Frk Lulu

Brudekjole-prøvning i Kbh, erfaringer søges

57 indlæg i dette emne

Hej skønne tøser :)

Her i starten af det nye år skal jeg ud og prøve kjoler :c166: wuhuuu!

Men men men, hvor skal man gå hen hvis man gerne vil have en positiv oplevelse? Eller hvor skal man IKKE gå hen?

Hvad kan man forvente?....uh og så meget gerne her i Kbh og omegn, kommer nok ikke til Fyn eller Jylland :wink:

Glæder mig til at høre hvad i andre har af erfaringer! :biggrin:

Indtil videre mener jeg at have læst, at Lilly's gir god service, og at House of Brides svinger lidt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det længe siden så meget kan have ændret sig. Men..

Jeg var helt vildt glad for min kjoleprøvning i Lilly, her gik hun meget op i at vise mig hvad der klædte mig og hvorfor. Der var tid til at prøve mindst 5 kjoler og der var plads til at svigermor og veninde var med. Årsagen til at det ikke endte med en lilly skal nok findes i at kjolerne er meget ungdommelige og jeg var en gaamel trunte på 35, eller det følte jeg mig i hvert fald.

Turen gik herefter til House of Brides. Hvor de i Lilly overhovedet ikke talte om priser, før til sidst. Så var det det første spørgsmål jeg fik her, hvor meget må det koste. Udvalget til mig, en str. 48 var småt og helt uklædeligt, liiige bortset fra én enkelt kjole som hun fandt efter mange suk og puha'er. og det var så den det skulle være og den det blev. De var søde og forhandlingsvenlige, jeg tror nu egentlig jeg kunne have pruttet prisen ned, fået slør og alt muligt andet med oven i hatten. Men jeg er ikke så god til den slags. Men samme forstand på kjoler, pasform og snit som i Lilly, det havde min dame ikke!

Havde jeg ikke fundet min kjole der, så var jeg gået videre og taget brudekjolebutikkerne en efter en..

Lige ved siden af den kirke jeg arbejder i ligger en butik der hedder Bentes brude et eller andet, den ligger i Høje-Taastrup og det tager kun små 20 med tog fra København. Jeg kender den ikke, men den ser hyggelig ud.

God fornøjelse

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

kan lige gennemgå de butikker jeg var I:

House og brides, taastrup: flotte kjoler, blandende priser, måtte tage billeder, ingne hjælp til at komme i kjolerne, de skulle veninderne (kan være det ikke er sådan altid, det ved jeg ikke)

Nicolai: flotte kjoler, måtte ikke tage billeder, meget dårlig service - har hørt der arbejder både gode og dårlige ekspedienter der så afhænger af hvem man får.

Lilly, strøget: Kjoler de fleste kan betale, stort udvalg, god tid, prøvede MANGE kjoler, sød ekspedient og god service, måtte tage billeder.

Bentes brud..., taastrup, ok stort udvalg, var i mange kjoler, måtte ikke tage billeder, middel service

Købte kjolen hos Go-Diva som ikke eksisterer længere, men de solgste skønne skønne Maggie Sottero kjoler, de fåes nu istedet hos house of brides.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været i Lilly Kbh, og jeg synes virkelig, at det var en god service - også til plus size. Virkelig sød betjening, god plads, prøverum opdelt i 2, så jeg ikke konstant skulle stå i undertøj foran min veninde og min mor, når jeg skiftede. Rimelige priser - men det blev ikke en Lilly, selvom de havde en kandidat.

I går var jeg så i Bentes Brudedesign, som stinehelene nævner. Det var en spøjs oplevelse. Synes Bente virkede nærmest ubehagelig på et tidspunkt, og hun går nok under kategorien "speciel", men hun tøede op, og kjolerne var virkelig fine. Og hun var god til at fremhæve hvad der var godt og skidt i forhold til ens figur, når man fik kjolen på. Syntes det var lidt spøjst at stå foran hende og min mor i undertøj meget af tiden, fordi prøverummet var ét stort rum. Priserne var fornuftige, og jeg fandt KJOLEN :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige fortælle, at jeg købte min kjole i House of Brides i Taastrup hos Kristina.

Vil anbefale dig denne butik, fordi at jeg var ret besværlig og det tog Kristina bare i stiv arm! :blush:

Hun hjalp mig i alle kjoler og var sød hele vejen. :loveboard:

Derudover har denne butik som den eneste i landet (som Mette skriver) de smukke Maggie Sottero kjoler fra USA som har vundet priser for bedste pasform. Vil også bare sige, at det kan jeg godt forstå, for jeg købte en Maggiekjole blandt andet fordi den bare havde bedre pasform end de andre kjoler.

Synes klart at butikken er et besøg værd, spørg efter Kristina hvis du tager derind - og held og lykke i kjolejagten! :toot:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan kun give mine varmeste anbefalinger til Karim Design i St. Kongensgade... Virkelig sød og meget proffesionel betjening. Der var plads til både mor og veninde, og fik også lov at tage billeder. Har været derinde igen og prøve min kjole for at teste sko, og der fik jeg lige så god betjening som første gang.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Derudover har denne butik som den eneste i landet (som Mette skriver) de smukke Maggie Sottero kjoler fra USA som har vundet priser for bedste pasform. Vil også bare sige, at det kan jeg godt forstå, for jeg købte en Maggiekjole blandt andet fordi den bare havde bedre pasform end de andre kjoler.

Vil lige indskyde at Luxux i Vester Hassing, Aalborg også har tilladelse/rettigheder til at sælge Maggie Sottero kjoler. Ikke for at forklejne alt det andet du skriver. Men lige en lille fact til alle BK zillaerne herinde. :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Derudover har denne butik som den eneste i landet (som Mette skriver) de smukke Maggie Sottero kjoler fra USA som har vundet priser for bedste pasform. Vil også bare sige, at det kan jeg godt forstå, for jeg købte en Maggiekjole blandt andet fordi den bare havde bedre pasform end de andre kjoler.

Vil lige indskyde at Luxux i Vester Hassing, Aalborg også har tilladelse/rettigheder til at sælge Maggie Sottero kjoler. Ikke for at forklejne alt det andet du skriver. Men lige en lille fact til alle BK zillaerne herinde. :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Derudover har denne butik som den eneste i landet (som Mette skriver) de smukke Maggie Sottero kjoler fra USA som har vundet priser for bedste pasform. Vil også bare sige, at det kan jeg godt forstå, for jeg købte en Maggiekjole blandt andet fordi den bare havde bedre pasform end de andre kjoler.

Vil lige indskyde at Luxux i Vester Hassing, Aalborg også har tilladelse/rettigheder til at sælge Maggie Sottero kjoler. Ikke for at forklejne alt det andet du skriver. Men lige en lille fact til alle BK zillaerne herinde. :tunge:

Nå?!?! FEDT!!!! :biggrin: Det anede jeg ikke, men hvis ikke de har kjolerne i butikken, er det jo lidt svært netop at prøve den gode pasform og se de smukke kjoler live...?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sweet, dejligt med al den info - det er jo lidt af en jungle derude :bunny_4: Glæder mig til at give den gas :cheerleader3:

Har i følt jer pressede til at købe noget? Eller haft sure miner hvis i har prøvet tyve kjoler og stadig ikke fundet den rette?

I Lilly var der absolut ingen form for pres. Jeg snakkede om eventuelt at vende tilbage til marts, og så printede hun en seddel til mig, hvor der stod model og pris og de tilretninger, som vi snakkede om, så jeg kunne se, hvad det ville løbe op i prismæssigt. Hos Bentes Brudedesign fik jeg som noget af det første kommentaren "jamen du kan altså ikke prøve det hele", da jeg ikke ville pege på en specifik form for kjole, men hun tøede op. Jeg følte mig lidt presset til at købe, men hvis hun havde ret i, at der er ca. 4 måneders levering, og at skrædderen skal have ca. 3 måneder, så var jeg også lidt sent ude.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg følte ingen måde presset hos Karim Design. Hesam som hjalp mig, gik meget op i, at mavefornemmelsen skulle være den rigtige. Han blev faktisk forundret da jeg besluttede mig ved første prøvning, og spurgte om jeg var sikker på, at jeg ikke ville ud og prøve hos andre forretninger, inden jeg besluttede mig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, de er jo sælgere, så lidt vil de nok altid prøve at overtale én til at købe.. :wink:

Jeg har været hos:

- House of brides i Taastrup: sød, kompetent betjening (Christina), flotte kjoler - inkl maggie sottero :)

Nicolaj: flotte kjoler i samme stil som dem i Taastrup, men halvdårlig betjening. Hun var meget sød og hjælpsom, men havde jeg ikke haft en god idé om, hvad jeg ville prøve, havde jeg været fortabt. For hun var godt nok ikke god til at komme med ideer selv, og kunne heller ikke helt finde ud af de ønsker, jeg havde. Hende ved siden af mig fik dog meget bedre hjælp, a det kommer vist an på, hvilken person, der hjælper en.

- Lykke brudekjoler - den sødeste, sødeste betjening!! Kjolerne er til dels lidt billigere end de andre steder.

Casa lezar: der hvor jeg fandt min kjole! :loveshower: sød og kompetent betjening (Katharina). Måske lige lovlig sælgeragtig, men hun ved altså, hvad der klæder en!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var hos Bridefashion i Virum, god betjening, de havde udsalg to dage endnu, så derfor forsøgte de nok at presse mig lidt, men jeg var ikke helt solgt, og det var første butik, så prøvede videre.

Var forbi Bentes Brudedesign i Taastrup, min veninde og jeg kiggede hurtigt størstedelen igennem, og fandt to jeg prøvede, havde for lidt tid til at prøve mere end dem, men kunne godt være vendt tilbage. Mener at der var et stort udvalg af sko, det var dog ikke lige der mit fokus var :-)

House og Brides og så i Taastrup var jeg forbi. Ved ikke om ekspedienten plejer at være alene, men det var hun den dag, så butikken skulle passes samtidig med at jeg skulle serviceres, det svingede en del. Hun fandt hurtgit en tre stykker, som min veninde så fik hjulpet mig i, da hun skulle passe butikken. Da kunderne var gået, så var der tid til god service. Fik noteret nogle kjoler ned, som ville kunne bestilles, men var ikke helt solgt (hmmm - lyder nu som en besværlig en...)

Lilly på strøget havde udsalg, og det trak jo også. Jeg fik prøvet en del udsalgskjoler, og endte med at have priser på tre kjoler med over på cafe, hvor der lige blev drukket en kop kaffe sammen med veninderne. Det var en udsalgskjole og to nye model 2012 kjoler.

Jeg syntes at jeg fik god service og vejledning, også i forhold til min højde og drøjte.

Jeg gik ind i butikken og fik købt udsalgskjolen (en fredag) og da skrædderne var gået så jeg ikke kunne høre om det jeg ikke kunne lide ved 2012 modellerne kunne ændres, fik jeg lov til at komme igen mandag. Kom ind i butikken mandag, og efter at have været i de tre kjoler igen, og fået kommentarer fra skrædderne om at alt kunne klares, var jeg slet ikke i tvivl, så det endte med en udsalgskjole fra Lilly :-)

God jagt, og nyd det, det gjorde jeg (og jagter stadig lidt mere tilbehør)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg ikke prøvet så mange endnu, men har været i lilly på strøget og må sige at det var bare en SUPER sød sælger der havde tid til mig og hjalp mig meget. Jeg havde absolut ingen idé om hvad der klædte mig, men hun kom med sine forslag og hun havde et godt øje til det. Vi fandt 2 kjoler ud af ihvertfald 7-8 forskellige der er rigtig gode kandidater, hvoraf jeg svæver meget til den ene.

Hun var ikke pressende med at jeg skulle købe en kjole, derimod synes hun da jeg lige skulle sove på det, så hun printede en seddel ud til mig, så jeg kunne komme igen.

Nu skal jeg til house of brides på torsdag, og glæder mig til at prøve flere kjoler :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har været i House of Brides i København hos Karina, og det var en super oplevelse :lol: Der var rigtig god tid, og jeg blev proppet i MANGE forskellige kjoler, så vi kunne finde ud af, hvilket snit, hvilken model osv., der klædte mig bedst - og hvad jeg fandt mig bedst til rette i.....faldt pladask for en af kjolerne, og den skal nu på d.7.7.2012 :c166:

Casa lezar får også en fin kommentar med på vejen herfra, da de også var utroligt søde - det virkede dog som om, det hele skulle gå lidt stærkt, og så var det måske lidt for "sælger-agtigt" til min smag.

Håber du får en fantastisk oplevelse og finder den helt perfekte kjole!! :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at jeg har oplevet god service i både House of Brides i København og Lily. Casa Lezar har jeg kun lige været inde forbi (og det skal man ikke gøre uden at have bestilt tid skal jeg lige hilse og sige, og der har ikke haft lyst til at komme der efterfølgende). Derudover er Vintagebride flyttet til Frederiksberg i København. Vintagebride har nogle meget anderledes kjoler, som er i den lidt højere ende ift. pris. Tilgengæld er det nogle super smukke kvalitets kjoler, og bedste service jeg har fået i København. Der bliver afsat 2 timer og var god plads til at have min søster og veninde med. Tror faktisk jeg endte med at være der i 2,5 time og prøve næsten alle kjolerne og det var der ingen problemer i :)

Derudover kan jeg lige sige, hvis du ikke allerede er klar over det, at der er bryllupsmesse i Bellacenteret her i januar, og der tror jeg også man kan se kjoler og møde de forskellige butikker repræsenteret :)

God fornøjelse med at finde kjolen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

så fik jeg prøvet kjoler hos House of brides, taastrup. Hun er virkelig sød og fik prøvet en masse kjoler - og hovsa, endte også med at købe en .. hihi...

Men super sød og hjælpsom ekspedient, da jeg kom alene (pga. sygdom :()..

måtte ikke tage biller :( kun da jeg havde købt/bestilt kjolen, så nu kan jeg gå og vente på min kjole kommer hjem.. hvor jeg glæder mig..

hvis jeg skal sige et minus, kunne hun godt virke en anelse pressende iforhold til at få mig til at købe - men hun er vel også sælger ;) man kan bare vælge at se bort fra det og selv beslutte sig :) men anbefales, det skal hun og WOW nogle kjoler...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

så fik jeg prøvet kjoler hos House of brides, taastrup. Hun er virkelig sød og fik prøvet en masse kjoler - og hovsa, endte også med at købe en .. hihi...

Men super sød og hjælpsom ekspedient, da jeg kom alene (pga. sygdom :()..

måtte ikke tage biller :( kun da jeg havde købt/bestilt kjolen, så nu kan jeg gå og vente på min kjole kommer hjem.. hvor jeg glæder mig..

hvis jeg skal sige et minus, kunne hun godt virke en anelse pressende iforhold til at få mig til at købe - men hun er vel også sælger ;) man kan bare vælge at se bort fra det og selv beslutte sig :) men anbefales, det skal hun og WOW nogle kjoler...

Vi vil se billeder af dig i KJOLEN! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan anbefale Nicolai ved Nørreport st. Fik rigtig god betjening og hun var meget hurtig til at finde min stil samt give faglige råd, da hun var uddannet skrædder.

Ved House of Brides i KBH følte jeg mig nærmest tilsidesat på trods af, at jeg havde bestilt tid. Ekspedienten talte alt for længe med to kunder, der kom ind og lod mig stå og hænge. Desuden havde hun hverken faglig ekspertise eller forstand på at kende kundens type og smag.

Bride Fashion i Virum tog fantastisk imod min mor og mig. Ligesom dengang jeg købte min konfirmationskjole hos dem.

Min mor blev placeret i en sofa foran prøverummet med en kop kaffe og så prøvede jeg ellers løs. Der var fuldstændig ærlig snak om hvad der var hot og hvad der var not. Da jeg fandt kjolen ville jeg ikke ud af den igen, men jeg fik da bare lov at stå og blomstre ligeså længe, jeg ville. Ejeren er desuden uddannet skrædder - så også god faglig ekspertise at finde her. Vi gik derfra med et godt tilbud, selvom der ikke var udsalg, og masser af varme knus.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil gerne anbefale Hanne Pia i Allerød (Nordsjælland), jeg har lige fået syet den flotteste kjole i virkelig god kvalitet. Hun er ikke en 'sælgertype' og det kunne jeg rigtig godt lide! Hun bruger tid på at finde den rigtige form til din krop, og er ærlig omkring hvad der passer og ikke passer. Derudover er det et rigtig hyggeligt sted, med mange flotte prøve kjoler...

Held og lykke med jagten :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har købt min kjole hos Bride and Galla i Helsinge, jeg prøvede en masse kjoler, hun havde massere af tålmodighed og god fornemmelse for hvad der passede til mig, både i forhold til min type og min figur ... :tunge:

Redigeret af Pjuela
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var først i Casa Lezar, hvor jeg prøvede jeg ved ikke hvor mange kjoler. Hun var rigtig god til at finde min stil, og samtidig prøve mine 'grænser' lidt af. Det endte faktisk med at jeg faldt pladask for en kjole, jeg ALDRIG ville have prøvet hvis ikke hun havde givet mig den.

Efter det var jeg i BrideFashion i Virum. Suuuuper betjening af Hanne. Også her prøvede jeg et ton af kjoler og hun var simpelthen så sød og hudløst ærlig om hvad der klædte mig, og hvad jeg skulle holde mig fra. Hun kom også med forslag til hvad skrædderen evt. kunne gøre ved kjolerne, hvis udskæringen skulle være anderledes osv.

Jeg kunne dog ikke få kjolen fra Casa Lezar ud af hovedet og jeg fortalte også om den da jeg var i BrideFashion. Hun sagde faktisk til mig, at jeg skulle tage ind og købe den kjole jeg havde set. Så absolut intet pres hos BrideFashion...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hov! Jeg undrer mig over at ingen nævner Lykke brudekjoler i Vanløse!? I sin tid googlede jeg "brudekjoler københavn", hvor den var øverste bud. Det en en virkelig charmerende butik med virkelig flotte kjoler. Og online galleri, så man kan smådrømme inden prøvningen :rolleyes: Betjeningen var professionel (ikke spilde tid på for meget pladder) men meget kompetent.

Og med 20 % rabat den dag jeg var der, behøver jeg så fortælle det var der jeg fandt min kjole? :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer