Janina

Hvad er "jeres sang"?

73 posts in this topic

"Three times a lady" med Lionel Richie. Den skal vi også have sunget under festen af en sanger, der kommer med hyggepianisten. Glæder mig vildt! :-)

0

Annonce ♥

Vi har to.

"Close to you" af The Carpenters og

"Kiss me" af Sixpence none the richer

0

Vores sang er blevet Claptons Wonderful tonight. Det var min mands store ønske at vi skulle danse til den som den allersidste dans inden natmaden blev serveret, så vi åbnede dansen med brudevalsen og lukkede med Wonderful tonight.

0

Vi har 2.

Sexy eyes med Whigfield. Denne sang drønnede ud af højtalerne på disco BALL i callela for snart 16 år siden. Til denne fandt vores første kys sted.

Nr 2 er fra 1998 hvor vi fandt sammen igen og er Shania Twain med Still the one.

0

Annonce ♥

Jeg synes det er så dejligt at høre hvilken musik der betyder noget for folk. Nu har jeg fundet ud af at sætte link på så nu skal I da også have vores:

Denne er fra en film jeg så imens han sad ved computeren og læste til eksamen. Jeg ville ikke forstyrre ham og sad derfor med hovedtelefoner på, men blev ret grebet af stemningen i filmen og var NØD til at lige række ud og skrible på blokken ved hans side at jeg elskede ham. Han skrev tilbage og så sad vi og skrev lidt sammen selvom vi sad lige ved siden af hinanden, Jeg hev stikket ud så han også kunne høre musikken og det blev på en måde meget følelsesladet, måske fordi det hele var helt uden et eneste talt ord.

I can't help falling in love with you, er der allerede blevet linket til, så det vil jeg undlade at gøre igen.

Den blev spillet på den restaurant vi spiste på den aften vi blev forlovet. Min søde kæreste havde travlt med at sidde og kigge på mig, så jeg måtte lige gøre ham opmærksom på sangen og teksten, før han lagde mærke til den (Jeg kan nok bedst kan lide versionen med Elvis)

Tilsidst denne som er en lidt anden genre, men vi er begge to ret vilde med Alicia Keys og da vi lige var blevet kærester sendte vi denne til hinanden en gang imellem

0

Så var der jo også lige denne her. Vi har tilbragt meget tid langt fra hinanden og derfor rammer denne her jo lige plet :) Åh, hvor har jeg siddet og tudet til den sang mange gange, når jeg har savnet ham så meget at det gjorde ondt dybt, dybt indeni...

0

Vores sang er med Brad Paisley med "Then", fordi teksten passer meget godt på hvordan vores forhold startede.. Altså det tog over 45 minutter og kysse godnat.. Den sang er bare dejlig! :b

0

Vores sang er "Every River" med Runrig - måske ikke en typisk kærlighedssang - men ikke desto mindre en vi begge to holder meget af, og begge to kan "svæve lidt hen" til.. :heart: Til vores bryllup d. 28.1.12 havde jeg i al hemmelighed hyret en sangerinde til at komme og synge den i kirken.. :loveshower:

Den søde Miss Lena - som var globryllups gæst var så super overskudsagtig - at hun lige fik det optaget med sin mobil.. :heart:

Teksten er:

You ask me to believe in magic

Expect me to commit suicide of the heart

And you ask me to play this

game without question

Raising the stakes on this shotgun roulette

But you came to me like the ways of children

Simple as breathing, easy as air

Now the years hold no fears, like

the wind they pass over

Loved, forgiven, washed, saved

Every river I try to cross

Every hill I try to climb

Every ocean I try to swim

Every road I try to find

All the ways of my life

I'd rather be with you

There's no way

Without you

Edited by Shedevil
0

Annonce ♥

Runrig :) :) :)

0

Det er ikke for at ødelægge nogens yndlingssange, men jeg kan godt undre mig over, hvorfor folk mener at "almost here" er en romantisk kærlighedssang, når den tydeligvis handler om svigt og en kæreste der ikke er til stede?

Selvfølgelig skal man have lov at høre lige præcis den musik man vil, og det har helt sikkert også noget at gøre med de minder man har om den sang :)

Jeg undrer mig bare :)

0

Ja, det er helt klart ikke altid ordene som gør det. Sangen "I will Always love you" (Whitney Houston) kan man vist godt kalde en af de ultimativt største kærlighedssange til dato - og den handler egentlig om at gå fra hinanden... Det handler om de følelser som musikken vækker i én :)

0

Nu er "vores sang" jo et vidt begreb. For de flestes vedkommende er det den som de ønsker efter brudevalsen og der behøver det nødvendigvis ikke at være en "pladder-romantisk" sang. Omvendt vælger man heller ikke et nummer som siger det stik modsatte og det mener jeg heller ikke er tilfældet her. Jeg syntes ikke man entydigt kan sige at Almost Here kun handler om svigt og en kæreste der ikke er tilstede. Den handler i ligeså høj grad om at kærlighed ikke altid er er sort og hvid (dvs. definerbar).

Et nummer som Du Er med News er jo pr. definition et kærlighedsnummer der bl.a. bruges meget af brudepar i kirker m.v. men hvis man nærlæser teksterne "du er der hvor alle blomsterne gror" "Du tog mit hjerte med". så kan det faktisk også være en sang om en som ikke er mere.

Betydningen af numre er jo noget som man i vores verden er nødt til at gå op i. Der er numre som man ganske enkelt ikke kan spille til bryllupsfester selvom de bliver ønsket (eks. Mest ondt med Medina/Thomas Helmig) uden at skele til tidspunktet og ikke mindst brudeparret. Et nummer som "Er der nogle i himlen" eller "kære lillesøster" skal man også være utroligt varsom med. Havde for en del år siden en der spurgte til sidstnævnte og jeg forholdt mig lidt afventende. Da vedkommende så blev ved at spørge ind til det igen og igen (jeg havde sagt at jeg var lidt betænkelig ved det) gjorde jeg det med det resultat at en af de kvindelige gæster stod og hylede. Det viste sig at hun havde mistet sin lillesøster for et år siden. Andre ville måske reagere stik modsat og endda måske selv ønske det.

Hvor vil jeg hen med det ? I ovennævnte danske numre er teksten meget tydelig og fremme. Det er den ikke i et nummer som Almost Here. Dels fordi teksten er engelsk men også fordi den er "pakket" ind.

0

Annonce ♥

Et af de flotteste kærlighedsnummer jeg mindes og også bruger meget i dinnersammenhæng er iøvrigt dette og det viser også hvor undervurderet manden er i Take That sammenhæng

http://www.youtube.com/watch?v=_kGtls0FUfQ

1

Vi har ikke nogen sang, men jeg sang denne sang til ham til hans 25 års fødselsdag:

http://www.youtube.com/watch?v=8mwEdSZZG6E

Den er med i "P.S. I love you" - en kanon god film i øvrigt!

Ellers er der også Celine Dion - because you loved me, som hun skrev til sin mand efter hun havde været syg (Tror je nok det var). Synes den er så smuk!

0

Jeg mødte min kæreste på nettet, og mit navn på datingsitet var Mrs Jones, fra sangen Me & Mrs Jones. Så den sang må vist sige at være vores om ikke andet så "min" sang.

Kh Anell

0

Vi har "Nymphetamine" med Cradle of filth.

Den passer til hans passion for heavy metal, og min hang til skønsang. Det var den sang vi hørte meget da vi fandt sammen, og vi vil danse vores brudevals til den.

:)

0

Annonce ♥

ehm, vores sang er Sonny og Chers "I got you babe" - det startede egentlig som en halvdårlig joke, men - den endte nu altså som en af de helt klare favoriter :)

0

"Hver morgen" af Thomas Kjellerup :7himmel:

0

Vores sang er Life is for living med Coldplay :)

0

Vores er Brian Rice " No Promises" :)

0

Annonce ♥

Peter Cetera med GLORY OF LOVE (temaet fra karate kid 2)

0

Vi har en hel del :) Men de tre vigtigste er:

Cheryl Cole - Parachute

Erik Hassle - Isn't it obvios

Og vigtigst af dem alle:

Ewan McGregor & Nicole Kidman - Come what may

0

Det er faktisk også et Whitney Houston/Mariah Carey nummer - Jeg mener at det er en anden sangerinde der synger den i filmen men originalen er klart bedst :)

0

Vores er : Den bedste tid af One Two :heart:

0