Guest Mynte

Cupcakes

17 posts in this topic

Hej tøser

Har lige været i Søstrene Grene og der fandt jeg de sødeste bitte-små cupcakes-forme som kun kostede 6 kr. for 60 stykker, så kunne ikke lade være.. :fløjt:

Så mit spm. er, hvor mange dage inden brylluppet kan man lave dem? - har tænkt mig, at det skal være chokoladecupcakes, som skal være meget "våde".. lidt a la brownies..

Der var en gang et indlæg herinde (som jeg ikke kan finde), hvor der var en tråd om, om de kan fryses ned?

Til jer cupcakes eksperter, hvornår laver I dem og fryser I dem ned? :)

0

Annonce ♥

Den opskrift jeg bruger kan de sagtens fryses ned - og frostingen kan faktisk også!

Jeg regner med at bage omkring 50 cupcakes tror jeg, og de bliver nok bagt en to tre uger op til brylluppet alt efter hvor meget tid jeg nu lige har til rådighed.

Sørg for at tø dem op ved stuetemperatur, så synes jeg de bliver bedst :)

0

Den opskrift jeg bruger kan de sagtens fryses ned - og frostingen kan faktisk også!

Jeg regner med at bage omkring 50 cupcakes tror jeg, og de bliver nok bagt en to tre uger op til brylluppet alt efter hvor meget tid jeg nu lige har til rådighed.

Sørg for at tø dem op ved stuetemperatur, så synes jeg de bliver bedst :)

Tak! :thumbsupsmileyanim:

Er det en opskrift fra nettet du bruger? Og tøer du dem på på selve dagen, eller dagen før?

0

Jaaa, har også det papir fra søstrene grene - og er faktisk glad for det, for det mister mønsteret ved bagning ligesom alt det andet papir man kan købe, men det beholder farven, så det er stadig fint :)

Jeg har for under en uge siden frosset en portion med det papir på, så er spændt på hvordan papiret reagerer på optøning - og self. også hvordan kagerne gør :lol:

Har tænkt mig at tø lidt op engang i mellem, for lige at teste, men regner i hvertfald med (alt efter hvordan resultatet bliver) at bage og fryse ned to uger før bryllup.

Jeg regner med (og håber på at man kan!) at tø dem op torsdag, pynte fredag, servere lørdag ... :bunny_4:

Kan lige holde opdateret her inde :ilovebryllupsklar:

Andemone - har du en opskrift? :blush: Især lyder det interessant med at fryse frosting!

0

Annonce ♥

Jaaa, har også det papir fra søstrene grene - og er faktisk glad for det, for det mister mønsteret ved bagning ligesom alt det andet papir man kan købe, men det beholder farven, så det er stadig fint :)

Jeg har for under en uge siden frosset en portion med det papir på, så er spændt på hvordan papiret reagerer på optøning - og self. også hvordan kagerne gør :lol:

Har tænkt mig at tø lidt op engang i mellem, for lige at teste, men regner i hvertfald med (alt efter hvordan resultatet bliver) at bage og fryse ned to uger før bryllup.

Jeg regner med (og håber på at man kan!) at tø dem op torsdag, pynte fredag, servere lørdag ... :bunny_4:

Kan lige holde opdateret her inde :ilovebryllupsklar:

Andemone - har du en opskrift? :blush: Især lyder det interessant med at fryse frosting!

TAK...Fedt med gode råd og andres erfaring!!! :BKSTREET:

Måske jeg skulle se og komme i gang med en prøvebagning/frysning.. for det er jo virkelig simpelt at lave - og endnu bedre, hvis man kan lave det flere uger inden :thumbsupsmileyanim:

Bruger du opskrifter her fra nettet? Har fundet den her side :) og her

Edited by Mynte
0

Den sidste side du linker til er der jeg har fundet mine opskrifter, har lavet chokolade og mener også den der hedder appelsin, jeg har bare lavet dem uden appelsinen i.

Mener jeg læste et sted at man sagtens kunne fryse frostingen, man skal bare sørge for at den tør langsom op (i køleskab) og det har virket helt fint for mig. For ikke at skulle tø en kæmpe portion frosting op når jeg bare skal lave en enkelt eller to kager, så har jeg frosset frostingen i en isterningbakke, og når de har sat sig har jeg taget terningerne ud og puttet dem i en pose og tilbage i fryseren. :)

Det er bare med at komme i gang og øve sig så man kan finde de bedste opskrifter :metteholm

0

Kan godt huske det indlæg, og syntes også jeg læste at mange cupcakes blev bedre hvis de havde været frosset, så det er jo ikke så dårligt :metteholm

0

Kan også anbefale at fryse cupcakes - specielt dem med chokolade... Mht. papirsformen kunne man evt. sætte en form mere på inden servering så det ser pænt ud - specielt når de ikke koster mere!

0

Annonce ♥

Har tøet op nu.. og det spiller :wink:

0

ja må lige være med her. Fryser i dem inden i putter frosting på? dvs. fryser kager og frosting hver for sig, eller fryser i dem med frosting på?

0

Jeg frøs dem uden frosting, men det ville være super hvis man kunne med frostingen på, så måske man skulle prøve.

0

Følger lige lidt med, så bliv endelig ved...... Skal selv i gang med at eksperimentere snart :) Skal lige have lavet et nyt forsøg på bryllupskagen til min søns fødselsdag den 23. Jeg vil prøve med chokolade/passion, er der nogen der har erfaringer med det? Synes Hindbær/toblerone er super god, men jo også lidt brugt.

0

Annonce ♥

Super godt med alle tips...jeg vil selv i gang...skal lige også sørge for plads i fryseren...

0

Hvordan tør i dem op? I køleskab, eller varmer i dem i ovnen?? :) mmm, er helt kagesulten nu ..

0

Altså jeg har en VILDT lækker opskrift på bananchokolade muffins liggende og de bliver bare super lækre og "svampede" og de kan sagtens fryses og de kan tøs op i mikroovnen! ved ikke om de kan tø op i ovn hvis man laver mange på en gang, har jeg ikke prøvet. men har før lavet et par potioner, frosset ned, og så kan de tages op enkeltvis og puttes 30sek i mikro og så smager de som nybagt!! troede det var løgn, men det er det ikke!!

Så dem har jeg tænkt at lave en lille måneds tid før.. :) vil gerne dele opskriften hvis den har interesse for nogen - det er jo ikke rigtige chokolade cupcakes med frosting - men gode er de!

0

Hvordan tør i dem op? I køleskab, eller varmer i dem i ovnen?? :) mmm, er helt kagesulten nu ..

Når jeg går og smugspiser i løbet af dagen, tør jeg dem 30 sek i mikro, pakket ind i køkkenrulle (minicupcakes)..

Ellers har jeg tøet op i en pose på køkkenbordet :)

0

Annonce ♥

Okay, blir det lige godt ligegyldigt om det er micro eller køkkenbordet?

0