Malene C

M&B's sommerbryllup 13/7-2013 - Beretning genoptaget - festen

1,156 posts in this topic

Annonce ♥

Annonce ♥

Jubiii din beretning :loveshower:

Åh så smuk du var!!!! Skønne billeder!

Ja, så kom den i gang... :wink:

Og tusind tak. :7himmel:

Jubiiii, BERETNING!! Mere, mere, mere!! :-D

Ja ja - lidt af gangen jo.. det tager jo tid det her.. :wink:

MEEEEERE!! Åårh hvor er du smuk!! :cheerleader3:

Ih tusind tak. :loveshower:

Weee beretning. Den har jeg glædet mig til :)

Pyha tager virkelig hatten af for dig for fredagen... Det er så flot at du gjorde alt det, og i så stiv arm. Jeg havde ligget i fosterstilling.

Skønne billeder, de er så rolige og smukke :)

Jeg er glad for at der er nogle der har glædet sig til min beretning - så får man jo mere lyst til faktisk at skrive den.... :wink:

Og ja, det var virkelig noget af en dag... Glad for at fredag var sådan og ikke lørdag.......

Tak... Jeg er også helt vild med billederne...

I er altså så søde alle sammen... :loveshower:

0

...

...

I know, har bare glædet mig til at læse den :wink:

Og giver de andre ret: du er sååååå smuk! :loveshower:

0

Beretning del 4

Vielsen

Kan I huske jeg forudså at jeg nok ville blive sulten igen før vielsen? På vej til kirken begynder min mave lige så stille at rumle!! :shooter: Nej, jeg gik lige lidt i panik der - det er bare ikke fedt med en rumlemave i en kirke til et bryllup!! :pokey: Men heldigvis brokkede den sig kun den ene gang.. Derefter blev jeg simpelthen for spændt til. at min krop også kunne håndtere at være sulten. Så sulten forsvandt! :thumbsupsmileyanim:

Jeg kørte i øvrigt i hestevogn med min mor til kirken. Ih, hvor er det en fed oplevelse! Alle folk kigger og vinker og siger tillykke! Det kan varmt anbefales :loveflag:

Vi var som sagt lidt for tidligt på den, så de sidste par hundrede meter sætter de farten ned og vi nyder bare det sidste af turen..

Før vi ankommer er alle gæsterne jo mødt op - min mand inklusiv - og der er da lige blevet fanget et rigtig godt billede af ham uden for kirken:

post-51781-0-85872000-1375564324_thumb.j

Og derefter går han jo ind og venter med sin forlover - han joiner ham lige efter billedet er taget:

post-51781-0-32651100-1375564462_thumb.j

Og så er der jo den flotte pynt i kirken - som jeg slet ikke havde regnet med der ville være overhovedet! Så jeg lagde faktisk slet ikke mærke til den - så den først på billeder efterfølgende.... :floejt:

post-51781-0-12813600-1375564611_thumb.j

Og så var kl snart 12 og tid til at jeg kunne ankomme til kirken.....

0

Beretning del 5

Vielsen

....Som sagt så ankommer jeg 6 minutter i 12...

post-51781-0-44518300-1375564888_thumb.j

Det var alligevel en lille smule besværligt at komme ud af den vogn der....

post-51781-0-17201200-1375564944_thumb.j

Inde i våbenhuset får jeg min brudebuket, min brudepige får også en, og hun hjælper mig med at få kjole og slør til at ligge ordentligt.

Jeg er lige nødt til en sidste gang at fortælle min far, hvad han skal gøre derinde og hvornår.. Han er så meget mere nervøs end mig.. Meget sødt... :7himmel:

klokkerne ringer og venter egentlig bare på jeg er klar, så de kan kime af og jeg kan komme ind.... Uh...

En lille sidebemærkning: Mens jeg er ved at gøre klar i våbenhuset, sidder min man og hans forlover og taler om flugtveje til en "last minute escape", hvis nu.... :lol: - der var åbenbart et vindue åbent som fik dem igang med at planlægge...

post-51781-0-50276800-1375565288_thumb.j Her sidder de og griner af deres plan... :wink:

Men så er det også tid til at gå ind i kirken... Jeg vidste ikke hvad organisten ville spille (det var desværre ikke muligt at få Pachelbell Canon in D, da der gik noget galt i kommunikationen mellem os, præsten og organisten. SÅ fredag aften får jeg at vide at hun ikke vil spille direkte efter noder - forståeligt nok - og at hun vil spille noget der minder om)

Så før jeg går ind - og det er også lige før døren går op - lytter jeg lige til musikken, konstaterer at det ikke er "Here comes the bride" (for så var jeg ikke gået ind, men havde ventet til organisten stoppede :lol:. Kan ikke lide den melodi) jeg vurderer at det lyder godt, begynder at gå, og hører OVERHOVEDET ikke resten af musikken! -HAHA-

post-51781-0-07248900-1375565593_thumb.j

Min far er altså ikke sur - bare meget koncentreret og nervøs.. Jeg er selv meget koncentreret, for kjolen glider jo ikke ligefrem hen over tæppet, så jeg skal virkelig koncentrere mig for at få kjolen med uden at træde på den indefra.. Jeg måtte nærmest sparke i hvert skridt for at få den frem. Min far gik også alt for hurtigt først, så måtte lige bede ham om ikke at gå så stærkt, ellers var jeg med statsgaranti skvattet i kjolen og væltet :blink:- se det kunne have været kønt! :lol:

Ih, synes billederne fylder.. Nu er der ikke mere plads igen.....

0

Annonce ♥

Beretning del 6

Vielsen

Lige et billede mere fra indgangen, Jeg smiler - men koncentrerer mig.. :lol:

post-51781-0-21772800-1375566012_thumb.j

Da jeg kommer op til alteret kysser jeg og Benjamin kort. Der er ingen tvivl om at han er SÅ overrasket over kjolen - han havde jo forventet en glat satin kjole og ikke tyl...

Det eneste jeg ser i hans øjne er ren kærlighed og han mimer hele tiden "hvor er du smuk". Åh mit hjerte smeltede fuldstændig - og han så jo også selv så godt ud!

Det var næsten svært at konentere sig om, hvad præsten sagde (godt han allerede til samtalen havde fortalt, hvad han ville sige.. :wink: )

Lige et fint stemnings billede

post-51781-0-44915800-1375566243_thumb.j

Så var der løfter. Jeg tror ikke der var andre en Benjamin, præsten, min far og Benjamins forlover der kunne høre mine ja'er. Men det er jo trods alt også de vigtigste - det er jo et ja til Benjamin, ingen anden. :)

post-51781-0-11042000-1375566392_thumb.j

post-51781-0-16223900-1375566439_thumb.j

Det her billede (ovenover) er simpelthen så godt fanget! :thumbsupsmileyanim: For selvom det ser ud som om præsten giver os en thumbs up - så er det altså ikke det han gør. Han remser op, de måder vi nu har sagt "ja" til hinanden på. Men okay - hans tale til os handlede om at vi skal være "plus-mennesker" for hinanden, så det kan da godt være det er et positivt thumbs-up vi får med på vejen som inspiration..:lol:

Så skulle vi udveksle ringe. Min ville selvfølgelig ikke på! Jeg hvde åbenbart lige lidt for varme hænder, så Benjamin kunne kun få ringen til det store led, så jeg måtte hjælpe med det sidste. Benjamins gled selvfølgelig bare lige på.. :rolleyes:

post-51781-0-44875200-1375566683_thumb.j

0

Jeg tror at min første besked smuttede..

Det er så smukt. Man kan virkelig godt se på din far , at han er koncentreret og nervøs så sødt.

Den smuttede simpelthen? Havde du skrevet noget andet, som bare forsvandt eller? :wink:

Hehe.. han var vidst nervøs af flere omgange den dag.. Men jeg er så glad for at han fulgte mig op.

0

...

...

I know, har bare glædet mig til at læse den :wink:

Og giver de andre ret: du er sååååå smuk! :loveshower:

jamen så skriver jeg lidt mere... :wink:

Og ih, rødmer helt! :blush: Takker! :loveshower:

0

Annonce ♥

Beretning del 7

Vielsen - lidt mere

Jamen dog, hvor får jeg hurtigt mange dele i denne beretning.... :wink: Men det er også fordi der ikke kan være så mange billeder igen i et indlæg (og man jo gerne vil vise jer alle de skønne billeder).... :lol:

Nå men vielsen var jo ikke helt ovre endnu. Der var jo stadig lige et par salmer..

post-51781-0-60452000-1375567172_thumb.j

Da vi når til salme nr. 3 (ud af 4) siger præsten "ja, og her ville vi normalt skulle synge en salme mere, men jeg ved at Benjamin har arrangeret noget andet for Malene"

Jeg er ikke helt sikker på rækkefølgen af mine tanker her eller om der overhovedet var andre end, at jeg gættede, hvad der nu skulle ske..

Fra stolene ude i den ene side af kirken, rejser sig pludselig mange af pigerne fra mit kor (jeg synger i øvrigt i kor :wink: ) og så ved jeg jo godt at de skal op og synge en sang for os.

Ej, hvor blev jeg bare glad! :biggrin: Jeg havde drømt om at få koret ud og synge til vores bryllup, men jeg havde ikke turdet håbe på det, fordi vores bryllup jo lå midt i sommerferien. Så det var bare SÅ fantastisk - og de sang SÅ fantastisk.

De sang: "Så tag mit hjerte" med tekst af Tove Ditlevsen og arrangement af Michael Bøjesen - den blev vidst også sunget til en royal barnedåb herhjemme og blev skrevet til den lejlighed.

Åh, hvor var det flot.

post-51781-0-43202500-1375567630_thumb.j

post-51781-0-87375700-1375567656_thumb.j

Og den sidste salme - Det er så yndigt - skulle også lige synges...

post-51781-0-45495000-1375567786_thumb.j

post-51781-0-09894100-1375567819_thumb.j

0

Annonce ♥

Ej hvor er I bare søde alle sammen. Tak alle sammen for de søde ord. :thumbsupsmileyanim:

Jeg er glad for I kan lide min beretning og billederne.

Jeg må lige advare jer nu og sige at der desværre er mulighed for at der går en uge, før jeg kan skrive videre. Jeg skal på kortur i dag i en uge, og jeg ved ikke om der er internet, hvor vi skal være. Hvis jeg har net skal jeg nok skrive videre i løbet af ugen - hvis ikke må I vente til jeg kommer hjem...

Edited by Malene C
0

Jeg tror at min første besked smuttede..

Det er så smukt. Man kan virkelig godt se på din far , at han er koncentreret og nervøs så sødt.

Den smuttede simpelthen? Havde du skrevet noget andet, som bare forsvandt eller? :wink:

Hehe.. han var vidst nervøs af flere omgange den dag.. Men jeg er så glad for at han fulgte mig op.

Ja den skulle åbentbart noget andet :tunge:

Ej da jeg ville poste den var den væk. Som i forsvundet - smuttet. Så jeg skrev det da bare igen :)

0

Hvor er du bare SMUK :loveshower:

Smukke billeder og dejlig beretning :heart: øv med indgangsmusikken, men hvis man alligevel ikke hører den, så går det jo nok :wink:

Fantastisk med hestevogn :) og ihh hvor ser din mand også bare godt ud! I er et virkelig smukt par!!

0

Annonce ♥

De sang: "Så tag mit hjerte" med tekst af Tove Ditlevsen og arrangement af Michael Bøjesen - den blev vidst også sunget til en royal barnedåb herhjemme og blev skrevet til den lejlighed.

Michael Bojesens arrangement til Tove Ditlevsens tekst er så fin :) :) :)

Jeg ved, at den blev sunget til Grevinde Alexandras bryllup med Martin Jørgensen i 2007, så mon ikke den er derfra? Det vil da også være en lidt underlig tekst at synge til en barnedåb ;)

0