-:B:-

Velsignelse - og er gift for anden gang - KJOLE?

16 indlæg i dette emne

Jeg har været gift før, og faktisk også gift med manden jeg om nogle måneder skal gå i kirke med.

Vi giftede os for nogle år siden på rådhuset men har gemt festen og turen i kirken til senere.

Nu står jeg bare i den situation at jeg ikke aner hvad jeg bør have på....

der er så mange regler og jeg er tvivlende....

Brudekjole - er det for 1. gangs bruden?

Brudekjolen er vel heller ikke for den der er gift men blot skal velsignes?

Men hvor finder man pæn galla kjole hvis det er sådan noget man skal i ??? Bor på Sjælland.

Håber I vil dele jeres mening med mig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også gift på rådhuset for 5 år siden, og skal holde kirkelig velsignelse på 5 års dagen. Vi holder vores bryllup, som et almindeligt. Hvor min far fører mig op og med hvid kjole, som altid har været min drøm. Men man kan gøre det på flere måder, når det er en velsignelse, det kommer an på hvad i er til.

Så håber i finder ud af hvad det er i er til ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej kommende velsignede brud,

Vi blev også gift på rådhuset dog kun for snart 5 år siden og skal velsignes i kirken til maj og jeg har købt min skønne brudekjole som jeg glæder mig helt vildt til at have på....

Redigeret af HarrietJohannessen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis jeg skulle giftes for anden gang og jeg allerede havde haft den store hvide kjole på ville JEG ikke have sådan en på igen - men det generer mig ikke det fjerneste at andre vælger det :)

Hvis det var en velsignelse af mit allerede eksisterende ægteskab, og jeg bare havde haft 'almindeligt' tøj på på rådhuset, så ville jeg have den store hvide kjole på til velsignelsen :wink:

Jeg skal også giftes på rådhuset om en måned, og her har jeg hvis kjole på... Er ikke troende, men har overvejet at hvis det kommer med alderen, så kunne vi jo blive velsignet til vores kobberbrylluppet eller noget i den dur - og her har jeg allerede tænkt igennem at jeg ikke ville vælge den hvide kjole igen :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kære trådstarter, naturligvis skal du være hvid brud, hvis du vil være hvid brud, det er der kun 1 der bestemmer, nemlig dig :)Held og lykke med jeres velsignelse - husk beretning, vi er nemlig billede- og historiehungrende herinde :lol:

Keld og jeg skal velsignes i forbindelse med vores kobberbryllup den 20/1 - 2015, og vi gennemfører en kirkelig ceremoni i den kirke, hvor min søn blev konfirmeret sidste år ()()

Da det er første kirkebryllup for Keld, skal den simpelthen have alt, hvad den overhovedet kan trække - og naturligvis skal jeg da være hvid brud den 24/1 i Sct. Catharinae Kirken i Ribe :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

min kusine blev gift på rådhuset og havde en kirkelig velsignelse hvor hun blev ført op og havde hvid kjole og slør på. Jeg synes du skal gøre som du selv føler for - men som gæst ville jeg ikke skæve hvis du kom i hvid :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes sagtens du kan have en brudekjole på, hvis det er sådan du ønsker det, uanset hvilken farve du end måtte vælge. Det er jeres bryllup og jer der bestemmer hvordan I vil have at jeres dag skal være. Personligt ville jeg dog ikke vælge at lade mig føre op af min far, hvis jeg var gift i forvejen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan jo også vælge en mere cremefarvet kjole som stadig er lys. Et alternativ kunne være en kjole i "nude" og så måske med hvide accessories? Der var en herinde for et par uger siden som fik lidt de samme råd :rolleyes: Der er mange smukke kjoler derude som ikke er helt hvide hvis man nu ikke synes man har lyst til det, fx som miss lenas (som blir nævt så ofte :biggrin:) Men du skal gøre lige det du har lyst til!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for jeres svar - jeg er stadig utrolig i tvivl. NEtop fordi det er andet bryllup og samtidig er vi jo gift men skal "blot" velsignes og holde festen.

Frygter folk skæver til mig hvis jeg kommer i hvid brudekjole.

Samtidig vil jeg så gerne have voires brudebillede.... men det kan lige så godt være i en flot gallekjole naturligvis.... så er det bare at finde en til det... og hvor finder man det?

Åh er så meget ti tvilv...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker, at du skal ud og prøve nogle kjoler. Både brude- og gallakjoler! Jeg bor i Vestjylland, og her er der flere af "kjolebutikkerne" der har begge dele. Så mon du kunne finde sådan en butik nær dig, - for bare at prøve! Så tænker jeg, at du måske kan komme nærmere, hvad der er rigtigt for dig!?

Jeg synes, du skal lytte til DIN mavefornemmelse og DINE lyster og behov, og ikke træffe din afgørelse ud fra, hvad du forestiller dig at andre forventer. For det er JERES dag, og det er DIG (jer), der bestemmer, hvordan dagen skal være, - herunder om du skal i brude- eller gallakjole.

Jeg synes sagtens, du kan komme i hvid kjole. Også selv om det er dit andet bryllup! Det er jo første gang, I to skal have en kirkelig velsignelse...

Jeg håber, du finder frem til den rigtige løsning for DIG!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Du

Jeg er lidt i samme situation som dig, jeg stod hvid brud for 12 år siden, blev skilt og har fundet den skønneste mand. Når nu vi skal giftes vil han gerne i kirke og hvis det stod til ham kom jeg susende i det store hvide skrud !!! meeeennn jeg har ikke lyst til at være hvis brud igen....ihvertfald ikke helt hvid :wink: , jeg vil prøve at finde en kjole i en lys/røgfarve (evt støvet, brun, rosa, oliven el. lig) og så vil jeg have et hvidt skørt indenunder og en hvid blonde corsage...det er ihvertfald drømmen lige nu !!!! altså en mellemting mellem galla og brud !!!

Jeg tror ikke der er nogen nu til dags der ville skæve til hvis du valgte at være hvid brud igen, man skal gøre det man føler for!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for jeres svar - jeg er stadig utrolig i tvivl. NEtop fordi det er andet bryllup og samtidig er vi jo gift men skal "blot" velsignes og holde festen.

Frygter folk skæver til mig hvis jeg kommer i hvid brudekjole.

Samtidig vil jeg så gerne have voires brudebillede.... men det kan lige så godt være i en flot gallekjole naturligvis.... så er det bare at finde en til det... og hvor finder man det?

Åh er så meget ti tvilv...

vi skal også velsignes senere på året, og jeg skal have hvid kjole på, havde det ikke på rådhuset så nu skal det være....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været gift før, og faktisk også gift med manden jeg om nogle måneder skal gå i kirke med.

Vi giftede os for nogle år siden på rådhuset men har gemt festen og turen i kirken til senere.

Nu står jeg bare i den situation at jeg ikke aner hvad jeg bør have på....

der er så mange regler og jeg er tvivlende....

Brudekjole - er det for 1. gangs bruden?

Brudekjolen er vel heller ikke for den der er gift men blot skal velsignes?

Men hvor finder man pæn galla kjole hvis det er sådan noget man skal i ??? Bor på Sjælland.

Håber I vil dele jeres mening med mig.

Der er ingen regler :lol: og det skal du huske - hvis DU gerne vil have det vildeste skrud, så skal du have det ! Jeg skal også giftes for 2.gang og endda borgerligt, men derfor skal jeg stadig have en skøn drøm med 2 meter slæb på :rolleyes:

Men hvis du har det sådan at du gerne vil nedtone det lidt, fåes der rigtig mange skønne brudekjoler der ikke er det vilde skrud, men stadig meget brude-agtige. Her tænker jeg på den skønne Justin Alexander no.8465 og i det hele tage tea-lenght kjoler vil være et super alternativ !

Gør som DU vil - ikke hvad du tror andre vil forvente og lyt IKKE til folks kommentarer om at så behøver man ikke at gøre så meget ud af det...

Hvad med en farvet brudekjole ??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer