Malene C

M&B's sommerbryllup 13/7-2013 - Beretning genoptaget - festen

1,156 indlæg i dette emne

God arbejdslyst med bordplanen.. det er altid spændende... :wink:

Vores løste sig først dagen før da jeg pyntede op... :blush:

Tak.. Uha, det lyder en anelse stressende... Det ville ikke undre mig at vi kom ud i noget nær det samme...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, de smykker altså!

Jeg har egentlig ikke gjort så meget ved emnet siden sidst jeg omtalte det. - Jeg har "fundet" hjemmesiden Chanti.dk som uden tvivl har et par øreringe jeg gerne vil have til brylluppet - der er faktisk flere pæne par. Jeg har skrevet fundet i citationstegn, fordi jeg har kendt til siden i lang tid, men jeg har bare ikke overvejet at kigge på siden efter andet end ringe før.... :wink:

Jeg har blandt andet fundet disse:

1033-0.jpg

Problemet er så, at da jeg sad og kiggede efter smykker sidste gang, siger h2b så "jamen, hvad nu hvis jeg gerne ville give dig sådan noget i morgengave!?"

Jeg ved godt at morgengaven traditionelt set først gives dagen efter brylluppet, men hvis han gerne vil give mig noget jeg kan have på, må han da godt give mig det på dagen. :biggrin:

Men ja, hvad nu hvis han gerne vil det? Han vil jo sandsynligvis ikke fortælle mig direkte, hvad han giver mig - det ødelægger jo lidt overraskelsen - men jeg kan jo heller ikke, ikke have noget i baghånden, hvis nu han ikke giver mig nogle i morgengave. Men på en anden side er det også dumt at købe øreringe jeg ikke bruger, fordi han har købt et par til mig.....

Ih det er besværligt. Er der nogen er jer der er faldet over sådan et lille bump på vejen?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh, de smykker altså!

Jeg har egentlig ikke gjort så meget ved emnet siden sidst jeg omtalte det. - Jeg har "fundet" hjemmesiden Chanti.dk som uden tvivl har et par øreringe jeg gerne vil have til brylluppet - der er faktisk flere pæne par. Jeg har skrevet fundet i citationstegn, fordi jeg har kendt til siden i lang tid, men jeg har bare ikke overvejet at kigge på siden efter andet end ringe før.... :wink:

Jeg har blandt andet fundet disse:

1033-0.jpg

Problemet er så, at da jeg sad og kiggede efter smykker sidste gang, siger h2b så "jamen, hvad nu hvis jeg gerne ville give dig sådan noget i morgengave!?"

Jeg ved godt at morgengaven traditionelt set først gives dagen efter brylluppet, men hvis han gerne vil give mig noget jeg kan have på, må han da godt give mig det på dagen. :biggrin:

Men ja, hvad nu hvis han gerne vil det? Han vil jo sandsynligvis ikke fortælle mig direkte, hvad han giver mig - det ødelægger jo lidt overraskelsen - men jeg kan jo heller ikke, ikke have noget i baghånden, hvis nu han ikke giver mig nogle i morgengave. Men på en anden side er det også dumt at købe øreringe jeg ikke bruger, fordi han har købt et par til mig.....

Ih det er besværligt. Er der nogen er jer der er faldet over sådan et lille bump på vejen?

Den del har jeg også overvejet... Både i forhold til hvad jeg ville give, og hvis min kæreste kunne finde på at give mig noget fint, som jeg så egentlig gerne ville ha haft på på dagen... Synes det er lidt fjollet at det først er dagen efter...

Men nu er du jo efterhånden også tæt på brylluppet, og har Chanti ikke 30 dages returret?! Så kan du jo bare ha dem som backup, og så koster det kun en lille smule forsendelse... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså med de der øreringe. så står jeg i lidt af det samme. Jeg ønsker mig rigtig meget et par øreringe af h2b i morgengave. Men dels er de vanvittigt dyre, dels er morgengave jo normalt noget man får dagen efter. (Har dog fortalt h2b at når Frederik kunne, så må han også gerne.... give sin brud morgengaven på selve dagen. Måske er det en skrøne men hvis det nu virker.....).

Nå, men eftersom jeg jo ikke kan vide hvad han vælger at købe i morgengave og jeg gerne vil have øreringe med perler på til brylluppet, så har jeg altså selv købt nogle. Jeg har valgt nogle som jeg helt sikkert også gerne vil bruge efter brylluppet også. Så synes jeg godt jeg kan forsvare det. Altså kjolen kan man jo ikke så godt bruge igen, men ellers har det været vigtigt for mig at det er ting jeg kan bruge igen. Sko, taske, smykker, undertøj og sådan noget. Vores drenges tøj bliver også noget der kan bruges, om ikke andet til jul (de er ikke så gamle så de vokser hurtigt ud af det). Men ting der kan bruges igen kan man godt købe synes jeg.

Josephine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså med de der øreringe. så står jeg i lidt af det samme. Jeg ønsker mig rigtig meget et par øreringe af h2b i morgengave. Men dels er de vanvittigt dyre, dels er morgengave jo normalt noget man får dagen efter. (Har dog fortalt h2b at når Frederik kunne, så må han også gerne.... give sin brud morgengaven på selve dagen. Måske er det en skrøne men hvis det nu virker.....).

Nå, men eftersom jeg jo ikke kan vide hvad han vælger at købe i morgengave og jeg gerne vil have øreringe med perler på til brylluppet, så har jeg altså selv købt nogle. Jeg har valgt nogle som jeg helt sikkert også gerne vil bruge efter brylluppet også. Så synes jeg godt jeg kan forsvare det. Altså kjolen kan man jo ikke så godt bruge igen, men ellers har det været vigtigt for mig at det er ting jeg kan bruge igen. Sko, taske, smykker, undertøj og sådan noget. Vores drenges tøj bliver også noget der kan bruges, om ikke andet til jul (de er ikke så gamle så de vokser hurtigt ud af det). Men ting der kan bruges igen kan man godt købe synes jeg.

Josephine

Det er også et godt argument: de kan bruges efter brylluppet, ergo må man godt! :wink:

Åh, mødre! :rolleyes::kiss:

Fine, fine øreringe! Jeg synes Centenarys ide er rigtig god: køb dem om et stykke tid og returner dem hvis Benjamin overrasker dig med et par (som han jo har hintet til han ville :wink: )

Ja, det er jo nok det jeg ender med at gøre...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vielsesringe

De ringe har jo ikke videre været nemme at finde og for et par uger siden, var jeg altså snart ved at gå i panik over dem! Brylluppet nærmer sig og jeg erkender nu helt at vi ikke finder et allerede færdiglavet par...(det har jeg nok vidst længe, men har bare ikke rigtig kunnet komme videre, for jeg ved jo stadig ikke helt HVAD jeg gerne vil have) - Læs: det er mig der er problemet her -ikke så meget h2b der egentlig godt kunne leve med op til flere af de ringe vi har fundet....

Så jeg leder lidt igen og kigger på billeder her på BK i deres artikler og VOILA! Så var der lige et billede af en ring der talte til mig! Jeg viser den til h2b som også synes den er pæn. Derefter sidder vi og taler om hvad man kunne gøre ved den for at den bliver helt perfekt og også hvordan den tilhørende herrering skulle være, og efter lidt tid har vi en idé om, hvordan vi gerne ville have ringene! :thumbsupsmileyanim:

Jeg har længe tænkt på at få Jørgen fra Egeart til at lave vores ringe - jeg har jo ikke hørt andet end godt om ham :thumbsupsmileyanim: - så jeg kontakter ham og hører om han kan nå det, med den smule tid der er tilbage. Det siger han at han kan.

Så han er nu sat på sagen og i forgårs - 14 dage efter jeg skrev til ham første gang, har jeg fået nogle grafiske billeder af ringene. :cheerleader3:

H2b er tilfreds og synes det ser godt ud og det samme synes jeg. Så Jørgen er nu gået videre med at lave voksmodeller til os.

I kan lige se de grafiske billeder her, så I har en idé om, hvordan de bliver:

Min ring:

post-51781-0-53156100-1370776614_thumb.j

H2b's ring:

post-51781-0-24740300-1370776638_thumb.j

Der skal så være blankt hvidgul i rillen i begge vores ringe og en brilliant i åbningen i min ring. Det gule guld skal have en mat overflade. Jeg håber det bliver flot. Har svært ved at forestille mig sådan noget, men ved at en kontrast mellem blankt og mat er flot.

Jeg håber at de færdige ringe stadig har en eller anden form for lighed - sammenhør. Altså at man godt kan se at de to ringe hører sammen og at vi derfor hører sammen. Det er det jeg håber man får fra overfladen og rillen i begge ringe.....

Det bedste ved det hele er prisen. Vi har ikke den endelige pris endnu men et overslag og h2b var nær ved at tabe kæben af overraskelse. VI har jo flere steder set utallige (og høje priser) og fået at vide, at det bliver dyrere når man både har guld og hvidguld i ringene. (nogle som kan gennemskue hvorfor? for jeg kan ikke :blink: ). Men Jørgen har givet os en pris på MAKS 7000 kr for sættet inkl. gravering i 14. karat guld. Det er altså bare i ORDEN!

Så nu er der endelig ved at være dtyr på den post... Det er SKØNT!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes Centenarys idé med at købe øreringene også returnere dem hvis du får nogle andre af H2B er rigtig god :) Det ville være surt at stå på dagen uden øreringe :wink:

Tror jeres ringe bliver rigtig flotte! Glæder mig til at se billeder af dem når de er færdige :) og skønt de er billigere end i havde regnet med :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow hvor er der bare sket meget med din planlægning, det er da fedt!!

Ringene tror jeg bliver helt vildt flotte!!! Lige min smag ;)

ja ja, der sker da noget her... Nu er det jo også snart lige om hjørnet så det mangler da også bare. Efter på torsdag, er jeg færdig med alle mine eksamener, så der begynder der virkelig at ske noget herinde.. Alle de sidste ting skal jo klares, så der vil jeg have massere at fortælle... :wink:

Jeg satser også på at ringene bliver rigtig flotte - det bliver i hvert fald ikke meget anderledes nu... :lol:

Synes Centenarys idé med at købe øreringene også returnere dem hvis du får nogle andre af H2B er rigtig god :) Det ville være surt at stå på dagen uden øreringe :wink:

Tror jeres ringe bliver rigtig flotte! Glæder mig til at se billeder af dem når de er færdige :) og skønt de er billigere end i havde regnet med :)

Det ville være så surt.. Jeg ved ikke.. Jeg tror jeg spørger h2b - sådan lidt elegant - om jeg skal forvente at få min gave på dagen eller efter... Eller et eller andet.. Det er jo hans eget valg om han vil svare mig eller ej... :wink:

Jeg glæder mig også til at se dem færdie.. I første omgang kommer der lige nogle voksfigurer først.. Og prisen er bare så skøn.. Er så glad for at jeg valgte ham alligevel her til sidst.... Har jo kun hørt godt om ham... :cheerleader3:

Feeeedt med ringene.... Flere og flere roser til egeart!!!!?

Så fedt!! Og ja indtil videre så kommer der også ros til ham herfra.... Elsker hans attitude... jeg ringer til ham og spørger om det kan nås - når nu vi efterhånden er så tæt på - hvortil han svarer "man kan, hvad man vil" Hehe.. Fedt..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej, de ringe ser da fede ud - og jeg er sikker på, at man godt kommer til at kunne se de (og derved I) hører sammen :) Glæder mig til at se dem!!

Tak. Og det er jeg glad for at du siger.. Jeg er virkelig også begyndt at glæde mig gevaldigt til at se dem.. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt I endelig har fundet ringe... Jeg tror jeg har set den ring du blev inspireret af... :)

Ej, hvor sjovt.. Jeg er aldrig faldet over den før eller noget lignende for den sags skyld. Ikke i nogen som helst butikker vi har været i - og vi har været mange steder - og set mange forskellige på bryllupsmesse...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:loveshower: 1 måneders MILEPÆL, FÆRDIGUDDANNET og KJOLEN er hentet idag! :cheerleader3:

I dag er en speciel dag for mig...

Først og fremmest er der nu kun 1 måned til den store dag!!!!!! Oh my God! Det er så mærkeligt! jeg tror slet ikke jeg er helt klar over, at vi nu er så tæt på! og nej, hvor jeg håber, at vejret i dag ikke er et varsel om vejret om en måned! :blink: jeg satser på, at fordi det nu regner så meget i dag på den 13. juni så kommer det ikke til at regne den 13. juli - det har jo allerede regnet på den 13. i en sommermåned - ergo regner det ikke om en måned! giver det ikke mening? :lol::wink:

OG, så fik jeg overstået min sidste eksamen i dag! Det vil sige jeg nu er færdiguddannet folkeskolelærer! :cheerleader3: Virkelig mærkeligt. Så mangler jeg bare at få mig et job.. Jeg har været til to jobsamtaler indtil videre. Den første fik jeg ikke jobbet, den anden mangler jeg stadig svar på... Men jeg skal jo bare igang med at søge noget mere..... Men først og fremmest en masse bryllupsplanlægning - der er kun en måned nu, så vi har travlt og massere at gøre endnu...

SIDST men ikke mindst, så har jeg været til skrædderen i dag og hente min kjole! :loveshower: Den hænger nu hos min veninde/brudepige indtil dagen før dagen... Min mor var også med, så hun kunne se hvordan man hægter slæbet lidt op, så det kan komme lidt af vejen. og se den i rigtig størrelse for den sags skyld. Hun har jo kun set den jeg prøvede i butikken i al for stor størrelse... Hun synes stadig - ligesom jeg - at det er en virkelig smuk kjole. :heart: OG denne gang er det lykkedes mig at få taget et billede af mig i KJOLEN - den rigtige i rigtig størrelse og nu tilpasset! Så det skal I da ikke snydes for...

post-51781-0-64611300-1371137056_thumb.ppost-51781-0-95717900-1371137069_thumb.p

Så god dag til alle jer derude, for selvom vejret er virkelig trist, så har jeg i hvert fald en alletiders dag. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer