Malene C

M&B's sommerbryllup 13/7-2013 - Beretning genoptaget - festen

1,156 posts in this topic

Annonce ♥

Hvor er de flotte! Det er også noget i den stil jeg godt kunne tænke mig at lave, når vi får fotografens billeder :) Hvor får du dem lavet henne?

og billederne er bare fantastiske! :loveshower:

Det er på Optimalprint.dk

Og så er det under takkekort -- bryllup.

Hvis du gerne vil prøve at lege med det på et tidspunkt, så være lige opmærksom på at man skal oprette en profil FØR man kan sætte billeder ind i skabelonen.... :lol: det tog nemlig mig et stykketid at finde ud af det... Jeg var ved at blive meget frustreret over at man ikke kunne sætte billeder ind! :wink:

Tak :) Rart at vide på forhånd! Tror også det ville irritere mig rigtig meget, hehe :wink:

Tror helt klart jeg skal lege lidt med det snart :)

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Hov, sikke mange kommentarer der pludselig var herinde.. Dejligt.. :thumbsupsmileyanim:

@ camillamusen og musling87: Jeg endte med at give 675 kr for orkidéen inklusiv forsendelse.

@ celi, JosephineL, og blomst : tak. :) Jeg håber i hvert fald også at folk bliver glade for dem. Og blomst, tak for nogle gode forslag. Dem vil jeg da lige drøfte med manden.. :)

@ webmor: er det takkekortene der er anderledes eller? Men tak alligevel.. :wink:

@ gold rumble: jeg har ikke selv tænkt at der behøver være et billede hvor man ser hele kjolen.. Så skal jeg lige se billederne igennem igen for ved ikke om jeg synes der er et godt billede hvor man kan se begge vores tøj ordentligt.. For hvis det skulle være så skulle det ikke kun være mig i min kjole, jeg synes da også man skulle se Benjamins tøj...

Vi har planer om at lave et kort (lille postkort) til dem der enten kun var med i kirken og til reception og til dem der sendte en hilsen på dagen. Så måske jeg her skal finde et sådan billede..

Men til dem der var med hele dagen synes jeg ikke det er billedet, hvor man ser kjolen der er vigtig, men gode billeder af os der viser essensen af dagen. :)

0

@ gold rumble: jeg har ikke selv tænkt at der behøver være et billede hvor man ser hele kjolen.. Så skal jeg lige se billederne igennem igen for ved ikke om jeg synes der er et godt billede hvor man kan se begge vores tøj ordentligt.. For hvis det skulle være så skulle det ikke kun være mig i min kjole, jeg synes da også man skulle se Benjamins tøj...

Vi har planer om at lave et kort (lille postkort) til dem der enten kun var med i kirken og til reception og til dem der sendte en hilsen på dagen. Så måske jeg her skal finde et sådan billede..

Men til dem der var med hele dagen synes jeg ikke det er billedet, hvor man ser kjolen der er vigtig, men gode billeder af os der viser essensen af dagen. :)

Helt enig :)

0

Annonce ♥

www.larsens-forsølvning.dk

Jeg skal sende dem et par roser/orchideer til dem på mandag. Jeg måtte først sende dem mandag, for han er på ferie i denne uge, så det var mere sikkert at de stod hjemme i køleskabet, fremfor at ligge hos posten indtil han kommer hjem.

Sorry jeg lige overtog din tråd Malene :)

0

Jeg skal sende dem et par roser/orchideer til dem på mandag. Jeg måtte først sende dem mandag, for han er på ferie i denne uge, så det var mere sikkert at de stod hjemme i køleskabet, fremfor at ligge hos posten indtil han kommer hjem.

Det er helt i orden. Det er altid tilladt at hjælpe andre i min tråd.. :)

Skal du have forsølvet mere end en blomst?

0

Pyh det var godt :wink:

Måske, det kommer an på om de kan skille dem ad. Orchideerne i min buket er nemlig limet på roserne, så på 2 roser er der limet en orchidé. Jeg håber de kan lave sådan en kombi, hvor der stadig sidder en orchidé på en rose. Så bliver udtrykket af buketten på en måde bevaret :)

Hvordan pakkede du orchideen?? For det er nok den del jeg er mest bange for ved den her proces. Er det noget med en masse vat, og så måske en lille pose med vådt papir, som blomsten kan suge af?

0

Måske, det kommer an på om de kan skille dem ad. Orchideerne i min buket er nemlig limet på roserne, så på 2 roser er der limet en orchidé. Jeg håber de kan lave sådan en kombi, hvor der stadig sidder en orchidé på en rose. Så bliver udtrykket af buketten på en måde bevaret :)

Hvordan pakkede du orchideen?? For det er nok den del jeg er mest bange for ved den her proces. Er det noget med en masse vat, og så måske en lille pose med vådt papir, som blomsten kan suge af?

Det lyder sejt og anderledes med de blomster.. Har du et billede af det? Bliver nemlig helt nysgerrig.. :wink:

Jeg købte en billig tupperware box, kom en masse vat i og blomsten ovenpå. Og så kom jeg vat rundt om blomsten også men ikke ovenpå - så vidt jeg husker. Han sagde til mig at det bare skulle være tørt vat da jeg spurgte om jeg skulle komme noget fugtigt ved, så det var det jeg gjorde.. Og så i en boblekuvert og af sted. Undersøg helt præcist hvornår der hentes pakker der hvor du afleverer den til en GLS pakkeshop, så den kommer afsted samme dag.

0

Annonce ♥

Det lyder sejt og anderledes med de blomster.. Har du et billede af det? Bliver nemlig helt nysgerrig.. :wink:

Jeg købte en billig tupperware box, kom en masse vat i og blomsten ovenpå. Og så kom jeg vat rundt om blomsten også men ikke ovenpå - så vidt jeg husker. Han sagde til mig at det bare skulle være tørt vat da jeg spurgte om jeg skulle komme noget fugtigt ved, så det var det jeg gjorde.. Og så i en boblekuvert og af sted. Undersøg helt præcist hvornår der hentes pakker der hvor du afleverer den til en GLS pakkeshop, så den kommer afsted samme dag.

Jeg har ikke et decideret billede af buketten endnu, men måske kan du fornemme udseendet på et af billederne af mig i min tråd :) ellers håber jeg du kan vente lidt. Jeg har lige fået 400 billeder af min svigerinde, og 350 af min veninde, så i morgen kan jeg måske finde et :)

Okay, tak. Så vil jeg få købt de ting i dag så jeg er forberedt til mandag. Hmm, måske jeg bare skulle sende den med PostDK så jeg er sikker på den kommer afsted samme dag.

0

Jeg har ikke et decideret billede af buketten endnu, men måske kan du fornemme udseendet på et af billederne af mig i min tråd :) ellers håber jeg du kan vente lidt. Jeg har lige fået 400 billeder af min svigerinde, og 350 af min veninde, så i morgen kan jeg måske finde et :)

Okay, tak. Så vil jeg få købt de ting i dag så jeg er forberedt til mandag. Hmm, måske jeg bare skulle sende den med PostDK så jeg er sikker på den kommer afsted samme dag.

Problemet med post dk er at de bare ikke er helt så sikre som GLS. GLS får du vidst også track and trace på.

Du skal bare aflevere pakken tidligt i morgen så er du sikker..

0

Annonce ♥

Beretning del 18

Ankomst til festen:

Når nu det var gået så godt hele dagen tidsmæssigt - Benjamin var kommet i god tid til kirken og jeg ankom også tidligt - lidt for tidligt - til kirken, så måtte vi jo råde bod på det, på et eller andet tidspunkt. :wink:

Så vi kom 45 minutter for sent til feststedet. :floejt: Vi skulle have været der kl. 17. men var der først 17.45....

Det gav jo så fotografen anledning til at få taget lidt billeder af lokalet, som I selvfølgelig ikke skal snydes for.

post-51781-0-13238400-1381948250_thumb.j

post-51781-0-18981600-1381948270_thumb.j

post-51781-0-10445800-1381948296_thumb.j

post-51781-0-19260400-1381948327_thumb.j Det er faktisk en fejl at "gommens" bordkort er med lilla bånd, det skulle have været med grønt. Men vores hjølper der har lavet det, har simpelthen misset netop Benjamins kort og lavet ALLE andre rigtige. :lol:

post-51781-0-55369800-1381948344_thumb.j Og så gik der altså lige et kort øjeblik lidt zilla i mig, da jeg så vores bordkort. :blink: Feststedet har købt lilla lys som vi bad om, men har så åbenbart ikke kunnet finde små fyrfadslys og kun store som så sidder højt i stagen. SLET ikke det der var meningen. :angry: Det er jeg stadig lidt ærgelig over. Og jeg vidste jeg skulle have sagt det bare skulle være almindelige fyrfadslys... Men sådan er det. Jeg slap det hurtigt igen. Folk var stadig imponeret af dem, hvilket jeg jo var glad for. :)

post-51781-0-69900800-1381948439_thumb.j

0

Beretning del 19

Ankomst til feststed:

Nå men det lykkedes os da at nå frem til feststedet så vi kunne møde vores gæster og skåle sammen med dem.

post-51781-0-91971400-1381948860_thumb.j

Dog havde jeg lige brug for assistance først med mit slør som gentagne gange var faldet ud under fotograferingen. Godt man er gode venner med frisøren og har hende med til festen. :wink:

post-51781-0-65386900-1381948948_thumb.j

Så var der mulighed for at nyde den dejlige velkomstdrink og få snakket lidt med gæsterne, før maden blev serveret.

post-51781-0-64963000-1381949107_thumb.j

Af en eller anden grund, som jeg aldrig fandt ud af, spiste vi først MEGET sent, som i lidt i 7 og arrangementet var altså booket til kl 17, så jeg forstår slet ikke, hvorfor der gik så lang tid, men det kunne vi jo ikke gøre noget ved.

Det betyder desværre også at vi får ret så travlt sidst på aftenen med at nå det hele.... Men vi nåede da det hele og det er det vigtigste.

Da maden endelig blev serveret kunne vi sætte os til bords og nyde maden.

Forretten var hjemmerøget andebryst med appelsincreme. Mums :smiley-eatdrink026:

post-51781-0-94571900-1381949355_thumb.j

Der følger en lidt sjov side historie med til forretten... Vi havde jo skrevet i vores invitation at man skulle melde tilbage, hvis der var særlige madforhold vi skulle tage hensyn til. Der var ikke særlig mange der meldte tilbage dog, så derfor har vi ikke tænkt videre over det da vi besluttede os for menuen. Lidt efter forretten er spist og jeg taler med min mor og mormor fortæller de mig at det havde været meget morsomt ved deres bord, fordi min onkel havde glædeligt spist forretten - og han havde sagt det smagte godt. Han havde åbenbart ikke hørt efter da vores overtjener fortæller, hvad der nu bliver serveret, for min onkel kan ellers ikke FORDRAGE fugl! Han rører det aldrig. Og det havde jeg jo helt glemt alt om, da vi valgte menu, så han havde ikke fået noget andet. ih, der måtte jeg lige sige undskyld til ham først, men på den anden side synes jeg nu også det var sjov, og så kunne han jo bare have husket os på det - og lyttet efter ved annonceringen! :lol:

Under forretten er det tid til at vores Toastmaster præsenterer sig selv og fortæller om, hvordan aftenen skal foregå. Han vælger så at starte med at præsentere sig mens mange gæster er udenfor, for at ryge - så de måtte lige kaldes ind, så han kunne fortælle til alle.... :lol:

post-51781-0-11320100-1381950392_thumb.j

Så er det tid til den første tale. Traditionen tro, så er det brudens far der skal tale først.

Jeg må ærligt indrømme at jeg virkelig ikke regnede med at min far ville sige noget som helst. Han er ikke vild med at være midtpunkt og slet ikke vild med at skulle holde tale. Så da vores toastmaster annoncerede at han og min mor havde en tale sammen, blev jeg bare så glad.

Af en eller anden grund troede jeg at det ville være min mor og mormor der ville holde tale sammen, så jeg blev dobbelt overrasket. :thumbsupsmileyanim:

Det var simpelthen så fin en tale og jeg er så glad for de begge stillede sig op og talte sammen. Jeg har desværre ikke en kopi af den (som jeg så kunne vise jer) men måske jeg kan få den på et tidspunkt fra dem. I må nøjes med lidt billeder i stedet. :)

post-51781-0-73670100-1381950138_thumb.j

post-51781-0-48098900-1381950224_thumb.j

post-51781-0-11959700-1381950442_thumb.j Her er jeg lige været henne hos min far efter talen og sige mange tak til ham.

post-51781-0-68689200-1381950318_thumb.j

0

Iiih det har da taget mig alt for længe at få læst op på jeres store dag!

Det ser da ud til at Kastrup fortet er lykkedes meget godt! :loveshower:

Og hvor er det bare nogle lækre billeder i har fået taget!!!

Hehe. Det er helt i orden. Der er jo meget at følge med i herinde. :wink:

Kastrup fortet var bare helt PERFEKT. Det var så smukt og grønt. Helt ideelt, og jeg er så glad for de billeder vi har fra den del af dagen.

0