Malene C

M&B's sommerbryllup 13/7-2013 - Beretning genoptaget - festen

1,156 posts in this topic

Så fik jeg da også endelig taget mig sammen til at lave en bryllupsplanlægning. Jeg har jo været aktiv herinde længe synes jeg, men jeg har bare ikke rigtig haft noget at skrive i en hel planlægningstråd.

Det håber jeg så jeg har nu! :thumbsupsmileyanim: Man er vel bryllupstosset, så noget kan man vel ALTID skrive. :fløjt:

Velkommen til min bryllupsplanlægning af min og Benjamins store dag

Beretningen:

Del 1

Del 2

Del 3

Del 4

Del 5

Del 6

Del 7

Del 8

Del 9

Del 10

Del 11

Del 12

Del 13

Del 14

Del 15

Del 16

Del 17

Del 18

Del 19

Del 20

Del 21

Det praktiske

Dato: 13-07-2013

Sted: Højdevangens kirke kl 12.00

Kirke tanker

Kirken vi har valgt

Feststed: Tårnby selskabslokaler

Menuen

Bruden

Kjole inspiration

Kjoleinspiration 2

1. kjoleprøvning

KJOLEN er købt!

Prøvehår opsætning og makeup

Tilbehør

Sko og frustrationer om dem

Hår inspiration - men mangler lidt hjælp

Hårspænde fra Ebay

Strømpebånds inspiration Nyt om strømpebånd

Tanker om brudebuket

Min forlovelsesring

Clutch - det lykkedes at få den jeg ville have

Clutchen er kommet

DIY

DIY skoclips

Invitations idé

Invitations prototyper

Færdig invitation

Bordpynt inspiration

Bordpynt inspiration 2

Reservér datoen kort

Vielsesringe

Vielsesringe inspiration

Grafiske billeder af vielsesringene

Diverse

"Bryllupskage" bagning

En lille bryllupskage fra min bager

Chokolade fontæne - til receptionen

Min PA

Lidt om os...

Jeg er 23 år og Benjamin er 28 år. Vi er begge studerende - jeg læser til folkeskolelærer og Benjamin læser Jura.
Vi mødtes første gang en aften til et ryste-sammen arrangement, fordi vi begge skulle deltage i et arrangement i Norge. Jeg var 18 og han 23. På dette tidspunkt havde han en kæreste. Jeg og min bedste veninde gik sammen i Norge og sukkede over hvor fantastisk han egentlig var, og tænkte begge "hvorfor skal alle de gode fyre altid være taget?"
Nå men, så gik der et halvt år og det blev sommer. Jeg og en god veninde skulle på stranden og da hun kender Benjamin i forvejen, inviterede vi da ham med derned. På dette tidspunkt havde jeg en kæreste og han havde ikke.. Typisk!
Men vi kunne jo ikke lade være med at sende hinanden søde blikke, og vi blev i første omgang virkelig gode venner. Men det varede jo ikke længe før vi begge godt kunne se, at det da skulle være os to sammen og ingen andre.... :iloveyou:

Frieriet
Vi har aldrig været i tvivl om, at vi vil være sammen resten af vores liv, og at vi skal giftes. Når nu jeg godt vidste, at han ville fri en dag, var han jo nødt til at finde på noget der ville overraske mig fuldstændig og feje benene væk under mig.
Og det må man sige han gjorde...

Jeg havde været på tur med mit kor i Bruxelles og en søndag tidlig aften lander vi i Københavns lufthavn. Da jeg kommer ud i ankomsthallen er den første person jeg ser min stedfar - med et kamera. Min første tanke er "hvad i alverden laver han her?" (det var jo bare min h2b der skulle hente mig... ) Så ser jeg min dejlige h2b med en kæmpe buket blomster og hans fine frakke. Og så ved jeg godt hvad klokken er slået... han trækker mig ind i en klynge af mennesker, og så ser jeg flag omkring mig og andre mennesker jeg kender... jeg smiler helt op til ørene og kan kun sige "nej, nej nej " (selvfølgelig ikke til det opkomne spørgsmål, men til hele denne situation som jeg slet ikke var forberedt på....) H2b sætter sig på knæ, trækker en rød hjerteformet boks frem fra lommen, åbner den og spørger om jeg vil gifte mig med ham.. Og JA!! det vil jeg godt. Nu begynder mit kor så at synge en af vores sange til os, og jeg ved bare slet ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg er bare så paf, overrasket og lykkelig.
Efter sangen ser jeg mange flere jeg kender. Min mor og bror var der også og min bedste veninde og nogle andre venner... Ih så overvældende. ALLE andre end mig vidste at han ville fri netop den søndag aften! Da vi kom hjem havde han tændt stearinlys over det hele og han havde skåret frugt til chokolade fondue, og så åbnede vi en flaske Asti og hyggede resten af aftenen.

Min kære h2b havde oprindeligt planlagt at fri til mig den dag jeg blev student, men efter at have spurgt min far om lov til at gifte sig med mig, bad min far om at vi ventede lidt. Så h2b ventede et par år til jeg kom hjem fra bruxelles.

Her er lidt billeder fra den aften i lufthavnen. (alle havde jo selvfølgelig kamera med, så vi har i dag masser af gode minder fra det øjeblik)post-51781-0-05914400-1328280451.jpgpost-51781-0-29392100-1328280499.jpg

Og med det starter vores planlægning af vores bryllupsdag. Og jeg glæder mig allerede så ekstremt meget! Og jeg glæder mig også så meget til virkelig at komme igang med planlægningen.

Edited by Malene C
0

Annonce ♥

Dagen er valgt efter at vi begge godt ville have et sommerbryllup og 13 er Benjamins lykketal. Desuden passer det med at jeg den sommer bliver færdiguddannet og Benjamin får sin bachelor.

Brylluppet kommer derfor til at markere starten på et helt nyt liv hvor alle døre er åbne og vi kan starte en familie. :bed:

Edit: Tænk det nu er lidt over et år siden jeg skrev dette indlæg.. Jeg ser lige at jeg har skrevet om vores uddannelse, og må så nok hellere rette lidt, eftersom omstændighederne har ændret sig..

H2b, får ikke sin Bachelor til sommer, da han er droppet ud af studiet. Så nu skal han bare op på hesten igen og prøve at komme ind på sin drømmeuddannelse..

Jeg selv satser stadig meget kraftigt på at blive færdig til sommer - jeg skal bare lige se og få taget mig sammen og få skrevet min Professions-bachelor...

Edited by Malene C
0

Annonce ♥

Velkommen til BK :biggrin: og stort tillykke med forlovelsen, hvor skønt!!

Tak

Tillykke med din egen planlægnings tråd.

Sikke et frierri H2B gav dig :loveflag:

Mange tak. Og ja, jeg blev meget overrasket..!

Edited by Malene C
0

Nå.. Det var en lang weekend. Men nu er der tid til at skrive lidt om tankerne om vores bryllup.

Det eneste praktiske der ligger fast endnu er datoen. Men eftersom jeg har fulgt med siden i juni, så har jeg jo allerede gjort mig mange tanker og har også talt med h2b om hvad vi gerne vil have.

Først og fremmest vil vi gerne giftes i en kirke (det har også været min fars ønske at føre mig op ad kirkegulvet).

Vi har bare ikke helt besluttet os for hvilken det skal være endnu.

Valget står mellem kirken der hører til vores sogn: Kastrup Kirke

post-51781-0-62723200-1328538538.jpg post-51781-0-92437500-1328538554.jpg

post-51781-0-98759800-1328538574.jpg

Kirken er blevet ombygget i 1971-1972 og er derfor meget moderne. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg synes om den. Jeg tror måske bare jeg mere drømmer om en mere traditionel kirke.

Derfor står valget også mellem Højdevangens Kirke, som er den kirke jeg er konfirmeret i. Den er langt mere traditionel og fin. :)post-51781-0-84152400-1328538835.jpg

Jeg kan desværre ikke finde nogle billeder inde fra kirken...

Jeg tror det endelig valg kommer til at være afspejlet af hvad der bliver mest praktisk på dagen... Hmm..

0

af andre småting:

Farvetema er valgt til at være med farverne:

Lilla, limegrøn og hvid (creme?) elsker den kombination. Lilla er også både min og h2b's yndlingsfarve, så derfor skal den farve da indgå i vores bryllup på en eller anden måde. :biggrin:

0

Velkommen til :balloons: Jeg bliver vist også 2013 brud, så glæder mig til at følge din planlægning :lol: Sikke et sødt frieri, prøver også at fortælle min kæreste, at man godt kan overraske med et frieri, selvom man godt ved det kommer, men det synes han ikke rigtig :shooter: Rigtig fint farve tema, det er også mine to yndlings farver :thumbsupsmileyanim: Kan godt forstå du synes det er svært at vælge kirke, når det er to så forskellige kirker, er spændt på hvad dit valg bliver :biggrin:

0

Annonce ♥

Velkommen til :balloons: Jeg bliver vist også 2013 brud, så glæder mig til at følge din planlægning :lol: Sikke et sødt frieri, prøver også at fortælle min kæreste, at man godt kan overraske med et frieri, selvom man godt ved det kommer, men det synes han ikke rigtig :shooter: Rigtig fint farve tema, det er også mine to yndlings farver :thumbsupsmileyanim: Kan godt forstå du synes det er svært at vælge kirke, når det er to så forskellige kirker, er spændt på hvad dit valg bliver :biggrin:

Tak det går stille og roligt fremad med planlægningen... Vi er rigtig mange 2013 brude herinde nu.. så spændende...

Kirken bliver nok valgt når vi ved hvor festen skal holdes og når vi ved om vi vil holde en reception (og hvor den evt. skulle holdes).. Det er også svært fordi h2b faktisk godt kan lide den moderne kirke...

0

Invitation - idé

Jeg har idag siddet og nørklet lidt med en rå-skitse af vores invitationer.

Jeg fandt et billede på nettet (eller også var det herinde :wink: ) og ud fra det fik jeg bare en idé til hvordan jeg tænker den skal være. Jeg har selvfølgelig også haft h2b med ind over så vi begge er tilfredse med designet.

Først er det billede jeg fik idéen fra (den viser også bedst princippet for invitationen) derefter de skitser jeg har lavet af invitationen lukket og åbnet.

post-51781-0-81884900-1328624869.jpg

post-51781-0-75888900-1328624903.jpg

post-51781-0-06228100-1328625119.jpg

Vi tænker at navnene i hjerterne skal byttes om, så mit står i det øverste hjerte og hans i det nederste. Den sorte krummelurer øverst i midten på den åbne invitation regner jeg med skal være i lilla - jeg kunne bare ikke lige finde ud af at ændre farven på den... jeg har spurgt om hjælp inde i rummet "DIY".

Monogrammet er et vandmærke der skal være under invitationsteksten, som jeg selvfølgelig ikke har fundet ud af hvordan skal være endnu... :wink:

Jeg mangler stadig lige og finde ud af, hvordan jeg skal lave dem i praksis, men den tid den sorg. Størrelsen skal være som en almindelig c5 konvolut (det er i hvert fald planen lige nu).

Nu mangler jeg så at få idéen til nogle STD-kort. (ja, jeg ved det: jeg gør vidst tingene lidt i en omvendt rækkefølge her... :lol: )

Men nu hvor jeg har idéen til invitationerne, kan jeg måske lave Std-kortene så der er en rød tråd mellem dem og invitationerne...

Og en sidste ting: en note til mig selv - og andre der måske vil prøve at begive sig ud i at lave sådan en skitse, og som kun har de almindelige programmer der følger med computeren når man køber den: Lad være med at bruge Paint til at lave hele tegningen. Lav figurerne dér og kopier på over i Word. Det ville jeg ønske jeg havde gjort - det var nok gået hurtigere... :wink:

Edited by Malene C
0

Fest stedet?

Det har vist sig at være ret besværligt at finde et sted at holde festen. Vi vil jo meget gerne have det til at være på Amager, da vi og næsten alle der skal med til brylluppet bor her.

Vi har planer om at invitere 57 mennesker, og vi vil rigtig gerne holde festen på en sådan måde, at vi ikke selv skal pynte op og dække bord, eller skal rydde op dagen efter. Dvs. vi kunne godt tænke os en form for "total pakke" som man kan få på et hotel. Problemet er bare at det koster jo så også derefter, og det har vi ikke råd til.

Så hvad gør man så?

Lige nu har vi kig på og håber samtidig, at det vil kunne lade sig gøre at holde det på Bella Sky hotel. Og så tænker I sikkert: "Jamen er det ikke et ret dyrt hotel?" og jo, det er det. Men h2b har været ude og tale med dem i søndags da de inviterede til bryllups åbent hus (jeg kunne desværre ikke være der). Han fortæller mig, at de umiddelbart er virkelig søde og til at tale med og, at de har sagt at vi kan få en pakke til 800 pr. couvert. (det skal jeg altså lige selv høre fra dem før jeg virkelig tror på det).

Vi skal jo bare lige kontakte dem og høre hvad de kan gøre for os... Ih, jeg krydser fingre. Det kunne være så godt!

0

Annonce ♥

Jeg tror jeg har brug for et par meninger her...

Vi har jo nogle drømme om vores bryllup og pengene ser ikke helt ud til at række helt så langt.

Men nu ser vi et lille lysglimt ude i horisonten.

Det er nemlig sådan at h2b kan få noget rabat på hele festen hvis vi holder det på Bella Sky hotel, fordi han er ansat i Bella Center. Det kunne jo være alle tiders... Men men men.. For at han kan få rabatten til selve festen, skal han være ansat der endnu på selve dagen..

Det betyder, at hvis vi bestiller bryllup der og lægger budget efter at vi får rabat, så skal vi også samtidig satse på, at samarbejdet mellem Bella Sky og Bella Center ikke ophører inden festen og h2b skal stadig arbejde der - så han skal helst ikke (mod forventning) blive fyret eller selv sige op.

Åh, hvad skal vi dog gøre? Skal vi satse på drømme festen og håbe der ikke sker noget (vi er jo næsten nødt til at have en buffer til det tilfælde at vi skal op og betale fuld pris - men så er der jo nok bare noget andet af drømme brylluppet der ryger...), eller lede andre steder efter noget billigere - men måske ikke helt det vi oprindeligt gerne ville?

Åh, besltninger, beslutninger... Hvad ville I tænke/gøre?

0

Altså jeg ville synes i skulle satse og håbe på det bedste og så ville jeg nok i nødstilfælde finde et billigere sted, som måske ikke var helt det i ville, så i stadigvæk kunne få alt det andet med, men det skal i jo mærke efter om i er villige til at gå på kompromis med :)

0

Tillykke med forlovelsen :loveflag: Glæder mig til at følge dig herinde :) Det er et rigtig flot udkast il invitationer i har lavet :)

Mange tak.. Jeg arbejder stadig med den idé... ville godt på en eller anden måde gøre mere ved den.. Jeg synes den lige nu bare er et stykke papir hvor alt bare skal printes på.. Ikke så meget klippe-klistre som jeg ellers godt kan lide.. Hmm.. tænker stadig over mulighederne der..

Og så er selve min/vores planlægning gået lidt i stå for tiden.... vi er begge studerende så opsparring går langsomt, og lige nu skal vi spare op til at kunne komme til en god vens bryllup i Canada nu til sommer... Men lige pludselig så kører det derudaf.. Og så skal jeg nok begynde at opdatere meget mere.. :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Kan godt se hvad du mener med at der ikke er så meget klippe klistre over dem, men der er jo heldigvis stadig lang tid til at finde ud af det endelige design :)

Vores planlægning er også gået lidt i stå, for tiden så jeg suger bare en masse inspiration til mig indtil videre :)

0

Jeg har jo set, at mange af jer selv vil lave jeres bryllupskage og en dag da jeg læste i en tråd om forskellige smage så jeg en kombination, hvor jeg tænkte: "Det må jeg bare smage". Det var en kage med 1 chokoladebund og ellers lyse og så med hvid chokolade mousse, lime mousse og hyldeblomst mousse. Jeg måtte jo lige høre, hvor hun havde smagt den kombination og jeg finder ud af, at hun selv har lavet en kage med den kombination og hun havde alle opskrifterne.

Så derfor var jeg jo også nødt til at prøve at lave den kage - jeg var jo nødt til at smage. :smiley-eatdrink026:

Lad mig lige sige at jeg aldrig før har overvejet selv at lave vores bryllupskage, og det gør jeg stadig ikke - så glad for at bage er jeg heller ikke og jeg ville ikke kunne lave en særlig flot kage. Men periodevis og når jeg lige får lyst til noget specielt, så kan jeg godt lide at bage og lave mad.. :loveshower:

Her er lidt billeder fra kage-oplevelsen.

post-51781-0-03070300-1332527020.jpg De 3 mousser, mudcake bund og en lys bund

post-51781-0-52567900-1332527069.jpg

post-51781-0-92521900-1332527093.jpg pakket ind og i køleskabet natten over

post-51781-0-49525100-1332527130.jpg Den færdige kage!

Marsipanen ville ikke helt som jeg ville, og det ville glasuren egentlig heller ikke.. men det var rigtig sjovt at prøve, og jeg havde lidt travlt til sidst, da jeg fik gæster der skulle prøvesmage kagen med mig og h2b..

Jeg vil bare sige at den altså også smagte virkelig godt.. :metteholm Jeg er nu stor fan af mudcake og hvid chokolade mousse.. Lime moussen og hyldeblomst moussen synes jeg var mindre vellykket. Hvis jeg en dag skulle prøve noget lignende igen, så vil jeg finde en opskrift på en kombineret lime og hyldeblomst mousse - så bliver kagen heller ikke så høj...

Det var bare et lille bage eventyr fra mig... :7himmel:

0

Mums... det ser lækkert ud :metteholm

Hvis du vil arbejde med noget overtræk, som er lettere end marcipan en anden gang, så prøv MMF eller Sugarpaste... det er noget sødt stads, men smager egentlig meget godt og så ser det SÅÅÅÅÅÅ dekorativt ud. Man kan også lave figurer af det :)

0

Annonce ♥

Nå.. det kan godt være planlægningen af de større og mere faste ting er gået lidt i stå, men derfor kan man jo stadig godt drømme om alle de ting man gerne vil have.. derfor kommer der nu lidt inspirationsbilleder fra mig.. Det har jeg jo egentlig samlet på længe, men nu tager jeg mig så sammen til også at lægge det i min tråd.. Så er der også lidt mere styr på sagerne.. :cheerleader3:

0

Dekorations-inspiration

selvom vi endnu ikke ved hvor selve festen skal holdes, så ved jeg at dekorationerne da selvfølgelig skal passe til farvetemaet. (lilla, grøn og hvid)

Jeg er faldet lidt for idéen om blomster i høje vaser under vand, og med et flydelys på toppen..

post-51781-0-72013000-1333375741.jpg post-51781-0-91785800-1333375791.jpgpost-51781-0-31517100-1333375818.jpg

Men noget i denne stil kunne også være flot:

post-51781-0-50075300-1333375837.jpg post-51781-0-56881000-1333375895.jpg

Jeg ved ikke helt hvad sådan noget koster, men jeg tænker man kan tage en tur i ikea og se om ikke der er nogle billige glas vaser i forskellige størrelser og så er det vel ud og lede på Ebay efter flydelys.. Hmm.. Men der er sikkert en masse andre gode dekorationsmuligheder... Det skal i hvert fald inkludere noget lilla og nogle lys (elsker stearinlys-skær) :loveshower:

Edited by Malene C
0