Guest fantomfoto

Hvordan blev I friet til?

123 posts in this topic

Mit historie er ikke så romantisk som jeres :(

Min kæreste har sagt at han ville gerne giftes ham med mig, på dette tidspunkt jeg ventede hans førstesøn for 2 år siden. Men i de to sidste år, han gik rundt og spurgte de fjollet måde om jeg vil giftes mig med ham, da jeg lavede mad, eller jeg sad i wc... Jeg vidste at han lavede bare for sjov... Og sagde altid nej. for det mente an ikke alvorligt.

så det sidste år jeg havde "plaget" ham at frie mig snarest. Han sagde hele tiden, det kommer snart... Så i begyndelse af året begyndte han at snakke meget om brylluppet, hvor vores bryllup foregik eller hvornår vi skulle giftes os. Hna foreslog den 13 april 2013... Selvfølgelig jeg gik rundt og glædede mig hvornår han ville frie mig... Men der skete ingenting indtil vores 5 års dag (den 15 maj 2012). Han sagde at han ville lave hjemmelavet pizza, men han skulle lige tage badet før at lave aftensmad. Men jeg fik lyst til at gøre klar med at rulle dej... så begyndte jeg at skrive: Vil du giftes dig med mig? på Pizza dej med Kectup. Kort tid efter han kom ud af badeværelset og gik hen til Køkkenet og begyndte at gøre klar. Men han opdagede det. Han smilede og sagde ja med det samme...

Jeg siger altid til andre når de spørger hvem frier der??? Selvf. jeg svarer ærligt at det er mig og siger altid: Jeg ville også bare give ham den ultimative kærlighedserklæring. Vi er lykkelige og det handler da ikke om, hvem der frier!!! Og som en skriver; når man er forelsket er der ingen regler.

post-48487-0-92023200-1339527263.jpg

0

Annonce ♥

Min kæreste har sagt at han ville gerne giftes ham med mig, på dette tidspunkt jeg ventede hans førstesøn for 2 år siden. Men i de to sidste år, han gik rundt og spurgte de fjollet måde om jeg vil giftes mig med ham, da jeg lavede mad, eller jeg sad i wc... Jeg vidste at han lavede bare for sjov... Og sagde altid nej. for det mente an ikke alvorligt.

så det sidste år jeg havde "plaget" ham at frie mig snarest. Han sagde hele tiden, det kommer snart... Så i begyndelse af året begyndte han at snakke meget om brylluppet, hvor vores bryllup foregik eller hvornår vi skulle giftes os. Hna foreslog den 13 april 2013... Selvfølgelig jeg gik rundt og glædede mig hvornår han ville frie mig... Men der skete ingenting indtil vores 5 års dag (den 15 maj 2012). Han sagde at han ville lave hjemmelavet pizza, men han skulle lige tage badet før at lave aftensmad. Men jeg fik lyst til at gøre klar med at rulle dej... så begyndte jeg at skrive: Vil du giftes dig med mig? på Pizza dej med Kectup. Kort tid efter han kom ud af badeværelset og gik hen til Køkkenet og begyndte at gøre klar. Men han opdagede det. Han smilede og sagde ja med det samme...

Jeg siger altid til andre når de spørger hvem frier der??? Selvf. jeg svarer ærligt at det er mig og siger altid: Jeg ville også bare give ham den ultimative kærlighedserklæring. Vi er lykkelige og det handler da ikke om, hvem der frier!!! Og som en skriver; når man er forelsket er der ingen regler.

Sådan kan man også gøre det :) synes det var en fed måde

0

Vi havde brugt dagen til kickboxing stævne med den ældste (han vandt 😊) og efter en laaaaang dag i en sportshal sku vi hjem og spise hos min moster og onkel kun kæresten og jeg. Vi sku overnatte til dagen efter og han siger at jeg var 100 år om at pakke ( noget jeg ellers aldrig er, det ska ikk være så svært sådan noget 😉) men afsted kom vi...

Da vi lander hos mistet og onkel ser jeg med det samme at flaget er hejst og tænker "fuuuuuck dét er pinligt det her, vi fejrer noget og jeg har glemt hvad!! Tænke, tænke..... Vi kommer ind og jeg henter ting i bilen efter vi har sagt hej og kommer så ud i køkkenet.. Min moster og onkel sidder ved køkkenbordet, kæresten står op og beder mig komme med mine hænder...

Så begynder han at snakke om hva dag eet er idag siden vi kommer her og flaget er hejst... Jeg blivet SÅ pinlig for ka jo virkelig ikke huske det tænker jeg... Han siger så at når man har mig har man et sødt, positivt og kærligt væsen 😄 og det er han jo lidt modsætningen af.. Han er lidt bøllen og så ka han jo lyve for mig på alle mulige måder fordi han er god til det og jeg er godtroende 👼 "og jeg løj også for dig igår, for jeg var ikke ude og arbejde om eftermiddagen." her blev jeg HELT paf, troede et kort øjeblik han ville gøre det forbi mellem os 😔... Men så fortsatte han med ".... Det her er nemlig den dag jeg vil spørge dig om du vil gifte dig med mig" og så gik han på knæ! Og det ville jeg :-D og så tuuuuuudede jeg! Og det gjorde han også lidt... ☺

Resten af aftenen fik med go' mad og drikke og masser af musik der fik tårnene til at flyde igen engang imellem 😊 Næste dag hentede vi ungerne og de to store vidste det godt. Pigen på 7 havde endda været med ude og købe ringen, men holdt på hemmeligheden!

Rigtig mange dejlige historier on skønne frieriet herinde, de er søde og kreative de mænd og ved jo hva vi vil ha'. Hurra for dem ❤

Edited by Mrs. West
0

Annonce ♥

Min kæreste friede til mig sidste sommer i Grand Canyon.. Det var så smuk og den flotteste udsigt man kan ønske sig. :rolleyes::heart:

Han havde haft ringen med fra Danmark og han var under hele vores tur rundt i USA så bange for at jeg skulle finde ringen..Men jeg opdagede ingenting og det kom helt bag på mig..Skøn overrraskelse :loveshower:

0

hvordan han friede til mig, jo nu skal I hører.

Man hører jo tit om at ham der skal fri til en, skal komme på en hvid hest. Det gjore min kommende mand ikke, men han kom riddende på en elefant i stedet for. Hans ynglinsdyr er elefanten så det passede jo meget godt.

Nå men historen er således. Vi er på Koh Chang ( elefant øen) i Thailand, og han havde hele dagen været underlig, og det gjorde det ikke bedre at han lige som forsvandt en hel time der om dagen.. Og da han kom tilbage ville han ikke fortælle hvad han havde lavet, Så mor her var lidt sur ;-)

nå men det blev aften og på et tidspunkt siger han at skal på toilettet og får noglen til vores bungalow. på et tidspukt hører jeg "mer end kærlighed" der bliver spillet i bare, og min svigerfar siger:"havd fanden er det ikke Heine der kommer riddende på en elefant" hvor jeg når at svare "gu gør han da ej" og da jeg vender mig om komme rhan riddene på en elefant, og med Rasmus Seeback i baggrunden gik han på knæ og friede til mig. Sagde selvfølgelig ja :rolleyes:

Alle de mennesker der var på stranden den aften rejste sig op og klappede. Senere fik vi af vide at vide at der havde været nogle fra den lokale avis, så en tur i avis kom vi også, da det ikke er hver dag der er sker et frieri på Koh Chang.

på elefanten havde de skrevt vores navne på den ene side og på den anden side stod vores hunds navn.

Senere fortalte han mig, at han havde planlagt det længe, og han havde og så spugt min far. :heart:

0

Annonce ♥

Haha, det er da meget sødt :rolleyes:

0

jamen så får i lige min historie også - selvom den er lidt pinlig.. :blush:

Det hele begyndte vel sidste sommer hvor jeg fortalte ham at jeg gerne ville giftes også inden for en rimelig fremtid.. han var... ligesom de fleste mandkøn sådan lidt "ja ja det kommer nok" agtig.. men nu havde jeg da fortalt ham det.. så hele efteråret har jeg jo prikket lidt til ham uden at det på nogen måde var for meget.. :fløjt:

I december skulle vi til New York og så tænkte jeg at nu havde han jo alle muligheder for at gøre det virkeligt romantisk! meeeen nej... men så var det jeg tænkte -han ved hvordan jeg bare ELSKER julen så man kunne jo være så heldig, at han ville gøre det juleaften eller 1. juledag til familiehygge.. meeeen nej.. heller ikke noget her.. hmm lidt skuffet, men ikke så meget at gøre ved det..

nå.. vi startede i skolen igen og omkring d.15 januar mens jeg ligger inde i sengen(OG NEJ DET ER IKKE HER HAN FRIER) så ringer en af vores fælles venner og kan høre hvad de siger... vennen fortæller at han har friet til hans kæreste og at hun sagde ja... hmpf (y) blev bare så tøsesur for jeg mente altså det var min tur -de har været on and off flere gange og vi har altid sagt at deres forhold ikke ville holde og så sker dette!!!

Nå men min taktik var at lade som om jeg sov fordi jeg ikke orkede at snakke om det -men H2B kommer selvfølgelig ind og fortæller det, i første omgang uden at jeg reagerer.. han kommer helt hen i hovedet på mig og gentager det. Jeg siger kort "ja, så er der da nogen der kan" og vender mig om.. var virkelig tøsesur

og her kommer det sjove så... :huh: På dette tidspunkt havde min søde forlovede allerede planlagt at fri til mig.. og han har senere fortalt at han blev ret mopset over min kommentar -hvilket jeg udmærket forstår nu hvor det hele var planlagt!!

Det skete så -endelig- og faktisk som en overraskelse d. 22 januar på vores 4 års dag(tænk at jeg ikke havde overvejet det) vi var lige kommet hjem fra min mors fødselsdagsfest og jeg var rigtig træt.. Her spørger han om jeg vil have min gave nu, eller om jeg ville vente til om morgnen når vi havde fået sovet lidt.. meeen en gave siger man vel aldrig nej tak til, så jeg sagde bare til ham at det skulle gå lidt hurtigt.. jeg lukker øjnene og da jeg åbner dem igen sidder han på knæ foran mig og spørger om jeg vil gifte mig med ham :loveshower:

jeg glædede mig vildt til at sige det til min mor og far -men det viste sig de godt vidste det -han havde nemlig spurgt min far om lov først, hvilket jeg synes var vildt romantisk :heart: :heart:

det var vidst det...

PS: det par jeg omtaler er ikke længere sammen :rolleyes: ved godt man ikke må håne -men havde jo ret :blush:

0

Ja, lad mig da så også få vores historie med...

Danny, min soon-to-be, er amerikaner, så han kender jo ikke til at man "bare" kan gå på knæ og stille det vidunderlige spørgsmål.

Ud over at være amerikaner, så er han uddannet fra den ultimative nørdskole MIT (Massachusetts Institute of Technology). Så han ville lave alt selv, og jeg havde i lang tid ingen adgang til hans lejlighed. :unsure:

Han designede et kæmpe net med små dioder (hvor han selv skulle lodde alle ledninger på dioderne - for perfekt at afpasse længden mellem lysene). Dette net blev hængt over træerne i en nærliggende park, så halvdelen af parken var dækket af det. (Ja, totalt overdrevet, men han kunne ikke lade være...)

Lidt over midnat d. 27. april gik vi en tur, hvor han tog mig gennem parken. Da vi så gik igennem, havde han fjernbetjening til lysene, som han tændte - og jeg siger bare: de lyste hele parken op. Nedenunder var der tæppe med asti og min yndlings-spise (jordbærtærte :smiley-eatdrink026: ).

Han trykkede endnu en gang på "knappen i lommen" og lysene begyndte at være som stjerner, der bare sådan blinkede en lille smule. Virkelig som en stjernehimmel, der blev trukket helt ned til os.

Han gik på knæ og sagde stillede mig spørgsmålet med det letteste svar, satte ringen på fingeren, hvorefter vi sad og følte os som nyforelskede teenagere. :loveshower: Kærligheden er heldigvis dybere end hvad vi oplevede som teenagere, og nu går vi bare og tæller ned til endelig at kunne kalde hinanden "mand" og "kone".

0

Annonce ♥

Sikke mange dejlige beretninger. :cheerleader3:

Min mand friede til mig midt i Tivoli i København i øsende regnvejr. Vi var på kærestetur derovre i november 2009. Jeg ville så gerne opleve Tivoli på det tidspunkt af året med alle de smukke lys og jeg elsker bare jul! Aftenen før var vi ude at spise på en rigtig fin restaurant og tanken strejfede mig om han nu kunne finde på det. Men der skete så ingenting. Vi skulle så i Tivoli den sidste aften og vi skulle mødes med en af mine veninder, som bor derovre. Det var en rigtig hyggelig aften og da vi havde været rundt over det hele og snart ville vende næsen hjemad begyndte det at øsregne. Og jeg tænker igen... Nå her skete det så heller ikke... :happy: Da vi næsten er oppe ved indgangen og står ved det flotteste lysshow med springvand osv. stopper han mig pludselig og falder på knæ og har også en ring med. Flere stoppede op og kiggede på os og jeg følte mig som verdens heldigste og lykkeligste kvinde. :heart: Og min veninde syntes det var ret så sjovt at være vidne til. :happy:

0

Jeg blev friet til på toppen af The Empire State Building en sen aften - virkelig smukt med de mange lys over New York. Total romantisk - dog lidt mange kinesiske turister der kiggede :D

Fantastisk..

Min kæreste friede til mig på toppen af Rockefeller Center et par gader væk. Midt i solnedgangen med udsigt til Empire State Building, Frihedsgudinden og hele New York badet i lyserødt skær. :)

0

Det er ikke engang to uger siden endnu og det var bare helt perfekt! Han er ellers normalt slet ikke den romantiske type men her overgik han godt nok sig selv!

Vi var på ferie i Paris, bare os to. En aften var vi ude at spise fin middag (med dresscode og livemusik og det hele) på en båd så vi fik sejlet rundt og set hele Paris først i lys og senere efter mørkets frembrud med alle de smukke oplyste bygninger der ligger langs floden. Klokken var næsten 23.30 før båden lagde til for foden af Eiffeltårnet og vi steg af - det var en dejlig lun aften.

Ingen bygningsværker i Paris er smukkere om aftenen end Eiffeltårnet, som er fuldt oplyst i en gullig farve. Og vi vidste at det hver hele time ville blinke smukt i nogle minutter og det måtte vi selvfølgelig se fra nærmeste hold. Så vi gik om i parken der ligger bag Eiffeltårnet og fandt en ensom plet for den ellers tæt pakkede græsplane. Her lagde vi og på græsset (ham nederst og jeg på tværs med hovedet i hans skød) og ventede på, at det skulle blive midnat.

Da midnat kom begyndte tårnet at blinke. Og det var ét af de smukkeste syn jeg nogensinde har set! Vi lå og nød det smukke syn i et par minutter da han ragte ud efter sin jakke (som han meget belejligt havde slæbt rundt på hele aftenen), fandt en lille æske frem og friede til mig :D Det var SÅ smukt!

Det mest magiske tidspunkt af dagen på det smukkeste sted i verdens mest romantiske by :heart: Bryllupsdatoen er endnu ikke sat men det er jo ikke forbudt at lure lidt og begynde at drømme... Nu hedder det jo trods alt ikke længere "hvis vi skal giftes" men "når vi skal giftes" :thumbsupsmileyanim:

0

Det skete faktisk i går aftes på vores 4-års dag. Vi har snakket bryllup det meste af sommeren, og her i august var vi så ude at finde vores ringe. Han skulle så hente dem torsdag, men fortalte om aftenen at jeg måtte vente lidt længere. Jeg tolker det, som at ringene ikke er blevet færdige og det er egentlig fint med mig.

Søndag aften, efter en masse regn, får han mig lokket med ud på en gåtur ned til Hollufgård. Mens vi står og kigger ud over søen, hiver han æsken op af lommen og frier :D

Jeg blev så overrasket, men sagde selvf. ja.

Her til morgen kunne han ikke dy sig for at spørge igen ;)

0

Annonce ♥

åhhh alle de dejlige fortællinger..

Min H2B friede på vores tur på St. croix

Inden ferien i marts havde jeg en mavefornemmelse af at han planlagde noget, vi har været sammen i godt 8 år og så kan man jo mærke den slags. Sagde til min mor et par dage inden vi rejste at nu tror jeg endelig han frier. Har også presset lidt på i snart 3 år :pokey:

Nå ferien gik og gik, vi var afsted i 2 uger. Intet skete, han opførte sig normalt og vi gik på hiking de smukkeste steder og dykkede på strande og i koralrev.

Ferien nærmede sig sin slutning og blev enig med mig selv om at det nok bare var indbildning og håb jeg havde følt og der intet ville ske. :(

Men så en dag siger han at imorgen søndag skal vi tidligt op og se solopgangen fra det østlligste punkt i hele usa, yes tænkte jeg.. endelig.. :thumbsupsmileyanim:

Men ak, vi sov lidt over os og missede den første del af solopgangen, men skidt pyt. Vi satte os på nogle sten og krammede og bare nød sol opgangen, efter lidt tid mærkede jeg at han blev irriteret på nogle børn der løb rundt om os og legede, men jeg lagde ikke mere i det.

Dagen gik og gik og så blev det aften. Vi havde bestilt bord på øens dyreste og fineste restaurant og igen kom tanken op i mig.. Frier han mon her? Men nej der var intet i mit glas eller om brødpindende.. Nå det kan være han venter til dessert.. nix intet.

Nå men vi satte os så ind i vores bil og kørte tilbage til vores hotel (skal siges jeg var lidt knotten her og viste det også)

Vi ankom så til hotellet og så kigger han på mig og siger "ihhh hvor skal jeg bare tisse, låser du bilen af?" og nu var jeg blevet godt mopset, nå men jeg låste bilen af og istedet for at gå hen til værelset gik jeg hen til receptionen for tidligere på dagen havde vi snakket om at der skulle vaskes tøj. (y)

Så ved receptionen køber jeg vaskepulver og veksler mønter og falder bare i snak med receptionisten om hvad dagen havde bydt på (jeg er typen der kan snakke med stort set alle mennesker jeg møder) Nå der var nok gået en god halv time siden han forlod bilen så jeg vendte snuden mod værelset.

Da jeg ankom ved døren kom han farende ud og så lidt forvirret ud. "hvor blev du af" spurgte han og jeg viste ham vaskepulveret. Jeg gik ind i værelset og så kunne jeg høre Celine Dion spille (min yndlingsartist) med sangen my love. På sengen lå en bamse med teksten i love you og under hjertet lå en lille æske.

Jeg blev mundlam, han gik hen til bamsen, tog æsken, åbnede den og satte sig på knæ og stillede spørgsmålet. Min krop rystede for jeg var både vred og lettet på samme tid. Men til sidst udbrød jeg grædende, ja selvfølgelig dit fjollehoved. Derefter for det skulle jo gøres vaskede jeg tøj :lol:

Senere forklarede han at han ville ha spurgt ved solopgangen men børnene ødelagde øjeblikket, så overvejede han restauranten men tjeneren var hele tiden i vejen, og da vi så kom hjem løb han ind for at sætte det hele op så han kunne overraske mig, og så lod jeg ham bare vente meget længe (ups)

Men han forstod min vrede, men han ville bare så gerne ha at det blev perfekt og uforglemmeligt, og tro mig dette glemmer jeg aldrig :loveshower: det var perfekt

0

Min kæreste og jeg skulle på sommerferie - jeg måtte bare ikke få at vide hvor turen gik hen. Det viste sig at være Paris - og han friede til mig for foden af Eifeltårnet en aften hvor det var smukt oplyst. Jeg havde lige nået at opgive tanken om at turen var mere end bare en almindelig kæresteferie.

Jeg så væk fra ham et kort øjeblik og så knælede han pludselig med en ring da jeg vendte mig igen. Jeg var helt vildt glad, råbte næsten JA! og gav ham et knus.

Havde jeg tænkt mere over det, så havde jeg nok reageret på en lidt mere seriøs måde, men jeg var som et barn juleaften. :)

0

Vi var på kæreste tur i Paris (uden barn) - vi ankom søndag. Mandag gik han og var helt vildt sær. Jeg måtte ikke bære kameratasken, og han sagde ikke ret meget. Dagen gik, vi var ude at spise, og ville lige gå en aftentur inden vi ville kaste os i seng. Vi gik igennem parken ved Eiffel tårnet (der var oplyst og helt fantastisk smukt) og over Seinen videre op til et museum hvor der var en smuk udsigt over Paris.

Vi stod der lidt og nød udsigten (jeg nød den nok mest. Han var hvid som et lagen og meget stille. Men denne smukke, lune sommeraften foran Eiffeltårnet (der går amok i glitrende lamper fra 23-23.05) trækker han mig ned på en trappe og går på knæ, rømmer sig og spørger om jeg vil giftes med ham.. Det var så smukt og så romantisk! Vi var oppe på den trappe hver eneste aften kl 23 indtil vi skulle hjem, og den sidste dag sad vi bare og nød udsigten, stemningen og en flaske rødvin.

Han ville have friet fra toppen af Eiffeltårnet men de gange vi var kommet forbi var køerne så lange at jeg insisterede på at vi ikke behøvede at gå derop. Så han måtte improvisere :)

0

Min kæreste friede til mig oppe i en helikopter lige over tivoli i København, synes selv det var ret sødt men ville måske gerne have ønsket noget lidt mere romantisk..

Et par måneder før havde vi været i Paris, og han fortalte mig så senere at det var meningen at han ville have friet oppe i eiffeltårnet om aftenen, men da vi stod deroppe frøs vi og der var rigtig mange mennesker, så selv om det ville være romantisk at sige han friede i eiffeltårnet ville det ikke have været romantisk lige den aften hihi..

0

Annonce ♥

Åh så mange fantastiske historier <3

Min er lidt besynderlig.

30.03.08 var min H2B og jeg ovre ved min farmor til noget familiemiddag. Vi havde været sammen i 1½ år på det tidspunkt, og hans bror havde lige fået en søn for nogle måneder siden (det hører med til historien ofc). Vi skulle til barnedåb ugen efter og havde derfor brugt dagen før på at lede efter en gave til vores lille nevø. Og når man går til guldsmed for sparebøsser og des lige, nææh, så er der jo forlovelsesringe lige ved siden af. Selvfølgelig kikker man.

Men altså. Farmor spurgte i spøg, om vi så ikke snart skulle giftes også. Ganske uden at tænke og fuldkomment nonchelant smed jeg så i hovedet på hele familien, vi da var ude og kikke på ringe i går ... Korrekt og dog ikke ... Den mest overraskede var min H2B :fløjt: Selvom min far og farmors ansigter var guld værd og min søster tabte sin gaffel i chok ... Jeg var færdig af grin og beroligede dem alle sammen med den rigtige historie, før jeg tilføjede, der nok liiige ville gå et år eller to endnu. Alle grinede en hel del over det, og resten af dagen fortsatte på fornøjeligste vis.

Vi kom sent hjem til min lejlighed, og han var lidt tavs og virkede trist. Jeg gik bare ud fra, han var træt, så vi gjorde os hurtigt klar til at gå i seng og lagde os. Jeg tænkte, at hvis han ville snakke om noget, så sagde han vel til; han så ikke ud til at ønske, jeg skulle prikke, så jeg lod være. Han lå bag mig og nussede meget fraværende min arm, og jeg var stort set faldet i søvn, da et langtrukkent, usikkert skaaaat? nåede mine ører, og jeg forsøgte at vågne lidt op igen og give ham opmærksomhed.

"Det, du sagde tidligere, mente du det?" Nu havde jeg sagt ikke så lidt i løbet af den dag, så jeg havde vitterligt ingen anelse om hvad, han mente, og han måtte forklare det for mig. Jeg glippede lidt med øjnene og gned dem søvnigt.

"Erh, altså, jaeh ... men hvis du spurgte mig nu, ville jeg da sige ja?" Laaang pause ...

"Skaaaat? Vil du gifte dig med mig?" Erhm, ja, vendte mig bare rundt i hans arme og gav ham et kys, som han gengældte, og jeg svarede ikke en gang direkte på spørgsmålet ... Mine tanker gik lidt på, det var meget spontant (i mine øjne) og om han nu mente det og var sikker og ikke fortrød og alt det der ... næste dag - og uden en trævl på kroppen - va rhan så nede på knæ og tog mig med ud for at kikke på ringe.

Fire år har vi været forlovede. Hver gang jeg nævnte ordet kirke, var han stort set gemt væk og skiftede emne, så var meget nedslået og har gået med tanken, han har fortrudt. Også fordi hans forældre ikke just tog det pænt ... MEN. På min fødselsdag d. 24. februar havde jeg været ude i byen. Kom hjem til tom lejlighed og undrede mig, så jeg ringede til ham for at høre hvor, han var. Han var på vej hjem og ville ikke sige mere ... Da han endelig kom, fik jeg en smuk bukket langstilkede roser, som han havde gået i evigheder for at finde, og han faldt på knæ igen og fornyede frieriet på følgende måde: "Vil du gifte dig med mig til sommer?" Og mit svar var nej ... Han så MEGET chokeret ud, og jeg fandt ud af hvor kort for hovedet, jeg havde været og trak ham ind til mig for at forklare. Har planlagt bryllup i 12 år nu her, og at få mindre end ½ år til at planlægge det var bare ikke godt nok. Så vi blev enige om sommeren 2013, og SÅ fik han mit ja. Og nu er der ikke mere flugt, når vi snakker om det, og han går op i det nææææsten lige så meget som mig og lytter til mine ideer og ønsker. Han så helt forkert ud i hovedet, da jeg bad ham finde rundt i bryllupsnatten (hvor henne vi skulle være og des lige) for jeg er lidt kontrollerende omkring brylluppet, og at jeg helt overlod alting der til ham, kom bag på ham :) Men han er vist glad nok for det alligevel.

Ja, ikke så forfærdeligt romantisk, meget rodet og strækkende sig over flere år, men hey, vi skal giftes nu, og han er begyndt ofte at tiltale mig som "den kommende fru Clausen" :) Så ingen tvivl om, han mente det alvorligt dengang. Bare trist, jeg har været så meget i tvivl om det. But he's the one. Har vidst det fra vores første møde - og han også. Det er lidt sjovt :loveflag:

0

Jeg vil også være med

:)

D. 23 juni 2010 blev jeg student. Det var en fantastisk dag, solen skinnede, mine dejlige forældre, min vidunderlige storebror og min enestående kæreste var hos mig fra tidlig morgen, til sen aften, og som prikken over i'et var det Sankt Hans Aften. Vi fem sad ude i mine forældres have omkring kl 13-13.30 under solens stråler, og nu kom tiden til mine studentergaver. Først fik jeg, af mine forældre, hvad jeg havde ønsket mig i flere år. Herefter fik jeg, af min bror, hvad jeg også havde drømt om i uendelig lang tid. Til slut giver Jesper mig en HELT flad A5 kuvert.. Jeg kiggede ned i den, og det var ikke andet end et papir der var foldet sammen. På daværende tidspunkt var jeg ikke imponeret! Jeg tog papiret ud, og på papiret var der 4 billeder og et spørgsmålstegn - det var en mini rebus. Min hjerne forstod den godt i et meget kort sekund, og jeg husker, at jeg tænkte, at det kunne ikke være hvad, jeg egentlig troede, så jeg måtte finde på et alternativt svar.

Det første billede var et billede af Will Smith, herefter et billede af mig selv, så et billede af Mary med sæd i håret fra "Vild med Mary", og til sidst et af Jesper, og så selvfølgelig spørgsmålstegnet. Samtalen foregik således:

G "vil du give mig sæd i håret?!!" - J "Nej, prøv nu og se. Vi tager et billede af gangen. Hvem er det" (Will Smith) G "Det er en neger?!" J "ja skat, hvad hedder negeren

:lol:?" - G "Han hedder Will Smith" - J "Ja, husk på hans fornavn.. Hvem er det? (mig) G "Det er mig" - J "Mmh, hvem er det?" - G "Det er Cameron Diaz?" - J " :blink: Men hvad hedder den rolle hun spiller på billedet?" - G "Mary.." - J "Ja, og det sidste billede?" - G "... ja, ja, ja, ja, selvfølgelig vil jeg gifte mig med dig skat, ja, ja, ja, ja, ja!!!" og nøj hvor jeg tudede af glæde :a1221: :a1221:

0

Hm, nu spørger jeg som en mand som har aaaalt for mange ideer, er lidt små drama-queen i den forstand at jeg godt kan lide at det er lidt storslået og pompøst og bare gerne vil have at det skal være heeelt specielt.. :fløjt:

Hvor går grænsen for jer, for hvornår et frieri bliver for "cheesy".. hvis I tænker jer selv og jeres kæreste ind i situationen ? :wink:

Tænker om man kan nå til et punkt hvor det bliver for langt ude/useriøst eller bare for meget.. og hvor den grænse ville gå for jer??

0

I fuld offentlighed .... Dér ville jeg sætte grænsen. Alle de der frierier på TV, til en fodboldkamp, midt inde på rådhuspladsen fyldt med folk, der kigger på, det syns jeg ik er fedt. Foran min familie ville jeg heller ikke bryde mig om. Jeg syns helst det skal være mellem 2 mennesker, men det er nok bare mig :)

Jeg er generelt heller ikke til voldsomt meget opmærksomhed, hehe.

Og syns slet ikke det behøver at være pompøst el noget som helst :) Hellere noget stille og intimt med en masse følelser i end noget, der minder om et show :)

0