annehj

Hjælp til festlokation i/omkring Århus

15 indlæg i dette emne

Hej alle,

Vi skal giftes i oktober og er allerede ved at blive lidt nervøse omkringen planlægningen.

Egentlig mest fordi vi gerne vil holde det et "lidt fint" sted, men vi ved bare ikke hvor.

Jeg har egentlig aldrig drømt om et stort og fint bryllup, men min udkårnes familie er fra USA og har nok nogle helt andre forventninger. Og efter at have tænkt nærmere over det, synes jeg jo også, at det kunne være fedt med et bryllup, hvor omgivelserne også udstråler romantik :)

Vi kunne godt tænke os noget, der er et gammelt og charmerende sted et sted i nærheden af Århus.

Der skal gerne være plads til omkring 60 personer.

Har I nogle gode erfaringer, I kan dele ud af, og i så fald: Hvad betalte I for stedet + mad?

Tak!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også nævne Varna-palæet; God og anderledes mad og god service/betjening. Den eneste ulempe er at der højst sandsynlig vil være 1-2 andre selskaber samtidig men jeg har ikke oplevet det som et problem. En anden mulighed er Helnan Marselisborg hvor servicen og omgivelserne er helt i top men det er mere hotelmiljø og måske knap så "fint" som Varna.

Skal det være rigtig gammelt med kromiljø kunne Restaurant Kaløvig Strandgård eller Molsgården være nogle muligheder. Prismæssigt ligger de formentlig noget under ovenstående men det kan dog godt være at 60 personer er lige i overkanten.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen her kan jeg i hvert fald give mit besyv med.. Jeg vil på det kraftigste anbefale Restaurant Skovmøllen, som ligger i skoven ude omkring Moesgaard. Det er utrolig idyllisk og romantisk – en 2/3 længet bindingsværksgård med stråtag. (Jeg kan ikke huske om der er to eller tre længer, men i hvert fald er der en fantastisk hyggelig og pigstensbelagt gårdsplads, vandmølle, bro over en å med lidt vandfald, romantisk port samt skoven som nabo.)

Jeg har ikke selv holdt bryllup der, men jeg har været der til bryllupsreception og set hvor smukt de pynter op til bryllup.

Det er bestemt heller ikke gratis, men jeg tror virkelig jeres amerikanske gæster vil kunne få "en på opleveren" hvis I holder fest der.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdt bryllup på Varna og lagde ikke på noget tidspunkt mærke til, at der var et andet selskab inde ved siden af, som havde lige så høj dansemusik som os selv! De får mine varmeste anbefalinger, og jeg har også skrevet en anbefaling af dem herinde i den tråd jeg startede. Prøv at søg på Varna, hvis det er :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg var derovre sidste år var der et - ældre - selskab på ca. 300 personer i et af de andre lokaler og et tilsvarende selskab. Det var mig bekendt ikke noget gæsterne bemærkede og det eneste jeg bemærkede var nogle gæster fra nogle fra de tilstødende lokaler som humoristisk sagde at de hellere ville være med derinde fordi de kunne fornemme at der var rigtig fest (vi har faktisk fået bookninger ind i lignende situationer via folk der har været på steder samtidig med vi har spillet). Men det har en betydning hvis man overvejer at have børn med til festen for det egner sådanne steder sig ikke til. Fordi deres udfoldelsesmuligheder er meget begrænsede sådanne steder.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jeres gode råd! Vi har også selv kigget rigtig meget på Varna, men ville først høre, om der var andre gode forslag.

Der skal godt nok være mindst 6 børn med (mine niecer og nevøer), så jeg vil prøve at kigge på nogle af de andre steder.

Bent, kender du noget til telefonnummer/mail/hjemmeside til hhv. Kaløvig Strandgård og Molsgården. Det har ikke været muligt for mig at finde stederne. Med mindre Kaløvig Strandgård hører under campingpladsen?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre med børn, herunder 6 børn, men der er slet ikke samme muligheder for dem, herunder tilstødende rum, som der er i eksempelvis et forsamlingshus.

Uha. Det kunne godt se ud som at der er noget galt med de to links der ligger på vores referenceliste. Det kan jo meget vel være at de er lukket ned for det er en del år siden efterhånden. Måske er Kaløvig lukket ned efter den bryllupsfest jeg lavede derovre hvor værten insisterede på at de skulle have natmad kl. 2.30 efter vi havde trukket den: Fordi de havde fri bar frem til natmaden og selskabet var ved at drikke ham ud af huset bogstaveligt talt. :lol: Et godt udgangspunkt kunne være at prøve forhøre sig på campingpladsen som jo helt sikker er med på hvad der sker i området.

Molsgården ligner mere at deres hjemmeside er blevet hacket. Jeg fandt følgende oplysninger på Gulex

Som sagt er ingen af stederne dog "fine" på den måde som jeg læser at du lægger op til. Der er Helnan Marselisborg måske mere nærliggende (et af de få "finere" steder hvor jeg har oplevet at stå og spille til kl. 5.30 om morgenen med et smilende personale ude i kulisserne).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved også, at restaurant Gyngen og Café Hack udlejer lokaler, hvor man også får menuen inkl. i prisen. Gyngen lyder virkelig hyggelig og forholdsvis billigt. Man får mad, servering og alt med i prisen. Vi overvejede meget det sted, men vi har for mange gæster. Der er plads til ca. 70 msk., mener jeg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fandt et sted, som vi har det rigtig godt med. Kaløhus (16 km nord for Aarhus C).

Indtil videre en enormt positiv oplevelse, og jeg kan kun anbefale det. De laver præcis den fest, du ønsker.

Jeg har selvfølgelig endnu ikke været der på selve dagen, men jeg føler mig helt tryg ved at have overladt ansvaret for mad og oppyntning til dem!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi ville have holdt det på Lergravgaard, en smuk firlænget gård ca 30 min kørsel fra århus ud til vandet på djursland... Desværre er der kun plads til 60 personer og vi bliver 80-90 :( Der er også gode muligheder for overnatning og der er campingplads ved siden af.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer