Maria&Morten

Fisk som bordpynt :(

40 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg ville ikke gøre det, fisk er flotte.... men syntes ikke de er bordpynt. Desuden skal du huske at fisk springer, selv de små neon fisk hopper ud af akvariet hvis der ikke er glasplade på. De eneste der er dumme nok til at blive i en bowle er slørhaler :fløjt:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej nej det er ikke mig der har nuppet din tid :) Men ville have ELSKET at gå op af det lange gulv! Det er jo en virkelig smuk kirke. Sang i koret da jeg var omkring de 12 år.

Nej jeg er blevet slæbt på landet, så den står på bryllup i Linde Kirke, som nu også er en smuk lille kirke... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først tænkte jeg "What", fordi jeg nok troede vi snakkede døde fisk der skulle udstilles som bordpynt, men så læste jeg videre end overskriften :biggrin:

Jeg synes faktisk det virker som en god idé, men ville lige søge google tyndt for at finde ud af om fiskene vil kunne tåle det uden at blive stressede. For som du selv skriver, så skal det være på fiskenes premisser, da det jo er levende væsner. Der må være en masse forums hvor det bliver diskuteret om man kan have dem i bowler eller runder vaser som du kan læse med på...

Men ellers kunne I jo også finde på et kompromis så I laver akvarier ude ved siden af lokalet som folk kan se lidt på. Evt. dekorere med kunstige blomster som fx. orkidéer som vist i de andre indlæg. Og så kan du lade denne blomst gå igen i blomsterdekorationerne på bordene. Så du holder en rød tråd, men fiskene vil være på nogle andre borde end på dem i spiser ved...

Redigeret af MiaH
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nyeste opdatering i sagen.... Jeg prøver lidt at overbevise ham om at vi skal have vaser helt fyldt op med vand, som hvis der skulle fisk i... men så bare kun med blomster nede i vandet.... Han er ikke helt solgt på idéen.... Godt der er længe til det bryllup HUUG

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må altså lige kommentere det her. Jeg syntes det er dyrplageri, nu snakker i jo om og købe 7 bowler med en kampfisk i også bagefter få et akvarium til dem, det er jo ikke for sjovt de hedder kampfisk. De kan absolut IKKE gå sammen bagefter de slås til en af dem dør. I Kina bruger de dem i konkurrencer lidt ligesom hanekamp og hundekamp.

De som kaldes labyrint fisk kan gå i vand uden pumpe da de tager ilt fra overfladen, men resten er det livsnødvendigt med en pumpe for at danne cirkulation som ilter vandet så de kan overleve.

Slørhaler er meget søde og ser små ud i butikkerne, men lad dig ikke narre, de kan blive næsten 40cm og kræver et kæmpe akvarie. Jeg havde et akvarie på190l med 4 slørhaler og det var ligefør det var for lille.

Syntes virkelig det er noget du skal tænke igennem, for det er ikke bare lige og købe en fisk det er også et dyr.

Men ideen er meget god, Men hvis jeg ville gøre det med en bowle, ville jeg købe nogen guramier og en lille plante i midten istedet for, det er en labyrint fisk og kan fås i mange flotte farver, og er god i en stor flok og meget rolig.

Undskyld det sure opstød men havde lige behov for at snakke for fiskene, og måske nogle trælse omstændigheder for jer efterfølgende

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Snullermusen: Jeg tager imod alle kommentarer... Gode som dårlige.... jeg håber du har læst mine indlæg igennem inden du skrev denne kommentar, for så vil du også kunne læse dig frem til at jeg selv har nogle betænkeligheder ved denne idé… Hvilket netop også var grunden til jeg smed det ind som et emne…. I tilfælde af du ikke har læst mine indlæg, vil jeg lige smide et par af dem på her… Bare for god ordens skyld…. :)

”….men de stakkels små da.... Der må endelig ikke ske dem noget, HVIS det ender med denne "dekoration"....”

”Men selvfølgelig er der da ingen dyr der skal lide nogen nød bare fordi jeg skal giftes... Hvilket også var grunden til jeg havde nogle betænkeligheder ved tanken om at der evt skulle flydelys i vandet... Fiskene kommer selvfølgelig i første række....”

”hvis vi gennemfører det, tænker jeg at vi køber fiskene 1-2 uger før brylluppet (tænker at slørhaler måske er bedre... ellers må fiskemanden kunne fortælle hvilken fisk der er mest hensigtsmæssig at købe...)”

”Nyeste opdatering i sagen.... Jeg prøver lidt at overbevise ham om at vi skal have vaser helt fyldt op med vand, som hvis der skulle fisk i... men så bare kun med blomster nede i vandet...."

Men hvem ved... Det kan jo være der dukker et eller andet helt fantastisk op i stedet for, så han glemmer alt om idéen... Man har jo lov at håbe... Hele grunden til mit indlæg var jo netop at jeg ikke selv var super solgt på idéen, hehe... Men det har givet en masse billeder af hvorn man kan gøre det med vaser og druknede blomster... Det er bare så smukt.... Med eller uden fisk :thumbsupsmileyanim:

Men tak for kommentaren.... De kan altid bruges, da de er med til at sætte tænkevirksomheden igang igen :bearhug:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jo jeg havde læst de andre indlæg, men der står ingen steder noget om fiskenes behov, og syntes jeg ville skrive lidt om dem så du viste noget om dem, den typiske dyresælger sige alt for at sælge sine dyr desværre, jeg har selv oplevet det på den dårlige måde. Jeg har også skrevet om en slags fisk som kunne være et godt alternativ til en dekoration.

Jeg skrev ikke for at beskylde dig for noget, mere for at give nogen oplysninger som du ikke havde fået :)

Redigeret af snullermusen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:shooter: SUUUUPER!!!! Kom til at nævne den her tråd for min h2b, fordi jeg synes ideen var skæg! -Og nu er han kraftpetervæltemig også hooked på ideen! Han har længe snakket om at han gerne vil have akvarie når vi engang får tid og råd, og nu synes han at de her centerpieces er en fin måde at få "ham" med på bordene... ARGH!!!! Står nu i samme dilemma som trådstarter....... :pokey:
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er bare i orden snullermusen.... :kiss:

MariaBøndergaard... Jeg kan ikke sige andet end.... HE HE HE HE HE... Welcome to my world!!!! :tunge: Hvor vi dog nogle gange hader at elske de kære mænd :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er bare i orden snullermusen.... :kiss:

MariaBøndergaard... Jeg kan ikke sige andet end.... HE HE HE HE HE... Welcome to my world!!!! :tunge: Hvor vi dog nogle gange hader at elske de kære mænd :blink:

JA! Er bestemt ikke tilfreds....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer