zamm

Blomster, hvor fra ?

27 posts in this topic

Kære Brides :)

Jeg skal selv lave nogle simple blosmter dekorationer, men jeg ved ikke helt hvor jeg skal bestille blomsterne fra.

Hvad gør I andre gør det selv brude. Bestiller I dem hos den lokale blomster forretning, hos grønt torvet (eller hvad det nu hedder) i københavn, eller hos gade blomster boderne.

:bearhug: Marianne

0

Annonce ♥

Jeg har hørt mange har bestilt fra supermarkedet.. Hvis det skal være "almindelige" blomster som roser osv - tror jeg ligeså godt det kan svare sig at købe dem i fx Bilka osv... :)

0

Ved self ikke hvor du bor .... men her i Odense har vi fx "Torvet" onsdag og lørdag med masser af frugt og grønt, blomster, pølser osv osv .... der ville jeg tage ned og bestille fx. Jeg ved godt, at man har fidus til Føtex og Bilka - jeg har dog købt blomster ude i Bilka før og syns ikke kvaliteten har været noget at skrive hjem om .... de kom hurtigt til at hænge med hovedet.

Altså jeg ville heller ikke tage til blomsterhandleren, for det er aaalt for dyrt efter min mening. Altså hvis du kender det lokale supermarked og kan få en leveringsdato på blomsterne er det fint nok .... dvs at du ved, de ikke har stået der 3-4 dage før afhentning

0

Vi regner med at tage ud i Bilka og hente blomsterne i deres haveafdeling. Måske man kan bestille dem i forvejen, så de er friske. De har i hvert fald mange flotte og store afskårde blomster, som ville være perfekte i en dekoration.

0

Annonce ♥

Jeg lavede en aftale med Føtex. Skulle hente dem torsdag morgen så det var fint. Opbevarede dem koldt og mørkt. Fredag blev de hevet frem og lavet til dekorationer og de stod flot om lørdagen :)

0

Havde slet ikke tænkt på at bestille :huh: Ville bare have kørt ud og hentet nogle :lol: mn har også været bekymret for hvis nu de ikke havde nogle som man kunne bruge... så når I siger I havde bestilt dem, var det så en bestemt type blomster, nogle som de havde netop den uge (synes det varierer meget fra uge til uge i supermarkeder) eller nogle de havde bestilt med hjem til jer?

0

Nej de kunne faktisk ikke love bestemte slags eller farver, men fortalte hvad de plejede at få. Jeg var der så lige da de åbnede og var den første til at vælge. Var rimelig åben omkring typen, bare de var hvide og lime :) havde de ikke haft nok kan en plan B jo være at tage forbi blomsterhandleren bagefter, men de havde rigelig her i de farver

0

Det er også det vi gør så, for jeg er fløjtende ligeglad med typen, bare de har de rigtige farver..

0

Annonce ♥

Jeg bor i København og jeg har tænkt mig at tage en uge før ud til Grøntorvet for at kigge hvad de har og måske køber et par stykker hjem til at prøve.

Og så tager jeg derud igen om onsdagen og køber det jeg skal bruge.

Kh

Regina

0

min mor kender den lokale blomsterhandler, så jeg får blomsterne hjem dernede fra fredag, så buketter kan bindes om aftenen.. Selve dekorationerne står kroen for :)

0

hvis man køber blomster onsdag kan de så virkelig godt holde hele lørdagen, hvor der er bryllup ??

0

Ved self ikke hvor du bor .... men her i Odense har vi fx "Torvet" onsdag og lørdag med masser af frugt og grønt, blomster, pølser osv osv .... der ville jeg tage ned og bestille fx. Jeg ved godt, at man har fidus til Føtex og Bilka - jeg har dog købt blomster ude i Bilka før og syns ikke kvaliteten har været noget at skrive hjem om .... de kom hurtigt til at hænge med hovedet.

Altså jeg ville heller ikke tage til blomsterhandleren, for det er aaalt for dyrt efter min mening. Altså hvis du kender det lokale supermarked og kan få en leveringsdato på blomsterne er det fint nok .... dvs at du ved, de ikke har stået der 3-4 dage før afhentning

hvor ligger dette henne?? er nemlig ikke derfra, men vi skal holde brylluppet i Odense :)

0

Annonce ♥

Jeg har tænkt mig at spørge den blomsterhandler, som skal lave dekorationerne til feststedet. Vi skal alligevel have en dialog med hende om vores ønsker, og så vil jeg lige forhøre mig om lidt ekstra blomster. Alternativt bliver det bare den nærmeste blomsterhandler.

0

hvis man køber blomster onsdag kan de så virkelig godt holde hele lørdagen, hvor der er bryllup ??

Ups jeg mendte selvfølgelig torsdag :)

0

Ups jeg mendte selvfølgelig torsdag :)

men kan de godt holde fra torsdag og hele lørdag ?

0

hvor ligger dette henne?? er nemlig ikke derfra, men vi skal holde brylluppet i Odense :)

Torvet ligger nede i den gamle bydel :) Lige ved H C Andersen Hotel (Radisson). Der er fyldt med mennesker om lørdagen og der er nogen rigtige goe blomsterhandlere dernede .... hvis du skal ha noget godt, skal du ha fat i Fru Madsen :) Hun har en Jack D vandskål til hunde stående, hehe - bare lige, så du kan kende det ;) Men ellers ... kig efter dem, der laver de flotteste buketter ... :P

0

Annonce ♥

Torvet ligger nede i den gamle bydel :) Lige ved H C Andersen Hotel (Radisson). Der er fyldt med mennesker om lørdagen og der er nogen rigtige goe blomsterhandlere dernede .... hvis du skal ha noget godt, skal du ha fat i Fru Madsen :) Hun har en Jack D vandskål til hunde stående, hehe - bare lige, så du kan kende det ;) Men ellers ... kig efter dem, der laver de flotteste buketter ... :P

Tusind tak for det :) Jeg er bare ikke sikker på tidsplanen kan holdes, da vi jo skal giftes lørdag og derfor er det for sent at hente dem der. Og jeg tænker at det er for lang tid de skal stå fra onsdag til lørdag ?

0

Tak for hjælpen

Jeg tror jeg prøver at spørge på torvet i Slagelse. Der plejer de at have et stort udvalg af blomster. Jeg vil gerne have nogle bestemte slags blomster, så jeg tør ikke satse på føtex og bilka. Ellers en rigtig god ide. Dem havde jeg ikke lige overvejet.

:bearhug: Marianne

0

Nu må blomsterdekoratøren hellere komme på banen... Blomsterne skal kunne holde fra torsdag til lørdag, ellers er det en dårlig kvalitet eller gammel vare! Vær sikker på det er en frisk vare. Så er det ligegyldigt hvor i køber dem...

Alternativet kan være at købe hortensia planter eller lign og klippe blomsterne af.

Husk at købe grønt, der går mere til endnu i regner med!

Spørg mig gerne hvis i har flere spørgsmål...

Bestil altid i god tid fra blomsterhandleren. ; )

0

Bryllup sidst i april = påskeliljer overalt!!! Min yndlingsblomst koster så godt som ingenting og fåes i stort set alle butikker. Blomsterhandleren får så lov at levere de dyblilla tulipaner, så jeg er sikker på farven. Det grønne fyld står haven for.

Jeg vil sige, at det kommer helt an på, om du er ude efter en helt bestemt blomstertype og/eller en helt bestemt farve. Jeg indrømmer: Jeg er lidt pernitten mht. farven, :rolleyes: så det ansvar overlader jeg kun til en prof. blomstehandler. Hun får desuden en farveprøve, hun kan matche indkøbet med.

Jeg ville ikke turde overlade det til tilfældighederne i dagligvarehandlen! :blink:

0

Annonce ♥

Kunne ikke have sagt det bedre katinka206...

Vi blomster handlere/ dekoratører kan også bestille bundte varer hjem som det i kan købe i supermarkedet... Bare man bestiller i god tid kan det meste lade sig gøre. ; )

0

Bryllup sidst i april = påskeliljer overalt!!! Min yndlingsblomst koster så godt som ingenting og fåes i stort set alle butikker. Blomsterhandleren får så lov at levere de dyblilla tulipaner, så jeg er sikker på farven. Det grønne fyld står haven for.

Jeg vil sige, at det kommer helt an på, om du er ude efter en helt bestemt blomstertype og/eller en helt bestemt farve. Jeg indrømmer: Jeg er lidt pernitten mht. farven, :rolleyes: så det ansvar overlader jeg kun til en prof. blomstehandler. Hun får desuden en farveprøve, hun kan matche indkøbet med.

Jeg ville ikke turde overlade det til tilfældighederne i dagligvarehandlen! :blink:

Øøøh...mente selvfølgelig marts! :oops:

0

Jeg tager ned til vores lokale plantecenter og bestiller. Jeg har ikke de store blomsterpræferencer, men jeg gider ikke at de står og hænger med hovedet. Deres varer er af god kvalitet og de er rimeligt billige. Men vi har så også sat 2000,- af til blomster, så de har bare at give et godt tilbud!! :wink: Jeg må hellere lige tilføje, at jeg EEEELSKER blomster :) Nå jo, vi håber selvfølgelig at kunne gøre det en del billigere, for lyng er en stor del af vores tema, men hvis den ikke er sprunget ud d. 4. august, så må vi jo finde ud af noget andet :)

Men hvor lang tid før er "god tid"???

0

Jeg har spurgt min blomsterhandler, og hun sagde en mdr før. Så vidste hun hvad hun kunne bestille osv

0

1 mdr er i god tid ; ) nogen mennesker tror desværre bare at man bare lige tager ned til blomsterhandleren dagen før og vælger blomster i en helt bestemt farve... Man kan være heldig at ens farve er der men bestilling giver det bedste resultat!

2000,- burde du kunne få mange blomster for!

0