Mette4812

Mads & Mettes bryllup 21-7-12 Billede fra vores fantastiske dag:)

787 posts in this topic

Nu har jeg efterhånden luret med herinde i nogle måneder og er endelig blevet enig med mig selv om, at jeg da også skal have en planlægningstråd :tunge:

Om ikke andet så for at have et sted, hvor jeg kan placere alle mine tanker om planlægningen af vores bryllup, for kan da allerede nu mærke at der er mange tanker der kører rundt hele tiden, og det kan være svært at holde styr på hvad man egentlig vil :rolleyes:

Om os og frieriet

Tanker om brylluppet

Kjoleinspiration

Kjoleinspiration 2

Kjole 3, the never endning story :lol:

Kjolen :loveshower:

Kirken

Blomsterinspiration vol. 1

Kjoleprøvning 1

Indbydelser prototype 1

Indbydelse prototype 2

Billedcollage - samlet inspiration vol. 1

Tanker om morgengave vol. 1

Blomsterinspiration vol. 2

Kagebilleder

Headpiece

Slør og sko

Morgengaven

Inspirationscollage til sash

Headpiece og cluth

Polterabend

Mere sko

Dansekjole og sash

Topfigur

Undertøj

DIY-projekter

Jeg har jo en idé om en masse DIY-projekter, så her kommer lige en liste over de ideer, jeg har indtil videre.

Indbydelser (Inspiration)

Postkort/ "Go Card" til receptionen

Personlige chokolader

Pomponer til loftet i teltet

Bordhæfte

Bryllupskagen

Vandflasker med personlige etiketter

Drinkskort

Der er sikkert en masse mere, men det kan jeg ikke komme i tanke om lige nu :wink:

Edited by Mette4812
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Om os og frieriet

Vi er begge to 29 år og født, opvokset og bosiddende på Vestlolland. Vi har været kærester i MANGE år efterhånden (12 år for at være hel præcis :fløjt: ) og sammen har vi to skønne unger, en dreng på 4½ år og en pige på 1½ år. Vi er hinandens første kærester og vi har faktisk altid været enige om at en dag så skulle vi giftes :heart: Der kom jo så lige et par graviditeter og efterfølgende en krop der mest af alt har lignet et hængebugsvin i vejen :rolleyes: Men nu nærmer vi os jo de 30 år med hastige skridt og det har vi været enige det skulle fejres med et kæmpe fest, og det fik min kærestes fornuftige gen frem, for hvorfor holde stor 30 år fødselsdagsfest for så et års tid senere at holde bryllup, når man kan slå det hele sammen :wink: Han er bankmand, landmandsøn og kvart polak, så pengene sidder ikke ligefrem løst på ham :biggrin: Jeg er skolelærer, pædagogdatter og har generelt ingen problemer med at bruge de penge jeg tjener, men dog heller ikke mere end det :wink:

I weekenden i uge 41 tog kæresten og jeg på en forlænget weekendtur til Paris (for første gange mere end en nat uden børn) og det var FANTASTISK. Vi nød det i fulde drag og vi er vist begge to enige om at det er den bedste ferie vi nogensinde har været på. Alle havde selvfølgelig sagt til mig inden vi skulle af sted, at nu måtte kæresten da fri, det kunne da ikke være mere oplagt, og indrømmet, jeg håbede inderligt at de havde ret. De første par dage gik uden der skete noget, og jeg tænkte ikke mere over det, andet end at så måtte jeg jo tage initiativ til en snak om det når vi kom hjem. Den sidste dag var vi oppe på Mont Martre (vi var også i Paris på vores allerførste kæresteferie for 11 år siden, og havde en fantastisk aften på Mont Martre, så det skulle selvfølgelig genopleves). Vi endte oppe foran Sacre Ceur kirken sammen med en millio-millard andre turister :wink: Jeg stod og kiggede ud over byen, da kæresten vendte mig om og begyndte at kysse mig, og kysse og kysse og kysse, og til sidste syntes jeg det begyndte at blive lidt pinligt alle de andre mennesker taget i betragtning, så jeg gjorde klar til at vi skulle videre. men han holdt fast i mig og begyndte med dirrende stemme at fortælle mig, hvor højt han elsker mig og vores børn og vores liv sammen :a1221: Til sidst siger han "Øhh der er noget jeg skal spørge dig om" Mig:"Nå øøøh hvad vil du spørge om om hihi" Ham: "ja øøøøøh vil du giftes dig med mig?" og så tudede jeg og fik sagt ja, nikket og ja igen og tude, kysse,snøft, kysse hvorefter jeg så blev i tvivl om jeg havde hørt rigtigt, så jeg måtte spørge ham om han virkelig sagde det jeg troede, hvorefter han fløj halvvejs ned på knæ og spurgte igen om jeg ville giftes mig med ham, alt imens jeg hev ham op med et stort grin :lol: Om aftenen var vi ude og spise og pludselig fiskede han en fin gave frem til mig og jeg fik en skøn ring, som han havde købt hjemmefra :loveboard:

Lige et lille billede af os fra lige efter frieriet

post-55141-0-20340300-1323941191.jpg

0

Mange tak for jeres velkomsthilsner :)

Jeg har "desværre" allerede fundet ud af, at det vist var en dårlig idé at bevæge sig herind, for nøj hvor får man meget inspiration og ser ting man IKKE kan holde bryllup uden :tunge:

0

Tanker om brylluppet

Vi havde først aftalt at vores 30 års fødselsdag skulle holdes den 4-8-12 og vi skulle låne mine svigerforældres ene gård (de har en gård den kun bruger til udlejning til fester og ferier, derudover har den et par andre gårde og så bor de selv på en rimelig stor herskabelig gård). Men da det jo pludselig blev til et bryllup ville vores familier jo gerne være en stor del af optakten til brylluppet, og så passede starten af august rigtig dårligt for mine svigerforældre, da det jo gerne skulle være høstvejr på det tidspunkt. Svigermor har i øvrigt ofte udtrykt et stort ønske om, at der skulle holdes bryllup i hendes have, og selvom jeg ellers tidligere har udtrykt at mit bryllup skulle ingen blande sig i, så synes jeg pludselig det er noget andet, nu hvor det er en realitet, og hvis det betyder meget for svigermor og ikke generer os, så kunne vi godt tale om at holde det der. Efter lidt snak frem og tilbage blev vi enige om at datoen den 21-7-12 ville være god, også for mig, da det så ligger midt i min sommerferie i stedet for i slutningen. Kæresten har fået ferie fra onsdagen op til brylluppet og så tre uger frem, hvilket betyder at vi kan smutte på sommerferie med ungerne efter brylluppet i vores campingvogn :thumbsupsmileyanim:

Vi var en kort overgang inde over at skulle holde det i det lokale forsamlingshus hvor alt er inkluderet med lækker mad, vin og fest den hele nat for kun 600 kr kuverten, men i bund og grund er vi mest til et bryllup i haven. Så nu er aftalen af svigerforældrene sørger for en eller anden form for telt (enten for de lavet et der passer specielt til deres hus eller også så lejer de et) og så skal vi så sørge for resten.

Jeg har netop i dag fået overtalt kæresten til at vi skal have en vi har hørt til et andet (have)bryllup til at spille under maden, han spiller helt stille og akustisk på guitar og synger til. Det lød helt fantastisk sidst vi hørte ham :heart: Efter maden kommer min kusines mand som er hobbyDJ og spiller op til fest. Jeg håber virkelig virkelig at det bliver godt med en DJ, da kæresten ikke er helt hooked på ideen, han er nok mest til et band, men samtidig synes vi at 10-15.000 kr er rigtig mange penge for et par timers musik.

Fotografen er booket, det er en dygtig amatørfotograf der også tog billeder da en fra min mødregruppe skulle giftes. Han er meget åben overfor hvad vi ønsker og han er god til at se ideerne i det man viser ham, så nu skal jeg bare i gang med at sende inspiration til ham.

Ang. maden så er vi vist helt på bar bund indtil videre, men det haster heldigvis heller ikke lige nu.

Og så skal vi inden så længe i gang med at se på hvilken "stil" vi ønsker, så jeg snart kan få lov til at gå i gang med indbydelserne, som jeg selv skal lave. Jeg elsker at være kreativ og jeg forventer i den grad at dette bryllup skal være min "svendeprøve" :biggrin:

0

Annonce ♥

Kjolen

Som det første efter frieriet gik jeg i gang med at kigge på kjoler og jeg vidste helt præcist hvad jeg ikke ville have :biggrin: Men efter et par hunderede sider eller mere med kjoleinspiration fandt jeg pludselig KJOLEN, eller i hvert fald den form jeg gerne vil have. Jeg ved godt at man skal ud og prøve og så videre, men nu tager jeg chancen og bestiller den her (og lidt mere :lol: ), så må jeg se om der er noget der passer.

Dette er kjolen som jeg drømmer om når jeg tænker bryllup

SZWD20646.jpg

Derudover er jeg blevet meget inspireret af oooTineooo herindefra der har købt den her kjole

SZSWD903.jpg

Øj det blev stort, men jeg kan ikke finde ud af at gøre det mindre :oops: Men den har jeg besluttet skal være min dansekjole, hvis og såfremt den passer :fløjt:

Derudover synes jeg den her er fantastisk, så den regner jeg med, at jeg også bestiller :oops:

SWD861879.jpg

Alt i alt skal jeg af med 2800 kr. (og så kan der jo komme told med mere oven i og så ender vi på 4000 kr). Jeg satser på at jeg kan sælge den ene igen, og hvis ikke, så kan den måske doneres til et eller andet eller nowet, ej jeg ved ikke hvad jeg så stiller op med den :rolleyes:

0

Velkommen til :balloons::loveflag:

Stort tillykke med frieriet og jeres forestående bryllup! Det lyder til at du/i har gjort jer en masse fantastiske tanker om det allerede!

SUPER flotte kjoler.. Jeg antager næsten at til den pris er det Kina kjoler du har bestilt! :) Men det er der jo heldigvis masser af eksempler på herinde bliver godt! Så held og lykke med det projekt!

0

Annonce ♥

Hejsa og velkommen til :balloons: Dejligt med endnu en sommerbrud :)

Vi mangler bare at i skulle giftes den 30 juni så kunne vi have en helt ens overskrift til vores planlægningstråd :wink:

Edited by Mightystar
0

Annonce ♥

Den første kjole er så smuk og elegant :)

Tak, jeg håber virkelig også at den passer mig, jeg har været forelsket i den siden jeg så den første gang, og jeg kan næsten ikke forestille mig at skulle have andet på :blush: Jeg håber ikke at der går alt for lang tid inden de kommer hjem :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg var ude og gå tur med min mor i går aftes og vi snakkes nærmest kun bryllup :biggrin: Det var rigtig dejligt, især fordi min mor ikke den typiske kvinde der interesserer sig for alt det med bryllup, børn, tøj osv. Vi har dog haft en mindre krise, hvor hun syntes det var "forkert" at vi skulle holde det hjemme hos mine svigerforældre, hun følte at det pludselig var en anden kvinde der giftede hendes datter væk. Da min mor og jeg har et meget nært forhold, er det lidt svært for mig ikke at tage hensyn til hvad hun mener, men i går fik vi snakket ud om det hele, og nu er vi enige om, at hun selvfølgelig er en lige så stor del af vores bryllup som mine svigerforældre, hun skal bare også selv byde ind og have lyst til at snakke med mig om detGirl%20Power.gif

Vi er vist også ved at have nogenlunde styr på gæstelisten, vi inviterer 64, så må vi se hvor mange der kan komme, det er jo trods alt lige midt i sommerferien. Det er nok ca. 20 mennesker mere end jeg havde forestillet mig, men vi vil heller ikke sortere nogen fra, bare fordi vi ikke vil være alt for mange mennesker :rolleyes:

0

Annonce ♥

lækre kjoler. Er du på Kina-holdet?

Jeps det er jeg :biggrin: Jeg læste med inde på Jubii da Miss Lena planlagde hendes bryllup og bestilte de første kjoler fra Kina, og dengang blev jeg enig med mig selv om at det ville jeg også prøve når det blev min tur :lol:

At min mor så kort efter frieriet fortalte at hun ville betale 10.000 kr til en kjole, det havde jeg ikke lige regnet med, og vi kunne sagtens finde en kjole her i DK, men jeg synes jo det her er lidt sjovt, og min mor synes det er helt ok at jeg vil spare lidt på kjolen (og så har hun sagt, at vi får de 10.000 alligevel, så kan vi bruge dem til noget andet, eller resten af dem :wink: )

0

Tak for de sidste velkomster også :)

Ja det er jo lidt af et sats med de der kinakjoler, jeg havde "heldigvis" ikke læst om alle dem der har dårlige oplevelser med en kinakjole inden jeg bestilte, for så havde jeg nok aldrig turde, og nu kan jeg så i stedet gå og spekulere på om det overhovedet går godt :unsure: Nå men jeg krydser fingre for alle os der venter :thumbsupsmileyanim: Jeg har i øvrigt fået en mail om at de bliver afsendt i midten af januar, det er jo lige om lidt :o

0

Angående "tema" er jeg i øvrigt ude i noget "rustik land-stil" med farver i råhvidt, grønt og fuchsiafarve (hedder det ikke det, mørk pink :huh: ). Vi skal jo holde brylluppet ude hos mine svigerforældres gård, så jeg synes det passer godt ind, og kæresten er ikke helt afvisende :biggrin: Jeg kan rigtig godt lide den der støvgrønne farve som kornet har inden det begynder at modne, så det skal jeg forsøge mig med at gemme noget af til noget pynt i en eller anden form.

0