Sign in to follow this  
Followers 0
stinaogchristian

Rose DILEMMA!

25 posts in this topic

Oh no.. Normalt er vi enige om alt, og det er sjældent nødvendigt at forhandle eller gå på kompromis.. Men men men.. I går siger han så, at der er een ting han gerne vil bede om (det meste er overladt til mig, da han sejler og er væk længe ad gangen..) Gule roser!!!

Krisens punkt 1: Min kusines datter døde af kræft knap fire år gammel. Hendes yndlingsfarve var gul, og hendes bårebuket var en kæmpemæssig (på den lille kiste) samling af gule roser.. 3/4 af alle øvrige buketter, som i øvrigt lå i to tætte rækker gennem hele kirken, var gule roser.. Alle de gule roser står nu får mig som håblåshed og uretfærdighed.. Ikke lige de tanker man ønsker på sin bryllupsdag..

punkt 2: Min kærestes mor døde af kræft da han var knap 20 år.. Hendes yndlingsblomst var gule roser.. Gule roser bringer for ham minder frem om en højt elsket mor, der nu mangler... Han vil selvfølgelig gerne have hende med til bryllup også, og en fantastisk mulighed var jo så de gule roser..

But what to do??? Med det samme jeg fortalte min historie sagde han, at så skulle der ikke være gule roser, men jeg synes ikke det er fair overfor ham. Hans mor er savnet, og jeg har desværre aldrig kendt hende.. Jeg har mange gange spekuleret på hvordan hun skulle kunne være med, og jeg ser den oplagte mulighed ganske klart og vil jo også gerne være den søde og forstående viv to be...

Vi blev enige om, at der ikke kom gule roser i brudebuketten, og at jeg ville tænke over om jeg kunne have dem på bordet.. Men jeg kan ikke overskue det.. Bare tanken og jeg bliver helt modløs.. Det er super egoistisk, og ikke sådan jeg gerne vil starte næste kapitel af vores liv sammen... Suk, hvad gør jeg??

0

Annonce ♥

åh den er svær.. eller er den? efter min mening skal der selvfølgelig være gule roser. og det skal der være pga begge de afdøde. den lille piges yndlingsfarve er nu blevet en farve som forbindes med sorg - vend den om og forbind den med hende og det hun nåede og for at hylde hende og fordi det var hendes yndlingsfarve :) selvom den er svær og man måske mindes den det den dag så synes jeg det er synd hendes yndlingsfarve er blevet sorgens farve, det skal da være glædens farve :)

0

Må være enig med Mette her.

I bliver nød til at vende den gule roses betydning.

Jeg tænker om du kunne have en enkelt gul rose i buketten og den gule rose kunne bruges som knaphulsblomst på diverse herrer?

på den måde kommer den gule rose med uden at fylde det hele.

Og igen mindes i også den lille pige, men denne gang i glædens tegn.

0

Annonce ♥

Uha.. Det var da nogle virkeligt triste minder og associationer at have til den gule rose! :( Kan godt følge dig at du ikke har lyst til at have den som gennemgående blomst til jeres bryllup..

Nu kender jeg ikke dig, eller din stil osv. - men tænkte at du måske kunne have "den gule rose" med på EN eller anden facon - for at ære din kærestes mor, og for at han "havde hende med" i en eller anden forstand.. ?

Det kunne være en broche:

il_570xN.285164186.jpg

Et armbånd:

il_570xN.140803268.jpg

En halskæde:

il_570xN.250124721.jpg

Små øreringe:

il_570xN.284004165.jpg

En ringbærerpude til kirken:

il_570xN.254177928.jpg

En lille medallion til brudebuketten hvor der kunne være et billede i af din svigermor:

il_570xN.282887009.jpg

Jeg tænker at mulighederne er mange for at have "den gule rose" med uden at overfylde borde, buketter osv med de blomster der giver dig nogle rigtig trælse associationer... :) Det er nok bare at finde det man har det godt med..

Håber du finde ud af det! :) Alle ovennævnte ting kan iøvrigt findes på Etsy - bare søg på "Yellow Rose"

1

Svært ja.. Men jeg er selv den type, der bliver meget trist over ting, som minder om noget 'dårligt', eller om noget jeg har været rigtig ked af. Så havde jeg først den tanke, at gule roser mindede mig om en dejlig person der var gået bort, ville jeg have lettere ved at tænke på sorgen, end på hvor dejlige minder vi har sammen. Tænker at der måske er flere i din familie der vil have de associationer.

Omvendt kan jeg også godt forstå din kæreste, og selvom han kun er én person, er han self stadig den vigtigste. Hvad med en medaljon med et billede af hans mor?

0

Jeg synes også at den gule rose skal med. Den betyder meget for din kæreste og er et minde om hans mor, som trods alt er tættere på jer end en kusines datter :) Jeg synes at ideen om en enkelt gul rose i brudebuketten er en rigtig fin ide - under alle omstændigheder ville jeg nok ikke lave blomsterarrangementer (store samlinger af gule roser kan godt føre tankerne hen på bårebuketter) og heller ikke lade den være alt for dominerende. Det ville trods alt være forfærdeligt, hvis gæsterne sad og mindedes tabet af din kusines datter i stedet for at glæde sig over jeres bryllup! Men det betyder jo ikke, at den ikke kan komme med :)

0

Annonce ♥

Jeg tænkte med det samme, det som Miss-Lena skrev. En gul rose i din mands knaphul. På den måde er det heller ikke så overvældende hvis der er andre gæster der har det på samme måde som dig og den historie. Men synes i hvert fald også at rosen skal med.

0

Jeg synes den første broche som Shedevil postede ville være fantastisk.. Måske i sølv eller guld alt efter hvad der passer.. Så kunne den sættes på kjolen ved hoften.. Hvis man synes om den idé..

Jeg kan godt se at den symboliserer noget her som er vigtigt for jer begge. :)

0

Uha.. Det var da nogle virkeligt triste minder og associationer at have til den gule rose! :( Kan godt følge dig at du ikke har lyst til at have den som gennemgående blomst til jeres bryllup..

Nu kender jeg ikke dig, eller din stil osv. - men tænkte at du måske kunne have "den gule rose" med på EN eller anden facon - for at ære din kærestes mor, og for at han "havde hende med" i en eller anden forstand.. ?

Det kunne være en broche:

il_570xN.285164186.jpg

Et armbånd:

il_570xN.140803268.jpg

En halskæde:

il_570xN.250124721.jpg

Små øreringe:

il_570xN.284004165.jpg

En ringbærerpude til kirken:

il_570xN.254177928.jpg

En lille medallion til brudebuketten hvor der kunne være et billede i af din svigermor:

il_570xN.282887009.jpg

Jeg tænker at mulighederne er mange for at have "den gule rose" med uden at overfylde borde, buketter osv med de blomster der giver dig nogle rigtig trælse associationer... :) Det er nok bare at finde det man har det godt med..

Håber du finde ud af det! :) Alle ovennævnte ting kan iøvrigt findes på Etsy - bare søg på "Yellow Rose"

Det synes jeg bare er en rigtig god ide!! =)

0

Blomstersprog:

Rose (gul): Utroskab. Misundelse. Mistanke. Mistillid. Er din kærlighed oprigtig - bedrager du mig ikke?

Jeg ville aldrig vælge en gul rose, for den har for meget altid haft en negativ betydning. Dog synes jeg de eksempler der er vist her i tråden er meget søde, så det kunne måske gå an

0

Annonce ♥

Blomstersprog:

Rose (gul): Utroskab. Misundelse. Mistanke. Mistillid. Er din kærlighed oprigtig - bedrager du mig ikke?

Jeg ville aldrig vælge en gul rose, for den har for meget altid haft en negativ betydning. Dog synes jeg de eksempler der er vist her i tråden er meget søde, så det kunne måske gå an

Det tænkte jeg også selv. Men undlod at skrive det, for synes det er nogle lidt andre værdier der tæller i dette tilfælde :wink:

0

Blomstersprog:

ikke ifølge denne:

http://www.festleksikon.dk/vis/blomstersprog.html

0

Den er godt nok svær, men synes da at den gule rose skal med på en måde. Jeg synes ideen om at bruge den som knaphulsblomst er rigtig god, så er hans mor tæt på ham og med på denne store dag... Eller han kunne få en form for medaljon med hendes billede i.

0

Annonce ♥

Den første tanke der kom til mig var også at man er nødt til at finde et kompromis. Som jeg ser det, er den bedste løsning at din mand har en gul rose i knaphullet. Som "miss-lena" siger er hans mor dermed ved hans hjerte :)

Jeg synes dog ikke at den gennemgående blomsterfarve skal være gul. For om man kan li' det eller ej - du forbinder buketter, dekorationer etc. bestående af gule roser med sorg, ulykke og uretfærdighed.. og det kan du alt andet lige ikke bare lave om på.

Så en gul rose i knaphullet, og en anden farve til buketter og dekorationer :wink:

0

Nu ved jeg ikke om I holder en reception men kunne det måske være en mulighed at pynte receptionstedet med få gule roser?

Alternativt at det måske er på selve rækkerne i kirken? Så er det ikke så overpowering?

0

Jeg ville se flot på hvad man forbinder gule roser med i denne situation. Det er trods alt jeres bryllupsfest og hans mor der skal mindes. Man (han) kunne jo evt. inddrage det i en tale o.l. så dem som måtte undre sig forstod budskabet.

0

Jeg synes at I skal have den gule rose med på en eller anden måde.. Måske begynde at have buketter hjemme med forskellige farvede roser inkl. gul for lige at vende dig til det... Og så skal det være en ægte rose... Men der er mange måder at gøre det på.. knappehulsblomst synes jeg er en god ide.. Og måske ville det også være en fin måde at have din kusines datter med, når hun også har en særlig plads hos dig.

Man kan jo vende den lidt om for sjov.. den normale bårebuket er røde roser... men den har ikke taget "skade" af dette i sin kærlighedsform..

Alt det med at den gule rose symboliserer nogle dårlige egenskaber synes jeg du skal ignorere. Hvis den betyder noget for jer, så er det hvad der tæller.. Min egen mor elskede den gule rose, men var for ophængt på de symbolske betydninger, til at hun kunne have den hjemme, det er da synd.

Få fat i nogle buketter med få gule roser - og se om du ikke kan vende dig til det - der er jo lang tid endnu.. Og tag en snak med din kusine om det her.... Jeg kan ikke forestille mig at hun synes du skal lade være.

knus...

ps.. har du en planlægning, man kan følge med i?

0

Annonce ♥

Jeg kan næsten ikke sige noget der ikke allerede er sagt... Men jeg erklærer mig helt enig med de andre, specielt Miss Lenas idé med knaphulsblomst.. Det er enkelt, diskret og af stor betydning.... En fin måde at gøre det på... Jeg håber i finder en løsning som i begge har det godt med :heart:

0

lige en ekstra kommentar... det skal selvfølgelig føles rigtigt... som det tit bliver pointeret herinde. Hvis ingen af ideerne fungerer, så er det jo bare sådan det er... Det er jeres bryllupsdag og skal være en god dag.. Kan du slet ikke tænke positivt om gul rose, kan der måske være gule roser der hvor han gør sig klar om morgenen.. pøj pøj

0

Jeg syntes det er en godt ide at manden har en gul rose på.... eller måske en enkelt gul rose bagpå brudebuketten.

Med hensyn til blomsternes betydning så vælger jeg at se højt og flot på det. Jeg syntes alle farver roser er flotte, lige med en enkelt undtagelse... Mørkerød rose, og dem der kender mig ved at jeg IKKE skal have dem.

0

Jeg kan godt forstå at det ikke er nemt for dig at ha gule roser med på din bryllupsdag, men kan samtid også godt forstå din kæeste :unsure:

Hvad med at ha´en stor gul rose midt i din brudebuket, også kan din kæreste ha en som knapnåls buket som Miss-Lena forslog.

0

Hej skønne kvinder!

Fantastisk med ideer og nyt syn på et problem som man selv hurtigt bliver lidt blind på at få løst rigtigt.. På fredag viser jeg h2b alle jeres bud, og så ser vi hvad han siger. Jeg er sikker på at vi finder en løsning som føles rigtig, og som inkludere den gule rose.. Kan godt lide ideen med knaphulsblomst, og måske en enkelt i min buket.. Sådan for at binde os lidt sammen..

Tusind tak for støtten.

0