Vindberg

Invitationer?

21 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Det kommer an på så meget...

Ved jeres gæster godt hvilken dato I holder brylluppet? Har de allerede sat kryds i kalenderen? Hvis ikke, så vil jeg sige at det kun kan gå for langsomt med at få de invitationer ud... Det er nemlig omkring nu folk begynder at planlægge sommerferie og bede om ferie, og det ville jo være så ærgeligt, hvis der er nogle gæster der ikke kan komme med, fordi de har bestilt ferie og ikke er hjemme når I skal giftes..

Hvis de godt ved det, så synes jeg, at jeg har set folk sende omkring 3-4 måneder før. Det kommer også an på hvornår feststedet (hvis I har sådan et) skal vide hvor mange gæster der kommer i alt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er lidt i tvivl. Vi skal giftes i juli, og jeg ved ikke hvor meget før, gæsterne skal modtage invitationerne. ? :help:

Vi skal giftes samme dato som jer. I Okt sendte vi STD ud og om en uge får gæsterne indbydelsen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kommer an på så meget...

Ved jeres gæster godt hvilken dato I holder brylluppet? Har de allerede sat kryds i kalenderen? Hvis ikke, så vil jeg sige at det kun kan gå for langsomt med at få de invitationer ud... Det er nemlig omkring nu folk begynder at planlægge sommerferie og bede om ferie, og det ville jo være så ærgeligt, hvis der er nogle gæster der ikke kan komme med, fordi de har bestilt ferie og ikke er hjemme når I skal giftes..

Hvis de godt ved det, så synes jeg, at jeg har set folk sende omkring 3-4 måneder før. Det kommer også an på hvornår feststedet (hvis I har sådan et) skal vide hvor mange gæster der kommer i alt...

Jeg er enig med Malene, vi skal gifes til maj og alle vores gæste ved godt at de skal til bryllup, så vi sender invitationer ud om ca 14 dage :)

Redigeret af Andrup pigen :))
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi skal velsignes samme dag, som I skal giftes. Fordi dagen ligger i uge 30, og mange har ferie på det idspunkt, sendte vi invitationerne ud llerede i december, så vi var sikre på, at de fleste ikke havde planlagt sommerferie endnu, så jeg ville sende dem ud nu her - så hurtigt som muligt, inden folk får lavet for mange planer i deres ferie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde valgt at holde vores bryllup hemmeligt indtil sidste sensommer, hvor vi til en familie sammenkomst under maden delte invitationerne ud. Så vores invitationer røg ud ret tidligt i forhold til vi først skal giftes til april i år. Alle blev rigtig glade, men det gav os tid til at finde ud af, hvordan er vores drømmebryllup - hvad er det vi vil ha'?! Allerede samme dag som invitationerne var delt ud, kom de første "gode råd" og ideer - men der havde vi allerede hele grov skitsen på plads......

Så i korte træk, delte invitationer ud i august og af økonomiske årsager, havde vi svar frist start december sidste år.. Bare for at vi selv kunne ha' et overblik over penge situationen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også svardato 3 mdr. før festen, fordi der tit er nogle stykker som giver besked efter S.U., så for at være sikre på, at alle når at få givet besked, har vi sat S.U. så tidligt, så har vi også selv et godt overblik over, hvem der kommer, og god tid til at organisere overnatning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner med at sende vores ud til december Januar så det blvier i ret god til. Vi sender så tilgengæld ikke STD kort ud, men har fortalt de fleste at vi skal giftes til juli næste sommer

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have sendt vores ud så hurtigt som muligt, men vi har problemer med at finde et sted til receptionen og da vi er nød til at skrive lokationen i invitationerne, kan vi ikke sende dem endnu. Der var ikke nogen af os der nogensinde havde modtaget eller hørt om save-the-date-kort, før jeg kiggede herind, så det er ikke noget vi har overvejet. Jeg synes det er lidt sent at sende invitationer ud, min far synes det er alt alt for sent, min mor mener det er lidt tidligt og min kæreste synes det er helt vanvittigt at folk kan planlægge så langt ud i fremtiden :) -hermed sagt, det er op til dig og din kommende mand, men hvis I vil være sikre på at alle gæsterne kommer, skal I nok se at få send et eller andet afsted!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Super.. tak for det.. Vi har faktisk lige så lige fået gæstelisten på plads. Så må jeg afsted til hobbykælderen og få en veninde til at møde ind. så må vi i gang med det kreative ;) Jeg har heller aldrig hørt om save-the-date-card. Men det er egentlig smart :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke sendt noget ud endnu, vi planlægger egentlig at holde det hemmeligt for alle indtil de får invitationen. Problemet er bare at vi ikke har sat en dato endnu... :blush: Mine svigerforældre rejser meget, og vi skal derfor lige have hørt dem om de allerede har planlagt sommerferien (de er på Bali i øjeblikket, så vi må vente til de kommer hjem..)

Brylluppet bliver engang i august / september, så jeg satser på at de fleste er færdige med deres sommerferie på det tidspunkt. Hmm.. Men nu får jeg da alligevel lidt sved på panden over at høre hvor tidligt i andre har sendt ud... :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste friede midt november, vi kendte heller ikke til std kort, men kastede os fluks over idéen da datoen hurtigt kommer ud, uden at man nødvendigvis kender rammerne for brylluppet.... Første prioritet for os var at få styr på datoen/lokalet, hvilket vi hurtigt fik sat, så allerede en måned efter forlovelsen sendte vi et std kort ud på mail :) Vi skal giftes midt september, tror vi regner med at sende invitationer ud en 3-4 mnd før som de andre nævner, og så en SU omkring 1-2 inden - vi synes selv det er rarest i forhold til planlægning, samtidig med at vi holder en stor fest (blir en 70-75) så når så mange skal samles tænker vi det bedste er at være i god tid :wink: Meeen jeg er også mega organizer, med udpræget planlægger gen, så det er sån' jeg har det bedst :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sender vores invitationer ud her i løbet af April regner jeg med.. Vi sender ikke STD kort ud, kan ikke rigtig se fidusen i dem...

Vi skal giftes påskelørdag, og der er jo mange der planlægger ferie på den tid, eller planlægger familie tam tam, så vi vil gerne være ude i god tid.. Og så sætter vi nok SU til omkring 15 januar, så vi kan begynde at handle kød osv ind på tilbud, så det hele ikke skal købes på en gang. Og så ved hurtigere kan få os et overblik over økonomien ( vi har et ret stramt budget)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer