Sign in to follow this  
Followers 0
kierbye

HJÆLP - ideer til bryllupsrejse

21 posts in this topic

Hej

Er der nogen der kan hjælpe med ideer til bryllupsrejse??

Vi har 5 dage efter brylluppet der er afsat til dette...

Nogen ideer anyone?

knus

0

Annonce ♥

Når du skriver 5 dage, mener du så, at I f.eks. tager afsted om søndagen, og skal hjem igen om torsdagen? For hvis det kun er så kort tid, så ville jeg vælge, hvis det var mig (aner jo ikke hvad du er til :biggrin: ), at leje en eller anden ødegård i Sverige, så langt væk fra alt og alle. Fylde bilen op med provianter, bøger, kortsigtede/brætspil, og så ellers hygge helt alene. Med stearinlys og lækker mad om aftenen, gåture i det skønne aprilvejr om dagen og sådan noget :biggrin: Bare helt stille og roligt og hyggeligt :)

0

det er mandag til fredag, ( efter vores bryllup var planlagt, og før vores dato blev meldt ud til alle, tikkede der er invitation ind til bryllup lørdagen efter) Men hvor lyder det bare som en super ide :o)

0

kommer nok også an på hvor meget i har sat af til bryllupsrejse.. :) vi overvejer et hotelophold her i danmark, hvor der er lækker gourmet mad inkluderet og evt noget wellness og så bare i et naturskønt område. :)

0

Annonce ♥

det er mandag til fredag, ( efter vores bryllup var planlagt, og før vores dato blev meldt ud til alle, tikkede der er invitation ind til bryllup lørdagen efter) Men hvor lyder det bare som en super ide :o)

Ja okay, så kan jeg godt forstå I ikke har mere tid :)

Nu elsker jeg også at være alene med min næsten-mand (og jeg elsker også storbyferier - men det er ikke nær så romantisk til en bryllupsrejse :biggrin: ). Og vi har ofte overvejet at tage til Spanien eller Frankrig, og finde en eller hytte langt pokker i vold, hvor vi kan være all alone, og nyde hinandens selskab :biggrin: Men man behøver jo slet ikke, at tage ret langt væk fra Danmark. Sverige har også smuk, smuk natur, hvis man er interesseret i sådan noget :biggrin:

Edited by Carina Stærke
0

Som de andre nævner kan kro/sommerhus i fx DK være helt fantastisk romantisk og skønt, så man behøver ikke tage så langt for at fejre man har sagt ja :a1221:

Hvis man nu er som mig og elsker at bruge hvilken som helst undskyldning for at rejse til nye steder og lande, så er der også masser af muligheder...Når nu det er fem dage gælder det, uanset hvad man vælger, at rejsetiden skal være så kort som muligt - storbyer som Barcelona og Rom har jeg selv besøgt med kæresten, og foruden de er ultra romantiske :heart: så tager flyveturen ikke særlig lang tid...Prag og Budapest har jeg hørt også skulle være ret skønne, der har jeg så ikke lige styr på flyvetiden...

Man kunne også tage en togrejse? Så bliver selve turen til stedet, fx Italien eller Frankrig, også en del af oplevelsen i sig selv :)

Mmm måske et bed and breakfast i Skotland eller England? Der er mange muligheder, det hele afhænger af pengepung, temperament og lyst :wink:

Go tur når i kommer dertil!

0

Vi tager fire dage til Prag i forbindelse med brylluppet. Om det bliver LIGE efter ved vi ikke endnu, men vi tager i hvert fald derned nogle dage. Vi lejer en hytte på en campingplads i Prag 7 eller sådan noget og tager Sporvognen ind til byen. Vi flyver nok derned. Alt i alt regner vi med at bruge ca. 3500,- for rejse og overnatning. Forplejning giver mine forældre tilskud til ;-)

0

forår i Paris, intet over intet under ;) Det er fantastisk!!! og ikke mindst møj romantisk!

0

Annonce ♥

Vi tager til Paris, glæder mig :) Synes det er super romantisk, og overkommeligt i pris...

0

Sverige er bare så dejligt...

Ellers er der ophold på hotel admiral ved langelinie i Kbh. Fantastisk charmerende og høj standard.

Vesterhavet, Skagen, det sydfynske øhav, sønderborg, Flensborg..

Moskva, Skt. Petersborg..

Der er jo et hav af muligheder lige om hjørnet.

0

Vi tager til Rom 2 dage efter brylluppet :) men havde da overvejet andre alternativer såsom kroferie i dk, men så fandt vi hotellet i Rom og så var det afgjort  bliver dejligt

0

Vi laver en kombi bryllupsrejse/sommerferie som kommer til at gå til Italien, sammen med vores 2 unger :)

Og jeg glæder mig allerede til det :cheerleader3:

0

Annonce ♥

hvor er det bare fedt med alle de indput

0

Vi tager en uge til det skotske højland. :rolleyes: Laaaaangt væk fra det hele og med masser af tid til bare at nyde :fløjt: hinanden.

0

Paris, Venedig, Milano og Rom er nogle meget romantiske byer :loveshower: og perfekt til en 5-dages ferie!

0

Vi tager fire dage til Prag i forbindelse med brylluppet. Om det bliver LIGE efter ved vi ikke endnu, men vi tager i hvert fald derned nogle dage. Vi lejer en hytte på en campingplads i Prag 7 eller sådan noget og tager Sporvognen ind til byen. Vi flyver nok derned. Alt i alt regner vi med at bruge ca. 3500,- for rejse og overnatning. Forplejning giver mine forældre tilskud til ;-)

Jeg kigger selv på flybilletter til prag til september i forbindelse med min kærestes 30 års fødselsdag.. Flybilletter til under 1600 kr t/r, pr. person, er desværre ikke lette at finde :(

0

Annonce ♥

Jeg kigger selv på flybilletter til prag til september i forbindelse med min kærestes 30 års fødselsdag.. Flybilletter til under 1600 kr t/r, pr. person, er desværre ikke lette at finde :(

HUH ? Det kan da ik passe ? har du været inde og tjekke Momondo eller Skyscanner ? Ellers kan jeg oplyse af Odense > Prag tager 8 timer, hvis man kører selv og har lidt fart på på autobahn :) Og det er slet ikke en ulempe at køre selv, for efter 2-3 dage, så har man altså lissom set det, der er at se i byen .... og så er det meget rart at kunne køre lidt ud og se noget andet.

Men altså .... jeg syns også der er masser af muligheder her! :) Nok er storbyferier måske ikke så romantiske ... dunno - tror det er hvad man selv gør det til :) Syns Paris er super romantisk - og London er altså også MEGA hyggelig, hvis man går en tur ned langs Themsen, tar ind og ser musical om aftenen osv.

Ellers .... som andre foreslår .... leje et sommerhus et el andet sted totalt øde, hehe. Enten i DK el Sverige. Lige da jeg havde lært min H2B at kende, der lejede vi et sommerhus på Als (var i januar, så der var totalt dødt!) .... og det var simpelthen bare SÅ hyggeligt. Vi var i spa, i sauna ... vi sov inde i stuen ved brændeovnen, fordi det var skide koldt og kørte ture til Flensborg osv ... og ellers bare MEGA hyggede os :) Klart anbefalelsesværdigt og kunne sagtens finde på at gøre det igen :) Og tror i øvrigt at vi dengang gav 1100 kr for 4 dage incl brænde, hehe.

Edited by MariaSchmidt
0

Norwegian skulle være ret billige, hvis man undgår de populære dage som fredag og søndag... Har jeg i hvert fald hørt.

0

Jeg ville også kigge på Norwegians lavpriskalender, er selv tosset med storbyer og ville synes Paris eller Barcelona var fantastisk... Eller hvad med noget mindre traditionelt som Nice, Budapest eller Edinburgh?

0

Berlin, Paris eller London....

Meeennnnn et kroophodl med boblebad og en gedin dobbeltseng bør kunne klare den :a1221:

0

Annonce ♥

Et par dage på Skodsborg SPA - det er simpelthen så lækkert. Nu fik jeg ikke lige set hvor du bor men ellers er Comwell Vejle fjord også helt fantastisk :lol:

0