MajLu

Musik - Vi er kræsne!

10 indlæg i dette emne

Med en kommende mand som er musiker må jeg vist indse at det der med at finde musikere til vores bryllup bliver en RET svær opgave!

Vi er begge meget kræsne og på ingen måde til suppe-steg-og-is typerne.. Der skal være noget specielt, gerne noget kant..

Vi har lyttet til snart alle på eventzonen.dk - uden held..

Så .. Input og forslag til bands/trioer/duoer som er lidt anderledes end alle de andre modtages MEGET gerne! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er spørgsmålet jo om det er musik til maden eller det er festmusik I leder efter. Min kæreste og jeg er også musikere, så jeg forstår godt hvad du mener - det er ikke fedt at sidde og tænke "det kunne jeg have gjort bedre selv".

Men jeg tror det kan blive svært at finde et band der passer til jeres krav og de givne omstændigheder. De fleste musikere med "kant" vil jo gerne høres, og vil sansynligvis være en anelse højlydte under middagen, hvis folk skal kunne tale sammen. Problemet med festmusik om aftenen kan være, at folk ikke har lyst til at være til koncert, men hellere vil danse - og det gør man bedst med lidt mere tilgængelig musik, eller sange man kender.

Det kommer selvfølgelig helt an på jeres gæster. Er der en del musikinteresserede til stede, vil de sikkert sagtens kunne se det fede i et anderledes band.

Vores plan er, at lave åben scene, og så bede vores gæster om at spille lidt hver især - det er de fleste i stand til og helt med på. Under maden får vi et par bekendte til at spille ganske almindelige jazzstandards på klaver og kontrabas.

Det var bare lige et par ting, jeg ville dele, når vi nu er lidt i samme båd. Jeg kender jo ikke så meget til jeres situation, så måske er det helt ved siden af, I gør jo bare det der passer bedst til jer.

Hvis jeg skal foreslå et par fede bands (fra Århus - kan ikke se hvor du kommer fra), så må det være funkbandet Sunstroke PM til dans, og Allan Kjer og Roli Soli til blues med indbygget underholdning - det er dansksproget, og der blir ikke lagt fingre imellem, superfedt.

Held og lykke med det!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Men jeg tror det kan blive svært at finde et band der passer til jeres krav og de givne omstændigheder. De fleste musikere med "kant" vil jo gerne høres, og vil sansynligvis være en anelse højlydte under middagen, hvis folk skal kunne tale sammen. Problemet med festmusik om aftenen kan være, at folk ikke har lyst til at være til koncert, men hellere vil danse - og det gør man bedst med lidt mere tilgængelig musik, eller sange man kender.

Jeg kan godt følge dig men hvis vi taler om musikere med kant som også er vant til at spille til fester under middagen så vil jeg næsten tro at de har en fornemmelse for hvad det rigtige niveau. Der kan være et andet problem og det er at der er visse instrumenter som ikke kan dæmpes meget og det er eksempelvis trommer. Der gør mange bands jo det at de stiller 1-2 mand under middagen hvorefter resten dukker op efterfølgende.

De fleste bands som spiller til bryllupsfester m.v. spiller jo kopimusik. Dvs. det folk kender. Det springende spørgsmål er så om de formår at gøre det på en måde som er god.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige booket Roseband Duo, jeg har en bekendt i musikbranchen, som jeg har arbejdet sammen med tidligere i forbindelse med musikarrangement og det er ham der har anbefalet os bandet. Nu ved jeg ikke om de spiller i hele landet, men det kan da undersøges. De har nogle lydklip på deres hjemmeside, så kan I høre dem. God fornøjelse.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kender godt dilemmaet, da jeg selv er musiker (dog klassisk skolet) og generelt meget musikinteresseret. Mit problem var mest at jeg - som altid - havde ret store forventninger til det med musikken og havde en klar forestilling om hvem der skulle spille til mit bryllup, mens min kommende mand mente at "det kunne en ghettoblaster da ordne lige så godt"... Heldigvis var vi siden til et par bryllupper og fødselsdage med FED levende musik, og der måtte han erkende at det ER noget helt andet, når der står nogen og fyrer op under én - så FÅR man jo lyst til at danse ;-)

Vi har valgt en løsning, hvor vi har et anlæg til at spille lidt dinner og lazyjazz under middagen, hvilket vi har gjort klart i indbydelserne, således at evt. festsange er på nemme melodier (min mormor skriver festsange, så mon ikke der kommer én - eller flere - sange til vores middag). Derefter kommer Lars Hansen & The Burgermeisters og spiller 3 timer - det glæder jeg mig SÅ meget til. Det kan godt være at de er et vaskeægte røvballeorkester - men de er simpelthen bare røvballe med stil! De kan sgu det der med kopimusik og leverer det udover scenekanten i en grad som jeg ikke før har set! Men så SKAL man også være til øl, tissekone og hornmusik, for ellers er de selvfølgelig ikke de rigtige ;-)

De er normalt kun fem - og altså ikke alle de mange blæsere ;-) Til gengæld spiller Lars nogle gange trompet, og Rune (som her spiller harmonika) gør det i en fantastisk sax :-)

Redigeret af Bridezilla_In_Spe
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer