Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Shedevil

Erfaringer med foto.com

19 posts in this topic

Hejsa..

Nu skal vi jo til at have bestilt takkekort, fotobøger og have fremkaldt billeder og lavet forstørrelser i STOR stil..

Og det er såmænd ikke fordi vi er nærige - men synes bare der er så stor forskel på priserne - og ikke ret stor forsket, ofte ingen, på det produkt man får.. Så derfor gider vi ikke betale mere for ingenting.. :)

Har før benyttet mig af Vistaprint og CeWe - så deres kvaliteter kender jeg.. Men faldt over denne hjemmeside - http://dk.foto.com - og tænker at det virker MEGET billigt.. Og ofte er meget billig = for godt til at være sandt! :)

Så kære zillaer - nogen erfaringer med produkter fra denne side?

Og ellers - kom gerne med andre forslag til sider hvor man kan få følgende:

- Fremkaldt billeder

- Lavet fotobøger

- Lavet forstørrelser

- Lavet takkekort (aka. kort)

0

Annonce ♥

Det kender jeg ikke lige..

Men vil for alt i verden ikke bruge smartpfoto.. Efter at de ændrede navn er de blevet så ringe.. det kostede os 600,- ekstra at få fremkaldt feriebilleder fordi de lavede en fejl og gav os skylden.. :(

0

Jeg har ikke selv prøvet foto.com, men har mange gode erfaringer med pixum.dk - de er smadder hurtige til at levere, og prisen er meget fair. Dog skal man være meget opmærksom på, at billederne bliver lidt mørke i forhold til på computeren. Jeg har lige besøgt en veninde, som havde bestilt 400 billeder fra foto.com, og hun havde det samme problem: at billederne var mørkere end det så ud på billederne. Så måske det er et generelt problem?

Nåh, men ellers vil jeg i hvert fald anbefale pixum :biggrin:

0

Annonce ♥

Jeg har fået nogle billeder derfra, og standardpapiret er meget tyndt. Fint nok til de få billeder, jeg har fået fremkaldt, - men jeg ville i hvert fald være obs. på, hvilken papirstype jeg vælger, hvis jeg skal bestille der igen.

0

Tak for jeres tilkendegivelser, anbefalinger og erfaringer! :)

Kom endelig med flere hvis nogen har... :)

Kigger lidt på de forskellige og ser hvad der kan betale sig bedst.. Planen er at vi skal have fremkaldt omkring 1200 alm billeder, have lavet 2 små fotobøger og 2 store luksus fotobøger - og så skal vi have en række forstørrelser... Så prisen kommer alligevel til at betyde lidt når det er de mængder! :)

0

Annonce ♥

Jeg har brugt foto.com en del, og har været ganske tilfreds med kvaliteten! Tror snart hele familien har modtaget julegaver lavet der igennem. Ja jeg mener også at huske (det er ved at være lidt tid siden) at billederne godt kan blive en tand mørkere, så bestil først 1 bog for at se hvad i synes:-) Ang. levering er det den eneste kritik jeg har. De er ikke skide hurtige op til jul, og kan ikke helt overholde tidsfristen. Men Prøv det! Jeg bruger dem!

Kh.

0

Jeg har også bruget foto.com og må desværre sige at jeg ikke var tilfreds :(

Jeg tror de har "problemer" med at skifte farven (læs de er så billige fordi de kører til sidste dråbe i farverne) i hvert fald var der gryn i mine billeder, men på den anden side, hvad kan man forvente af et 20x30 til under en 5er..

Jeg synes også at papiret var MEGET tyndt på deres almindelige print, dog er deres kort i en okay papirkvalitet, men der er ikke rigtigt noget eksklusivt over dem, ved ikke hvilket look du/I går efter..

Men som sagt er de meget billige, så du kan jo evt prøve at bestille en lille smule der fra og selv vurdere - man kan aldrig have for mange prints fra sit bryllup.. :heart: vel? :heart: :heart:

0

Annonce ♥

Tusinde tak for alle anmeldeser - erfaringer - gode som dårlige! :)

Jeg synes ikke jeg gider bøvle med amerikanske og engelske hjemmesider - ikke fordi jeg er bange for at handle over nettet (haha - jeg har snart købt hele Ebay :lol: ) men jeg gider ikke finde ud af det med str. osv osv.. I min optik er det - lige i det her tilfælde - hvor jeg VED jeg kommer til at bruge laaaaaaaaaaaaang tid på det - mere besværligt i udlandet end i DK! :)

Og der er som sådan ikke noget galt med Vistaprint - bortset fra at de ikke laver alm. billeder? :)

0

Annonce ♥

Min favorit er Cewe, der kan man lave nogle virkelig lækre luksus fotobøger med meget tykt lækkert papir, det gjorde vi til brylluppet. Efterfølgende har jeg også brugt photobox og de har også været fine, men kun bestilt standard ting der og ikke luksus

0

Hej.

Som fotograf vil jeg nok råde jer til, at få de billeder i ønsker at indramme eller lignende, fremkaldt professionelt. Det koster en smule ekstra, men farveægteheden holder i mange mange år.

I kan eventuelt vurdere det selv på www.labnet.dk som løser opgaver for både private og professionelle.

Alle de andre ”hygge” billeder til fotobogen kan man fint sende til fremkaldelse hos Pixum som levere en ganske sober kvalitet.

Håber i kan bruge mit råd til noget og held og lykke med det.

Venlig hilsen

FANTOMFOTO

Lars Davidsen

0