NK81

N&A's Sommervelsignelse- Kinakjolen skal have en make-over!

23 posts in this topic

Annonce ♥

Vi har været sammen siden forår 2008.

Jeg er fra 1981. Mulat, med en far fra Gambia og en mor fra Danmark (sådan ca).

Min mand er bonusfar (1980'er) til min datter jasmin der er fra sep 2005.

Vi har sammen Aliyah fra nov 2010 (født 9 dage for tidligt).

Vi blev gift 14. nov 2010 på rådhuset. Hurtigt ind, og hurtigt ud. Med planer om en stor fest senere. Skulle egentlig have været oldt hemmeligt til vi skulle i kirke, men jeg kunne ikke olde på det. Så vi lavede den onde og offentliggjorde det på FB. :oops:

Begyndte at planlægge i August 2011, så er kommet lidt sent igang m min planlægningstråd! Ups!

Så springer lige alt det der med al den spæde inspiration over...

Elsker DIY-projekter og skal have så mange som muligt. Har tit en helt klar ide om hvordn tingene skal foregå og se ud. Er en lille smule kontrolfreak. kal have styr på ALT hetst lang tid i forvejen. Er typen der har små lister overalt og aldrig kan finde dem fordi der er så mange.

Vil sige at mine DIY projekter ikke altid lever HELT op til forventningerne, da jeg er perfektionistisk og lægger mærke til alle fejlene. Samtidig er min tålmodighed ikke helt så god, så i stedeet for at starte forfra på noget som jeg ikk er helt tilfreds med, så lapper jeg og pynter lidt på det jeg har... :blink: Så spændende...! Kan se ud fra div budgetter herinde at det vi er igang med at planlægge er et lavbudgetbryllup.Vores "rådighedsbeløb" eller vores planlagte udgifter ar vi fået ned til at blive

35.000. Så det bliver en omgang hvor vi sparer hvor vi sparer kan, gør brug at kontakter og lappeløsninger og samtidig vil jeg gerne gå op i detaltjerne.

Hold nu kæft en omgang jeg har begivet mig ud i her. Men lover det bliver spændende :cheerleader3:

Praktiske:

Budget: Ses her

Bryllupsdato: 11. August 2012

Kirke: Fraugde Kirke i Odense

Bryllupskørsel: En post der er sparet væk. Kunne næsten ikke være mere ligegyldigt hvordan vi kommer frem og tilbage. Bare bilen er ren og min kjole ikke bliver beskidt.... :biggrin:

Fotograf: Får en bekendt til at tage billeder.

Feststed: Husmandsstedet i Årslev. Det var vigtigt for os at leje et "nøglehus". Altså et frsamlingsus agtigt hvor vi selv kunne sørger for alt. Mad, pynt og drikkelse og ikke være tvunget til noget som helst. OG så skulle vi kunne lege fra torsdag til sent søndag. Det er et dejligt og billigt sted.

Eftermiddags menu:

Bryllupskage: Min veninde laver den. Findes her

Menu: Findes her

Forlover: Manden bedst ven Kim

Toastmaster: Vores gode ven Henrik

Gavekoordinater: Min gode veninde og gudmor til vores børn, Pia. Men vi har endnu ingen ønsker.

Overvejer at øbske os kun penge til rejse eller gavekort til et rejseselskab. Vil gerne på charter.

Musik/Underholdnig: Vi var til et bryllup for 2 år siden ca (det første jeg nogensinde var til), hvor der var suppe-steg-og is sanger. Dette er en STÆRKT undervurderet form for underholding. Vi synes begge det var SÅ fedt, så vi har hyret selv samme mand: Carsten Holdt. Heldigvis fri og klar til en tur til fyn Glæder mig til at se gæsterne når de ser ham sidde der i smoking med vest og butterfly der macther borddækningen!

Farvetema: Baby-lysserødt, SORT, Hvid

Indbydelserne: Blærerække her

Kirkehæfte: Måske, Måske ikke, v det ikke endnu

Bordkort: inspirationer og ideer

Menukort: inspirationer og ideer

Pynt: inspirationer og ideer

Gæstebog: inspirationer og ideer

Takkekort: inspirationer og ideer

Brudepar

Brudekjole: inspiration, kinakole købt og bestilt, visioner m kinakjolens rettelser, det endelige resultat

Brudebuket: Inspiration og ideer

Brudesko: Er købt

Hår inspiration:

Acessories:

Brudepigerne: Kjolerne er købt

Brudgom

Takkekort:

Så nu det igang! Går igang med at linke og forklare nu, skal nok highlighte m lyserød når det er gjort. Godt lænsing og velkommern til :cheerleader3:

Lige et billede af familien, så i kan se hvem vi snakker om:

post-51756-0-56946200-1328532933.jpgHer er vi så, julebilledet fra 2011.

Edited by NK81
0

Jeg har været mange designs igennem og mange teskt former mm. Og det færdige resultat foreligger endelig

post-51756-0-87793500-1328533983.jpg

Slæbte alt med til lalandia weekenden og fik samlet og limet lommeinvitationerne og klistret sommerfuglen indeni. Og rhinestenen på sommerfuglen.

:

post-51756-0-42669600-1328533580.jpgForside

post-51756-0-89499000-1328533815.jpg

Indeni 1

post-51756-0-74739800-1328533848.jpg

Inden i 2

Vil gerne takke:

Mette for hendes fantastisk flotte lommeinvitationer. Har lånt og ladet mig inspirere! :kiss:

Coach Lajla for hendes Damaskmønstre og hendes fantastiske venlige væsen. un har hjulpet mig meget med at lave det damask jeg gerne ville bruge. :kiss:

Lene T for hjælp til valg af skrifttype og den fantastiske og meget udførlige vejledning i forb med mine "eventyrs"-overskrifter i Burgues i photoshop. :kiss:

:BKSTREET:

Og til alle jer andre derkom med input og forslag til pynt mm. Tak piger. SÅ sejt at have så mange kreative hjerne at trække på!

Edited by NK81
0

Annonce ♥

er er et billede af bryllupskagen som min veninde skal kreere til os. Er ikke sikker på hvad vi vil have af smag endnu. Men smagte en hvor der var noget marengs, jordbær og et eller andet...

Men vi skal se på det.

Billedet:

post-51756-0-19893400-1328534768.jpg

0

Vores budget. Nogle af posterne har vi ikke med, da vi har fået/får nogle af tingene i fødselsdagsgave:

• Ringe- 2000
  • Invitationer 1000
  • Brud 3000 (har købt kinakjole til 1400. Sko i Deichmann til 315. Materiale til ændringer på kjolen er købt og foretages af min mor og jeg+ slør. eller jeg låner en venindes.)(Har 900 tilbage til undertøj og smykker. Tror jeg nøjes m øreringe).
  • Brudgom Tøj og sko 2000 (svigermor betaler)
  • Brudepigerne 1000 (bestiller kjoler i kina eller syer selv)
  • Lokaleleje 3000
  • Personale 4500
  • Kok 3500
  • Mad. Buffet -kød. 5000
  • Rådyr til buffeten 1000
  • Drikkelse 3000
  • pynt 1500
  • musik 4100
  • Bryllupskage (min veninde laver) 1500
  • I ALT: 35.600.

-Brudebuket har vi fået gaverkort til. Min svigerindes svigermor ejer en blomsterbutik.

-Fotografen får vi som sagt en bekendt til der er ved at etablere noget freelance fotografering og hun vil gerne tage billeder som hun kan bruge til sin hjemmeside. Tilgengæld får hende og hendes mand (som jeg har gået på gymnasie med og som kender en del af gæsterne), lov til at komme med til festen og får mad og drikkelse ad libitum.

-Brudekørsel er deret familiemedlem der sørger for. Vi pynter bare en bil m lidt tyl og sådan.

-Kokken er en bekendt som gør det billigere.

-Rådyrene skal helsteges. Har købt 2 1/2 stk rådyr af en bekendt, der er jæger. Disse skal hesteges. Så køber vi også noget kylling at supplere op med og som også skal til børnebordet.

-Personaleposten har vi ikke helt styr på. Tror den er lidt højt sat. Vi skal have et par unge piger til at hjælpe os som også hjalt til den mindstes barnedåb og til min 30.års.

-Rengøringen bliver klaret af en af de unge piger på stedet. De tager 500 kr for hele l....! Det er jo dejligt. Vi rydder selv op, m hjælp fra familie og venner. Vi overnatter nemlig på stedet.

0

Annonce ♥

Hvor er det dog et fantastisk julebillede - sikke skønne børn du har dig :biggrin: Og flotte invitationer! Jeg kan virkelig godt lide at sommerfuglene har en anden farve, og ligesom bryder det sort/hvide lidt. Super flot :thumbsupsmileyanim:

Var det egentlig ikke dig, der bestilte en JA kjole fra Kina? Eller tager jeg helt fejl :biggrin: Hvis det er dig, hvordan er det så gået med den?

0

Jo det var mig der bestilte den kjole, og skal lige til at lægge billeder ind af den. Er igang med den helt store transformation af den, og ville lige fortælle lidt om hvordan det projekt går. Så i læbet af i aften lægger jeg lige lidt billeder ind og forklaring... :)

0

Har lavet et udkast til bordkortene/Menukortene

Regner med at der skal en velkomstsang i:

Melodi: Der sad to katte på et bord.

Pis nu skal vi syng en sang

Kvitte vitte vit bum bum

Håber ik den bliver lang

Kvitte vitte vit bum bum

Rolig du det gør den ik

Kvitte vitte vitte vitte vit bum bum

Bare hæv dit glas, sig skål og drik

Kvitte vitte vit bum bum

Har fundet den her på BK og synes den er genial! :)

Så skal der beskrivelse af menuen/buffeten, der skal et dansekort i (v ikke om det skal være frivvilig udfyldning, eller om det skal være fortrykt. Skal lige overveje hvordan og hvorledes.

Der skal være et lamineret kort med adresse på vores dropbox.com konto så folk kan uploade billeder.

Så skal der være oversigt over bordene

Beskrivelse af gæsterne

og evt et "lykken er".

Men nu må vi se om der rent praktisk bliver plads til alle de ting.

post-51756-0-31470300-1329678173.jpg

post-51756-0-28163100-1329678185.jpg

0

Annonce ♥

Blev så forelsket i den sidste Justin Alexander at jeg besluttede mig for at kaste mig ud i et kinaeventyr...! DESVÆRRE først efter jeg havde læst "os der venter på kjole fra østen" tråden... Bestilte hos et firma der hed "peri dress. com" uden mellemrum.

Træls træls træls. Så jeg ventede med angst på hvad jeg ville modtage...

Her er resultatet:

post-51756-0-16469500-1329679417.jpg

post-51756-0-07554800-1329679432.jpg

post-51756-0-04586200-1329679500.jpg

post-51756-0-83590500-1329679516.jpg

post-51756-0-19441900-1329679536.jpg

post-51756-0-41495300-1329679555.jpg

post-51756-0-11079000-1329679591.jpg

post-51756-0-22207400-1329679607.jpg

post-51756-0-42290000-1329679618.jpg

0

Var IKKE tilfreds. Ligner på afstand en smule JA-kjolen, men jeg havde prøvet en original og forventede mig i hvertfald at det bare var tyl i det mindste og noget broderi der nærmede sig. Men ak. Organza var kjolen i, og det var påklistret grimme skævthåndklippede blomster med grimme grimme "perler" i midten... Ikke hvad jeg havde håbet, men dog alligevl bedre end nogle af de andre Kina rædsler jeg har set herinde...

Gode råd var nu dyre, hvad stiller man op? Heldigvis var pasformen fin og grundkjolen også, så gik igang med ombygningstanker...

Fik købt noget blondestof i stof2000. Kbte nogle Swarowskisten og nogle mindre sten i Panduro og har gode ideer i hovedet!

Tror det færdige resultat minder mest om den 1. kjole i mit inspirationsindlæg.... Den med den lille sjælevarmer og lyserødt bånd.

Så min mor og jeg er gået igang :). Startede med at pille alle blomsterne af og de var limet på med super nederen lim, som efterlod store limpletter. Har måtte forsøge at smelte det af m strygejern Skal heldigvis et lag ud over, så det ses ikke...

Her er det nye stof sat hurtigt og løst på så man kan forestillle sig det.

Der skal så et skørt indenunder så den kan strytte endnu mere!!:

post-51756-0-92458100-1329680400.jpg

0

Her er vi så småt gået igang.

Kjolen er sprættet op i toppen så vi kan korte den af så den bliver lidt mere nedringet. Og vi skal have åbnet alligevel så vi kan få sat blondestoffet fast...:

Næste billede: Stoffet har vi riet på så vi kan se hvor vi skal sy ind osv inden vi sætter det på. Den skal jo gerne sidde helt stramt på kjole toppen...

post-51756-0-63527900-1329680579.jpg

post-51756-0-01899200-1329680597.jpg

0

Så er det brudepige kjolerne. ENDELIG fik jeg styr på dem. Har været vidt omkring på ebay og nettet generelt.

Så var der en venlig sjæl, Christina, herinde der kontakter mig og skriver hun har nogen der ligner dem jeg påtænker at købe.

Købte dem til en rørende pris og de er perfekte! Glæder mig til at se pigerne i dem.

De skal lissom mig have sorte bånd i livet. Og så ens cardigang.

post-51756-0-21142200-1329681745.jpg

post-51756-0-70714500-1329681766.jpg

0

Annonce ♥

Jeg har været mange designs igennem og mange teskt former mm. Og det færdige resultat foreligger endelig

post-51756-0-87793500-1328533983.jpg

Slæbte alt med til lalandia weekenden og fik samlet og limet lommeinvitationerne og klistret sommerfuglen indeni. Og rhinestenen på sommerfuglen.

:

post-51756-0-42669600-1328533580.jpgForside

post-51756-0-89499000-1328533815.jpg

Indeni 1

post-51756-0-74739800-1328533848.jpg

Inden i 2

Vil gerne takke:

Mette for hendes fantastisk flotte lommeinvitationer. Har lånt og ladet mig inspirere! :kiss:

Coach Lajla for hendes Damaskmønstre og hendes fantastiske venlige væsen. un har hjulpet mig meget med at lave det damask jeg gerne ville bruge. :kiss:

Lene T for hjælp til valg af skrifttype og den fantastiske og meget udførlige vejledning i forb med mine "eventyrs"-overskrifter i Burgues i photoshop. :kiss:

:BKSTREET:

Og til alle jer andre derkom med input og forslag til pynt mm. Tak piger. SÅ sejt at have så mange kreative hjerne at trække på!

Det er først nu, at jeg er faldet over dine endlige invitationer og hvor er de blevet smukke! Det er en rigtig flot snørkle-ting CoachLaila har lavet og hvor er skriften lige i øjet til ! :thumbsupsmileyanim: UP og et stort kompliment for de smukke invitationer :) Mht hjælp... anytime :wink::biggrin:

0

Annonce ♥

Rigtig fine invitationer og virkelig søde brudepigekjoler :)

Uhh, husmansstedet, det er jo ikke langt fra hvor jeg kommer fra :) Gik til ridning der en gang, der er bare så hygligt :)

0