metteholm

USA (florida - new york)

25 posts in this topic

Hej skønne piger!

Vi sidder og planlægger en 3 ugers tur til USA til sommer. Vi var der for et par år siden bare på vestkysten, og nu er det så østkystens tur.

Vi starter med at flyve til Miami, lejer en lækker bil og kører rundt der 9-10 dage, derefter flyver vi til Washington og derefter til New York. Men har nogen af jer været disse steder og kan abefale noget fedt at se, spise,bo osv osv? Vi har alle de der rejsebøger, men nogen gange får de jo ikke det hele med ;)

0

Annonce ♥

Hej Mette

Ja her kan jeg være med! Jeg har jo været i Washington og New York for 11 år siden. Var afsted med en rigtig god ven (vi boede begge i Vancouver på det tidspunkt) Aldrig i mit liv har jeg været på så mange museer i løbet af 10 dage før... :biggrin:

Meget har sikkert ændret sig, men her er noget af det jeg oplevede og syntes godt om!

I Washington var:

Arlington cemetery en super tur.

Det hvide hus.

Bare at nyde livet omkring "the mall".

National arkiverne.

Vi var på guidet tur i det teater hvor Abraham Lincon blev skudt (som i øvrigt døde i en dansk kvindes seng på den anden side af gaden).

Et Holocaust museum som jeg stadig synes var SÅ! Spændende. United states Holocaust Memorial Museum (fandt lige mappen frem)

Vi skulle ha set FBI's hovedkvarter, som vi efterfølgende fik at vide var "det bedste". Men men! For meget at drikke aftenen før gjorde at vi ikke lige kom op til tiden :fløjt:

Mange attraktioner i den by var gratis, man kan så lægge en donation når man går ud.

New York:

MOMA

Rockefeller centre (Man har vel set "alene hjemme" en gang eller 2)

American museum of natural history. Her brugte vi nærmest en dag, og kunn sikkert ha brugt mere! :)

The Met

Slentre rundt i central park, og se steder man har "set før".

Empire statebuilding (en amerikaner som vi fulgtes med prøvede at bilde mig ind at hvis man kysser der oppe får man stød, YEAH RIGHT! Ik' at jeg havde lyst til at prøve).

Gåtur på Brooklyn bridge ved solnedgangen.

Staten Island Ferry - i stedet for at tage over til og op i friheds gudinden.

New York Stock exchange

Macy's Verdens største "departmentstore"

Og så selvfølgelig en Broadway musical, det ville jeg absolut ikke undvære...

Ja jeg ved godt det er mange af turistmålene fra bøerne, men jeg ville ikke ha været foruden.

Der er selvfølgelig i det hele taget stemningen. 1 dollars nudler. China town osv osv.

Mht. overnatning har jeg altid sparet på den post, hvilket betød køjesenge og 9 mands-værelser.... Nok ikke lige det du kigger efter, men fed nok oplevelse når man ikke er afsted som et par.

Håber i må få en fantastisk tur! H2B her i hytten er desværre ikke med på idéen om USA.... Så det blir vel ikke igen for mig :(

Kh Christina

0

Annonce ♥

Har været i New York - og hvis i vælger de traditionelle turistseværdigheder så skal I virkelig have tålmodighedshatten på. Mange steder skal man igennem 2-3 sikkerhedstjek og MEGET lange køer. Min veninde og jeg nåede ikke alt det vi havde planlagt, fordi vi brugte lang tid på at stå i kø. I kan selvfølgelig være heldige, og bare stryge igennem :lol:

Vi boede på Bentley Hotel nær Queensboro bridge, cirka 10 min gang fra subway :tunge: Men det kan sagtens gøres billigere og mere centralt...

0

Jeg har været i NYC en del gange, så hvis du er interesseret, kan jeg sende dig min liste med restauranter, seværdigheder o.lign., som jeg kan anbefale.

Hvis I mangler et sted at bo i NYC, så kan jeg varmt anbefale The Distrikt på 40th street mellem 8th og 9th ave. Nyt, lækkert og relativt billigt.

Og hvis I skal forbi Florida Keys, så smut ind til Dolphin Researchcenter, hvor I kan svømme med delfiner. Det er en non-profit org., så udover at få en god oplevelse støtter man en god sag.

0

Vi er faktisk også på vej til New York igen, det bliver helt fantastisk at gense vores bryllupsby :D

Vi boede på et Hampton Inn hotel i So-Ho på vores bryllupsrejse og vi skal bo på et Hampton Inn igen til september. Det er et skønt og pænt hotel, ikke prangende luxus, men jeg var overrasket over kvaliteten i forhold til andre hoteller i samme prisleje, der følger morgenmad med. Vi elskede at bo i So-Ho, med de små boutiques, skæve gader og særlige liv.

http://hamptoninn1.hilton.com/en_US/hp/index.do

Tripadvisor er uundværlig når i skal finde hotel og spisesteder.

Husk en tur i Woodberry common :D

:tunge:

0

Annonce ♥

Da jeg var 12 eller sådan noget var jeg på roadtrip i florida med mine forældre.

Vi startede med et par dage i Miami.

Derefter kørte vi en tur til Key West og var der i 2 dage. Så var vi en tur i Everglades på vej over mod golfkysten. Derrefter 3 dage i Orlando hvor vi var i Disneyworld, Universalstudios og seaworld. Til sidst kørte vi ned mod Miami igen.

Altså Key West er næsten et must! Der er simpelthen så lækkert og en meget speciel stemning. Vi gjorde så det at vi på vejen der ud stoppede på en af ørene hvor der var sådan et form for "seaworld" med delfiner osv. Det var bare så hyggeligt! (Der kan man også svømme med delfinerne hvis man vil det, kan VARMT anbefales)

Ellers er Everglades også virkelig en oplevelse. Vi skulle egentlig have besøgt en indianerlandsby, men endte med en rundtur i sådan en vogn som blev trukket af en traktor igennem resevatet. Her så vi på aligatorer og bare på den helt specielle natur der er i Everglades. Det er helt bestemt også et sted jeg ville besøg hvis jeg skulle derovre igen!

Og så er Miami Beach jo også bare et FEEEDT sted! :)

Hvis man er til det er Disneyworld også et meget sjovt sted at besøge.

0

Key West, everglades og disneyland er allerede på programmet :) har altid gerne ville komme til Disney, men hver gang vi har været et sted hvor det var muligt har vi ikke haft tid, så nu skal det være, pyt skidt med jeg nåede at blive 26 haha

0

Åhhh Mette man kan ALDRIG blive for gammel til Disney land :wink:

Jeg er ikke helt sikker på om det er mig eller Olivia som glæder sig mest til vi skal til paris...

Men det lyder da som om i har godt styr på Florida så :)

0

Ja Florida er der rimelig styr på, har 9 dage der er ved at være godt fyldt op. Det er mere Washington og new York der er tvivl om. Der er så meget men kan jo ikke nå det hele så gælder om at finde ud af hvad der er bedst ;)

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Hejsa,

Hvor lang tid har I i Washington og NYC? Vi var i Washington i december 2010 i 5 dage, og vores dage var godt fyldte ud, men vi fik set alt det, vi gerne ville se. NYC er min absolutte favoritby og besøger den så tit, jeg kan komme afsted med det (senest i november 2011), og her er rigtig meget at foretage sig, så der skal nok prioriteres alt efter, hvor længe I har der.

Min lillebror var kok i NYC i et års tid, og jeg har en liste over spisesteder, han har anbefalet, men den er på min anden pc, så den kan jeg sende senere.

Hoteller er ret dyre i NYC, så det kan være svært at give en anbefaling, der passer til budgettet, men jeg har haft god erfaring med The Beacon, Hilton Garden Inn Times Square og Le Parker Meridien. Sidst vi var der, bookede vi et hotel i god tid til en pris, vi syntes var ok, og som kunne afbestilles gratis med kort varsel, og så holdte vi ellers øje med gode tilbud efterfølgende. Det betød, at vi få dage, inden vi kom til NYC fik booket Le Parker Meriden til halvdelen af den pris, vi ellers skulle give på et andet hotel (omkring 500 pr/nat). Den gode pris fik vi på hotwire.com, hvor man ikke får oplyst navnet på hotellet, før man booker, men de oplyser placering og antal stjerner, og så kan man via hotellisten på betterbidding.com regne ud, hvilket hotel man booker.

Ellers kan jeg anbefale at kigge på tripadvisor.com (ikke den danske tripadvisor.dk), da de har et godt debatforum, hvor man kan spørge om alt og få gode råd. Link :http://www.tripadvisor.com/ForumHome

0

I Washington har vi 2 dage og 6 dage i new York. Vi har fundet et hotel i NY som havde fået fine anmeldelser. Vi gir 1600 pr nat så ikke helt i den billige ende, men det var indenfor budgettet :)

Hvad hedder hele budgettet for sådan en tur?

I må have en god opsparing, for I har da lige været på super luksus bryllupsrejse.. :wink:

0

Annonce ♥

I Washington har vi 2 dage og 6 dage i new York. Vi har fundet et hotel i NY som havde fået fine anmeldelser. Vi gir 1600 pr nat så ikke helt i den billige ende, men det var indenfor budgettet :)

Hvad hedder hele budgettet for sådan en tur?

I må have en god opsparing, for I har da lige været på super luksus bryllupsrejse.. :wink:

haha jamen vi bruger en del penge på rejser faktisk.. rejser også snart på shoppetur til London haha. Vi har endnu ikke børn, bil og vildt dyre faste udgifter så det udnytter vi ret meget :fløjt: ... regner med at vi igen kommer til at slippe i nærheden af 50.000... Vi tog Vestkysten i USA i 2010, og det var en del billigere. Det er dyrt at bo i både NY og Miami i forhold til byerne på vestkysten.

0

vi var på en tur lidt som jere i tre uger sidste år, vi fløj til miami og hentede lejet bil, var i miami i to dage hvor vi bla. kørte til key west, så kørte vi til orlando og var på NASA og vi var i sea world (faaantastisk) vi boede på et lille motel tæt på sea world og disney land, det var heeelt fantastisk desværre kan jeg ikke huske hvad det hed men H2B kan nok huske det :) derefter kørte vi til New orleans og til Memphis hvor vi var i graceland; derfra kørte vi til washington hvor vi var ude og se det hvide hus og statuen af abe lincoln, derfra kørte vi til orange county NY, fordi vi var et par dage foran også sluttede vi af med 5 dage i New York, vi boede på Manhatten ca 10 min gang fra times square på et hotel der hedder roosevelt hotel, lidt dyrt men bestemt det værd :) jeg håber i får en fantastisk tur.....

ps: man kan ikke undgå at blive forelsket i New York :D

Edited by Kommende fru vinkelgaard
0

Mette .... lige en ting .... ved ikke hvornår I skal afsted .... men vi skal være i NY fra midten af august og en uge frem .... vi har lige siddet og kigget på hoteller og havde bestilt med afgiftsfri afbestilling første gang af samme grund .... men ca 1 måned - 1 1/2 måned før I skal være i NY, der falder hotelpriserne altså voldsomt. Vi har lige sparet 2000 kr ved at finde et andet hotel, der ovenikøbet ligger mere centralt, og vi får morgenmad, internet osv med i prisen også, som ikke var med før.

Bare lige værd at tage en kigger på, hvis det er :)

0

Vi er i ny i slutningen sf august og der er der us open i tennis (derfor vi er der der) så priserne falder garanteret ikke så meget der... Men helt klart værd at kigge efter. Vi har også bestilt med mulighed for at afbestille :) tak for tippet :)

0

arhh okay, hehe .... ja, kan godt være, at de måske ikke falder så meget der :fløjt: .... vi smutter så hjemad lige inden det starter .... eller lige når det er startet el sårn, hehe. anyway .... I kan jo bare kigge, hvis det er ..... skader jo aldrig, hehe. men helt åndsvagt .... vi gik fra 3. stjernet hotel uden noget, petite 14 kvm værelse og det lå ikke sådan vildt centralt .... til et 4 stjernet hotel der ligger i Chinatown med 20 kvm værelse incl morgenmad og internet ..... og har sparet 2.000 kr, haha .... jo helt åndsvagt :)

Edited by MariaSchmidt
0