Sign in to follow this  
Followers 0
Vindberg

Tidsintervaller på bryllupsdagen....

16 posts in this topic

Det er garanteret blevet spurgt om før.

Hvor længe varer en vielse? Jeg tænker en times tid?

Kører man direkte fra kirken og ud og få taget billeder? Eller er det normalt nok at tage receptionen først?

Vi skal nemlig have bryllupskagen til receptionen, og den skal vi jo som brudepar skære for. Så duer det jo ikke at gæsterne skal stå og vente på at vi kommer fra fotograf :S

Hvor længe skal man køre sådan en reception?

Det sidste bryllup jeg var til, der var jeg 10 år, så jeg aner virkelig ikke hvordan det skal gøres :o

0

Annonce ♥

Regn med vielsen tager en time inkl at hilse på gæsterne udenfor bagefter. Vi tog derfra ud og fik taget billeder og derefter tilbage til receptionen hvor gæsterne havde hygget sig imens, havde vi haft bryllupskage til receptionen havde vi gjort det omvendt og taget receptionist først, har før hørt fra gæster at det var lidt øv at skulle med kagen fordi de var sultne, så et alternativ var at lave noget andet mad de kunne spise mens de venter på jer og kagen.

Vores reception varede et par timer. Ville godt have haft 3 for vi var selv væk lang tid til fotografering. Regn med minimum en time til billeder og så transport oveni

0

Hey :)

Efter at have læst rundt omkring herinde er det vist rimeligt forskelligt og meget op til hvad man er til :)

Vi har snakket om at tage receptionen lige efter vielsen :) da vi har vielsen på stedet for receptionen, og så kan vi mingle med de folk der ikke kommer med til festen, for derefter at tage billederne inden festen :) så er der heller ikke nogle af dem som ikke skal med til festen, der nærmest kommer "forgæves" :)

Vi snakkede om at være til receptionen i 2-2½ time og så smutter vi til fotografering :) men er svært med den tidsplan.

Håber i finder ud af hvad i er til :)

Hilsen Heidi

0

Jeg mener også jeg hår læst mig til at vielser tager 45 non-1 time .. alt afhængig af præsten .. vi hår valgt at vi kører ud til receptionen efter kirken og først får taget billeder efter receptionen .. vi ville ikke "byde" dem som "kun" er inviteret til kirke/reception at skulle vente på os .. vi har sat 2 timer af til reception.. (hvis folk går før, fortsætter de andre bare til feststedet tidligere) mens vi tager ud og får taget billeder ..

0

Annonce ♥

Vi skal vies allerede kl. 14.00. Også har jeg tænkt at alle gæsterne skal med ud til en form for reception, for at stille den værste sult med evt små sandwich- stykker og lidt hvidvin, imens vi får taget billeder. Når så vi kommer tilbage skærer vi kagen for :huh: :huh: Ved ikke om det kunne blive noget rod. Dem der så ikke skal med til festen tager hjem, og dem der skal med til festen kører ud til feststedet.

0

Det er meget godt at tale i intervaller når vi taler om bryllupsfester for man kan sige at der er 3-4 intervaller:

1) Vielsen (regn med 1 time inkl. riskastning)

2) Evt. reception (bør nok ikke vare meget mere end 3 timer men det kan variere afhængig af om det er de samme gæster som om aftenen eller en større kreds).

3) Middag (Med start kl. 18-19 vil de fleste middage være afsluttet ved 22-23 tiden men de kan også trække længere ud

4) Efterfølgende kaffe og dans (anbefaler jeg at man tager inden brudevalsen hvis der skal være fest og dans bagefter hvor brudevalsen så kan være startskuddet).

.

0

Jeg er klart tilhænger af at tage til receptionen efter vielsen, så gæsterne ikke skal vente mens brudeparret får taget billeder. Det kan føles som meget lang tid at vente, især hvis man ikke skal med til festen om aftenen. Så er I også med til at sætte gang i receptionen :-) vores præst siger at vielsen varer 30-35 min og riskastning plejer at tage 15-20 min, men det varierer meget fra kirke til kirke og bryllup til bryllup.

0

Annonce ♥

...vi har vielse samme sted som reception og middag/fest, og alle gæster er med til hele dagen, vi tænker at starte kl. 14-15 stykker (med vielsen selvf) som max kommer til at tage en halv time da den er buddhistisk - hvor lang tid ville i så afsætte til receptionen? er to timer normalen? bortset fra en time hvor vi får taget billeder (efter vielse, reception og sejltur med gæsterne) så er vi sammen med gæsterne hele dagen...

? :blink:

0

Vi regner med at skulle vies allerede ved middagstid, for så at tage ud og få taget billeder, og i mellemtiden sende gæster til reception i mine forældres have:-) Der vil så være lidt "rigtig" mad, hvorefter der bliver serveret bryllupskage når vi kommer tilbage. (Krydser så fingre for at vi kan nå en smule mad når vi ankommer).

Jeg tør ikke vente til efter receptionen med billeder, da jeg kender mig selv godt nok til at kagen nok skal sætte sine spor på kjolen. Og med mit held skal der da også nok komme lidt andre pletter i løbet af de par timer:-) Jeg håber bare at vi kan få nok tid med receptionsgæsterne inden festen fortsætter et andet sted om aftenen....

0

Jeg tror godt nok også at vi tager billeder direkte efter kirken, hvor gæsterne kører til reception og får nogle små madder og lidt friskt at drikke. og når vi så er færdige med billeder kører vi til receptionen og skærer bryllupskagen for. Det er sådan det vil komme til at fungere bedst for os.

0

Annonce ♥

Umiddelbart forestiller vi os, at vi kører ud og får taget nogle af billederne direkte efter kirken dog på en lokation som er 5 min. fra receptionen. Imens får gæsterne serveret canapeer o.l. samt diverse drikkevarer. Når første del af fotograferingen er gennemført tager vi op til feststedet hvor vi skærer bryllupskagen for og hygger med gæsterne. Vi vil så vidt muligt forsøge at nå omkring globryllupsgæsterne da de kun er der til receptionen slutter. Vi vil dog også gerne have taget billeder i haven på feststedet så det regner jeg med at vi gør når der er spist lidt kage osv.

Wow - der er godt nok mange detaljer som man skal forholde sig til - gad nok vide om der er noget åbenlyst vi overser? :)

0

Jeg er faktisk selv lidt i tvivl..

Vi skal vies kl 12. og tænker så på at invitere til reception kl 13.30 til ca. 16. Men da vi holder reception og fest samme sted, kommer der et lille hul, da middagen jo ikk skal serveres før kl 17 - tidligst!

Nogen forslag?

På forhånd tak :rolleyes:

0

Annonce ♥