor blev jeg også rasende da jeg kunne læse at Facebook ville nedlægge vores gruppe på grund af manglende aktivitet. Man skal åbenbart spamme medlemmerne for at have en gruppe på Facebook. No way. Så vi lavede en side i stedet og hvordan det lige fungerer i forhold til medlemmerne har jeg ikke rigtig føling med endnu.
Men ingenting er skidt. En genial ting for sådan nogle som os er jo at man ofte via Facebook kan se hvad der er folks foretrukne musik m.v.. Dvs. det de måske ikke får nævnt i forbindelse med at man taler med dem op til et bryllup o.l. kan komme som en surprise. Det er faktisk også en ganske god måde at få en smule indtryk og få sat ansigt på folk inden det går løs (de fleste har jo reelt gjort det samme med os via hjemmesiden). Det er jo faktisk lidt det samme med brugerne herindefra hvor man "kender" mange lidt på forhånd herindefra.
At Facebook også kan være nyttig har jeg også et godt eksempel fra i går på: Én pige som jeg spillede bryllupsfest for i maj (og lavede firmafest for i fredags) ringede mens jeg var ude sammen med Kevin og febrilsk jagtede en Lego julekalender for 2. dag i træk. Hun ville bare sige at den kunne købes i Fredensborg. Et råd som en af mine gode "far-kolleger" også kunne bruge. Jeg valgte så at bestille den over nettet og det har han formentlig også gjort efter at have fået linket fra mig.
Check in funktionen brugte jeg meget forrige weekend da jeg var i Jylland og Korsør over 3 dage. Så kunne de derhjemme se at jeg var ankommet til feststed, hotel, feststed etc. Det samme i forhold til DJ kolleger hvor vi jo "taler" sammen af og til når vi er på job. Men ellers bruger jeg det stort set ikke.

0

Altså jeg kan ikke hidse mig op over det. Folk skal da have lov til at opdatere med hvad der er spændende for dem eller deres nærmeste. Så kan det da godt være noget, der er ligegyldigt for andre, men sådan er det vel med facebook - ligegyldigt for flertallet.

Jeg kan da godt smile over billeder af en bekendts vildt store og fede kat, eller få inspiration af andres madlavning. Og er folk stolte over fastelavnskostumet, julepynten eller andet, så skal det da også vises.

Det som jeg egentlig synes er mest belastende er alle de konkurrencer, som bliver slået op. Har bekendte der deltager i 20 om dagen og jeg kan følge med i det hele...

0

Altså jeg kan ikke hidse mig op over det. Folk skal da have lov til at opdatere med hvad der er spændende for dem eller deres nærmeste. Så kan det da godt være noget, der er ligegyldigt for andre, men sådan er det vel med facebook - ligegyldigt for flertallet.

Jeg kan da godt smile over billeder af en bekendts vildt store og fede kat, eller få inspiration af andres madlavning. Og er folk stolte over fastelavnskostumet, julepynten eller andet, så skal det da også vises.

Det som jeg egentlig synes er mest belastende er alle de konkurrencer, som bliver slået op. Har bekendte der deltager i 20 om dagen og jeg kan følge med i det hele...

Enkelte antal billeder er også fint nok.. Men ikke 30 billeder af den samme kat, som sover på forskellige måder.. Og 10-15 statusbeskeder om dagen, der handler om den kat..

Ja de spil er så trælse!! Har spillet enkelte spil på face, men jeg oprettede en fake profil til det.. gad ikke belemre mine venner med det.. Haha

Edited by Mightystar
0

Annonce ♥

Jeg har aldrig rørt et spil på Facebook men det ser ud som at jeg har :) Påregner iøvrigt med at jeg fremover bliver spammet med kjolebilleder efter at være blevet venner med Miss Lena på Facebook men det er jeg jo selv ude om :)

0

Efter min iPhone driller voldsomt, så er det ikke så meget jeg får opdateret. Som regel er det billeder af mærkelige ting i tilbudsaviser, pigerne, regnbuer eller andet jeg lige ser på min vej.

Faktisk havde jeg nok lige smidt et billede af det gamle chatol jeg har købt til Penelope i julegave. Med et hjælp! Maler søges ;)

0

Jeg er en af dem i hader! :wink:

Jeg har pt. 82 albums på Facebook.. Med mellem 30-200 billeder i hver.. :lol:

Jeg skriver gerne: "Mhmm.. Vi skal have karrysuppe idag"...

Jeg sætter gerne et billede på af min hund der sover.. x mange.. Selvom han sover på samme måde hver gang..

Jeg kommenterer på folks status opdateringer..

Jeg "like'er" x mange om dagen..

Kort sagt - jeg er MEGET på Facebook! (Dog ikke så meget som BK -HAHA- )

Men jeg blir til gengæld ikke på NOGEN måde sur hvis nogen "blokerer" mig/ignorerer mig/sætter mig i en særlig gruppe for mentalt udfordrede "venner" eller skriver at jeg er blevet slettet fordi jeg er for aktiv!

Jeg spammer ALDRIG folk med spil anmodninger.. Spiller ikke et eneste spil på Facebook..

Jeg sender ALDRIG kædebreve rundt med "Skriv en farve og et tal og lad fyrene tro vi snakker om noget frækt".. :blink:

Og hvis nogen skriver: "Slap af med de billeder" - så skriver jeg pænt tilbage at der ikke skal være et ondt ord imellem os hvis de sletter mig fra listen - eller blokerer mig - men jeg vælger selv hvad jeg vil ligge op på Facebook! :)

There you have it <---- Im one of the idiots! :lol:

0

Annonce ♥

Kan man blokere spil applikationer uden at afskære sig selv (ens søn) fra at spille ? :rolleyes:

Spiller din søn spil på din konto?

Du kan sagtens blokere alle de spil han ikke spiller.. De andre kan du ikke gøre så meget ved, andet end at sætte dem som at du ikke vil vide så meget om deres opdateringer :)

0

Jep det gør han. Fordi han har behov for at skabe modstand til sig selv. Så han skal lige "spille mig lidt op" ind imellem. Så må jeg jo finde ud af hvilke spil han ikke spiller (det er ikke sådan at han spiller konstant hele tiden eller meget). Hvad Facebook angår er datteren værre.

0

Annonce ♥

Haha, jeg synes egentlig bare det er lidt sjovt, at man inde i sit hovede, kan tænke, at det at man er irriteret over andres billeder og statusser på facebook er interessant nok til, at man opretter en tråd om det på et andet forum? :biggrin:

Hvis man skulle komme med en definition af, hvad facebook er til, så ville jeg nok sige noget hen ad: "et underholdningsforum, hvor man kan se hinandens billeder, statusser og spille spil!" Så...jeg bliver næppe irriteret over, at folk rent faktisk bruger facebook til det, som facebook er beregnet til!

Til gengæld gider jeg pt. egentlig ikke, at glo på 30 billeder af Henriettes kat Figaro, og jeg gider egentlig heller ikke læse om den hver dag - derfor holder jeg facebookfri december :biggrin: Så er jeg nemlig fri for, at bliver unødigt irriteret over noget som helst! (Dog skal man huske på, at Henriettes interesse for katte er ligeså meget værd som min interesse for noget andet!)

My 50! :jul7:

0

Haha, jeg synes egentlig bare det er lidt sjovt, at man inde i sit hovede, kan tænke, at det at man er irriteret over andres billeder og statusser på facebook er interessant nok til, at man opretter en tråd om det på et andet forum? :biggrin:

Hvis man skulle komme med en definition af, hvad facebook er til, så ville jeg nok sige noget hen ad: "et underholdningsforum, hvor man kan se hinandens billeder, statusser og spille spil!" Så...jeg bliver næppe irriteret over, at folk rent faktisk bruger facebook til det, som facebook er beregnet til!

Til gengæld gider jeg pt. egentlig ikke, at glo på 30 billeder af Henriettes kat Figaro, og jeg gider egentlig heller ikke læse om den hver dag - derfor holder jeg facebookfri december :biggrin: Så er jeg nemlig fri for, at bliver unødigt irriteret over noget som helst! (Dog skal man huske på, at Henriettes interesse for katte er ligeså meget værd som min interesse for noget andet!)

My 50! :jul7:

Facebook blev ikke oprettet til spil og smalltalk.. Facebooks formål fra begyndelsen var at man kunne holde kontakt til venner og familie verden over, og finde gamle venner man ikke havde kontakt til mere..

Facebook er i den seneste tid blevet til et helvede af useriøse og ligegyldige kommentarer :wink:

Men jeg sorterer også RIGTIG meget ud i vennelisten.. gider ikke have alle mulige mærkelige mennesker på.. :pokey:

0

Er der ikke noget med at man nu kun kan se hvad folk gør og laver etc. ude i højre hjørne. Jeg må indrømme at vi også bruger Facebook erhvervsmæssigt - I går fik vi eks. en fødselsdagsfest ind via én som havde skrevet om den firmafest hun var til i fredags (faktisk pigen som jeg omtaler ovenfor). Jeg bruger det ikke så meget i relation til mine andre aktiviteter men har dog flere advokater/revisorer på, herunder flere tidligere kolleger, og der er også ind imellem faglige udvekslinger. Derudover bruger vi det jo til at se hvad datteren går og laver på Facebook.

0

Min facebook forside er fyldt med hvad folk laver af opslag osv. men jo man kan også se det i højrehjørne og det er ALT hvad de laver.. Om de så skriver hehe til deres nabokone jeg ikke aner hvem er.. :rolleyes::griner:-

0

Annonce ♥

Som andre skriver, så sys jeg bare at man kan skøjte let og elefant henover det hele... Det kan heller ikke irriterer mig... Som Kirstine er jeg nok én af dem der voldspammer folk på facebook, mest med billeder af min datter og trælse updates om søvnmangel osv... :wink: Dem er alle mine barnløse venner nok RET trætte af, til gengæld holder jeg alle deres dyre/whatever billeder ud, for jeg er VIRKELIG interesseret i dem og deres billeder... Jeg har kun folk på FB som jeg vil være venner med og som jeg "gider"... Giver det mening? :biggrin:

Har du aldrig set voldspammet med billeder på facebook eller kommet med "samme" updates? :)

0

Nej det har jeg ikke.. Kunne ikke se hvorfor jeg skulle lægge alle de billeder ud hele tiden.. Så er det noget der sker hvert halve år hvor jeg smider billeder i min søns album og det er det.. jeg bruger ikke facebook som at folk skal føle de rent faktisk bor sammen med mig, og ved ALT hvad der foregår.. Det tror jeg helt ærligt ikke at andre har brug for.. Og så sætter de nok også mere pris på få med gode statusser, end crap hele tiden.. -HAHA-

Men det er bare min mening :wink:

0

Nej det har jeg ikke.. Kunne ikke se hvorfor jeg skulle lægge alle de billeder ud hele tiden.. Så er det noget der sker hvert halve år hvor jeg smider billeder i min søns album og det er det.. jeg bruger ikke facebook som at folk skal føle de rent faktisk bor sammen med mig, og ved ALT hvad der foregår.. Det tror jeg helt ærligt ikke at andre har brug for.. Og så sætter de nok også mere pris på få med gode statusser, end crap hele tiden.. -HAHA-

Men det er bare min mening :wink:

Altså Mille, nu er jeg facebook søger nr 1 og du har da selv rigtig mange billeder på... :tunge: Men nej, du opdaterer ikke så tit, har du overvejet at lukke din profil, så skøre kællinger som mig, ikke kan finde dig i tide og utide? -HAHA- -HAHA- -HAHA-

0