Andemone

Swarovski stilletter

45 posts in this topic

Jeg er total forelsket i disse fantastiske sko fra Benjamin Adams

post-48514-0-25405100-1329055969.jpg

Desværre er vores budget ikke til et par sko til 2000 kr ( :pokey: ), så jeg har improviseret lidt og lavet mine egne bling-sko.

Du skal bruge:

De sko der skal dekoreres.

Swarovski sten i ønsket farve og størrelse.

Lim. Jeg brugte superlim til en plastik overflade, og vil tro at tekstillim egner sig bedre hvis man har en overflade af f.eks. satin.

Pincet.

En alm. pincet kan bruges, men det gør det noget nemmere hvis man har en vinklet pincet. Jeg har købt min på ebay til ca. 5 kr..

post-48514-0-25328900-1329056915.jpg

Og så er det ellers bare igang. For at undgå grimme kanter og limrester putter jeg lim på stenen og ikke skoen. Jeg lægger lidt lim ud på en tallerken, dypper stenen let (der skal kun et smule lim på, for at undgå at det flyder ud) og sætter så stenen på. Vær omhyggeligt med hvor stenen placeres, især hvis der bruges superlim. Det binder med det samme, så det er svært at rykke med den efter den er sat på. Det kan dog godt lade sig gøre hvis man er hurtig.

Jeg har arbejdet en del med swarovski sten tidligere, så min tallerken er efterhånden ved se brugt ud :):

post-48514-0-98584800-1329057419.jpg

Den første række danner grundlaget for resten af dekorationen, så sørg for at sætte stenene helt op ad hinanden og så de følger kanten på hælen så lige som muligt. Det tager lidt tid, men med tålmodighed kommer man langt.

post-48514-0-32459500-1329057557.jpg

post-48514-0-33006600-1329057574.jpg

post-48514-0-23647900-1329057588.jpg

post-48514-0-14357800-1329057623.jpg

Selvom man er meget omhyggelig kan det ikke undgåes at der opstår små huller, hvor der ikke er plads til en sten i samme størrelse som de andre. Her har jeg fyldt hullerne ud med sten i en noget mindre størrelse, det ses næsten ikke og giver lige det sidste touch. De små sten bruges også til at fylde de små huller der opstår ved hælens kant og spids:

post-48514-0-69016200-1329057841.jpg

Det færdige resultat:

post-48514-0-68084300-1329057897.jpg

post-48514-0-69283300-1329057919.jpg

post-48514-0-81312800-1329057937.jpg

Jeg regner med at have brugt ca. 225 sten til én hæl.

Edited by Andemone
7

Annonce ♥

Tips:

Superlim fungerer rigtig fint på plastik materialer. Jeg har ikke prøvet på stof som satin, men jeg forestiller mig at tekstillim fungerer bedre her.

Tag dig god tid! Det er det hele værd i samme ende.

Jeg har brugt sten i str. ss. 16 til mine sko, og str. ss 8 til at udfylde huller og kanter. Herunder kan i se et par andre str. på stenene, det var lige de forskellige slags jeg havde liggende:

post-48514-0-09355100-1329058454.jpg

post-48514-0-45850700-1329058678.jpg

Jeg køber altid ægte swarovski, selvom jeg ved der findes billigere alternativer. De billige(re) skinner bare ikke nær så flot som swarovskis. Jeg synes stenene er SÅ dyre herhjemme, f.eks. så jeg lige i min lokale hobby forretning at han solgte ca. 20 sten i str. ss 20 til 16 kr.!

Derfor handler jeg på nettet i stedet, og jeg har rigtig gode erfaringer med HotFixQueen. De sender ganske billigt til DK, og har aldrig ventet mere end en uge på mine varer. Som svar på det danske alternativ ovenfor, koster 20 sten i ss 20 ca. 6-7 kr. på den amerikanske hjemmeside, så der er mange penge at spare.

1

Nej hvor er dine sko blevet lækre - elsker bling :thumbsupsmileyanim: Sikke et flot stykke arbejde du har lavet :respekt:

0

Ej har bare længe haft lyst til at gi mig i kast med de hæle, men har ikke rigtig haft modet til det :( men nu har du lige gjort det så meget letter.. 1000 tak for det fede tips :)

0

Annonce ♥

Tak for de søde ord.

Har lige en lille rettelse, har været inde på HotFixQueen for at bestille flere sten, men deres porto pris er åbenbart steget siden sidst, så nu er det ret dyrt faktisk. Jeg prøver at se om jeg kan finde noget billigere, så kommer der et link herind igen.

0

Øv, jeg har ikke kunnet finde en side tilsvarende til HotFixQueen der har en billigere porto, så nu prøver jeg at bestille swarovski fra ebay.co.uk i stedet :)

0

Jeg syntes dine hæle er blevet såååååååååå fine!

0

Annonce ♥

Oooorv, det er ser rigtig godt ud :cheerleader3: noget af et projekt, men hold da op - det er da givet godt ud :)

0

http://www.gogoritas...=7&language=eng

Der er denne tyske hjemmeside.. Kender dem ikke, men der var en i en gruppe på FB der anbefalede dem. Jeg ved ikke om de er dyre med stenene eller fragt.

har været inde og kigge, men synes desværre også de er for dyre i porto. Der er til gengæld mange autoriserede sælgere på ebay, og de fleste af dem sælger ret billigt :)

0

http://www.gogoritas...=7&language=eng

Der er denne tyske hjemmeside.. Kender dem ikke, men der var en i en gruppe på FB der anbefalede dem. Jeg ved ikke om de er dyre med stenene eller fragt.

har været inde og kigge, men synes desværre også de er for dyre i porto. Der er til gengæld mange autoriserede sælgere på ebay, og de fleste af dem sælger ret billigt :)

Som skrevet kender jeg dem ikke, og har aldrig brugt sten. Og så lige dine sko er blevet superflotte :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg syntes dine hæle er blevet såååååååååå fine!

Oooorv, det er ser rigtig godt ud :cheerleader3: noget af et projekt, men hold da op - det er da givet godt ud :)

Tak skal i have :)

0

Annonce ♥

Nej, hvor er de bare blevet flotte. Jeg er superforelsket i dem. TAK for en fantastisk tutorial..

0

Hooold nu kæft hvor ser det godt ud, og jeg skal lave sådan et par sko, om det så skal være til en venindes bryllup :biggrin:

0

Waaw hvor er de bare så flotte :)

0

Armen hvor er det bare blevet godt... Super super fedt... Helt klart det skal jeg også!!!!

0

Annonce ♥

ejjjj hvor er de blevet fede!!!!

Godt arbejde! :cheerleader3:

0

Jeg skal så meget lave sådan et par! Ikke til vores eget bryllup - der har jeg købt sko. Men min kusine skal giftes 3 uger efter os, så der skal jeg helt sikkert have sådan nogen smækre nogen på :loveshower:

Edited by Amina
0

Annonce ♥

Tak for alle jeres søde kommentarer, det er virkelig dejligt. Lige nu venter jeg på de sidste sten skal komme med posten sp jeg kan få dekoreret den anden sko også. Glæder mgi til at se det helt færdige resultat :)

0

de er bare super fed og lækre :thumbsupsmileyanim:

hvor har du købt skoene henne??

Skoene er købt i en skoforretning jeg liige faldt over da vi var i Italien på sommerferie sidste år, så de er nok ikke sådan lige til at støve op, desværre :)

0

Det er bare så fed en ide du har fået :lol: Rigtig flot arbejde - så fik du dine sko alligevel :BKSTREET:

0