Malene C

M&B's sommerbryllup 13/7-2013 - Beretning genoptaget - festen

1,156 posts in this topic

Kjole-inspiration

Jeg har fundet nogle billeder af brudekjoler, som er i den stil jeg lige nu tænker jeg går efter. Jeg regner ikke med at skulle ud og prøve kjoler før til efteråret, men derfor kan man jo godt finde en stil man kan lide allerede nu.. :loveflag:

post-51781-0-92667600-1333376646.jpg Jeg kan faktisk rigtig godt lide den her..

post-51781-0-93603700-1333376708.jpg post-51781-0-20772500-1333376757.jpg

post-51781-0-54455500-1333376783.jpg post-51781-0-43412500-1333376808.jpg

Jeg tror godt jeg kan lide tyl :wink::cheerleader3:

Før jeg begyndte at kigge på kjoler her på nettet, havde jeg en idé om at jeg gerne ville have en kjole med nogle "ærmer" som denne har:

post-51781-0-03241500-1333376876.jpg Jeg kan dog slet ikke lide kjolen... Jeg har heller ikke fundet sådan nogle "ærmer" på andre kjoler, så jeg er nok lidt på vej væk fra det igen... Jeg tror bare godt jeg kan lide at man får indrammet (hvis man da kan kalde det det) skuldrene lidt...

... og så var det at jeg lige fandt dette billede, og synes det er så flot en halsudskæring, hvor skuldrene også bliver så flot indrammet:

post-51781-0-55883300-1333377136.jpg

Edited by Malene C
1

Annonce ♥

Tanker om brudebuketten

Jeg er totalt forelsket i denne brudebuket. Jeg aner ikke hvad sådan én kunne komme til at koste, jeg synes bare den er så smuk og i de farver jeg kan lide. :cheerleader3:

post-51781-0-72879300-1333377479.jpg

Jeg ved godt der er tradition for at H2b skal stå for brudebuketten, og hvis han vil, vil jeg gerne have han gør det... Så kan han jo få dette billede med på vejen.. :fløjt:

0

SÅ skal jeg da ellers lige love for, at der kommer bryllupsinspiration fra frk. Malene :cheerleader3::loveshower:

Synes det ser sindsygt godt ud! Flot og anderledes bordpynt og nogle virkelig lækre kjoler :heart: (har jo et par af dem i min egen tråd også :lol: ).

JUHUU :balloon:

0

SÅ skal jeg da ellers lige love for, at der kommer bryllupsinspiration fra frk. Malene :cheerleader3::loveshower:

Synes det ser sindsygt godt ud! Flot og anderledes bordpynt og nogle virkelig lækre kjoler :heart: (har jo et par af dem i min egen tråd også :lol: ).

JUHUU :balloon:

Hehe.. nu skulle det også være... :wink: Jeg har oprettet en tråd, så må jeg også se at få den brugt... :biggrin:

Jeg prøvede først at google nogle kjole billeder, men det dur jeg åbenbart ikke rigtig til, så jeg har lånt lidt af nogle andre søde brude herindefra - bl.a. dig - Jeg siger mange tak.. :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Rigtig fine kjoler - er du til tyl så gå efter tyl......jeg var til blonde og gik efter det og det var bare det helt rigtige for mig..... :loveshower: Rigtig fin buket....tror da de fleste buketter ligger omkring 1500 - 2000 kr.....alt efter hvor du bor i landet.....tror jeg... :fløjt:

0

Rigtig fine kjoler - er du til tyl så gå efter tyl......jeg var til blonde og gik efter det og det var bare det helt rigtige for mig..... :loveshower: Rigtig fin buket....tror da de fleste buketter ligger omkring 1500 - 2000 kr.....alt efter hvor du bor i landet.....tror jeg... :fløjt:

Jeg har også planer om at gå efter tyl... Men jeg er frisk på at prøve andre typer kjoler - bare fordi jeg ved man kan blive overrrasket - eller netop bekræftet i, at det man på forhånd går efter også var det rigtige.. :)

Jeg har godt læst mig til at prisen nok ligger deromkring for en brudebuket. Jeg håber dog at jeg er heldig og kan få den for omkring 1200 kr...

0

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg gerne vil med mit hår - jeg vil jo gerne en masse... :fløjt: Der findes jo SÅ mange flotte frisurer...

Jeg har til hverdag altid løst hår, så derfor vil jeg gerne have mit hår sat op. Men jeg overvejer om det bare skal være en løst opsat/halvt opsat frisure... Jeg synes nemlig ikke det klæder mig når jeg reder alt håret væk fra mit ansigt, så uanset hvad skal jeg have pandehår. På den anden side kan jeg godt lide de der helt opsatte frisurer med en form for knold.. hmm... svært valg.. Så jeg har fundet lidt forskellige inspirationsbilleder....

post-51781-0-19351800-1333390892.jpg post-51781-0-13348100-1333390920.jpg

post-51781-0-69239900-1333390948.jpg Denne synes jeg umiddelbart rigtig godt om..

Men så er der jo også denne stil:

post-51781-0-82662500-1333391053.png post-51781-0-29556100-1333391075.jpg post-51781-0-42128000-1333391092.jpg

Det her var lige hvad jeg kunne finde med en form for knold og pandehår.. Det synes jeg faktisk er svært at finde billeder af...

post-51781-0-17275800-1333391205.jpg

0

Det er altid godt lige at forhøre sig hos H2b om nogle meninger... Jeg vil jo gerne vide hvilken slags brudekjoler han kan lide og hvilken slags frisurer han ville kunne se på mig og, så jeg også vælger noget han kan lide...

Nu er jeg så blevet så meget klogere at han ikke kan lide de frisurer jeg har vidst, hvor håret er sat op lavt på hovedet, men han tænker noget hvor håret er halvt løst....

Derudover er han ikke så vild med tylkjoler - ihvertfald ikke dem med ren tylskørt - så jeg må jo ud og finde en mellemting.. Ikke for meget tyl, for hans skyld, men stadig lidt for min skyld... :wink:

0

Annonce ♥

Det kommer helt sikkert til at blive svært at finde ringe...

h2b og jeg har ikke helt samme smag, så jeg regner med at det kommer til at blive en længere proces at finde dem..

Lige nu tænker vi guldringe med en form for mønster på.

Jeg har fundet et par som vi begge umiddelbart synes godt om:

post-51781-0-08140800-1333537810.jpg

Men vi er begge af den opfattelse at vi ikke kan bedømme om det virkelig er de ringe vi vil have ud fra et billede, og da man ikke kan prøvese dem i virkeligheden uden at købe dem, bliver det nok ikke helt disse ringe (selvom prisen er inden for vores budget)

Vi skal ud i nogle butikker - men det bliver nok først til næste år - masser af tid og mulighed for at ændre mening mange gange endnu.... :wink:

0

Det værste ved helligdage er at folk holder fri, så man er nødt til at vente på kunne få svar fra de mennesker man prøver at kontakte vedrørende bryllup.. hmm.. vente vente...

Har skrevet til en fotograf, og venter nu på svar.

Vi har skrevet til en ven der muligvis kan hjælpe med lokaler, og venter nu på svar fra ham.

Vi har skrevet til en anden ven der er DJ i et familie firma, som vi også venter svar fra...

Vente vente...

0

Det værste ved helligdage er at folk holder fri, så man er nødt til at vente på kunne få svar fra de mennesker man prøver at kontakte vedrørende bryllup.. hmm.. vente vente...

Vi har skrevet til en ven der muligvis kan hjælpe med lokaler, og venter nu på svar fra ham.

Vi har skrevet til en anden ven der er DJ i et familie firma, som vi også venter svar fra...

Vente vente...

Hehe, det er da heller ikke i orden, at de ikke bare svarer lige med det samme :blink::biggrin: Helt ærligt! Det der påske...tsk tsk :smilie_oster05:

Men hvor er det spændende med alle de ting i er i gang med at planlægge :cheerleader3:

Hvad er det for nogle lokaler I kigger på??

0

Annonce ♥

Vente vente...

Hehe, det er da heller ikke i orden, at de ikke bare svarer lige med det samme :blink::biggrin: Helt ærligt! Det der påske...tsk tsk :smilie_oster05:

Men hvor er det spændende med alle de ting i er i gang med at planlægge :cheerleader3:

Hvad er det for nogle lokaler I kigger på??

Det er Tårnby selskabslokaler. Det er et sted herude, hvor de tilbyder en hel pakke løsning og til en meget rimelig pris i forhold til hvad man ellers finder her i københavnsområdet... Men vi håber dog på at kunne tale os til en lille smule rabat også.. prøve kan man jo altid.. :wink:

Generelt synes jeg bare det går for langsomt. Det er h2b's venner og derfor ham der er i kontakt med dem, og jeg vil ikke blive ved med at sige at han skal skrive til dem. Selvom jeg virkelig gerne vil videre.. hehe.. :wink:

0

Åh, sidder her alene og er faktisk lidt ked af det.... :boohoo:

Det er en lidt længere historie, så nu skal jeg se om jeg kan korte den lidt ned så den stadig giver mening.... Det handler om hvad vi skal gøre med fotografen.

Før vi begyndte at lede, var vi begge enige om at vi gerne ville have en fotograf hele dagen, for vi ville ikke regne med at venner og familie til festen tog billeder af det hele, så hellere regne med en professionel.

Jeg begynder så at søge og h2b ser på de forskellige billeder fotograferne har på deres hjemmeside. Vi er også nødt til at se på prisen, da vi ikke har råd til de helt dyre fotografer - men h2b vil samtidig gerne have en professionel som en tryghed for kvaliteten.

Vi finder en fotograf, hvis stil vi begge virkelig godt kan lide og prisen er god. Han ryger i inspirationsmappen og jeg venter med at kontakte ham, fordi jeg tænker stedet skal på plads først.

Nu har han så sat priserne lidt op - det sker jo - men måske er vi der hvor vi ikke længere helt har råd til ham :td: (det skal jeg lige finde ud af)...

H2b synes også det måske er lidt for dyrt, og han kontakter derfor en kammerat fra gymnasiet der nu er professionel fotograf, og håber på lidt vennerabat og det er da også fint nok.

Det er her det for mig begynder at gå lidt galt... For på hans hjemmeside har han INGEN billeder fra andre bryllupper han har dækket, og han skriver ikke noget om at han gerne tager den slags opgaver. Jeg og h2b ved derfor slet ikke hvordan hans billede-stil er og det er jeg da lidt ked af - det betød jo en del for os i starten.

Nå... H2b, skriver så med kammeraten, og han har åbenbart før været fotograf til bryllup, og han vil meget gerne, men han koster mere end den anden vi har fundet for hele dagen. Så nu tilbyder han at komme før vielsen, under vielsen og til par billeder efter vielsen. og så foreslår han at vi investerer i engangskameraer på bordene som gæsterne kan bruge af i løbet af festen. Dette vil han have 5000-6000 for...

Jeg kan se at h2b virker ret hooked på dette, og jeg bliver helt ked af det.. for det virker som om han bare har glemt fuldstændig hvad vi gerne ville først - bare fordi det er en ven. Og vi aner ikke hvordan hans bryllupsbilleder er stil-mæssigt - og det var også vigtigt før!

Åh.. Det går mig bare lidt på... og jeg ved godt at jeg skal snakke med h2b om det, og det har jeg også planer om så snart han kommer hjem (hvis han da ellers kommer hjem, mens jeg stadig er oppe. Når han er sammen med sine venner, kan det let godt blive sent). Men jeg er alene hjemme nu, og føler sådan nu, så måtte bare lige gøre et eller andet ved det...

Hmm.... Okay, et kort indlæg kunne det vidst ikke blive til alligevel.. :wink:

0

:hug: Du får lige en krammer :hug:

Men du har jo selv svaret - Du må snakke om H2B om ikke det er løbet lidt afsted med ham, fordi det nu er en gammel ven der har et tilbud. Det lyder jo slet ikke som det I havde besluttet jer for fra starten.

Mht engangskameraer synes jeg altså det er en rigtig dårlig løsning! Så vidt jeg er orienteret er de stadig ikke digitale og altså heller ikke særlig god kvalitet! I vore dage har man jo alle billeder digitalt og kan på den måde gøre alle mulige ting med dem - fx på dem blæst op på et lærred eller lave en cool fotobog. SÅ hvis I ikke skal have fotograf hele dagen (hvilket jeg sagtens forstår) så få nogle venner til at tage digitalkamera med. Det ville jeg i hvert fald gøre.

0

Annonce ♥

:hug: Du får lige en krammer :hug:

Men du har jo selv svaret - Du må snakke om H2B om ikke det er løbet lidt afsted med ham, fordi det nu er en gammel ven der har et tilbud. Det lyder jo slet ikke som det I havde besluttet jer for fra starten.

Mht engangskameraer synes jeg altså det er en rigtig dårlig løsning! Så vidt jeg er orienteret er de stadig ikke digitale og altså heller ikke særlig god kvalitet! I vore dage har man jo alle billeder digitalt og kan på den måde gøre alle mulige ting med dem - fx på dem blæst op på et lærred eller lave en cool fotobog. SÅ hvis I ikke skal have fotograf hele dagen (hvilket jeg sagtens forstår) så få nogle venner til at tage digitalkamera med. Det ville jeg i hvert fald gøre.

Jeg er sikker på vi nok skal få talt ud om det.. det er jeg slet ikke bange for... Jeg ville bare gerne have det gjort nu, så jeg ikke sidder her og tænker så overdrevet meget over det. Men må selvfølgelig vente til han kommer hjem...

Og idén med engangskameraer synes jeg heller ikke om.. og du siger jo så perfekt, hvorfor man ikke skal det.. :wink:

Jeg er heller ikke i tvivl om at mange gæster vil tage kamera med og tage billeder. Men jeg tænker at hvor en fotograf kan gå rundt og fange stemningen blandt gæster og os og få alle de rigtige vinkler og situationer, så er gæsterne mere begrænsede fordi de sidder ved deres plads og skal tage billeder, og hvis der er tale eller anden underholdning, kunne jeg forestille mig - og vil også hellere have - at gæsterne følger med i det og ikke tager så mange billeder.

Det er bare noget jeg tænker - jeg kan jo tage fuldstændig fejl. :wink:

Tal med ham :kiss:

I har jo tydeligvis haft en god dialog tidligere, den skal formentlig bare lige hives frem igen :)

Jep, det skal den.. Og det håber jeg vi når i aften...

0

Du får også lige en krammer herfra :bearhug:

Synes du skal forsøge at lade være med at tænke for meget mere over et i aften når du alligevel ikke kan gøre noget ved det (ved godt det kan være svært at lade være :wink:)

Sæt jer ned i morgen og få snakket det ordentligt igennem for i skal jo begge være tilfredse og glade med din beslutning i tager.

Jeg er heller ikke så meget til ideen med engangskameraer. Billederne bliver ofte ikke særligt gode og man kan som sagt gøre mere med dem når man har dem digitalt.

0

Her har jeg ikke været forbi før, velkommen til :) Jeg bliver vist også 2013 brud, så glæder mig til at følge din planlægning :) Dejlig mange inspirationsbilleder du har dig, jeg er også helt forelsket i at skulle have snå vaser med blomster under vand og flydelys i, men jeg er også bange for at det bliver rigtig dyrt :( men det skal undersøges, så hvis du falder over noget billigt må du endelig sige til :) Er ked af du har den følelse med fotografen, for det er bare så vigtig en del af dagen :( Hvis du gerne vil se hans stil, kunne i så ikke skrive og bede om eksempler på billeder han før har taget til bryllupper, synes du skal holde fast i din mavefornemmelse, den kan man næsten altid stole på :)

0

Nå, vi har fået talt sammen om fotografen... og jeg tror vi er kommet frem til et meget godt kompromis. :)

H2b har forklaret at han synes det er vigtigst at have en fotograf om dagen til vielse og parbilleder - det tror jeg også er en følge af, at han har indset, hvor hurtigt det hele bliver meget dyrere end vi har råd til.

Jeg vil dog stadig gerne have én til at tage billeder om aftenen, som ikke er gæst, og som derfor bevæger sig rundt i lokalet og fanger stemningen og de gode øjeblikke. Jeg har derfor spurgt en ven som elsker at tage billeder og også gør det lidt på amatørplan, om hun vil komme om aftenen og det vil hun gerne. Hendes kommentar var: "selvfølgelig, jeg vil elske at tage billeder af dig i en brudekjole!" (hun kan godt lide bryllupper :wink:) Det er jeg glad for.

Vi ved dog ikke hvilken fotograf det bliver endnu. Jeg har spurgt fotografen jeg havde kig på, om han vil give et tilbud på en halv dag - venter stadig på svar. Og h2b's kammerat der er fotograf har vidst ikke prøvet bryllupsfotografering før - men vil rigtig gerne. Til gengæld har han haft en masse professionelle jobs for mange af de danske modeblade.

hmm.. Vi overvejer stadig, og afventer lige svar fra den ene fotograf - så tager vi den derfra bagefter.

Men jeg er nu ved rigtig godt mod igen... :)

0

Annonce ♥

Godt at se I fandt ud af det med fotografen! Og heldige dig der har en mand der mener noget om det - min synes ikke rigtig derer nogen pointe i billeder, og mente det var lidt overdrevet at tage flere end bare lige på trappen udenfor kirken :p Mænd nogen gange!

Jeg er faldet totalt for din vase med blomster og lys ovenpå-ide til borddekoration, og kiggede lige på Ikea... De har for eksempel den her forkantede til 14kr http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50150563/ og den her til 15kr http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00017133/ , og flydende lys har de skam også... og nu du er amagerikaner, så kan jeg tipse om blomsterhandleren på Amagerbro torv, der tit vil af med blomster der er knækkede i stilken helt gratis - hvilket jo ikke generer en når man kun skal have selve blomsten med. Han er også til at tale med generelt, så det skulle ikke blive for dyrt med mindre du vil have nogen meget eksotiske blomster.

0

Godt at se I fandt ud af det med fotografen! Og heldige dig der har en mand der mener noget om det - min synes ikke rigtig derer nogen pointe i billeder, og mente det var lidt overdrevet at tage flere end bare lige på trappen udenfor kirken :p Mænd nogen gange!

Jeg er faldet totalt for din vase med blomster og lys ovenpå-ide til borddekoration, og kiggede lige på Ikea... De har for eksempel den her forkantede til 14kr http://www.ikea.com/...ducts/50150563/ og den her til 15kr http://www.ikea.com/...ducts/00017133/ , og flydende lys har de skam også... og nu du er amagerikaner, så kan jeg tipse om blomsterhandleren på Amagerbro torv, der tit vil af med blomster der er knækkede i stilken helt gratis - hvilket jo ikke generer en når man kun skal have selve blomsten med. Han er også til at tale med generelt, så det skulle ikke blive for dyrt med mindre du vil have nogen meget eksotiske blomster.

Uh, fedt. Jeg siger tak for link og tips.. Det må jeg lige se nærmere på..

Jeg er også rigtig glad for at have en h2b der engagerer sig - når jeg beder ham om det i hvert fald :lol: .

Nu mangler vi bare lige at tage en endelig beslutning omkring hvilken fotograf vi vælger. Vi skal have en aftale med h2bs fotograf ven så vi kan se hvilke billeder han har taget før (desværre ingen bryllupsbilleder, men stilen kan man vel stadig se), tale med ham om hvad vi (især jeg) gerne vil have for en slags billeder og så tager vi den derfra...

Nu skal jeg bare lige have h2b til at tage sig sammen og skrive til ham vennen.... :wink:

0

Dejligt i har fået talt sammen omkring fotograf :) Bliver spændende hvilken i ender med at vælge.. Tror det er en rigtig god ide at se nogle af vennens billeder først så i kan se om det er den stil i gerne vil have :)

0

Har I fået set fotografens tidligere arbejde endnu?

Niks.. Jeg har gået og ventet på at H2b ville tage sig sammen og skrive til ham.. Det har han stadig ikke gjort - mænd altså.. Jeg tror jeg må tage over nu.. Jeg ved kun at han ikke har taget billeder til et bryllup før, men at han er professionelt uddannet fotograf, der har taget mange billeder for danske modeblade. Han er ikke skidt, jeg ved bare ikke hvordan han er med bryllup.. Men det kan man vel snakke med ham om...

Det er egentlig meget godt du siger det.. Jeg tror jeg vil ansøge ham som ven på facebook nu - når nu h2b ikke gør noget - og skrive til ham...

0