Bridezilla_In_Spe

kan ikke overskue min PA

18 posts in this topic

Hej tøser.

Jeg er lige nødt til at komme ud med mine frustrationer. Min kæreste kom i går til at røbe hvornår jeg muligvis får min PA da jeg var ked af det fordi jeg var sikker på at jeg ikke ville få nogen. Men det viser sig så - at det gør jeg. Og åbenbart en uge før brylluppet. Og det var så dér jeg gik i baglås.

Med nu kun 2 måneder til mit bryllup og mange ting der ikke er færdige samt en brudekjole der bliver syet kan jeg slet ikke overskue at skulle pille hele lørdagen før ud af kalenderen... Jeg har mest lyst til at ringe til dem og sige at de bare kan droppe det - for jeg kan ikke den dag.

Men er jeg et egoistisk røvhul? Eller er det fair at synes at det måske ikke skal være weekenden før? Eller skal jeg bare droppe det hele, planlægge udfra at jeg har dagen og så kun stå med et halvt bryllup weekenden efter? Og endnu vigtigere - KAN jeg gøre noget ved det? Jeg ved jo i virkeligheden ikke noget om det...

Edited by Bridezilla_In_Spe
0

Annonce ♥

Hm... Min mening... Og det er altså bare mig der tænker sådan.....

Jeg mener ikke du kan, og skal gøre noget ved at det bliver den dag. Du må i stedet prøve at planlægge dig ud af det så godt du kan! (og glæde dig over at de holder den, og at du er blevet advarret)

Jeg bliver sikkert selv lige så stresset og nervøs for tanken når min tur kommer. Men jeg synes nu at polterabend ikke er noget man selv skal blande sig i! Det er noget andre gør for den kommende brud. Det eneste polterabend snak der bliver her hjemme er mellem min kommende mand og jeg. Dvs. han får at vide hvem jeg syns kunne være rar at have med den dag (syns nemlig godt min mor må være en del af den... evt. bare noget af dagen). Og jeg spørger ham hvem han tænker på. Ikke sagt at disse ønsker bliver overholdt, for jeg mener ikke jeg skal bestemme det.

Det var bare lige hvad der faldt mig ind... måske ikke gennemtænkt, men tanker her før sengetid.

0

Jeg har det normalt på samme måde. Jeg er bare rigtig ked af det, fordi jeg ikke kan planlægge anderledes end jeg har gjort. Og jeg er rigtig flov over at have denne her følelse, men jeg har det virkelig sådan indeni at hvis det var den eneste dato, der kunne lade sig gøre, så er jeg hellere fri. For jeg VED at det bliver der jeg skal til sidste kjoleprøvning samtidig med at jeg har to store opgaver på min uddannelse, som skal afleveres inden brylluppet og som jeg først kan begynde på ugen op til, fordi jeg skal bruge min praktik.

Jeg ville helst ikke have været involveret - men jeg vil heller ikke sidde til en polterabend jeg ikke føler at jeg har overskuddet eller tiden til at nyde.

Det er virkelig et dilemma for mig... Tror jeg vil tage en snak med min kæreste om det i morgen... For er faktisk rigtig ked af det, selvom jeg godt ved at jeg burde være glad for at få én...

0

Jeg ville nok heller ikke blande mig, men prøve at planlægge mig ud af det.

Og så tænker jeg at dine veninder vel ikke planlægger at holde noget for dig, HVIS de ved at du skal til kjoleprøvning den dag? Det virker da meget underligt, sådan som jeg ser på det i hvert fald. Det ville mine veninder i hvert fald aldrig gøre. De ved jo godt hvor vigtig kjolen er?!

Forresten, så skal vi giftes samme dag :loveflag: men jeg fik altså stress da jeg så din ticker sagde 46 dage!! :o Det passer altså ikke. Der er 60 dage tilbage idag :)

0

Annonce ♥

Det er ikke kun kjoleprøvningen. Den er ikke lagt 100% fast, men hos min syerske er det mere reglen end undtagelsen at der skal rettes til ca. 7 dage inden. Søndag har jeg egentlig fødselsdag, men det har jeg HELT droppet at gøre noget ud af efter meldingen i går... Så vi dropper min 25 års fødselsdag. TIL GENGÆLD kan jeg søndag eftermiddag se frem til en dejlig og MEGAVIGTIG korprøve.

Jeg ville bare aldrig selv lægge en polterabend så tæt på brylluppet. Jeg kan virkelig ikke overskue det, og så kan man snakke nok så meget om at planlægge det, men jeg kan virkelig ikke gøre for at den weekend bare overhovedet ikke kan fungere for mig...

Jeg ved godt at jeg ikke kan gøre noget ved det... Jeg troede bare virkelig at mine veninder kendte mig godt nok til at vide at det vil stresse mig ikke at have weekenden før til at lave de sidste ting i...

Jeg har ikke styr på hvor mange dage der er til. Jeg ved at der idag er 31 dage til at jeg har et arrangement for 500 mennesker - og at jeg derefter går rigtigt igang med bryllupsplanlægningen... Nok derfor den PA stresser mig lidt...

Edited by Bridezilla_In_Spe
0

Jeg forstår dig fuldt ud. Og jeg ville nok også have det sådan hvis jeg kommer på PA ugen før brylluppet. :huh: Jeg ved så at mine veninder ikke gør det, men at det bliver en del tid før brylluppet.

Nå det så er sagt, så synes jeg godt du kan ligge en føler ud hos dine veninder om at du IKKE kan noget som helst så tæt på brylluppet. Uden måske at nævne PA, men bare sådan generelt. Fortælle dem hvor travlt du har, og hvor stresset du i forvejen er, og at du ikke har tid til at se nogen af dem på dette tidspunkt.

Så burde de vel lave planerne om? De er jo ikke interesseret i at du ikke kommer til en PA som de har brugt tid og penge på?

Jeg håber virkelig det lykkedes for dig. Du virker meget stresset, og du får lige et kram af mig :kiss: Det hele skal nok gå, det håber jeg i hvert fald for dig.

0

Kan du ikke få kæresten til at nævne over for veninderne, at der er lidt pres på lige inden brylluppet? Han behøver jo ikke sige, at han har røbet det over for dig. Jeg ville heller ikke foretrække en polterabend så kort tid inden brylluppet. Jeg håber, det løser sig på en eller anden måde.

0

Jeg syntes der ligger noget helt andet i det for er du ikke lidt selvmodsigende :rolleyes: På den ene side forventer du at få en polterabend og ville blive ked af det hvis ikke du gjorde. På den anden side kan du ikke overskue at pille en hel lørdag ud fordi der kun er 2 måneder til dit bryllup.

Din polterabend kan i sagens natur kun ligge indenfor disse to måneder. Du er jo jf. ovenstående opsat på og har måske også kalkuleret med at bruge en hel lørdag på din polterabend. Bare ikke lige den sidste. Alternativet at det havde ligget på en anden lørdag ville jo ikke give dig mere tid til planlægning totalt set. Den eneste forskel er måske hvis der er nogle ting som kun kan ordnes i sidste øjeblik.

Samtidig siger du ovenfor at du først kan komme rigtig i gang med bryllupsplanlægningen om 31 dage grundet et andet arrangement (et spejderarrangement såvidt jeg kan læse mig til). Dvs. så er der 29 dage til. Det må da være muligt at tage fat i noget af bryllupsplanlægningen inden og evt. uddelegere noget af ovenstående til andre.

Noget helt andet er at de fleste bridezillaer er planlægningsperfektionister til fingerspidserne men når man taler med dem typisk i ugen op til festen så er de fleste fuldstændig afslappede og man kan mærke på dem at de nu har gjort hvad de kunne og nu må det gå som det går. Bortset fra dem som selv skal stå for borddækning, udsmykning m.v. hvad de typisk gør dagen inden festen er det mit indtryk at de fleste bruger dagene og ugen op til festen til at koble af, herunder lave noget andet end bryllupsplanlægning som eks studier m.v.

Brudekjoleprøvning har jeg ikke erfaring med men i mine øjne lyder det mere sent i modsætning til polterabend. Kan den flyttes, evt. lægges i morgentimerne hvor kæresten så instruerer veninderne om at de først kommer på senere. En nærliggende kunne også være at du har undervurderet dine veninder og at de tilfældigvis dukker op til kjoleprøvningen som start skud på polterabend.

2

Annonce ♥

Jeg syntes der ligger noget helt andet i det for er du ikke lidt selvmodsigende :rolleyes: På den ene side forventer du at få en polterabend og ville blive ked af det hvis ikke du gjorde. På den anden side kan du ikke overskue at pille en hel lørdag ud fordi der kun er 2 måneder til dit bryllup.

Din polterabend kan i sagens natur kun ligge indenfor disse to måneder. Du er jo jf. ovenstående opsat på og har måske også kalkuleret med at bruge en hel lørdag på din polterabend. Bare ikke lige den sidste. Alternativet at det havde ligget på en anden lørdag ville jo ikke give dig mere tid til planlægning totalt set. Den eneste forskel er måske hvis der er nogle ting som kun kan ordnes i sidste øjeblik.

Samtidig siger du ovenfor at du først kan komme rigtig i gang med bryllupsplanlægningen om 31 dage grundet et andet arrangement (et spejderarrangement såvidt jeg kan læse mig til). Dvs. så er der 29 dage til. Det må da være muligt at tage fat i noget af bryllupsplanlægningen inden og evt. uddelegere noget af ovenstående til andre.

Noget helt andet er at de fleste bridezillaer er planlægningsperfektionister til fingerspidserne men når man taler med dem typisk i ugen op til festen så er de fleste fuldstændig afslappede og man kan mærke på dem at de nu har gjort hvad de kunne og nu må det gå som det går. Bortset fra dem som selv skal stå for borddækning, udsmykning m.v. hvad de typisk gør dagen inden festen er det mit indtryk at de fleste bruger dagene og ugen op til festen til at koble af, herunder lave noget andet end bryllupsplanlægning som eks studier m.v.

Brudekjoleprøvning har jeg ikke erfaring med men i mine øjne lyder det mere sent i modsætning til polterabend. Kan den flyttes, evt. lægges i morgentimerne hvor kæresten så instruerer veninderne om at de først kommer på senere. En nærliggende kunne også være at du har undervurderet dine veninder og at de tilfældigvis dukker op til kjoleprøvningen som start skud på polterabend.

Er meget enig med Diskobil... Det virker lidt som om pa vil komme ubelejeligt uanset hvornår de vil ligge den. En af tankerne bag pa er jo at man mister kontrollen, det ved jeg med mig selv at det vil jeg aldrig kunne affinde mig med, hvilket er derfor jeg på det kraftigste har frabedt mig pa.

0

Synes ikke man kan "tillade" sig at blive ked af det/skuffet over måske ikke at få en polterabend - og når man så finder ud af at man får en (men det ikke ligger belejligt) så bliver man også sur/skuffet.. :)

Jeg kan SAGTENS sætte mig ind i at der er ting der kan stresse en - og give en nerver på osv - men NÅR du nu ved at det bliver den weekend (og det er jo ikke sikkert - kan være "spil for galleriet? :) ) så må du kunne planlægge dig ud af det og nå så meget så muligt inden..

Håber du finder ud af det - synes det ville være synd for dine venner og familie som har brugt tid på at planlægge - at du melder fra.. Og synes det ville være synd for dig hvis ikke du får en polterabend nu når du gerne vil have en.. :) Og sommetider skal vi kontrolfreaks sige til os selv: "Let It Go"...

:loveboard:

0

Puha... ville selv være vildt stresset over at skulle have PA en uge inden brylluppet. Mon ikke du har en helt speciel "yndlingsvenninde", som du kunne snakke med, og så røbe, at du havde fået datoen for PA. Mon ikke hun kunne gøre noget ved det, uden at røbe for de andre, at I havde haft denne snak?

Vh. Betina

0

Jeg er 100% enig med diskobil og Shedevil her.

0

Annonce ♥

Jeg kommer lige med lidt update og opklaring.

Jeg er rigtig meget med på hvad alle siger - tak for de opmuntrende ord, kram osv. :-)

Jeg er en meget travl person - det er mine omgivelser meget forstående overfor... Sagen er at jeg har skubbet en del foran mig, fordi jeg er (MEGA) dårlig til at sige nej - for jeg vil jo ALTID gerne hjælpe alle ;-) Men nu kommer turen jo så til mig selv og noget, jeg skal gøre for MIG og min kæreste... Normalt når jeg f.eks. holder fødselsdag (hvilket jeg gør hvert år - undtagen i år) er det jo allermest for at se mine dejlige tøser, lave god mad til dem og hygge om dem...

Det at jeg er en travl person har jo så gjort at der i sagens natur ligger en masse planlægning i at være en travl person. Og jeg havde egentlig til at starte med frabedt mig polterabend - simpelthen fordi jeg ikke kunne se hvornår det skulle nås, da jeg vidste at mine weekender ville være booket op... Denne meddelelse kunne jeg godt se ikke faldt i god jord hos veninderne, så jeg sagde selvfølgelig at de gerne måtte lave noget, hvis de ville, men det var absolut ikke et must. Men er selvfølgelig RIGTIG glad for at de vil lave noget for mig...

Jeg har nu valgt at gøre følgende:

1) jeg har droppet alle de DIY-ting, der ikke er absolut nødvendige - det var ting, jeg gerne ville have noget, men... Jeg når det ikke...

2) jeg dropper min fødselsdag. DET gør ondt, for jeg har altid holdt en eller anden form for fødselsdag for venner og familie og alt muligt andet... Men lige netop i år må det så droppes - det hele... Så inviterer ikke engang familien hjem på lagkage...

3) jeg afventer... Og så tager jeg det som det kommer... Så må jeg se om min tante og jeg bliver færdig med min brudekjole, eller om jeg skal ud og finde en tre dage før brylluppet... ;)

Ang. mit store arrangement - jeg er øverste ansvarlige for dette arrangement, som kører udelukkende på frivillige hænder... Så det er ikke en post man bare lige sætter en anden ind i... Men det er mit eget valg, det er noget jeg elsker og for alt i verden ikke vil kunne undvære, men det betyder bl.a. at brylluppet først får mit 100% fokus efter februar...

Igen - jeg er SUPER glad og beæret over at mine veninder vil give mig en polterabend... MEN dagen stresser mig lidt... Og det er ikke kun fordi jeg har 1000 ting at lave, det er lige så meget fordi jeg ved det tager mig en god uge at komme over en tur i byen med veninderne, hvor vi rigtig giver den gas - så det ved jeg på forhånd at jeg ikke kommer til at turde fordi der skal ske så meget weekenden efter... (Jeg er personen der BANDER de korte feriedage efter nytåret væk, fordi jeg ikke kommer i omdrejninger før omkring den 10. januar)...

0

Jeg kommer lige med lidt update og opklaring.

Jeg er rigtig meget med på hvad alle siger - tak for de opmuntrende ord, kram osv. :-)

Jeg er en meget travl person - det er mine omgivelser meget forstående overfor... Sagen er at jeg har skubbet en del foran mig, fordi jeg er (MEGA) dårlig til at sige nej - for jeg vil jo ALTID gerne hjælpe alle ;-) Men nu kommer turen jo så til mig selv og noget, jeg skal gøre for MIG og min kæreste... Normalt når jeg f.eks. holder fødselsdag (hvilket jeg gør hvert år - undtagen i år) er det jo allermest for at se mine dejlige tøser, lave god mad til dem og hygge om dem...

Det at jeg er en travl person har jo så gjort at der i sagens natur ligger en masse planlægning i at være en travl person. Og jeg havde egentlig til at starte med frabedt mig polterabend - simpelthen fordi jeg ikke kunne se hvornår det skulle nås, da jeg vidste at mine weekender ville være booket op... Denne meddelelse kunne jeg godt se ikke faldt i god jord hos veninderne, så jeg sagde selvfølgelig at de gerne måtte lave noget, hvis de ville, men det var absolut ikke et must. Men er selvfølgelig RIGTIG glad for at de vil lave noget for mig...

Jeg har nu valgt at gøre følgende:

1) jeg har droppet alle de DIY-ting, der ikke er absolut nødvendige - det var ting, jeg gerne ville have noget, men... Jeg når det ikke...

2) jeg dropper min fødselsdag. DET gør ondt, for jeg har altid holdt en eller anden form for fødselsdag for venner og familie og alt muligt andet... Men lige netop i år må det så droppes - det hele... Så inviterer ikke engang familien hjem på lagkage...

3) jeg afventer... Og så tager jeg det som det kommer... Så må jeg se om min tante og jeg bliver færdig med min brudekjole, eller om jeg skal ud og finde en tre dage før brylluppet... ;)

Ang. mit store arrangement - jeg er øverste ansvarlige for dette arrangement, som kører udelukkende på frivillige hænder... Så det er ikke en post man bare lige sætter en anden ind i... Men det er mit eget valg, det er noget jeg elsker og for alt i verden ikke vil kunne undvære, men det betyder bl.a. at brylluppet først får mit 100% fokus efter februar...

Igen - jeg er SUPER glad og beæret over at mine veninder vil give mig en polterabend... MEN dagen stresser mig lidt... Og det er ikke kun fordi jeg har 1000 ting at lave, det er lige så meget fordi jeg ved det tager mig en god uge at komme over en tur i byen med veninderne, hvor vi rigtig giver den gas - så det ved jeg på forhånd at jeg ikke kommer til at turde fordi der skal ske så meget weekenden efter... (Jeg er personen der BANDER de korte feriedage efter nytåret væk, fordi jeg ikke kommer i omdrejninger før omkring den 10. januar)...

Nu kan jeg kun svare ud fra mig selv og mine tanker.... men jeg kan læse at vi to minder om hinanden mht at være en travl person og har brug for at tingene er planlagte... Jeg har frabedt mig en pa - fordi jeg ved at jeg ville hade tiden op til pa'en og fordi jeg ville hade dagen hvis jeg ikke vidste hvad der skulle foregå. SÅ jeg ville IKKE være super glad og beæret over at mine veninder ville lave en pa til mig - når jeg havde frabedt mig den - jeg ville blive pisse-irriteret over at de ikke forstod.

OG så behøver en pa jo ikke at betyde druk, hvis du ved at du så ikke kan noget den kommende uge... bare en tanke :wink:

men håber du har fundet en vej igennem det hele som fungere for dig

0

Hm, synes ikke det er helt fair både at være ked af ikke at få en, og så være ked af hvornår de holder den... MEN når det er sagt...

Så står jeg i samme situation

Havde læst herinde om én hvis polterabend blev holdt ugen før hendes bryllup, og det nævnte jeg helt tilfældigt for en veninde, at det ville jeg bare ikke kunne overkue... Det var SLET ikke for at de ikke skulle holde det den dag, for det havde jeg ikke kunnet forestille mig at de ville gøre, men surprise... Min veninde blev meget stille :lol: Dagen efter fortæller min søster (som er PA tovholder) mig så, at min polterabned er lørdagen før bryllup (de fortalte mig det, fordi de ved jeg ikke er god til overraskelser :blush: ) og jeg tænkte "det er bare løgn.." i og med jeg lige over for min veninde havde sat ord på at det kunne jeg bare ikke overskue, så blev det jo et problem - den er svær at trække i land igen, OG jeg mente det jo :)

Jeg syntes det var et åndssvagt tidspunkt, men det viser sig jo, at PA holdet simpelthen troede at det var den dag man normalt holder det :) De har valgt den dag i bedste mening.

Og jeg har gennemtænkt det, og besluttet mig for at det er en fantastisk dag! Jeg har sørget for at have styr på alt til bryllup, og har egentligt ikke ngoet bestemt der skal ordnes den dag.. så jeg glæder mig bare nu.. og har lidt ondt af min kæreste, forbi han ikke ved hvornår hans er, og derfor ikke kan planlægge så godt som mig :tunge:

Når nu du kender datoen, så synes jeg du skal være rigtig glad for det, og så bare sørge for at være klar :) For de gør det for DIN skyld, og I skal alle gerne have en god dag.

0

Men når det er sagt, så synes jeg helt sikker du skal nævne for dine veninder hvor mange vigtige ting du skal, og hvornår, så må de selv vurdere om de har taget fejl. For omvendt nytter det jo heller ikke noget at man skal tage så meget hensyn til PA holdet, at det går ud over bruden :)

0

Annonce ♥

Uhh ja den er svær.. Tror ikke der er så meget at gøre ved det nu desværre.. :(

Her har H2B og jeg snakket meget om at vi gerne vil holde PA samme dag og så slutte af med en kæmpe fest alle sammen..

Vi ved med 100% sikkerhed at vi får PA da vi ikke er nogen der elsker totale hemmeligheder og det samme med vores vennekredse, og det bliver vel bare mere en sidste fest som kærester.

Ud over det så lufter jeg for min veninde i dag (der har noget med PA at gøre) at jeg ikke vil kunne overskue nogle PA i juni da jeg skal op til eksamener i juni og det skal hun og 4 andre også. Så jeg er ret sikker på at de vil kunne forstå det. Oven i det skal det være en weekend hvor vi ikke har min søn, så der er en del planlægning. Derfor er datooverraskelsen i vores øjne ligegyldig. Hellere at man bliver glad og har overskud til det, end at man hele dagen tænker piiis nu fik jeg ikke gjort det/læst op på det..

Men det kommer også meget an på ens forhold til sådan nogle ting, og ikke mindst vennekredsens :)

Edited by Mightystar
0

jeg synes da heller ikke ugen før er helt optimalt til en polterabend, hvilken dine veninder burde have tænkt over, men jeg synes du skal være glad for der er nogen som gerne vil give dig en fest! Vær glad for du nu er klar over det bliver den dato og lav om i dine planer så lørdagen er fri.

0