MEweinreich

nelliker i brudebuketten ..

18 indlæg i dette emne

Hejsa ..

Jeg havde set en brudebuket hvor størstedelen af buketten bestod af nelliker .. men får så kommentaren af noget familie: jamen det er jo en begravelsesblomst .. det har jeg ikke lige tænkt over ..

Er der nogen af jer der har brugt eller har planer om at bruge nelliker i buketten ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

På den måde som de afte bliver sat på i brudebuketter (altså på den der HELT tætte og buskede måde) synes jeg bare de er super fede!!!

Det er faktisk blevet til mit 3 valg hvis mine andre bliver for dyre.

Det er jo helt sikkert bare noget med hvordan man sætter dem sammen.

Og altså.. Ligesom de andre 2 synes jeg også bare det er helt åndsvagt når folk skal blande sig. Jeg synes det er fedt med det anderledes, og så er det jo også bare noget med at gøre det til dit eget. På dagen er der jo ikke nogen som vil tænke begravelse....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil sige at alle blomster er begravelsesblomster, for folk har jo en blomst som de godt kan lide og den sørger man jo for at den er der i borgerbuketten. Da min mormor skulle bisættes var hendes blomst solsikken, så hele kisten ved fuld af solsikker. Vi have valgt roser i sarte rosa farver, som hun også kunne lide. Så jeg vil sige brug de blomster man kan lide.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min yndlingsblomst er calla'en.. Den synes min mor er en begravelsesblomst... Min mors yndlingsblomst er nelliken - den synes jeg er en begravelsesblomst...

Min pointe.... Alle har forskellige meninger og associationer til forskellige blomster - vær (y) ligeglad og gør som DU synes! :)

Alt det der farve og blomster symbolik kan man jo ikke bruge til en hujende fis - det er jo individuelt...

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min yndlingsblomst er calla'en.. Den synes min mor er en begravelsesblomst... Min mors yndlingsblomst er nelliken - den synes jeg er en begravelsesblomst...

Min pointe.... Alle har forskellige meninger og associationer til forskellige blomster - vær (y) ligeglad og gør som DU synes! :)

Alt det der farve og blomster symbolik kan man jo ikke bruge til en hujende fis - det er jo individuelt...

Det var det jeg prøvede at få frem tror jeg... klumpede bar elige lidt i det :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De fleste boredekorationer jeg står foran i kirken har roser i, så hvis noget er en 'begravelsesblomst' så er det da rosen....

Jeg fandt et site hvor nelliken bliver citeret for at være en kærlighedsblomst, så passer den jo ganske udemærket!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sjovt - jeg hentede en buket den anden dag ved en blomsterhandler og der var neliker i. Blomsterbinderen sagde, "ja mange ældre siger jo det er en begravelsesblomst, men den slags tager man ikke højde for mere og man kan jo få alle blomster på alle tidspunkter af året".

Jeg havde da ikke selv tænkt på det - og ville heller ikke skænke det en tanke hvis jeg så dem i en brudebuket eller i borddekorationer :biggrin:

Nogle mener jo også at cala'er og liljer er en begravelsesblomst :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes at nelliker er flotte, og hvis du vil have dem i din brudebuket... så go for it. Jeg elsker roser, dog ikke mørkerøde roser. Det fik manden at vide ret hurtigt da vi lærte hinanden at kende. Min yndlingsroser er orange eller lilla... Manden friede med en stor buket orange roser og min brudebuket var lilla med lilla roser.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes du skal gøre som du vil og som du synes er pænest.

Min bedstemor kunne virkelig ikke lide nelliker og sagde altid til os at den dag, hun skulle begraves skulle der ihvertfald ikke være nelliker. Da jeg planlægger at lægge min brudebuket ud på vores familiegravsted, hvor hun bl.a. ligger bagefter - så har jeg været ret specifik overfor min mand (som kommer til at vælge buket for mig) og sagt at der endelig ikke må være nelliker i. Det er bare endnu en måde jeg har hende med på den dag :) Ellers har han mere eller mindre frie hænder.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også mene at du selv bestemmer hvilke traditioner du tager med... Vi regner med at sove hjemme aftenen før og har også fået kommentarer omkring det med at sove sammen.. Gule roser er også smukke og her er der også nogen der har holdninger... Det er også de færreste af os der er jomfruer, ingen børn før ægteskab, osv... Jeg synes du skal tage de blomster du vil :) stakkels koner der ikke kan nyde nelliker i en buket hjemme pga. Et begravelsesstempel.. Men nok smart at de har fået nys om det, så de ikke kommer til at udbryde noget uhøfligt på dagen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer