JanneHoe

Hvem skal stå først?

17 posts in this topic

Jeg har planer om at lave et monogram, som skal være gennemgående til vores bryllup... :)

Men hvem skal stå først Manden eller mig? :huh:

0

Annonce ♥

Skal man følge gammel skik, skal kvinden stå først, da man i gamle dage havde den regel, at manden skal stå nærmest sit eget efternavn. Men skikke ændres som vi ændrer os, og ofte i dag er det manden, der får kvindens efternavn, og så er der frit slag i bolledejen :xmas:

Edited by Coach Lajla
0

Måske er jeg meget gammeldags herhjemme, men jeg synes altså, at det er smukkest at nævne kvinderne først - det er i mine øjne mest romantisk og mest gentlemann-agtigt :biggrin:

0

Vi har valgt mig først - vi kører lidt efter princippet "damerne først", det samme når der skrives indbydelser osv, så er det altid kvinden først :)

0

Annonce ♥

Her vælger jeg manden først. Synes jeg selv er mest passende.

0

hos os var det damen først :)

0

Damen først... Men altså hvis det grafisk havde set bedre ud med manden først var det blevet sådan

0

Jeg havde egentlig først sat H2Bs forbogstav først - men så sagde han at det var HELT forkert - mit det SKULLE være først... Aha... :lol: Så herhjemme var det ham der insisterede på at mit skulle først - jeg var ligeglad, og havde bare gjort det andet fordi det lød mere naturligt i mine ører med J&K end K&J..

0

Annonce ♥

Damen først... Men altså hvis det grafisk havde set bedre ud med manden først var det blevet sådan

Ditto

0

Her blev det mit først... Men kun fordi at vores monogram ellers ville hedde SM, og det blev sku liiige kinky nok til mig... Så MS, det lyder lidt som et skib, men det tager vi med... :wink:

0

Det "problem" har vi ikke, da vi begge staves med C :thumbsupsmileyanim: Vores "problem" er bare i stedet, afor et monogram med 2 C'er til at se pænt ud, og unligt desværre :(

0

Tak for jeres besvarelser skønne Zillaer :) Problemet er nu løst.. Jeg står først :wink: Og her er det færdige monogram:

post-52564-0-81337500-1325019978.jpg

0

Annonce ♥

Hvor er det blevet fedt :)

0

Hvor er det blevet fedt :)

Taak! Er også bare HELT oppe og kører over det!! :cheerleader3: :cheerleader3: Selvom det "bare" er et monogram, så er jeg SÅ glad for resultatet :lol::biggrin::loveflag:

0

jeg vil sige "Damerne først" den kan også bruges i dette tilfælde. -Sådan gør vi det i hvert fald.

0

Her insisterer manden på at jeg står først. Og det er ligegyldigt om det er på et monogram - eller om det er et til-og-fra kort på en julegave. Så der var ikke så meget at gøre... :)

0

Annonce ♥

Hvor eller hvordan har du fået lavet det fine monogram?

0