ann83

bryllupsønske til min mor

31 indlæg i dette emne

For en måned siden fik min familie og jeg at vide at min mor har uhelbredelig kræft. Midt i al min glæde og lykke over at skulle giftes, er den lykke bare så fuldstændigt forsvundet fordi min mor ikke til være der.min far døde for ni år siden så derfor føler jeg mig pludselig bare så alene di ulykkelig. Min mor og mig har talt bryllup og igår spørger hun mig hvad vi ønsker os fordi hun vil hjælpe sørge for en gave.jeg ved ikke hvad jeg skal ønske mig da det jo er helt specielle omstændigheder. Har i nogle gode ideer til noget som j kan have hele livet.jeg ved min mor ikke mangler penge så j kan tillade mig ikke at tænke på penge?håber i vil hjælpe?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg rigtig ked af at høre :( det gør mig virkelig ondt, der er klart, at sådan en besked overskygger alt.

Hvad med et smykke, noget lækkert brugskunst fx. en smuk vase eller et billede.

Altså ikke noget som bliver gemt væk i en skuffe for at komme frem en gang hver 2. år.

Eller en rejse sammen med din mor, hvis hun orker det, så I kan få nogle super gode oplevelser sammen inden det er for sent.

Oplevelser er også ting, som man gemmer i hjertet og mindes, det behøver man ikke se på for at huske.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det gør mig ondt at høre!

Jeg tænker at der er to slags gaver jeg kunne tænke mig i din situation. 1 måske en weekend sammen med din mor hvor i virkelig nyder at være sammen, måske få taget nogen gode billeder hvor i har det godt sammen. Det andet jeg tænker er et smykke, som du kan bære på bryllupsdagen måske en halskæde med noget der betyder noget for dig/jer, måske et specielt hjerte med din mors navn på den ene side, så bær du hende altid, det kunne også være en medaljon med et billed i!

Ved godt det ikke er en fælles ting, men måske noget du vil føle dig tilpas ved.

Håber trods alt på i finder en god løsning. Forældre vil altid være med en hvis man ønsker det.

De kærligste hilsner

Karina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør mig ondt med din mor og kan godt forstå du er ulykkelig.

Jeg ville også foreslå et form for smykke - evt. kunne hun betale jeres vielsesringe? Så vil hun altid være hos dig i ringen og det er noget som din kommende mand også får glæde af ( hvis I altså skal have ringe på?)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det gør mig ondt med din mor og kan godt forstå du er ulykkelig.

Jeg ville også foreslå et form for smykke - evt. kunne hun betale jeres vielsesringe? Så vil hun altid være hos dig i ringen og det er noget som din kommende mand også får glæde af ( hvis I altså skal have ringe på?)

Ville nok ikke personligt vælge at det skulle være vielsesringen, det usandsynlige kunne jo ske, at man bliver skilt :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det gør mig ondt med din mor og kan godt forstå du er ulykkelig.

Jeg ville også foreslå et form for smykke - evt. kunne hun betale jeres vielsesringe? Så vil hun altid være hos dig i ringen og det er noget som din kommende mand også får glæde af ( hvis I altså skal have ringe på?)

Ville nok ikke personligt vælge at det skulle være vielsesringen, det usandsynlige kunne jo ske, at man bliver skilt :wink:

Det kunne jo også være man ikke blev skilt! Uanset hvad så er det jo ikke en bryllupsgave, hvis man ikke vælger et smykke begge parter kan bruge.

Redigeret af Marhvi
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sys egentlig det er en smuk idé med et smykke,men sagen er den,at min mor har rigtig mange smykker som jeg kommer til at arve og som vil betyder rigtig meget. Hun har en medaljon som jeg har tænkt mig at bare til brylluppet med et billed af hver af mine forældre.tænker måske mere på en ting.det er bare svært. Desværre er min mor også så dårlig at vi ikke engang kan lave et eller andet sammen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør mig ondt med din mor og kan godt forstå du er ulykkelig.

Jeg ville også foreslå et form for smykke - evt. kunne hun betale jeres vielsesringe? Så vil hun altid være hos dig i ringen og det er noget som din kommende mand også får glæde af ( hvis I altså skal have ringe på?)

Ville nok ikke personligt vælge at det skulle være vielsesringen, det usandsynlige kunne jo ske, at man bliver skilt :wink:

Det kunne jo også være man ikke blev skilt! Uanset hvad så er det jo ikke en bryllupsgave, hvis man ikke vælger et smykke begge parter kan bruge.

Jeg havde faktisk ikke tolket det, som at det absolut skulle være en bryllupsgave i sig selv - der er ingen grund til at råbe :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sys egentlig det er en smuk idé med et smykke,men sagen er den,at min mor har rigtig mange smykker som jeg kommer til at arve og som vil betyder rigtig meget. Hun har en medaljon som jeg har tænkt mig at bare til brylluppet med et billed af hver af mine forældre.tænker måske mere på en ting.det er bare svært. Desværre er min mor også så dårlig at vi ikke engang kan lave et eller andet sammen.

Hvad med et sæt service?

Jeg har et stel fra min mormor, og jeg har et stel som jeg har købt for nogle af de penge jeg har arvet i forbindelse med min fars død.

Jeg bliver glad, når jeg dækker med disse stel. Det kunne være en fin bryllupsgave.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det gør mig rigtig ondt at høre om din mor! :(

Synes det er svært nu når man ikke ved hvem du er som person, fordi synes da bestemt gaven skal afspejle den person du er - og det forhold dig og din mor har sammen.. Men hvad med fx at få malet et billede - kunne være et billede af din mor, af dig og din mor sammen eller lignende.. Der findes masser af gallerier der tilbyder at male efter bestilling - kunne evt. males efter et billede..

Men noget varigt som i har resten af livet - og som i kan mindes din mor.. Hmm.. Hvad med fx et træ ud til jeres have? (hvis i altså bor i eget hus) Eller en masse flotte roser..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg slet ikke, om du er til det, men hvis din mor fx kan tegne, så kunne hun tegne et symbol eller noget andet der minder dig om hende, og så kan du få lavet en tatovering, som din mor har tegnet til dig? Det er et skud i tågen - jeg kommer bare med alle de idéer, der lige bobler op til overfladen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sys egentlig det er en smuk idé med et smykke,men sagen er den,at min mor har rigtig mange smykker som jeg kommer til at arve og som vil betyder rigtig meget. Hun har en medaljon som jeg har tænkt mig at bare til brylluppet med et billed af hver af mine forældre.tænker måske mere på en ting.det er bare svært. Desværre er min mor også så dårlig at vi ikke engang kan lave et eller andet sammen.

Hvad med et sæt service?

Jeg har et stel fra min mormor, og jeg har et stel som jeg har købt for nogle af de penge jeg har arvet i forbindelse med min fars død.

Jeg bliver glad, når jeg dækker med disse stel. Det kunne være en fin bryllupsgave.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gør mig ondt at høre. Hvis det er til nogen trøst, er du ikke alene. Min mor er også uhelbredeligt syg af kræft.

mht ønsket er det en virkelig svær en da jeg helt klart ville anbefale at I foretog jer noget sammen, da minder er det bedste man kan ha.

når det så er sagt, synes jeg du skal kigge ind i dig selv og finde ud af hvad der symboliserer din mor og dig bedst.

Uanset hvad, så er der intet beløb, ingen matrielle ting eller noget som helst i verden der kan erstatte ens mor.

Aner ikke hvad jeg mere skal sige. Ingen ord er store nok.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for mange svar.der er helt sikkert nogle gode imellem.det der bare er svært i denne situation er at min mor er en rigtig samler,så jeg vil arve flere skønne stel og smykker som tidligere nævnt. Sys et smykkeskrin også er en rigtig god idé. Men det nemlig bare svært når i ikke kender mig.men kom endelig med flere ideer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu kommer jeg lige med et helt andet svar end det du måske lige søger. det er os lidt en oplevelsesgave, g ved ikke om det overhovdet er passende at foreslå :unsure: Men hvad med at blive borgerlig viet hjemme i mors have, eller et sted der betyder meget for jer - og så få hende til at give en fotograf. jeg tænker ikke i stor hvid kjole, men bare en hel enkelt vielse, som din mor kunne overvære og vidne til. Så kan i jo stadig få guds velsignelse senere i kirken. Jeg tænker - hvis jeg vidste min mor ikke kunne være der på den dag - ville jeg gøre alt for at hun alligevel ville opleve det - dette ville være den største gave jeg ku få. jeg håber svaret ikke er upassende - for det er på ingen måde meningen..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg for et par år siden skulle til nogle venners bryllup fik jeg lavet et flot glasfad til dem fra Glasværkstedet i vejle www.glasvaerkstedet.dk . Jeg fik Sanne der har stedet til at lave parets monogram i fadet i metal. Det blev vildt flot og det er det jeg nu ønsker mig allermest til mit bryllup. Et fad derfra med monogram eller dato eller noget andet der viser det er fra mit bryllup.

Hvis du er til den slags glasfade kunne det være du kunne få lavet noget der både symboliserede dit bryllup og din mor. Tror det vil være muligt at få lavet det på bestilling.

vh Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg føler med dig, det er en meget trist ting at forberede sig på.

Jeg tænker også en oplevelse - bare i form af noget simpelt. Måske en weekendtur hvor hun betaler for en fotograf, så du får nogle dejlige billeder af jer sammen til at mindes. Eller måske noget filmoptagelser af julen her og andet. Jeg tror det bliver svært at finde på en ny materialistisk ting der vil være det rigtige - hvis du ikke allerede har noget i tankerne. Måske noget helt særligt julepynt - jeg har nogle ting der minder mig om min mor, også nye ting. (hun døede også af kræft)

Jeg håber at du finder på et godt ønske - bare tænk på at det skal være noget I begge to vil have i jeres hjem, eller h2b er med på hvis en bestemt ting betyder meget for dig..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej søde ven.

Føler så meget med dig.

Hvad med at få taget nogle billeder af jer sammen, nogle kun med dig og din mor, men også nogle med din kommende mand,

og hvis i har børn så også nogle hvor de eer med.

På den måde vil du altid ha et evig minde om din elsket mor, og det er et dejig minde at ha hængen fremme.

Mange knus og kram fra mig til dig :bearhug: :bearhug: :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle svarene. Desværre døde min mor mandag morgen efter kun 1mdr sygdom. Det hele er gået så ufattelig hurtigt. I starten af november var min mor på rejse med sine veninder og mærkede ikke noget og i dag skal jeg undvære hende resten af mit liv. Jeg savner hende så meget og det er så uretfærdigt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kære Ann

Det gør mig frygtelig ondt for dig. Sender dig alle mine bedste ønsker og tanker.

Håber du har pårørende, som kan være der for dig, og jeg er sikker på du vil finde en måde at holde bryllup på, hvor din mor er med dig i tankerne og hun vil altid være med i dit hjerte!

Kærlige hilsener og tanker. C

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer