Malene C

M&B's sommerbryllup 13/7-2013 - Beretning genoptaget - festen

1,156 posts in this topic

Aigh hvor skod... Hvor var jeg blevet sur!!

Det begynder at være lidt presset, især i denne varme... Men du må huske på at du altid har billeder, ring osv. som minde hvis det her ikke lykkes... :unsure:

0

Annonce ♥

Det lyder som et helt sindssygt blomstereventyr du er ude på, Malene :o

Jeg håber det lykkes for dig, - men som Centenary siger, så lad være med at blive for skuffet hvis det ikke lykkes - minder har du jo masser af i forvejen :iloveyou::7himmel:

0

Det lyder som et helt sindssygt blomstereventyr du er ude på, Malene :o

Jeg håber det lykkes for dig, - men som Centenary siger, så lad være med at blive for skuffet hvis det ikke lykkes - minder har du jo masser af i forvejen :iloveyou::7himmel:

Ja det er sandt nok. Det siger min mand også.. Og jeg har heldigvis også presset en del blomster fra billetten og hængt et par rosenknopper til tørre.. Så må jeg nøjes med det, hvis det andet ikke går..

0

Annonce ♥

Blomsterne er modtaget i dag af guldsmeden... Han siger du at han tror det kan lykkes med den ene, så jeg håber nu...

Jeg har modtaget lidt billeder fra vores canadiske gæster (på opfordring) og så vil jeg også opfordre vores andre gæster til at sende os hvis de har taget billeder. Billeder fra festen som vores fotograf tog, må desværre vente lidt endnu, da det var hendes venindes kort hun brugte og veninden har prøvet mange gange uden held at overføre dem i Dropbox til vores fotograf så hun kunne redigere dem.. Så her må vi vente lidt endnu..

0

Morgengaver

Det slår mig lige at jeg slet ikke har fortalt jer, hvad jeg fik i morgengave af Benjamin, og heller ikke hvad jeg gav ham....

Så det skal I da ikke snydes for..... :wink:

Jeg fik et par fine øreringe af min mand:

post-51781-0-68371700-1375112114_thumb.j

Og jeg gav ham skaksæt brikker - nogle han har ønsket sig siden gymnasiet eller lignende.... Åh han blev SÅ GLAD og overrasket.... Ih, det var bare det bedste..... :cheerleader3:

Det var dem her:

Isle of lewis

Så nu har jeg sagt ja til at han skal lære mig at spille skak... Hat aldrig rigtig interesseret mig for det, men må hellere nu..... Skal desuden også bruge det i min undervisning, så det er vel også en motivationsfaktor....

Og så får vi en af vores gæster - der kom fra canada - til at lave et skakbræt til ham... Han er nemlig rigtig ferm til alt i træ.. han har også lavet et rigtig lækkert skærebræt i ahorn og kirsebærtræ til os i bryllupsgave, og sidste gang vi besøgte ham, havde han lavet nogle små smykkeskrin til os.. SÅ søde og flotte og personlige....

Da Benjamin spurgte om han ville lave et skakbræt, var han ellevild og var nærmest (i sit hoved) allerede igang med at lave det og finde træet - på trods af at han stadig var her i Danmark.... :lol:

0

Annonce ♥

Dejlige morgengaver :)

Ih, jeg er stadig i tvivl om hvad jeg skal give min kæreste.... Suk...

Kan jeg godt forstå.. Det er virkelig heller ikke helt nemt at finde ud af.. Jeg var nok lidt heldig at komme i tanke om at det var noget han ønskede sig rigtig meget...

0

Argh, hvor har det været en irriterende process med den blomst, men jeg krydser fingre for at det vil lykkes nu! :)

Super fine morgengaver I har givet hinanden :thumbsupsmileyanim:

Ja det har virkelig været helt vildt.. Jeg håber også bare på gode nyheder fra ham her i løbet af ugen....

Og tak.. Hvad har du fået - hvis altså I gav hinanden morgengaver?

0

Argh, hvor har det været en irriterende process med den blomst, men jeg krydser fingre for at det vil lykkes nu! :)

Super fine morgengaver I har givet hinanden :thumbsupsmileyanim:

Ja det har virkelig været helt vildt.. Jeg håber også bare på gode nyheder fra ham her i løbet af ugen....

Og tak.. Hvad har du fået - hvis altså I gav hinanden morgengaver?

Vi gav såmænd hinanden - jeg fik også en form sor smykke: et gavekort til en tatovering :wink:

0

Annonce ♥

Åhhhhhhh dejlige billeder :heart:

Stort og flovt forsinket tillykke med jeres store dag... :happy:

Hehe, tak.. :loveshower: Og det er helt okay... Jegkan godt forstå det kan være lidt svært at følge med over det hele, hele tiden.... :wink:

Rigtig gode morgengaver i har givet hinanden :)

Virkelig god idé man de skakbrikker :thumbsupsmileyanim: Og smukke øreringe :heart:

tak skal I have... Jeg synes også selv det var en god idé med skakbrikkerne... Og det synes Benjamin jo tydeligvis også..

0

Billeder i aften!!!

Vores dagsfotograf har lige skrevet til mig at han kan have de fleste af billederne færdige aften!! :cheerleader3: Så regner jeg med, at jeg kan begynde at berette lidt for jer.... Ih glæder mig som et barn til juleaften efter at se alle billederne.... Desværre går der stadig tid med billederne fra vores aftenfotograf... :(

0

Annonce ♥

Nå der var noget med at jeg havde lovet en beretning... Jeg må sige på forhånd at jeg nok ikke kan blive færdig lige med det sammen... For det første mangler jeg stadig billeder fra om aftenen og for det andet skal jeg på kortur til Norge på søndag i en uge frem, så ved ikke hvor meget jeg når der.. Skal også forberede undervisning mens jeg er i Norge... Suk... Det der med at være nyuddannet lærer og så pludselig skulle til at lave undervisning er godt nok mærkeligt...

Men jeg starter i hvert fald nu og så håber jeg I nyder så meget jeg nu kan give jer i første omgang.... :wink:

0

Beretning

:loveshower: Malene & Benjamins bryllupsdag :cheerleader3:

Beretningen om dagen, hvor jeg blev gift med min dejlige mand og fik drømmen om et prinsessebryllup opfyldt!

Der er for mig ingen tvivl om at dagen bare var fuldstændig perfekt, og fuldstændig som jeg drømte om - også selvom små detaljer gik lidt galt, men det betød på ingen måde noget som helst på dagen...

Del 1

Der er jo så mange af jer der starter med fredagen - dagen før brylluppet, så det vil jeg også kort gøre... Men jeg vil dog ikke bruge meget tid på det, da det faktisk ikke var en særlig god dag........ :(

Vi havde jo besøg af vores Canadiske venner ugen op til brylluppet, så vi havde i ugen op til brugt rigtig meget tid med dem (og jeg vlle ikke have haft det på nogen anden måde). Den ene - Brian - er mekaniker for Volvo i Canada og han var meget interesseret i at se et værksted her i Danmark, og det havde vi ikke nået i løbet af ugen.. Derfor gav jeg lov til at Benjamin tog ud med ham om formiddagen og klaret det.. Imens begyndte jeg indkøb til maden vi skulle lave den dag også, til receptionen...

De var tilbage kl. 12. og det er jo fint nok... Men min mand er nu engang en mand - og vi ved godt alle sammen hvad det betyder, når der er tale om planlægning af et bryllup :lol: og han manglede selvfølgelig stadig at finde sko til vores bryllup! Så han tog ud og ledte og jeg handlede videre.

Jeg brugte 3,5 timer på at handle ind, fordi jeg bare ikke kunne finde det jeg skulle bruge eller også var det udsolgt.. Og vi taler ikke om specialvarer her.. Der var også meget af det frugt jeg kiggede på, som altså var dårligt og det nægter jeg at købe...

kl 14.30 kunne jeg simpelthen ikke overskue mere indkøb - alene, og jeg manglede faktisk nogle småting. Manden havde fundet sko og var også på vej hjem...

Hjemme gik jeg igang med maden (vi taler om bruchetta, oliven tappenade og cocktailpølser i baconsvøb, der skulle laves. Det lyder ikke af meget, men mængderne er jo store og så tager det alligevel tid). Jeg fik manden til at hente en bedre stavblender hos sin mor - vores var ikke god nok til alle de oliven. Og fik ham til at handle de sidste ting. Så jeg var alene til at lave bruchetta og oliventappenade. Han kom hjem og hjalp med pølserne.

Åh, hvor var det stressende at stå med det alene og tiden gik bare så hurtigt... Vi kom først igang med maden omkring kl 15.30 fordi vi også skulle mødes med receptionshjælperne og aftale med dem..

Jeg havde regnet med at være færdig med alle forberedelserne kl 18.00 senest så jeg kunne mødes med min mor og veninde på hotellet og bare slappe af... Jeg var der først kl 20.00...... Og ehr måtte jeg overlade det sidste til min mand - at pynte op i receptionslokalet. Der skulle flyttes mad derover, borde skulle placeres og dækkes med duge og lys... Han fortæller mig han først kom i seng kl 2.00. Han fik hjælp af sin forlover - og et par andre hjalp også lidt til i løbet af aftenen, men ikke så længe som forloveren, som også overnattede sammen med min mand...

Men de fik styr på det til sidst...

Hos mig på hotellet - det har jeg fortalt lidt om - var der også mindre krise....

Først skulle vi spise - det var hyggeligt nok.. :thumbsupsmileyanim: Både min mor og veninde var der...

På hotellet snakkede vi og jeg gik i bad og vaskede hår. Derefter gik jeg igang med at ordne negle. Med helt almindelig neglelak, så tager sådan noget altså virkelig lang tid... Og halvvejs vil jeg tørre mit hår og opdager her at det er HELT fedtet. Ikke godt. Så skynde mig at blive færdig med neglene og håbe de er tørre nok og så i bad igen og vaske håret igen.. OG så tørre det efterfølgende... Jeg har meget langt og fyldigt hår, så det tager virkelig lang tid, når man kun har en hotelhårtørrer og min mors, der heller ikke erså kraftig.. Men det virkede.. Mit hår var ordentligt rent og vi kunne gå i seng.. kl. var 1.00.

Nårh ja, præsten skrev også den aften at vi ikke kunne få Pachelbell canon in D til indgang, men organisten ville spille noget der lignede! :td: Suk, altså.. Men sådan var det jo...

Så der var lige lovlig mange panikker og stresssituationer denne dag...

Der er ingen billeder fra denne dag... Men igen det var vel heller ikke nødvendigt.. Så spændende var den heller ikke...

Må jeg igen opfordre alle til altid at have faste aftaler med hjælpere på dagen før - ikke bare de der halve "I siger bare til, hvis der er noget"- aftaler.... Det holder ikke...

0

Annonce ♥

Beretning del 2

Morgen og formiddag på dagen:

Min mand huskede desværre ikke at tage billeder til sin egen forberedelse, så det har vi desværre ikke.. :( Fotografen kom jo hen til os, så der er billeder..... :)

Vi stod op kl 7.30 og gik ned og spiste morgenmad. Jeg følte mig egentlig ikke særlig spændt eller nervøs eller noget - havde det bare som om det var en almindelig dag.. Men det var det jo ikke - og det kunne min mave da også godt fortælle mig... Jeg var virkelig ikke sulten.. Kunne ikke spise særlig meget - og jeg spiser ellers altid morgenmad.. Min mor og veninde måtte nærmest tvinge mig til at spise bare min halve bolle.. Så jo, lidt spændt var jeg vidst... :wink:

Mens vi spiser det sidste tænker jeg, at jeg sikkert vil blive sulten igen før vielsen, når nu jeg ikke kunne spise mere. Da kl er kvart over 8 spørger min mor om hvornår frisøren kommer og jeg siger halv 9, og vi joker med at det skulle lige passe, at hun kom mens vi sad hernede og spiste og hun så forgæves banker på døren opppe på værelset. :lol: Og hvad sker der så? Hun ringer og spørger hvor vi er, for hun er der nu! :blink::lol: Havde glemt at jeg faktisk havde ændret tiden med hende til 8.15 i stedet - bare så der var lidt mere tid i den anden ende, hvis nu der skulle være brug for det.....

Så vi går op og hun går igang med at sætte mit hår.. Det er vildt hyggeligt. Efter ca en time kommer fotografen og begynder at tage billeder af det hele..

post-51781-0-91886200-1375499485_thumb.jpost-51781-0-46946600-1375499503_thumb.j

Da mit hår er næstenfærdigsat - mangler pandehåret og sløret - vil hun jo gerne vise mig hvordan det ser ud, men vi har kun et meget lille spejl, så det er faktisk lidt svært at se...

post-51781-0-82844400-1375499607_thumb.j

post-51781-0-81041400-1375499699_thumb.j

Men flot så det i hvert fald ud.. Jeg har bare ikke helt det der store overblik over, hvordan det faktisk så ud.. :lol:

Så er det igang med at lægge make-uppen...

post-51781-0-70778300-1375522241_thumb.j

post-51781-0-43296800-1375522446_thumb.jpost-51781-0-33755200-1375522480_thumb.j

Og så er det tid til sløret og det sidste hår...

post-51781-0-79557200-1375522541_thumb.j

Min frisør ser meget koncentreret ud - men der var altså også bare mange hårnåle som sløret skulle presses igennem - og det blev da heller ikke siddende hele dagen.. De mange nåle fik det skubbet op under vores fotoshoot senere på dagen...

Final finish:

post-51781-0-58341200-1375522769_thumb.j

Nu kan der ikke være flere billeder i dette indlæg, så det fortsættes i næste..... :)

0

Ih jeg elsker billeder fra forberedelsen... :loveshower: OG jeg elsker sort/hvid... :a1221:

Fredagen lyder lidt hård, og du har helt ret i at man skal lave klare aftaler med alle... Vi skulle heldigvis ikke ordne så meget selv, men der var fx flere gange lørdag formiddag hvor jeg hundsede rundt med folk fordi der ikke li var en decideret plan...

0

Beretning del 3

Morgen og formiddag - fortsat

So far so good.... Nu til alle detaljerne - strømperne, skoene, mit "noget gammelt" og mit "noget lånt"

Først strømperne - men det er der ikke billeder af..

Derefter skoene.....

.....for så at komme i tanke om, at jeg nok skal have mit "noget gammelt" på først:

post-51781-0-39350000-1375523027_thumb.j

post-51781-0-30878900-1375523048_thumb.j Det er en ring med en smaragd, som jeg har fået af min mormor - den har tilhørt hendes mormor. Den kunne desværre ikke være på hånden, da den kun passer på ringfingeren - og der er ligesom optaget... :wink:

Så kom jeg i kjolen:

post-51781-0-12794500-1375523163_thumb.j

post-51781-0-33899500-1375523212_thumb.j

(til de observante: Ja, der sidder en hårnål i mit pandehår - det er for at prøve at holde på det. Nålen blev taget ud lige før vi gik ind i kirken)

Smykkerne (som jeg havde fået af min mand :cheerleader3: ):

post-51781-0-21024300-1375523282_thumb.j "Skal øreringene vende denne vej eller skal de være sådan her?"

post-51781-0-27691000-1375523382_thumb.j "Med eller uden halskæden?" Det blev til uden -kæden var desværre for lang, så vedhænget hang helt nede ved blonderne...

Strømpebånd til aftagning senere på aftenen på det ene ben og strømpebånd der var mit "noget lånt" på det andet ben:

post-51781-0-64984700-1375523491_thumb.j

Skoene med sløjfe detaljen:

post-51781-0-96378900-1375523638_thumb.j

post-51781-0-62369100-1375524076_thumb.p Hihi.. Der er lidt askepot over det her, er der ikke? :7himmel::wink:

Mens jeg er igang med at klare de sidste detaljer, ringer de fra receptionen og siger at vognen er der, så jeg måtte jo se at blive færdig, så vi kunne komme afsted - dog var der stadig masser af tid, han var kommet 15 minutter for tidligt, så jeg begyndte dog ikke at stresse over det... Vi kørte 5 minutter før tid, som også betød at vi var der 5 minutter før vi skulle... :rolleyes:

Edited by Malene C
0

Ih jeg elsker billeder fra forberedelsen... :loveshower: OG jeg elsker sort/hvid... :a1221:

Fredagen lyder lidt hård, og du har helt ret i at man skal lave klare aftaler med alle... Vi skulle heldigvis ikke ordne så meget selv, men der var fx flere gange lørdag formiddag hvor jeg hundsede rundt med folk fordi der ikke li var en decideret plan...

Det var i hvert fald ikke en dans på roser.. Men det var dagen efter heldgvis... Jeg er dog glad for at jeg ikke havde noget der skulle nås på dagen før vielsen, som du havde - altså andet end hår og make-up.. :wink:

0