nebii

Vielsesringe

42 indlæg i dette emne

alle jer der har forlovelsesringe og skal have vielseringe bagefter, hvad gør I så med forlovelsesringen? Har I så to på og er der så plads til andre ringe hvis I nu fx får en om nogle år, eller en som lige passer til tøjet osv? Er selv i tvivl om hvad jeg skal gøre med min forlovelsesring...

Jeg beholder min forlovelsesring på min venstre hånd og får så vielsesringen på min højre. Kan simpelthen ikke nænne at lægge min smukke prinsessering i smykkeskrinet og synes også at værdien er alt for høj til at jeg kun skal bruge den i et år. Til gengæld bliver det den som jeg engang imellem undlader til fordel for en anden ring men til hvedag bliver det vielses + forlovelsesringen som jeg bruger :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med at forlovelsen ringen til hverdag kommer til at være helt skiftet ud med vielsesringen, og kommer i smykkeskrinet. Så kommer den nok frem de dage hvor jeg vil gøre lidt mere ud af mig selv :) Men det er nok mest fordi jeg normalt ikke er typen der går med ring :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

alle jer der har forlovelsesringe og skal have vielseringe bagefter, hvad gør I så med forlovelsesringen? Har I så to på og er der så plads til andre ringe hvis I nu fx får en om nogle år, eller en som lige passer til tøjet osv? Er selv i tvivl om hvad jeg skal gøre med min forlovelsesring...

Jeg beholder min forlovelsesring på min venstre hånd og får så vielsesringen på min højre. Kan simpelthen ikke nænne at lægge min smukke prinsessering i smykkeskrinet og synes også at værdien er alt for høj til at jeg kun skal bruge den i et år. Til gengæld bliver det den som jeg engang imellem undlader til fordel for en anden ring men til hvedag bliver det vielses + forlovelsesringen som jeg bruger :)

Har præcis den samme holdning som dig :7himmel: Elsker min forlovelsesring, så den skal blive på venstre hånd når vi er gift.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min forlovelsesring bliver til en ring jeg bruger ved særlige lejligheder, da den ikke er så handy. Skøn og smuk, men upraktisk med stor brilliant der "stikker ud". Men indtil vielsen bruger jeg den hele tiden (næsten).. Min forlovelsesring "bor" på venstre hånd, og der bliver den. Min vielsesring skal på højre hånd, og satser på at den kan bruges altid.

Til dem med kærester der, ligesom de fleste mænd, er bange for den der ring, om den ikke er i vejen.. Jeg har aldrig gået med ring før jeg blev forlovet. Og de første 14 dage var den lidt i vejen, men kunne mærke den manglede når jeg tog den af. Nu kan jeg ikke mærke om den er på eller ej, så nogle gange må jeg lige kigge om den er der... Jeg var ellers også meget bange for den ring der.. Uden grund, viste det sig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er virkelig i tvivl...

Vi kan ikk bestemme os for ringe. Vil ikk give en formue for ringe. Min kæreste ved ikk om han kommer til at bruge sin ring og er i tvivl om han vil have en.

Så dilemmaet er, om vi begge skal få ringe eller om jeg skal få en dyre ring?

Vil give omkring 5000 i alt!

What to do???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte billige stålringe på samos, hvor vi blev forlovede, med henblik på at købe en flottere ring som vielsesringe. Så vi skal begge have nye som skal bæres på højre hånd.

Jeg fik dog en pyntering, da vi var på ferie i Tyrkiet året efter forlovelsen, som kan sættes sammen med stålringen, men ved ikke hvad jeg gør med den/ dem bagefter...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik en forlovelsesring da han friede, men han har ingen ring. Vi er ved at kigge på vielsesringe til os begge, H2B vil dog ikke have sin på til dagligt, da han er mekaniker (en af hans kammerater fik revet fingeren af ved et uheld med en maskine, da han havde ring på :unsure:)

Men det må vel betyde jeg får det sidste ord ift. hvordan de skal se ud? :fløjt:

Jeg sejler og mange af mine mandlige kollegaer har deres ring i halskæde når de er på arbejde. Det kan I også gøre eller måske bare gå efter et halssmykke som vielsessmykke.

Og selv - vi skal begge have vielsesringe og jeg har en forlovelsesring i dag som jeg beholder på venstre. Har nogle ringe i forvejen som jeg ellers brugte - en især. Og jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal gøre med dem. Jeg savner de andre ringe - men vil nødigt undvære min nye. Måske skal jeg have udvidet nogle af dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ingen forlovelsesringe, men skal begge have ring når vi bliver gift.. Dog er vi ret utraditionelle , for vi vil have sølv ringe.. Jeg bruger stort set aldrig guld, og er jo en ring jeg skal kigge på i mange år.. Faktisk overvejer jeg at jeg gerne vil have en af de brede spinning ringe som vielses ring, for så matcher den mine andre spinning ringe, som jeg går med dagligt.. Kæresten skal have hans ring i en halskæde, da han ikke bryde sig om at gå med ring, og det er helt fint for mig..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hos os er det kun mig, som har en forlovelsesring, men vi skal have vielsesringe :) Det bliver helt sikkert forskellig bredde til os i vielsesringene, men formen bliver den samme, og så kommer der bare sten i. H2Bs ring bliver nok ca. et sted mellem 5,5 - 6 mm., og min bliver nok ca. 4,7-5 mm. H2B er tømrermester, så derfor kommer han til at have den i en halskæde til dagligt, og så have den på hånden ellers.

Jeg har pt. min forlovelsesring på venstre og to andre prinsesselignende ringe med stor betydning på højre hånd. Derfor bliver de to andre ringe flyttet over, så de sidder sammen med forlovelsesringen på venstre (da alle tre er smalle og enkle, ser det faktisk super flot ud sammen), så der er plads til vielsesringen på højre :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er kun mig der har en forlovelsesring og det bliver også kun mig der får en vielsesring, da min forlovede ikke går med smykker (kun ur) og ikke tror han ville komme til at have ringen på hele tiden, da han laver rigtig meget med sine hænder, hvor en ring ville være upraktisk.

Jeg har min forlovesring på venstre hånd, og der kommer min vielsesring også hen. I Skotland (hvor min forlovede er fra) har man ofte vielsesringen på venstre, med forlovelsesringen på samme finger. Det kan jeg egentlig meget godt lide, da jeg bruger min højre hånd rigtig meget til at tegne osv. og stoppede med at have ringe på den, da jeg hele tiden skulle tage dem af så de ikke irriterede mig, når jeg tegnede.

Begge ringe er hvidguld, vielsesringen er helt enkel og forlovelsesringen har en enkelt diamant.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer