Anell

Anells Bryllup. 2013

29 indlæg i dette emne

Jeg vælger, at starte en ny tråd,da nu mange flere ting er kommet på plads, og den anden tråd efterhånden var så rodet mht så mange ting.

Vi var på bryllupsmesse i lørdags i Bella Centret, og fik en masse inspiration. Også en del, som vi ikke havde regnet med.

Det er indtil videre aftalt, at jeg finder en dato i 2013.

Jeg regner med at det bliver 18 maj.(pinse)

Vi har talt om at holde det i vores have, og leje et telt, service, stole osv. Også ville vi holde reception i haven også med kage og champagne. Hvad gør man med serveringspersonale. Nogen der har erfaring med det?

Maden har vi ikke på plads, om hvor den skal komme fra. Anbefalinger modtages meget gerne?

Vi har tænkt på at leje et par violinister til at spille klassisk musik under receptionen, og et band til festen. Og så evt leje en pølsevogn til natmad.

Vi har så talt om at rulle rød løber ud, pynte op med fakler måske.

manden vil ikke køre i karat, så der skal vi så have fundet ud af noget andet.

Kh Anell

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende med ny og mere konkret tråd :)

Mht servering kender du så ikke 3 tøser, måske en veninde har en lillesøster der kan hjælpe til sammen med et par af hendes veninder? Hvis de aldrig har prøvet det før er det dog nok en god ide at finde en der har prøver det før som kan styre det på dagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt så. Der er en grund til at denne tråd hedder Annells bryllup. For det bliver da nok mig, der kommer til, at stå med alting selv i forhold til planlægning.

Jeg fik fundet kalenderen frem i går aftes og nu skal vi have den dato på plads en gang for alle. Vi blev enige om at maj måned, nok er for kold til et udendørsbryllup i telt.

Men nu da det hele så hænger på mig, så må han jo finde sig i, hvad der måtte komme.

Så nu har jeg valgt 22 juni. Punktum. Så må jeg håbe at jeg kan få det til at passe sammen med kirke, den er forhåbentlig åbnet igen til den tid. og alt det andet.

Fortsættelse følger.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så har jeg lige listet op hvad der evt skal være,og sat ca priser på tingene, hvad jeg tror det koster. ( Så må jeg se undervejs hvad det kommer til at koste)

Kjole 10.000

sko 1000

undertøj 1000

frisør 1000

make-up 1000

brudebuket 1500

tøj til manden 4000

til barn 1000, sko 500

Ringe 10000

heldagsfotograf 15000

transport 7000

telt ?

Leje af stole, borde service osv?

Kage 5000

drikkelse? (champagne, vin øl, vand, spritus, bailey ect) 6000,-

Violinister 10000

Band: 25000

serveringspersonale?

Rød løber?

Diverse (bordkort,blomster bordpynt,lys,servietter Menukort invitationer std kort, stolepynt, pynt til telt) ?

Mad?

Natmad: Pølsevogn 4000,-

Fakler?

Antal gæster til festen: ca 47. Receptionsgæster: 64

Buffer: ?

Beløbet er indtil videre 97000,- uden de ting, der ikke er sat priser på. Kom gerne med bud på hvad det evt vil koste.

Redigeret af Anell
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes budgettet ser meget fint ud, hvis i selv køber drikkevarer så tror jeg i når rimelig langt for 5-6.000 det var det vi brugte inkl drikkelse under receptionen. Vi havde 3 serveringspiger og det kostede os ca 3500 :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :) Jeg bliver vist også 2013 brud, så glæder mig til at følge din planlægning :)

Dejligt at se et budget, så man kan få en lidt større fornemmelse af hvad det hele koster :)

Ja, nu er det meste sådan set bare et skud i tågen med de beløb, så tag det ikke alt for seriøst (endnu).

Men indtil videre har jeg regnet mig frem til ca 47 gæster, og så 63 til reception.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad er jeres overordnede budget. Jeg tænker måske at det virker lidt vildt at bruge 7.000 kr. på transport, 25.000 kr. på et band, og 10.000 kr. på nogle violonister. Det skal I naturligvis gøre hvis det er hvad I ønsker men det er hvad mange andre bruger på hele festen totalt. Derudover mangler I de store poster som telt, stole, borde og mad. Dvs. det ryger nemt op i 150.000 kr. totalt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jubii :) en tråd jeg kan følge med i helt fra start...

Det er meget lig det bryllup vi står og gerne vil ha' lavet, dog med et noget mindre beløb (ca.80.000)

Jeg søgte også violonister, men lavede et opslag på Alt-til-din-fest hvor de så henvender sig :) og der er en hapeist (staves?) der henvendte sig til 3000,- for 3 timer inkl. transport.

Så der var da mange penge at spare...

Glæder mig til at følge dig :)

Hilsen Heidi

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i egentlig besluttet jer for hvilken fotograf i ønsker? I har jo sat en god slat penge af til det så hvis i er hurtig ude kan i jo få nogle af de helt vildt gode :D

Næh dethar vi ikke besluttet endnu,men jeg ved jo, at man skal være i god tid, så anbefalinger modtages gerne

Kh Anell

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er kirken reserveret til kl 12:30. Jeg håber bare ikke på, at det er for tidligt på dagen, men jeg tænkte at hvis det ca tar en time i kirken, og inden man kommer afsted så er kl vel ca 13:30, derfra til reception i haven i ca to-to½ time, så er den ca 16. kagen spiser vi til receptionen, hvor gæsterne også kan ligge deres gaver, så slipper vi for at slæbe dem med hjem igen.

Vi er formentlig gået bort fra at holde fest hjemme, men holder det ude, da der vil være en del overnattende gæster. Og de skal jo sove et sted, så vi overvejer, at holde det på et hotel istedet, hvor gæsterne så kan tjekke ind kl 16. Og så mødes igen til velkomst kl 17:30.

Hvad gør i med overnattende gæster. Betaler i deres overnatning, eller betaler de selv?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der kommet tilbud fra feststedet mht til en pakkeløsning, Der er så bare lige lidt med priserne vi skal have på plads først. pakken dækker fra velkomst- festfyrværkeri, og natmad, og fest så længe man orker,og så er det bagefter bare at finde sit værelse.

Men der vil blive dækket op med hvide duge, hvide servietter,og hvidelys, så en del af farvetemaet bliver i hvert fald hvid. Hvilket passer mig fint. Jeg overvejer så også sølvfarve. Eller evt guldfarve.

Og så tror jeg at der skal stolesløjfer på stolene i hvid,

Jeg tænker på om sølv og hvid bliver for "koldt" ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er det vidst tid til en opdatering her på årsdagen før brylluppet.

Og ja nu er dagen igen lavet om, da manden går op i biorytmer, og fandt ud af at d 22 juni ikke var den bedste dag til et bryllup. Ok såå rykker vi det bare, så det passer med biorytmerne.

Så nu er det d 15 juni, og kan ikke ændres, for std-kortene er blevet sendt ud for ca to uger siden, og kirken er booket til 12:30, og feststedet er næsten på plads.

Nu er mit næste projekt så begyndt.

Projekt Stop neglebidnig starter nemlig idag, så må jeg håbe jeg kan holde det.

Så er jeg begyndt at tænke fotograf, og musik?

Så langt så godt.

Fortsættelse følger.... Jeg burde måske starte en nedtælling.

Kh Anell

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men menuen kommer til at bestå af en forret, mellemret,hovedret og dessert.

Mellemretten bliver en chapagnegranite, og jeg er i tvivl om desserten skal være en tallerkenanretning, eller om det ville være bedre med en buffet med frugt, chokoladefontaine, og overflødighedshorn fyldt med friske jordbær og kansekagekonfekt som folk selv går op og tager, som de ønsker da jeg tænker det er længe at sidde til bords. Så bliver der bare chokolade til kaffen, og så går overflødighedshornet med i desserten istedet for til kaffen, da folk nok ikke er vildt sultne efter en 4 retters menu.

Eller hvad vil i foreslå?

Kh Anell

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Glæder mig til at følge din planlægningstråd helt fra starten :)

Jeg er også selv 2013-brud og vi har et budget på omkring 70000. Overvejer også selv at lave en planlægningstråd når jeg(vi) har lidt mere på plads omkring det hele :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er det igen blevet tid til lidt opdatering.

Jeg har været til kjoleprøvning , og var en tur i Nicolai. ( Der var jo udsalg tænkte jeg) Men ekspedienten fandt selvfølgeligt alt andet frem end udsalgskjoler. Blandt andet en som jeg aldrig ille have drømt om ville være noget for mig. Selvfølgelig en designerkjole til 13000,. intet mindre, naturligvis. Hun er vel sælger.

Den har alt hvad jeg hader ved en kjole, som jeg aldrig selv ville have så meget som overvejet at hoppe i. En tung tylkjole med blonder på.. (Justin Alexander model)Jeg havde ellers forsvoret både tyl og blonder, og ikke mindst store kjoler, og specielt slør er ikke noget jeg skulle nyde noget af, før hun satte et lille ja i hørte rigtig BLONDEslør i håret. Vor herre bevares. Jeg skulle da bare have bllomster i, havde jeg tænkt. Ingen slør kun blomster.

Og kjolen den sad lige i skabet, hvad ellers. Den har alt hvad jeg hader ,(eller hadede må jeg vel hellere sige, selv prisen er ikke noget for mig. Hun lokkede med at jeg ville få sløret gratis med,(pris 1195). efter at jeg fortalte at slør skal jeg ikke have i.(og hvem kan sige nej til det hvis man liige skal slippe 13000,-.

Den er rigtig rigtig flot, men jeg skal da lige ud og se hvad der ellers er på markedet derude. Det kan jo være der findes en drømmekjole mere til lidt mindre end 13000,- Men ellers er jeg på udkig efter den brugt i ivory til lidt færre penge. Såå hvis der tilfældigvis skulle være en der ligger inde med en Justin Alexander kjole nr 8483 i Ivory i lang kjole i str 34,evt med et skørt med en enkelt ring i, så er jeg interesseret..

Kh Anell

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er det igen blevet tid til opdatering.

Jeg har fået købt lidt ting.

Brudekjole er købt ( En brugt Justin Alexander 8365 i ivory. Opbevares hos naboerne.

4 pk spillekort. 2 i blå og 2 i røde. De røde er til damerne, og blå til herrerne. Et sæt af hver ligges i kuverter, som blandes og ligges i kurve. Hver gæst tager et kort, og skal så finde modparten, der har samme kort. Inde ved bordene er der sat spillekort op, som indikerer hvor ex hjerter kongeparret skal sidde.

Kh Anell

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer