Guest fantomfoto

Hvordan blev I friet til?

123 posts in this topic

Min kæreste friede til mig oppe i en helikopter lige over tivoli i København, synes selv det var ret sødt men ville måske gerne have ønsket noget lidt mere romantisk..

Et par måneder før havde vi været i Paris, og han fortalte mig så senere at det var meningen at han ville have friet oppe i eiffeltårnet om aftenen, men da vi stod deroppe frøs vi og der var rigtig mange mennesker, så selv om det ville være romantisk at sige han friede i eiffeltårnet ville det ikke have været romantisk lige den aften hihi..

Det var da sjovt - det er jo lige den modsatte historie af min :) Min kæreste ville gerne have friet i en helikopter - men jeg ødelagde tilsyneladende overraskelsen. Jeg synes ellers tanken var rigtig god. Så det endte med at blive i Paris lige foran Eifeltårnet. Det er jeg da også godt tilfreds med, men havde det nu været dengang vi sad i helikopteren så var vi nok blevet gift i denne sommer og det havde passet lidt bedre i min tidsplanlægning. Desuden er det vist mere unik i en helikopter :)

1

Annonce ♥

Ja okay. Gode pointer :)

Men nu tænker jeg det også i forhold til, at jeg virkeligt gerne vil vise hvor speciel hun er.. derfor vil jeg gerne gøre det helt store nummer ud af det.

Hm.. Men måske skal man holde sig til det gamle mantra "less is more"

0

Min kæreste friede til mig oppe i en helikopter lige over tivoli i København, synes selv det var ret sødt men ville måske gerne have ønsket noget lidt mere romantisk..

Et par måneder før havde vi været i Paris, og han fortalte mig så senere at det var meningen at han ville have friet oppe i eiffeltårnet om aftenen, men da vi stod deroppe frøs vi og der var rigtig mange mennesker, så selv om det ville være romantisk at sige han friede i eiffeltårnet ville det ikke have været romantisk lige den aften hihi..

Det var da sjovt - det er jo lige den modsatte historie af min :) Min kæreste ville gerne have friet i en helikopter - men jeg ødelagde tilsyneladende overraskelsen. Jeg synes ellers tanken var rigtig god. Så det endte med at blive i Paris lige foran Eifeltårnet. Det er jeg da også godt tilfreds med, men havde det nu været dengang vi sad i helikopteren så var vi nok blevet gift i denne sommer og det havde passet lidt bedre i min tidsplanlægning. Desuden er det vist mere unik i en helikopter :)

Ej hvor skægt hihi :thumbsupsmileyanim: Var der ikke for mange mennesker da I stod oppe i i eiffeltårnet?

0

Altså, vil mene, det kommer an på hvilken type, hun er. Hvis hun er romantisk anlagt (selv skriver jeg romantiske romaner og har en forkærlighed for victoriansk tidsperiode). Ville have elsket hvis det var blevet viklet ind i det på en eller anden måde. Så.. vil sige, vis, hun er speciel, ved at tage noget ind over, der betyder noget for hende. Hvis hun har en passion for blomster, så tag hende til en blomsterpark, hvis hun er tosset med arkitektur, så find en eller anden storslået bygning og arranger en fremvisning eller noget. Eller hvis hun er interesseret i slotte, så se om du kan få viklet det ind i. Heste kunne også bruges; en ridetur ud i naturen og hav en picnic i solnedgangen arrangeret ... Erhm, ja. Men fokus på hende frem for dig selv, og har I noget fælles, så vælg det først!

Er hun derimod IKKE romantisk ... Erhm, paintball bane og have skrevet det med maling et eller andet sted, hvis det er (men så er der så problematikken med andre mennesker omkring jer) ... erhm, ja ... håber der var lidt ideer der, ellers så sig til xD

0

Annonce ♥

Jeg har fortalt om frieriet i min planlægningstråd, men jeg vil da lige komme med en kommentar til "cheesy" frierier, for jeg synes selv, at jeg oplevede et i lørdags.

Vi havde af omveje hørt om et storstilet frieri, som skulle foregå i Aalborg midtby (udenfor friis) lørdag kl. 12.00, og vi var da nødt til at tage ind og lure. Inde i friis (shoppingcenter) var der pyntet med hjerteballoner, og der var generelt en lidt spændt stemning. Vi stod udenfor friis, på en åben plads, og lidt over 12 gik et dansehold (zumba) i gang med at optræde for alle de mennesker, som nu havde salmet sig (hende som blev udsat for frieriet var faktisk instruktør på holdet, men hun var ikke med til at optræde). Inde i friis var hun i mellemtiden blevet overrasket af venner og bekendte, og hun blev ført ud på pladsen, hvor hun kunne står og se danseholdet opføre en eller anden hjerte-dans.

Efter det kom Aalborg garden truttende hen til hende, og lavede en "sti" fra den ene ende af pladsen til den anden, hvor hendes kæreste så kom gåebde på en rød løber. Helt ifølge stilen fik han overrakt en mikrofon og spurgte, om hun ville gifte sig med ham osv, og hun sagde (vist nok) ja:)

Det var liiiige cheesy nok for mig, men det var god underholdning.

http://nordjyske.dk/nyheder/frieri-i-midtbyen/5855c84e-a756-4765-a1f6-177e6d6d842f/4/1513#/0

og læg lige mærke til dette kæmpe banner, som han havde fået hængt op på friis (det forestiller ham og hans (nu) forlovede)

http://www.tv2nord.dk/artikel/222296:Regionale-nyheder--Friede-foran-hundredevis-af-mennesker

0

Altså, vil mene, det kommer an på hvilken type, hun er. Hvis hun er romantisk anlagt (selv skriver jeg romantiske romaner og har en forkærlighed for victoriansk tidsperiode). Ville have elsket hvis det var blevet viklet ind i det på en eller anden måde. Så.. vil sige, vis, hun er speciel, ved at tage noget ind over, der betyder noget for hende. Hvis hun har en passion for blomster, så tag hende til en blomsterpark, hvis hun er tosset med arkitektur, så find en eller anden storslået bygning og arranger en fremvisning eller noget. Eller hvis hun er interesseret i slotte, så se om du kan få viklet det ind i. Heste kunne også bruges; en ridetur ud i naturen og hav en picnic i solnedgangen arrangeret ... Erhm, ja. Men fokus på hende frem for dig selv, og har I noget fælles, så vælg det først!

Er hun derimod IKKE romantisk ... Erhm, paintball bane og have skrevet det med maling et eller andet sted, hvis det er (men så er der så problematikken med andre mennesker omkring jer) ... erhm, ja ... håber der var lidt ideer der, ellers så sig til xD

Fede ideer! :D

Hun er lidt en blanding.. Hun elsker romantik og hygge... Elsker når jeg får hende til at føle sig speciel (gør jeg hver dag ;) ...men sådan rigtigt meget).. Men samtidig hader hun formelle ting og kan desuden godt li at holde tingene nede på jorden... Så det er det der med at finde den gyldne middelvej.

Jeg har fortalt om frieriet i min planlægningstråd, men jeg vil da lige komme med en kommentar til "cheesy" frierier, for jeg synes selv, at jeg oplevede et i lørdags.

Vi havde af omveje hørt om et storstilet frieri, som skulle foregå i Aalborg midtby (udenfor friis) lørdag kl. 12.00, og vi var da nødt til at tage ind og lure. Inde i friis (shoppingcenter) var der pyntet med hjerteballoner, og der var generelt en lidt spændt stemning. Vi stod udenfor friis, på en åben plads, og lidt over 12 gik et dansehold (zumba) i gang med at optræde for alle de mennesker, som nu havde salmet sig (hende som blev udsat for frieriet var faktisk instruktør på holdet, men hun var ikke med til at optræde). Inde i friis var hun i mellemtiden blevet overrasket af venner og bekendte, og hun blev ført ud på pladsen, hvor hun kunne står og se danseholdet opføre en eller anden hjerte-dans.

Efter det kom Aalborg garden truttende hen til hende, og lavede en "sti" fra den ene ende af pladsen til den anden, hvor hendes kæreste så kom gåebde på en rød løber. Helt ifølge stilen fik han overrakt en mikrofon og spurgte, om hun ville gifte sig med ham osv, og hun sagde (vist nok) ja:)

Det var liiiige cheesy nok for mig, men det var god underholdning.

http://nordjyske.dk/...d842f/4/1513#/0

og læg lige mærke til dette kæmpe banner, som han havde fået hængt op på friis (det forestiller ham og hans (nu) forlovede)

http://www.tv2nord.d...is-af-mennesker

Damn! Det må jeg nok sige...

Det er lidt á la det amerikanske program "Sig det med 1000 mennesker"....

0

Ej hvor skægt hihi :thumbsupsmileyanim: Var der ikke for mange mennesker da I stod oppe i i eiffeltårnet?

Vi var slet ikke i Eifeltårnet sammen. Min kæreste sprang fra grundet højdeskræk (sagde han og det har han jo også) men i virkeligheden ville han finde et romantisk sted til frieriet. Så han ventede på mig nede på jorden i de 2! timer som det tog mig at komme op og ned igen. Da min mobil ikke kunne bruges i landet var det uden nogen kommunikation.

Nede på jorden igen, trak han mig hen mod nærmeste pandekagestand da vi havde aftalt at der skulle spises sådan en. Den spiste vi på denne her forhøjning lige foran Eifeltårnet, hvor han bagefter friede til mig. :) Der var ikke andre end os lige dér på det tidspunkt (hvis man altså ikke tæller rotterne - de var vist ikke lige med i hans plan).

0

Hvis hun er den stille og rolige type, der godt kan li, at tingene blir holdt lidt nede på jorden, så drop alt det pompøse og at give den for meget gas. Så hellere bare gøre noget specielt, som det sætter hende i centrum og hold det mellem jer to. Jeg tror altså ikke man kan gå galt i byen med sådant et frieri :) Det ville da ihvertfald være kedeligt, hvis hun bagefter følte det havde været for meget på en måde.

For mig er et frieri bare noget intimt mellem 2 mennesker, hvor man erklærer sin kærlighed .... og det behøver man altså ikke skråle ud til hele verden, hehe .... kan man jo altid gøre bagefter :) Kan da huske, at jeg ringede til Gud og hver mand bagefter (da jeg var stoppet med at tude..... lol) .....

0

Annonce ♥

Fede ideer! :D

Hun er lidt en blanding.. Hun elsker romantik og hygge... Elsker når jeg får hende til at føle sig speciel (gør jeg hver dag ;) ...men sådan rigtigt meget).. Men samtidig hader hun formelle ting og kan desuden godt li at holde tingene nede på jorden... Så det er det der med at finde den gyldne middelvej.

Du kan jo godt lave lidt af en blanding. Det behøver jo ikke være på sofaen bare fordi at det ikke er "sig det med 1000 mennesker". Men af gode råd vil jeg give dig:

1) Hun skal gerne føle sig lidt klædt på til at blive friet til (ihvertfald hvis det var mig). En god undskyldning om en pæn restaurant kan gøre det. Ligesom hun nok automatisk tager pænt tøj på hvis du gør det.

2) Ting med mange forberedelser hører nok til et frieri på en eller anden måde, samtidig med at man forsøger at overraske. Det er en svær og næsten umulig combo uden en ret god dækhistorie. Ligesom det er svært at få folk til at agere lige som man forventer uden at give dem en god grund. Ligesom man hurtigt kan få ødelagt overraskelses-delen hvis der er bare det mindste "off" og man forsøger at dække det ind under en almindelig hverdag. Så tror jeg at det er bedre med en troværdig løgn. Min kæreste påstod fx. at han havde creme mod fodsvamp i den pose med ringene, som han ikke ville have mig til at kigge i. Til gengæld mistænkte jeg en ring da han pludselig skulle til boghandleren en dag jeg ikke var på arbejde og at jeg derfor ikke skulle forvente at han havde tid til så meget husarbejde den dag. (Normalt sætter han ikke en dag af til at købe en bog). Derefter kom han hjem uden bog og sagde at den var udsolgt. Fishy... Havde han nu fx. sagt at han skulle til tandlægen, så havde jeg ikke tænkt mere over det.

3) Pas meget på med at gå så meget efter det "perfekte" at du taber de gode chancer på gulvet. Det er bare ikke alt der kan planlægges i detaljer. Havde min kæreste fx. været generet af rotterne omkring os da han friede, så var Pariser-frieriet ikke blevet til noget. Havde han ikke været generet af at mangle ringen, så havde der faktisk været et gyldent øjeblik tidligere da vi sad ved Seinen og kiggede på både. (Synes jeg)

0

Min kæreste.er typen der aldrig tager initiativ til at planlægge noget. Men han inviterede mig på spåophold på comwell Borupgaard. Om aftenen friede han til mig. Det var hamrende romantisk og kan KLART anbefales. Især fordi jeg havde følt mig som en prinsesse hele dagen:-)

Men var jeg kommet hjem fra en lang arbejdsdag hvor der havde været stearinlys i lejligheden og røde roser havde det også fejet benene væk under mig;-)

0

Hvor er det da fantastisk at læse om alle de kære mænd og deres frieri.. =)

Vi har længe snakket om, at blive gift en dag, og for ca et halvt år siden, var vi ved at tjekke løsligt, hvad det ville koste. Og så gik man jo lidt og ventede på, at det ville ske, men da vi nåede over sommerferie, ja så tænkte jeg at det nok ikke blev forløbigt. Men så var vi taget på kærestetur. Denne gang gik turen til Koldinghus, vi går hele slottet igennem, og hygger os rigtig meget, snakker om at hvis nu vi pludselig kom til en masse penge, ville vi holde bryllup på et slot endag.

Til sidst ville vi lige tage et fælles billed uden for slottet, så kameraret bliver sat op, vi tager nogle få billeder, så retter kæresten lige kameraret lidt og går tilbage for at tage det sidste billed. Han blev denne gang ved nogen gange med at spørge om jeg var klar, så jeg ende med, at sige lidt hårdt at det var jo bare et billed så slf var jeg klar. Herefter gik han på knæ og friede til mig, jeg sagde slf JA! - og kamerare var sat til at filme, så nu kan jeg genleve det igen og igen.. :D

Bagefter gik vi ned i byen og spiste frokost og så hjem og nyde en film og noget lækkert chokolade. :) en fantastisk dag.

1

I fuld offentlighed .... Dér ville jeg sætte grænsen. Alle de der frierier på TV, til en fodboldkamp, midt inde på rådhuspladsen fyldt med folk, der kigger på, det syns jeg ik er fedt. Foran min familie ville jeg heller ikke bryde mig om. Jeg syns helst det skal være mellem 2 mennesker, men det er nok bare mig :)

Jeg er generelt heller ikke til voldsomt meget opmærksomhed, hehe.

Og syns slet ikke det behøver at være pompøst el noget som helst :) Hellere noget stille og intimt med en masse følelser i end noget, der minder om et show :)

Helt enig - ikke noget "reality-tv-frieri" - synes også der er meget wauwfaktor ved kun at være to på netop det tidspunkt - synes det er meget intimt og helt særligt at have oplevelsen helt for os selv - derefter kan man naturligvis sagtens fortælle om frierier...

0

Annonce ♥

Det var en dag i vores sommer ferie.

Min kæreste virkede rigtig mærkelig hele dagen, han sagde ikke spor ( som ik ligner ham). Vi tog ud og handle som vi plejer at gøre sammen.

Lige pludselig ville han i Bilka i stedet og han satte mig af i netto. Der ventede jeg så lidt uforstående. Troede han var godt og grundig sur på mig.

Det skal lige siges at dagen inden havde vi været i Helsingborg - hvilket skulle ha været en hyggelig turen men endte med at jeg lige fik et dramaqeen anfald hé hé man er vel tøs.

Da han hentede mig spurgt han om vi skulle gå en tur på Amager strand. Han ved jeg syntes det er SÅ hyggeligt at gå og snakke sammen. Selvfølgelig skulle vi det. Jeg var dog stadig nevøs over min opførsel dagen før, troede virkelig jeg havde skuffet ham.

Men men men da han sad i bilen på vej ud til stranden var jeg ik i tvivl om hvad han ville. Hans bukselomme var meget firkantet❤❤❤

Vi gik en tur i blæsevejret og fandt et sted med læ og hvor vi var alene. Vi satte os i sandet og holdete i hånden. Han satte sig på knæ og fortalte om alt i havde været igennem og hvor dejligt hans syntes jeg er og spurgte om jeg ville gifte mig med ham....... Han fik selvfølgelig et stort JAAAA !!!!

Jeg elsker så meget min kommende H2B

0

Min kæreste friede til mig på hans fødselsdag.

Han narrede mig fuldstændig og fik lokket mig ned på kirkegården hvor min farfar er begravet (farfar har en helt speciel plads hos mig) Der stod han så, min kæreste med en langstilket rød rose, og en ring, faldt på knæ og spurgte "Vil du gifte dig med mig" samtidig med han kneb en tåre. Jeg svarede "ja, ja ja ja ja ja ja"

Derefter kørte vi hjem hvor han begyndte at hundse lidt med mig "fix lige den kage den" alt imens jeg tænkte "jamen jeg skal da ringe til min mor" pludselig ringede det på døren og der stod hans forældre, mine forældre, min farmor samt nevø og niece. De troede alle de skulle til fødselsdag, men de blev overraskede af et temaskifte - nemlig forlovelsesfest.

Derefter overraskede han mig igen og vi kørte sammen til lufthavnen.

0

Min kæreste og jeg var taget med et vennepar til New York for at fejre nytår, og vi var til en hyggelig fest hos en af mine forlovedes danske veninder som bor i New York med sin kæreste, og lige efter vi havde kysset og hoppet ind i det nye år, tændte vore ene kammerat for sangen " Have a litlle faith in me" som Bon Jovi synger i filmen "New Years eve", og så holdt min dejlige kæreste en lille tale for mig, og da det så gik op for mig, hvad han havde gang i, så begyndte jeg at hyle, og han faldt så på knæ, og jeg måtte hulkende sige ja, og så kom der ellers en hel bølge af champagne, som blev sprøjtet på os :)

Han tog totalt fusen på mig, og han havde allerede inden vi tog afsted til New York spurgt mine forældre om lov til at giste sig med mig, og vist dem ringen, og fortalt alle i hans familie om planerne, og så havde han fået vores vennepar til at tage den med i deres kufferter og de havde så haft den under hele ferien derovre ;)

Frieriet blev optaget på video, så jeg kunne vise det til vores familier da vi kom hjem :)

388247_10151371707515280_2134881210_n.jpg393001_10151371707725280_1789105929_n.jpg

Det var helt fantastisk og bare prikken over i'et i vores i forvejen skønne liv med Villa (som vi skal flytte ind i her d.1 februar ), Vovse og Vogn ( som dog ikke er en volvo) :D

0

Annonce ♥

Jeg blev friet til på den mest fantastiske måde - ever (det skal jeg jo synes :) )

Min kommende mand havde lovet mig en picnic (hver gang vi væder derhjemme er det som regel om en picnic - og han havde tabt maaange vædemål)

Han havde bedt mig om at pakke en taske med skiftetøj, en hovedpude, makeup og behagelige sko.

Det skal siges at han dagene op til frieriet havde sagt at han havde arbejdet hos en kunde i Holte (hav dette i ménte)

Vi tager ind til byen lørdag den 11. august og går en lille tur. Jeg synes at det er lidt mærkeligt, da han har bedt mig om at tage fin kjole på og høje sko. Så det er lidt akavet at gå rundt inde på Strøget helt mejet ud.

Men han overrasker mig med en par massage hos Nimat spa - heeelt fantastisk :) !!

Dernæst kører vi ud og henter noget mad - som han siger er til vores picnic.

Vi kører og kører og kører... og pludselig er vi i Holte. Det første jeg tænker - og siger højt er ; " EJ ! helt ærligt honey, det er sgu da vildt plat hvis vi skal spise picnic hos din kunde!!!!"

Men han stopper bilen ved en spejderhytte - og får mig overbevist om, at det er en af hans venner der er spejder, og derfor havde han lige mulighed for at låne den ?! Ja, ok tænker tænker jeg.

Vi går ud til et bål som han tænder og jeg begynder at bløde op og tænke - åårhh , det er da meget sødt alligevel.

Han beder mig dernæst om at følge med ham - ca. 100 meter inde i skoven ligger der en lille sø hvor han har bygget en tømmerflåde hvorpå der er dækket op til 2. Rundt om hele søen har han sat fine rislamper op som han tænder (han er el-installatør - så havde åbenbart fået lavet byggestrøm, så han kunne tænde dem med en fjernbetjening)

Vi "sejler" ud midt på søen og spise vores mad og hører Bruno Mars imens. Pludselig under desserten spørger han om jeg ikke lige kan se, om bålet stadigvæk er tændt. Da jeg vender mig om igen - sidder han på knæ og spørger mig om jeg vil være hans resten af livet .. og så begyndte jeg ellers at tude ! Alt imens kørte "Think I wanna marry you" med Bruno Mars i baggrunden.

Jeg er helt vild efter at ringe til min mor - men han siger at det kan jeg gøre, når vi er "inde på land" igen.

Da vi kommer ind på land igen vil han lige vise mig, hvor vi evt. kan sove. Jeg åbner døren ind til "stuen" og der bliver råbt "tiiillyyykkkke" af 30 af vores nærmeste venner og familie.

Så det blev til en helt fantastisk forlovelses fest med masser af champagne, bål og snobrød og kærlighed!!

1

Min søde kæreste friede i august 2012, da vi var på ferie i Sverige. Vi tager hvert år op til den samme campingplads på ferie, da stedet passer perfekt til os. På campingpladsen er der en meget lang bro som går ud i vandet hvorfra man kan se til Malmø.

I sommers havde vi været på tur rundt i Sverige og da vi kommer hjem til pladsen synes min kæreste vi skulle gå en tur ud på broen som vi plejer at gøre, når vi er derovre..Men frk. kedelig her havde ondt i hovedet så det var ikke lige et hit :td: Og da min kæreste ikke kan lokke mig med derud blev han ret sur/skuffet...

Dagen efter spørger han igen, og selvom jeg egentlig ikke har lyst går jeg med..Gider jo ikke se ham skuffet igen...

Da vi når ud for enden af broen sætter han sig pludselig på knæ og det eneste jeg kan sige er "ej nu er du fjollet, hvad laver du dog" :biggrin:

Men jeg sagde selvfølgelig ja, mens Malmø's skyline lyste smukt i mørket bag os :heart:

Han havde endda været så romantisk at spørge min far om lov først :thumbsupsmileyanim:

0

mig og min h2b havde for sjovt snakket om at blive gift, men troede ikke helt på det, vi var så på ferie sammen med svigerfamilien, dagen før vi skulle hen til en stor smykkebutik fik han lidt for meget alkohol inden bords og afslørede at han ville købe min forlovelses ring dagen efter.. blev lidt øv men også rigtig glad, det blev til at vi valgte en ring sammen, men ville ikke tage den på før han havde spurgt mig direkte..

så på vejen hjem i flyveren fik jeg ringen på og han spurgte om jeg ikke havde lyst til at beholde den på.. jeg blev så glad, men den romantiske stemning blev lidt ødelagt da han 1 min efter skulle på toilettet, skal sige der gik 10 min før han kom ud igen... typisk ham er ikke særlig romantisk anlagt...

0

Min kæreste havde tænkt sig at fri i Rainbow på toppen af kunstmuseet Aros i Aarhus... Men men men de var lukket den pågældende dag, ringen brændte dog i lommen på ham og han satte sig på knæ foran et lukket museum. 5 minutter efter styrtede det ned med regn, men det var lige meget ;)

0

Annonce ♥

Lige lidt baggrundsinformation: Tilbage i 2007 da vi begyndte at se til hinanden var jeg meget tilbageholdende med at starte noget fast, da det aldrig rigtig havde virket for mig. Men efter vi efterhånden var begyndt at bruge alle aftener sammen, men ikke kaldte det kærester fordi jeg ikke ville, tog jeg bare en beslutning helt alene og ændrede vores forhold på facebook inden jeg tog hjemmefra en morgen. Han havde ikke set det, så blev bare lykønsket uden rigtig at vide hvorfor :lol:

I 2011 sidder vi så og ser noget tv hvor folk snakker om at blive gift på "specielle" dage -- dengang 11.11.11 -- og han siger for sjov at hvis han nogensinde skal giftes så skulle det da hellere være 7.9.13, da det er mere specielt. Jeg tjekker hurtigt kalenderen, ser at det er en lørdag og skriver bryllup ind.

Det er så noget folk morer sig meget over og vores venner inviterer sig selv med til vores bryllup, som bare var en joke på det tidspunkt.

7.9.12 et år før vores for-sjov-bryllupsdag sidder vi til en phd-reception og snakker af en eller anden grund bryllup. Der vedholder min kæreste så at han aldrig skal giftes og det griner vi så meget af. Han tager om eftermiddagen på skovtur med nogle venner og jeg drikker mig fuld med nogle andre venner. På et tidspunkt sent på aftenen bliver jeg så pludselig lykønsket med forlovelsen og jeg forstår det overhovedet ikke i min fulde tilstand før nogen finder facebook frem og viser at min kæreste har ændret vores forhold til forlovet. Jeg bruger så resten af festen på at tude af glæde :loveshower:

0

Jeg kunne åbenbart ikke vente på ham, så det var mig, der friede :tunge:

Vi var på Roskilde Festival i 2011 og den 2. juli var der skybrud (som mange nok kan huske). Der sad vi så, under pavilonen, blandt venner og med AC/DC kørende i baggrunden, lænede jeg mig (i lidt af en brandert) ind over min kæreste, lagde hånden på hans knæ og sagde "Vil du gifte dig med mig".

Fuldstændig uplanlagt, spontant og noget utraditionelt - hvilket er meget ulig mig.

Min kæreste lyste op i et kæmpe smil og sagde straks ja, mens jeg sad og fik det lidt underligt hæhæ. Jeg ved ikke, hvad jeg havde regnet med, men ikke et ja :wink:

Gode nyheder spredes jo hurtigt og inden for få minutter, viste hele lejren hvad der var sket og alle var nærmest i ekstase - flere græd og jublede. Det var ikke det frieri jeg havde drømt om, men det bestemmer man åbenbart ikke altid selv.

Et par uger efter vi kom hjem, fandt vi en ring til mig. Egentlig ville vi gerne have én begge to, men vi fik begge lidt koldsved, da min kæreste prøvede en ring og det hele blev lidt for meget af det gode. Så én meget smuk ring til mig :loveshower:

.. Og for et par dage siden, blev min kæreste klar til at planlægge brylluppet - og nu har jeg det lidt som om jeg er blevet forlvet for 2. gang :a1221:

0

intet frieri her. to voksne mennesker der traf en beslutning om at leve sammen resten af livet. ikke noget romantik, men en helt fornuftig, velovervejet og gennemtænk beslutning vi tog i fællesskab

- lige som jeg vil have det (manden havde nok foretrukket det helt store hurlumhej, men for mig er det SLET ikke det rigtige :)

0

Vi havde kendt hinanden et ½ år, da min kæreste valgte at fri...

Vi var til noget fest og lige pludselig var min kæreste væk.. Og han var væk længe... Jeg blev sku lidt nervøs for ham, så jeg gik ud for at lede efter ham... Jeg kunne bare ikke finde ham, så gik ind igen og så sad han inde på sin plads...

Da jeg havde siddet lidt gik kæresten op til musikken, og jeg tænkte "nå han vil nok bare bestille noget musik"... Men nej, det ville han ikke... Han valgte så at fri, så han råbte det højt i mikrofonen... Jeg fattede ingenting, det var først da han kom ned til mig og han spurgte mig igen at det gik op for mig at han mente det... Jeg sagde selvfølgelig ja...

Bagefter jokede min mor med at hun var skuffet over at hun ikke var blevet spurgt om det var i orden med hende... :)

og til oktober er det så 4 år siden :biggrin:

0

Mig og min kæreste har været forlovet i snart 4 år.. Han friede til mig til en Lars Lilholt koncert da vi havde været kæreste i under et halvt år..

Han spurgte mig mens vi dansede til kald det kærlighed :) og vi besluttede med det samme vi ville giftes en dag der betød noget specielt, så vi valgte at det skulle være på vores årsdag enten 5.7.11 eller 5.7.14, men da vi ikke havde pengene til alt det jeg ville have til vores bryllup i 2011, er det så næste år vi får lov til at sige ja til hinanden :)

0